2 Февруари, 2023 10:27 6 584 31

Кой ще се превърне в "убиец на Tesla"?

  • китайски компании-
  • електромобили-
  • tesla

Пет (плюс един) автомобила, които вече са в реална конкуренция с ел.колите на Tesla

Кой ще се превърне в "убиец на Tesla"? - 1

Tesla е създадена като първият в света производител на масови електрически автомобили. През 2023 г. обаче неговият ръководител Илон Мъск призна, че конкурентите са по петите им, като стана ясно, че се страхува основно от производители от Китай. Ето и петте електромобила, които вече са в реална конкуренция с ел.колите на Tesla


BYD Han

По време на представянето пред инвеститорите на финансовия отчет на Tesla за 2022 г. Илон Мъск каза следните думи. „Ако говорим за втория автомобилен производител в света след Tesla, то това определено е китайска компания.“ Самите служители в китайската автомобилна индустрия, според Мъск, „работят по-усърдно и работят по-умно от всеки друг“.

Кой ще се превърне в "убиец на Tesla"?

Мъск не назова конкретна компания, но китайската BYD се класира на второ място в глобалните продажби на електрически превозни средства през 2022 г. Общо 911 хиляди електрически превозни средства от този концерн са продадени срещу 1.313 милиона коли Tesla. В същото време продажбите на Tesla са нараснали с 40%, докато продажбите на електрически автомобили BYD са се увеличили със 184%. А основната заплаха за Tesla е електрическият седан BYD Han.

NIO ET5

За разлика от концерна BYD, който започна с производството на бензинови автомобили, NIO първоначално беше стартираща компания, специализирана в производството на електрически превозни средства. За да си направи име, NIO построи суперколата EP9, която стана най-бързата електрическа кола в света към момента на появата си и също така спечели първия сезон на електрическия шампионат на Формула Е в класирането на пилотите.

Кой ще се превърне в "убиец на Tesla"?

Серийните автомобили се появиха по-късно, но веднага привлякоха вниманието с изключителни характеристики, както и скоростта, с която компанията актуализира гамата. Основната заплаха за Tesla обаче не е скъпият кросоувър ES8, а средноразмерният седан ET5. Той се конкурира с Tesla Model 3.

Zeekr 001

Още през 2010 г. китайският концерн Geely придоби подразделението Volvo Cars от Ford и оттогава, от една страна, активно подкрепя развитието на автомобилните технологии в Швеция, а от друга страна, използва тези технологии без много реклама.

Кой ще се превърне в "убиец на Tesla"?

Пример за такова сътрудничество е новата платформа за електрически превозни средства, която китайците официално разработиха самостоятелно, но с участието на поканени европейски експерти. За чисто китайски електрически превозни средства на същото шаси Geely създаде марката Zeekr, а техният първороден модел 001 заплашва няколко модела Tesla наведнъж.

Ora Lightning Cat

Това е интересен електрически автомобил с пет врати, който беше пуснат в Китай миналата година от концерна Great Wall. Концернът рекламира електрическите си превозни средства под новата марка Ora. Основна характеристика на тези автомобили е дизайнът, направен в ретро стил.

Кой ще се превърне в "убиец на Tesla"?

Според някои доклади Great Wall вече е на трето място по продажби на електрически превозни средства сред китайските компании. А според характеристиките на Ora Lightning Cat, той е напълно готов да се конкурира с Tesla Model 3 и дори с основните версии на Model S.

Xpeng P7

Стартъпът Xpeng е пример за това как бързо да създадете автомобилна компания без значителен капитал. Основателите успяха първо да убедят високопоставени инвеститори в Китай, включително ръководители и акционери на групите Alibaba или Xiaomi, и след това да извършат публично предлагане на Нюйоркската фондова борса, печелейки допълнителни средства от това.

Кой ще се превърне в "убиец на Tesla"?

През 2022 г. са продадени само 120 000 автомобила. Но, от друга страна, преди пет години, през 2017 г., Tesla продаде само 100 000 електрически превозни средства. Основното оръжие в борбата срещу Tesla е седанът P7. Концептуално той е подобен на NIO ET5 - в същия ценови диапазон като Tesla Model 3, Xpeng предлага повече кола за същите пари.

Wuling Hongguang Mini EV

Но всъщност истинският "убиец на Тесла" изглежда така. Именно този миниавтомобил спори с Tesla Model 3 и Model Y за титлата на най-популярната електрическа кола ако не в света, то в Китай вече няколко години.

Кой ще се превърне в "убиец на Tesla"?


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Русия - Китай

    21 6 Отговор
    Браво на китайците, все по качествени автомобили! Време е да заемат първото място по качество а то за много техни марки е факт!

    Коментиран от #5, #11

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Как - кой ?!

    8 2 Отговор
    ПЕКИНЕЦА ...
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 мдаааа

    23 2 Отговор

    До коментар #1 от "Русия - Китай":

    Всичко което не е китайско е менте ...
  • 6 Тази

    7 6 Отговор
    BYD e 1към 1 с БМВ.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Ех докъде стигнахме

    11 5 Отговор
    За лидери на автомобилна тематика да говорим за китайски производители и въобще да не броим европейските и японските. До там ли изпаднахме в гонене на печалби и не съобразяване с желанията на клиентите?

    Да не говорим къде е toyota в цялата картинка, втренчена в печалбите и миналото си и въобще не разбираща съвременните изисквания на пазара, за да откликне на търсенето!

    Коментиран от #13, #14

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Иванчо

    8 11 Отговор
    Тия хора така и не разбраха, че да правиш коли не е като да правиш мобилни телефони.
  • 11 гост

    6 13 Отговор

    До коментар #1 от "Русия - Китай":

    Обявените продажби на китайците включват освен чисти електромобили и плуг-ин хибриди , тоест пълна измама !!! Въпросния BYD Han има произведени и продадени не повече от 250-300 000 ЧИСТИ електромобила , другото е кюмбета с двг с мижава батерия за 50-60 км , колкото да ги пишат електрифицирани !! Обаче по-важното е друго , оня ден същия BYD Han обяви "рекордна" печалба за миналата година от 2,6 милиарда !!!!!!!! За сравнение същата на Тесла е ДЕСЕТОКРАТНО ПО-ГОЛЯМА , близо 26 милиарда !! Другите китайци са толкова назад , че всичките накуп не могат дори да доближат Тесла !! Толкоз за "убийците" на Тесла !!

    Коментиран от #12, #19

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Ноември

    8 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ех докъде стигнахме":

    миналата година си взех Toyota Aygo (бяла) на изплащане. 4 врати, климатик, вградено радио с LCD дисплей съвместим с USB и Bluetooth от телефона, 1000 куб.см., 35 л резервоар за бензин, клас EURO 6 Standard, задна камера, DVR, 4 л/100 км, централно заключване, аларма, алуминиеви джанти, предни и странични въздушни възглавници. Месечна вноска 400 кинта за 4 г. 430 кинта данък. Мисля, че не съм пропуснал нищо, но може и да греша.

    Коментиран от #15, #31

  • 14 И още

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Ех докъде стигнахме":

    На 3 г. и 17 000 км.
  • 15 Уцелил си шестица от тотото

    4 7 Отговор

    До коментар #13 от "Ноември":

    "Месечна вноска 400 кинта за 4 г"

    Тоест си я взел за 19 200 лв? Браво. Не знаех че е от toyota продават с толкова евтино новите си автомобили. Те по-евтини от китайците! Китайците нямат шансове срещу toyota!

    Коментиран от #16, #18

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Те сега няма стигане!

    3 1 Отговор
    Дали през зимата с включено отопление минава повече километри, отколкото останалите през лятото с изключен климатик!

  • 18 Продават

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Уцелил си шестица от тотото":

    и употребявани автомобили. Моят автомобил е употребяван. Миналата година ноември беше на 3 г. Сега е на 4.
  • 19 Стан

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Само дето качеството на Тесла е по долу и от на китайски автомобил.....ако така продължават на дали ще са още дълго време на първо място.

    Коментиран от #20, #21

  • 20 ха ха хааа

    1 6 Отговор

    До коментар #19 от "Стан":

    Сигурно си карал токова Тесла , че ти е писнАло ...🤭
  • 21 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #19 от "Стан":

    Ами щом с това качество за по-малко от 10 години стигнаха от 0 до 1,5 МИЛИОНА продажби и то на тия цени , явно не е толкова лошо , хаха ! А представи си къде ще стигнат след предстоящото пускане на нови модели на ПОЛОВИН цена !! Пък за качество ти се притеснявай , докато правиш поредния ежеседмичен ремонт на кюмбето си !!

    Коментиран от #22

  • 22 Ония с Фордо

    10 3 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Стигнали са таратанци , 1,5 милиона за 10 години е смешна цифра и ако по-голямата част от теслите небяха субсидирани едва ли щеше да има толкова таблети с колела по пътищата .

    Коментиран от #23, #28, #29

  • 23 Е колко да е смешна цифрата

    3 5 Отговор

    До коментар #22 от "Ония с Фордо":

    Mercedes е един от първите производители на автомобили в света, а Тесла ще го задмине по продажби тази година. Пак ли ти е смешно?

    Кога ще признаеш Тесла за сериозен производител? Само ако продава поне по 40 милиона годишно, иначе ще ти е смешно?

    Смяташ ли, че на mercedes им е смешно в момента?

    Коментиран от #25

  • 24 Класика

    7 1 Отговор
    Разбира се че Тръмп,!!!!
    Ако го допусне зелената секта от освидетелствани измислили ковид и предизвикали войната- Урсула Трюдо Макрон Шолц Нехамер Байдън, Сорос и сие....,то Тръмп ще забрани най опасната за озона и здравето на човека,най вредната именно този убиец на въздуха ел кола!!!! Налагана ни с рестрикции с цел небесно пране на пари!
  • 25 Мерцедес никога

    2 2 Отговор

    До коментар #23 от "Е колко да е смешна цифрата":

    и в миналото не са продавали повече от любимата ти Тойота, ФВ, Форд и т.н... това прави ли ги по-нискокачествени или по не-автомобили???
    И как по дяволите от 1.5-2 млн скочи на 40 млн??? Хайде сега отново за пореден път си извади маломните прогресии и започни да питаш дали могат да стигнат до 2030 година - 20 млн продажби и на колко милиона ще сгънат... знаем ти брътвежите наизуст тесльооо
    Значи няма да гоним качество и показатели, а ще гоним бройка!?? Странна провинциална сглобка си и ти.... честно.....

    Коментиран от #27

  • 26 Пригожин

    3 0 Отговор
    Чакайте само да видите електрическия Москвич!
  • 27 Знаем, знаем

    2 7 Отговор

    До коментар #25 от "Мерцедес никога":

    Трудно ти е да следиш нишката на разговора.
    Коментирам това изказване:


    "Стигнали са таратанци , 1,5 милиона за 10 години е смешна цифра"

    Щом си съгласен че едно цяло и пет милиона е смешна цифрата за 10 години, и тебе да те попитам от каква цифра би бил респектиран? 100 милиона 200 милиона 500 милиона?

    1,5 милиона са огромна цифра за 10 години, не мислиш ли. Това е много повече от геометричната прогресия, за която твърдиш че е невъзможна.

    Интересно как след като тесла е постигнала невъзможното и даже го е задминала, защо продължавате да я подценявате?

    Пак да те питам защото знам че няма да ми отговориш за 1758 път. На колко милиона или след колко години смяташ че тесла ще започне да изостава от геометричната прогресия с 50% ръст от 2015 година нататък ?

    Май изпадате в когнитивен дисонанс и едновременно твърдите две противоположни неща?
  • 28 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #22 от "Ония с Фордо":

    Тойота е минала милион продажби за 32 (ТРИДЕСЕТ И ДВЕ ) години след началото на производството , а 2 милиона след 50 години !! Тесла ще стигне 2 милиона тази година , 11 години след началото !! Пък ти си се смей , ама май по-скоро ще ревеш с глас !!
  • 29 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #22 от "Ония с Фордо":

    И когато Тойота е почнала да произвежда е била практически единствения производител в цяла Азия !!!! Тоест практически не е имала конкуренция , защото нито европейските , нито американските производители дори са мислили да изнасят в Азия и тихоокеанския регион !!! Тоест пазар БЕЗ КОНКУРЕНЦИЯ , можели са да продадат всичко което успеят да произведат !! А Тесла от ПЪРВИЯ ДЕН е в жестока конкуренция със производители започнали стотина години преди нея на възможно най-конкурентните пазари , Америка и Европа !! И ги направи смешни още първата година !!
  • 30 Айкю 1

    1 0 Отговор
    Ква конкуренция бе, пълна заблуда
  • 31 Оле затвори очички

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Ноември":

    Напротив, Пропуснал си! Пропуснал си да си купиш истински автомобил. Би трябвало да го осъзнаваш всеки път само като затваряш / отваряш вратите. "Екстрите" на които се радваш се предлагат във всички нови автомобили. Но на различна цена разбира се. Искам да кажа, че aygo не е автомобил за пътуване, а единствено за скромно /поради обема на багажника /пазаруване. Но дори за това е прекалено скъпа. 400 кинта на месец за японски трабант е гавра. Това не по твоя вина, разбира се. Вината е при алчни те кожодери дето ни пробутват боклуците си на космически цени.