В САЩ аукционната къща Gooding&Company пусна за продажба кабриолет Mercedes-Benz 500 K от 1934 година. Любопитното в случая е, че колата е принадлежала на заместника на Адолф Хитлер в Националсоциалистическата партия Рудолф Хес.
Рудолф Хес решава да закупи Mercedes-Benz 500 K в края на 1934 година. Той поръчва кабриолет с рядка четириместна каросерия Offener Tourenwagen от ателието в Зинделфинген. От 342 произведени Mercedes 500 K има само пет такива коли.
Високопоставеният нацист използва този спортен автомобил Mercedes до 1941 година. Както е известно, тогава той заминава за Великобритания уж за мирни преговори с британците, където обаче е арестуван.
През 1945 година колата на Рудолф Хес е конфискувана от американските военни и малко след това се озовава в САЩ. Там Mercedes-ът 500 K Offener Tourenwagen сменя собственика си няколко пъти, като един от собствениците го притежава в продължение на 50 години.
Колата не е реставрирана, затова на места по купето се виждат драскотини и ръжда. Въпреки това тя печели много награди в различни ретро конкурси. А цената на ръждивия Mercedes 500 K е доста висока - за него се планира да се вземат от 1.25 до 1.75 милиона долара.
Колата на Рудолф Хес е оборудвана с 5.0-литров двигател с компресор, който разполага с мощност от 160 к.с. и с четиристепенна механична скоростна кутия. Кабриолетът Mercedes-Benz 500 K Offener Tourenwagen е в състояние да развие 160 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Делю Хайдутин
Коментиран от #2, #5
10:10 19.03.2023
2 колибата
До коментар #1 от "Делю Хайдутин":
за шефа е мерца на шефа на заместника10:12 19.03.2023
3 Майна
Чудя се, докъде може да достигне падението.., във всякакъв смисъл
Коментиран от #6, #8, #14
10:12 19.03.2023
4 Иииии
Коментиран от #12
10:13 19.03.2023
5 Пукай Чутин
До коментар #1 от "Делю Хайдутин":
На Путя. И без това тази антика е по-добра от всичко руzко произведено до момента.10:13 19.03.2023
6 Германец
До коментар #3 от "Майна":
Ами, Германия е правова държава. Международните престъпници обявени за издирване ги задържат.Коментиран от #23, #36
10:14 19.03.2023
7 Смех 😆🤡🤣
Коментиран от #9, #49, #60
10:15 19.03.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Ами
До коментар #7 от "Смех 😆🤡🤣":
Дай пример за некоя велика картинка от тоя период, да се посмеем. Най-добре с нЕкоя рушка безаналогова техннология.Коментиран от #55
10:16 19.03.2023
10 Браво
Коментиран от #21
10:17 19.03.2023
11 Путин
10:18 19.03.2023
12 Читател
До коментар #4 от "Иииии":
Провери и по колко бройки са произведени. Такива Волги ги търкаляха и през 80-те години. А този Мерцедес е само в колекции. Сравнението ти е неадекватно. Но да - Германия винаги е превъзхожда Русия и Европа в технологично отношение.Коментиран от #18
10:19 19.03.2023
13 Майна
На хора, без права, изтрити с Пландемията..
В Германската преса- Меркел дала над 1 милиард и двеста за реклама на ,,вакси,, на 200 Дойче журналисти..
Сега здравния ,,пудел,, се извинява и поднася съболезнования на тежко увредените от тях....
А ,че се отнемат украински деца , евакуирани с родителите си и давани ,,някъде,, си...???
Коментиран от #17, #26
10:19 19.03.2023
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 така е
До коментар #14 от "Селянин":
мен най ме забавлява джуджето с глава роля във сериала слуга на народа дано не го провесят на площада преди клетката10:28 19.03.2023
16 Майна
Колкото и да го репарират..
Свършен е...
Както и да го продават, ха ха ха...
10:28 19.03.2023
17 Германец
До коментар #13 от "Майна":
Германците масово се смеят на антиваксърите. И в Германия има такива, и то немалко, но са най-продънената част от обществото. Както навсякъде. Останалото виждам, че е с-бирано колкото за пълнежа.10:32 19.03.2023
18 Ииии
До коментар #12 от "Читател":
"Провери и по колко бройки са произведени." Тук говорим за постижение на мисълта, но явно там си издал фронта вече. Не знам дали трябва да е някаква гордост, че коли, произведени през 60те години, са се търкаляли и през 80те. Това някакво голямо постижение ли трябва да бъде?10:35 19.03.2023
19 Име
Германците по това време не са имали пари, едва при демократичните години се появяват наченки на благополучие, това трябва да се отбележи.
Докато в САЩ всеки кара Форд - в Германия - на велосипеди. През войната са ползвали основно - конска тяга - коне.
Коментиран от #20, #45
10:36 19.03.2023
20 Написал си абсолютни глупости
До коментар #19 от "Име":
Мизерията и глада в Германия преди да дойде Хитлер на власт са били бетер сомалийските. Единствената грешка на Хитлер е, че е тръгнал да завладява света, подведен от в последствие бившите си англосаксонки съюзници.10:47 19.03.2023
21 Без аналог по онова време
До коментар #10 от "Браво":
"Браво на Германия . Висша арийска раса . Този Мерцедес за времето си е нямал аналог . 160 коня през 1936 г !!!!! Уникално"И от коментар 9:
"Дай пример за некоя велика картинка от тоя период, да се посмеем. Най-добре с нЕкоя рушка безаналогова техннология."
Ето ви една безаналогова технология - парният двигател, която се е движила доста по-рано по пътищата още през 1925 година, като това е бил единственият автомобил който може да вдигне 213 км в час. Бил е много по-тих, ефективен и икономичен, почти без вредни емисии по онова време заради супер ефективното изгаряне на горивото почти напълно.
Но най-голямото му предимство по онова време е било, че се качваш врътваш ключа и тръгваш, за разлика от повечето автомобили с ДВГ, на които е трябвало да въртиш манивелата за да запалят. Има доста мнения, че ако ford е качил този автомобил на поточната линия, за да му свали производствената цена и да го наложи на пазара, сега щяхме да караме парни автомобили.
Коментиран от #24, #27
10:52 19.03.2023
22 Няма начин !
10:52 19.03.2023
23 Хъхъ
До коментар #6 от "Германец":
С такова право може да задържаш който си наумиш. То се вижда колко акъл имаш да задържаш някой с 6000 нюка с документ дето и за тоалетна хартия не му върши работа. Да не говорим че до преди 30г прескачаха стените големите правистиКоментиран от #25
10:57 19.03.2023
24 Смех 😆🤡🤣
До коментар #21 от "Без аналог по онова време":
Каква раса бе по това време има в12 двг за самолети с компресор и 1000кс+ мощност.Коментиран от #29, #32
11:00 19.03.2023
25 Германец
До коментар #23 от "Хъхъ":
Не ме изненадва, че единственото, което успя да измислиш е смес между не грамотност и заплахи. То в Русия друго няма и такива си намира да й "отстояват интересите".11:00 19.03.2023
26 Хм Хм
До коментар #13 от "Майна":
"Сега здравния ,,пудел,, се извинява и поднася съболезнования на тежко увредените от тях"Веднага си личи, че си от Възраждане. Един съвет от мене: Ако по някаква случайност попаднеш сред интелигентни хора не им казвай горния цитат, и не им казвай за кого гласуваш.
11:03 19.03.2023
27 Ами
До коментар #21 от "Без аналог по онова време":
"Но най-голямото му предимство по онова време е било, че се качваш врътваш ключа и тръгваш" Парен двигател, на който се качваш, врътваш ключа и тръгваш? Да се смее ли човек, да плаче ли. А принципно кога палиш кюмюра за да се "качиш, врътнеш ключа и тръгваш"? Предния ден ли или повече време трябва?11:03 19.03.2023
28 тъпо соросоидче
11:09 19.03.2023
29 Без аналог по онова време
До коментар #24 от "Смех 😆🤡🤣":
Какви кораби какви самолети какви ракети и подводници? Посочи ми един автомобил с ДВГ, който по-онова време да е можел да вдигне 200 км в час?Някой двигател който да е имал по-добра ефективност от парния двигател по онова време?
Някой двигател който да е имал по-голям въртящ момент? Въртящият на парния двигател, който през 1925 година е позволил развиване на 230 км в час е бил по-висок от въртящият момент на двигателя на bugatti veyron и по тази причина въобще не е имал скоростна кутия, съединител и предавки, подобно на съвременните електромобили.
Коментиран от #30, #33
11:10 19.03.2023
30 Смех 😆🤡🤣
До коментар #29 от "Без аналог по онова време":
А ми тогава самолетните двг са били бутални ако не знаеш.11:15 19.03.2023
31 ТаУмВзе
Коментиран от #42
11:20 19.03.2023
32 точно това се чудех и аз
До коментар #24 от "Смех 😆🤡🤣":
предвид мощностите на бутални самолетни двигатели от същото време това нещо при тая кубатура и с компресор е просто жалка смешкаКоментиран от #34, #51
11:21 19.03.2023
33 Ами
До коментар #29 от "Без аналог по онова време":
Напомняш ми за оня белорусин, който си беше накачулил едно кюмбе в багажника на безналоговата Волга. Честно, вие изобщо схващате ли концепцията зад думата "цивилизация" или тва просто е някаква фикция, зад която можете да демонстрирате колко сте "уникални"?11:24 19.03.2023
34 Ами
До коментар #32 от "точно това се чудех и аз":
Дай един пример за една кола от онова време, която не е "жалка смешка". Още чакам. Приятеля ти започна да мотолеви нещо за парни двигатели, но ме изгуби при това, че при тях се "качваш, въртиш ключа, и тръгваш". Дано ти имаш повече успех, любопитен съм дали можеш да дадеш примери.Коментиран от #35, #41
11:26 19.03.2023
35 Не мога да дам примнер с каруца
До коментар #34 от "Ами":
но е факт, че буталните самолетни двигатели са били няколко пъти по-мощни при съпоставима кубатура, а да дрънкаш глупости като "няма аналог"... бива да си ментално увреден.Коментиран от #38
11:32 19.03.2023
36 Намери си нормална работа
До коментар #6 от "Германец":
Изтъркани опорки платени с "грантове"11:35 19.03.2023
37 Деб
Коментиран от #39
11:54 19.03.2023
38 Ами
До коментар #35 от "Не мога да дам примнер с каруца":
Не можеш? Ами, очаквано.12:04 19.03.2023
39 Ами
До коментар #37 от "Деб":
"кола" "самолет" Някои хора още имат проблеми с това да различат кола от самолет, но са много "компетентни" в техниката.12:07 19.03.2023
40 А боц боц
12:48 19.03.2023
41 Без аналог по онова време
До коментар #34 от "Ами":
"Дай един пример за една кола от онова време, която не е "жалка смешка". Още чакам. Приятеля ти започна да мотолеви нещо за парни двигатели, но ме изгуби при това, че при тях се "качваш, въртиш ключа, и тръгваш". Дано ти имаш повече успех, любопитен съм дали можеш да дадеш примери."Аз пример веднага ще ти дам, но ми е любопитно какво точно си представяш под парен автомобил през 1925 година? С какво гориво се движи? Как се пали? За колко време достига работно състояние в което можеш да потеглиш след запалването? Отговори на тези въпроси и веднага ще ти дам конкретен пример с отговорите на същите тези въпроси за конкретен парен автомобил който през 1925 година е вдигнал 213 км в час, ще можеш да го сравниш дори на външен вид с този mercedes произведен 10 години по-късно да видиш кое от двете изглежда "жалка смешка"
Коментиран от #47
12:55 19.03.2023
42 ТаУмВзе
До коментар #31 от "ТаУмВзе":
Химлер е 3ти, Гьобелс 4ти. Щом тва не се знае, тури му пепел пичове и Дами.13:08 19.03.2023
43 Мемфис
13:21 19.03.2023
44 Така така Зеленски
13:22 19.03.2023
45 Така така
До коментар #19 от "Име":
Богати друг път не стига че крадат от цял свят ресурси и кинти, че продават смотано оръжие по задължение ма робите от нато и въпреки всичко, ако не е печатницата ибезотговорното печатане на зелени артишки са свършени. То и така Азия ще ги довърши тия кравари жалкиКоментиран от #46
13:30 19.03.2023
46 Ъъъ
До коментар #45 от "Така така":
Абе най ми се иска следващите санкции срещу ушанките да са в областта на фармацевтиката.Както не произвеждат никакви лекарства ще се молят за тях.Ама на запад хората са хуманни.Не като ушанките.14:31 19.03.2023
47 Ами
До коментар #41 от "Без аналог по онова време":
"Аз пример веднага ще ти дам" ... дай го де, какво чакаш, колко пъти да те подканвам?Коментиран от #48
17:57 19.03.2023
48 Без аналог по онова време
До коментар #47 от "Ами":
Казал съм условията при които веднага го давам. Отговори на въпросите и веднага получаваш видео за да видиш нагледно как се справя парния автомобил от 1925 година по съвременните магистрали и в градски условия по светофарите по наши дни. Ще получиш ли технически данни и отговори на въпросите на които вече си отговорил за да видим колко си близо до истината. Всички останали също са свободни да отговорят на въпросите, за да си проверят знанията. Сигурен съм, че истината ще ви зашлеви такъв шамар на предразсъдъците, че ще си промените мнението на 180 градуса.Коментиран от #53
19:09 19.03.2023
49 пишете глупости
До коментар #7 от "Смех 😆🤡🤣":
Мощноста не е никак смешна защото през 30-те години на миналия век,бензина е бил с много ниско октаново число.19:38 19.03.2023
50 Буха ха
19:51 19.03.2023
51 пишете глупости
До коментар #32 от "точно това се чудех и аз":
Самолетните двигатели по онова време монтирани на Месершмид са дело на Мерцедес (DB 601 )Мощноста е над 1000кс, но кубатурата е ,... 34000 cm³
19:54 19.03.2023
52 Деб
Коментиран от #57
21:39 19.03.2023
53 Ами
До коментар #48 от "Без аналог по онова време":
... значи пример така и няма да получим. Ясно.Коментиран от #54
21:44 19.03.2023
54 Без аналог по онова време
До коментар #53 от "Ами":
Да не би да провери и да те е срам какво писа по-напред:"Парен двигател, на който се качваш, врътваш ключа и тръгваш? Да се смее ли човек, да плаче ли. А принципно кога палиш кюмюра за да се "качиш, врътнеш ключа и тръгваш"? Предния ден ли или повече време трябва?"
Ето ти примера, ама без отговор на въпросите, ще получиш само толкова. Останалото след като отговориш. Сега ще те помоля да отговориш поне, дали точно така си представяше, че изглежда, звучи, ускорява и се управлява парен автомобил?
Как изглежда този автомобил произведен 10 години преди mercedes-а от статията? Кой автомобил изглежда по-добре на външен вид, пък и като технически характеристики с над 1000 Nm въртящ момент ?
Коментиран от #62
22:09 19.03.2023
55 Миии
До коментар #9 от "Ами":
Т-34, Модел 1940. който смачка гооолУемия хилядолетен райх 😆🤡🤣22:10 19.03.2023
56 Йоско
22:32 19.03.2023
57 Хайл
До коментар #52 от "Деб":
Ако я беше карал българомразеца чърчил щеше да и оближеш гумите от аспухолизане не можеш да гледаш...не правиш разлика от кола с история и кола без22:43 19.03.2023
58 Оле ле
07:31 20.03.2023
59 мали мали
07:49 20.03.2023
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Българин
09:12 20.03.2023
62 Ами
До коментар #54 от "Без аналог по онова време":
Значи това е "примера". Чакай да видим. Произведените коли ДО ЕДНА са били ненадеждни ( няма как да е иначе при такава технология). За това свидетелстват историческите бележки на техните собственици, включително Джей Лено говори специално за тях във епизода посветен на колата. Буквално думите му са "трябва ти специален човек, който да проверява колата ВСЕКИ ДЕН." Стартирането на колата: отново Джей Лено със гримаса на лицето "Стартиране на колата: има САМО 13 стъпки за стартиране на колата." НИТО ЕДНА не е достигала скоростите, които твърдиш. За сметка на това "концепцията" е била "многообещаваща": кола тежаща 2.6 тона без да е заредена, дълга с един метър повече от Мерцедеса, и с бойлер с вряла вода под високо налягане пред возещите се. Аз мислех, че говориш за нещо, което може да се използва, а не машина за самоубийства и ремонти. Дизайна е субективно нещо, но Мерцедеса всъщност прилича на спортна елегантна кола. Дабъла прилича. на нещо, което е приютило машинария и просто са му сложили колела, и ... то си е точно това.Коментиран от #63, #65
10:03 20.03.2023
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Без аналог по онова време
До коментар #62 от "Ами":
Пак слагаш под общ знаменател всички парни автомобили, като в онова мнение че се движат на въглища, а не говориш за конкретния модел от клипа, който дори няма бойлер, който да гръмне. Без да гледам клипа отново, се сещам за три основни стъпки за палене на двигателя. Дърпаш ръчната, за да се изтече конденза от буталата, пускаш горивната помпа, палиш, изчакваш 30 секунди да загрее серпентината и да вдигне налягане и потегляш, като при потеглянето разполагаш с над 1000 нютон метра въртящ момент през 1925 година, което е повече отколкото на серийните автомобили през 2025 година, които се нуждаят от скоростна кутия за да успеят въобще да потеглят и повечето трудно вдигат 200 км в час, въпреки много по- аеродинамичната си форма и ниското тегло, както и скоростна кутия.Представяш ли си ако тази технология беше развивана 100 години и всички тези процеси се управляваха от компютър?
Коментиран от #67
11:05 20.03.2023
66 Перо
20:04 20.03.2023
67 Ами
До коментар #65 от "Без аналог по онова време":
"който дори няма бойлер, който да гръмне" Явно не знаеш достатъчно за колата, за която говориш. Не само, че има бойлер, ами и той издържа изключителни налягания. Там е и патентованата система за саморегулиране на подгряването. Поначало коментара ти показва, че изобщо не знаеш, че щом става дума за парен автомобил, ВИНАГИ има бойлер, къде според теб се формира ПАРАТА? Впрочем, както ти казах, явно нямаш представа как се стартира тоя автомобил. Даже Джей Лено прави коментари, че е ужас. Преди да "завъртиш ключа" имаш да провериш една купчина неща, иначе може и да ти гръмне в лицето или въобще да не тръгне. И никаква технология не може да преодолее законите на физиката.Колата е била технологична странност, и толкова. Има причина, че не се е наложила, и тя не е конспирация - колата чисто и просто не е била надеждна и е била МЕГА скъпа. Още тогава колите са били удобство, не самоцел. Затова , когато се изказваш така мнително за тоя Мерц, остави на хората, които цял живот се занимават с такива неща да знаят малко по-добре от теб.Коментиран от #69
03:45 21.03.2023
68 Без аналог по онова време
12:04 21.03.2023
69 Без аналог по онова време
До коментар #67 от "Ами":
Намерих отново клипа. Изгледай го и се образовай, за да не обясняваш как трябва да запалиш въглищата от предишното денонощие, за да може на другия ден да потеглиш с парния автомобил.А защо смяташ че не трябва да направиш 13 неща и с автомобила с ДВГ преди да тръгнеш за да не се разбиеш в стената при палене или да не излезеш от гаража преди да си отворил вратите?
Това че при парния автомобил нещата не са абсолютно същите си е въпрос на навик, а не на ужас както ги описваш.
18:39 21.03.2023