11 Декември, 2022 11:00 19 134 28

Най-надеждните дизели на Mercedes, издържащи до над един милион километра

  • mercedes-benz-
  • дизелов двигател

Двигателят OM617 е пенсиониран през 1991 г., но неговият наследник OM602 продължава с репутацията на най-надеждния мотор

Най-надеждните дизели на Mercedes, издържащи до над един милион километра - 1

Германската компания Mercedes-Benz има богат опит в разработването на надеждни двигатели, но най-високите места в световните класации най-често се заемат от нейните неунищожими редови петцилиндрови дизелови легенди OM617 и OM602.

Трилитровият двигател OM617 с десет клапана дебютира през 1974 година на класическия модел с индекс W115, но много повече от тези агрегати (включително турбо версията) са произведени за автомобили от серията W123 - модел с който до голяма степен тези мотори печелят репутацията си на едни от най-надеждните.

Най-надеждните дизели на Mercedes, издържащи до над един милион километра

Въпреки доста скромната мощност тези дизелови двигатели се монтират и на Gelendvagen и дори на камиони от семейството T1 в продължение на много години. Доста от тези агрегати вече са навъртели повече от един милион километра.

Двигателят OM617 е пенсиониран през 1991 г., но неговият наследник OM602 продължава с репутацията на най-надеждния мотор. Първите версии от този мотор се появяват на автомобили Mercedes още през 1985 г.

Първоначално с тях се оборудват моделите W124, W201 и отново G-Klasse, след това петцилиндровите агрегати се появяват и на E-класата W210, бусовете MB100. Екземпляри с тези двигатели все още се движат по пътищата, като отдавна вече са прехвърлили заветната отметка от един милион километра.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 60 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 То хубу..

    25 11 Отговор
    Ма отде толко дизел?
  • 2 Вукадин

    103 17 Отговор
    Това са и последните читави Мерцедеси. След това почва падението и колапса, за да се стигне до днес, когато са стигнали и копаят дъното с боклуците си.

    Коментиран от #6

  • 3 Дедо ви

    114 6 Отговор
    На времето 90г. купих Мерцедес 123/ 300Д пет цилиндров дизел на километраж 250000 но едва ли е бил на толкова, 1978г. производство с климатик! Карах го до 850000 /по километраж/ , и понеже купето му тотално изгни го спрях. Двигателя го продадох на приятел който го сложи на бус, и го търкаля още 300000....... Сега с "модерните Мерцедеси" бусове двеста х. км. и ТРЯС!!! Двигателя е чао!.... Пазарна икономика младежи.....
  • 4 Авто спеца

    14 71 Отговор
    На мерцедес двигатела му изкарва максимум до 400 000 бензиновия и 500 000 дизела. Счупил 4 двигатела на мерцедес направо буталата изскачат от блока.

    Коментиран от #24, #25

  • 5 Реалист

    17 57 Отговор
    След 3 основ ни ремонта може да изкара повече от 1 милион км
  • 6 12"12

    17 1 Отговор

    До коментар #2 от "Вукадин":

    ++++++++++++
  • 7 12"12

    84 4 Отговор
    Тогава двигателите ги проектираха инженери и държаха на качеството !!! А,сега идва счетоводителя и казва-двигателя не трябва да надвишава определена цена !!! за толкова пари-толкова качество !!!
  • 8 Зевзека

    55 8 Отговор
    За това ли в Германия забраниха дизеловите автомобили, а ЕС ги забранява от 2024? Защото издържат! Не са като електрокарите дето спатъхват на средата на улицата. Ти да видиш. А уж били мислели за нас.

    Коментиран от #12

  • 9 Важи

    66 7 Отговор
    Важи за повечето "стари" коли това ! Даваха по ТВ за един ВАЗ 2101 как му правят трети ремонт малко преди 1000000 км. Собственика беше възрастен човек, който не иска да се раздели с колата си. Майстора също не беше първа младост, но си работеше човека !
    Днешните коли обаче при всичките им "преимущества", са проектирани и направени на принципа на инженера, който казва: - Не е трудно да направиш нещо да работи добре, трудното е да го направиш планово да се скапе !!!
  • 10 Иво

    52 3 Отговор
    Тези двигатели наистина са много надеждни и непретенциозни към качеството на горивото.Простата им конструкция гарантира ниски разходи по подръжка и лесни ремонти ако изобщо се наложат такива.Динамичните им характеристики обаче са отчайващи а разхода висок но да не забравяме,че са проектирани във време на трафик с друга средна скорост и най вече с цени на горивата на четвърт от днешните.

    Коментиран от #13, #14

  • 11 Хохохо

    30 13 Отговор
    Значи, правете сметка от колко десетилетия марката Мерцедес се ползва от незаслужена слава и какво е качеството на съвременните свръхскъпи Мерцедеси.
  • 12 Има и друго

    26 14 Отговор

    До коментар #8 от "Зевзека":

    С липсата на вятър (но Путин е виновен по подразбиране за всички несгоди), респективно ток, в някои евро страни се готви забрана за движение на електрически автомобили с цел пестене на електроенергия...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Дедо ви

    52 2 Отговор

    До коментар #10 от "Иво":

    Точно тоя Мерцедес, за който споменах беше 4ри скоростен с максимална скорост 160–180 км/ч зависи колко го ускоряваш( но дърпаше ремарке 1500кг. без да го усеща! Разход градско 10л. на сто извънградско 6– 12л., зависи колко ти тежи дясното краче! Та я пак какво се е променило в разхода от 1978г. до днес??? А и това в сервиз не е влизало....

    Коментиран от #15

  • 15 Иво

    10 41 Отговор

    До коментар #14 от "Дедо ви":

    В момента и базова дизелова Дачия е по мощна от твоя W123 а средния и разход е около 5 така,че пак помисли дали леко не се е променил...

    Коментиран от #16, #17, #21

  • 16 Дедо ви

    53 6 Отговор

    До коментар #15 от "Иво":

    А първо покарай дачия, и Мерцедес от споменатите модели едното е 2 тона МБ.то неудачията е 800 кила! Не спори с хора които ти говорят, за РЕАЛЕН разход за комфорта, и возията няма да споменавам ти и без това не знаеш какво означават, а не каталожни мишоци които и книжки нямат!!!
  • 17 Диво

    40 5 Отговор

    До коментар #15 от "Иво":

    Искаш ли да вържа две такива дачии за моето 123/300 Д? И който ги–го дръпне пИчели 20000 примерно.... Да не се чудиш "мощността му" е около 85...95 к.с.... За "тягата" е друга тема....
  • 18 то хубо

    5 24 Отговор
    Бравос на двигателя, но защо тоя стар мотор е в раздел технологии в смисъл кое му е технологичното.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Е как защо

    10 4 Отговор

    До коментар #18 от "то хубо":

    Старите технологии също са технологии.

    Те така или иначе тук не пишат много за новите технологии, защото те не са дело на рекламодателите и в общи линии гледат да им правят черен pr, а да величаят старите технологии за които им се плаща!
  • 20 Добре че почна войната

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "то хубо":

    За да не е политкоректно да пишат за "находките" на москвичи и зазки, че това им бяха масовите "новини".
  • 21 Опааа

    17 2 Отговор

    До коментар #15 от "Иво":

    Я хОди се ш.бай с тия кошници Дачия!
  • 22 Шопендар

    5 3 Отговор
    Мерцедес 123,колата за бедни,,това е нарицателното за него в Германия.
  • 23 кочо

    10 0 Отговор
    СЕГА ИМА МЛАДИ ХОРА ДО 45Г. КОЙТО НЕ ЗНАЯТ КАКВО Е МЕРЦЕДЕС 123Д.
  • 24 Никси

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Авто спеца":

    ТАКА Е , ОЩЕ 4 ЩЕ СЧУПИШ КАТО НОСИШ ОБУЩА С НОМЕРАТА НА КУФАРИТЕ И ТЕЖКИ НА ГЬОН , И ОСТАВА У МЕЖДУ УШИЕТО ДА НЯМА НИКОЙ !!!.
  • 25 ПОИЦАИ

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Авто спеца":

    я като тебе строших 4 скоростни кутии на служебните кооуи автоматични , е па я баце включвам там Дека пише R , и мисуех че Требе да включим на РАУИ и они скоростите сами си падат , да подигая колата у движение , та после шефо.ме наказва с една сапунка на пуацо да напусне и оборка на цеото РПУ , ма нема се пуашиш бе он живото продължава .
  • 26 иво

    5 0 Отговор
    Това е история новите изкарват много по малко моят въпреки в сервиза му сменяха- масла ,филтри, ремъци т.n на 232.000 км без да светне някаква лампа на 200-250 метра изтрака майстора ми каза --Добре си изминал те рядко изкарват 200.000 хиляди.
  • 27 Бай Иван

    0 4 Отговор
    А е глупости , почти всички съвременни двигатели издържат над 1 милион км, при добра поддръжка.
  • 28 Жорко

    0 0 Отговор
    Последните истински Мерцедеси излезнаха на пазара 1992-1993г. След като 190-то го смени Ц-класата, а 124-ката -Е класата, остана само славата не Мерца и високата му цена. Другите качества като издръжливост, здравина, надежност и прочие отдавна ги няма. Погледнете цените на старо на 190 и 124-ка в мобилето. Някои от тях наближават 40 г. Не е трудно да се досетим защо цените са толкова високи. Който не е имал, респективно не е карал такъв Мерцедес, едва ли ще разбере защо много хора по света въздишат по тези коли.