Last news in Fakti

19 Април, 2023 14:11 14 104 15

Тези автомобили спасиха френските марки Renault, Peugeot и Citroën от фалит

  • renault-
  • peugeot-
  • citroen-
  • фалит
Тези автомобили спасиха френските марки Renault, Peugeot и Citroën от фалит - 1

Renault, Peugeot, Citroën… тези производители можеха да излязат от бизнеса, след като бяха близо до фалит. Катастрофа, която можеше да бъде избегната благодарение на пристигането на спасителни модели. И такива се появиха, а кои са те, вижте.

Peugeot

Тези автомобили спасиха френските марки Renault, Peugeot и Citroën от фалит

Финансовата ситуация става деликатна "Лъвчетата" в началото на 80-те години на миналия век. За щастие на марката, моделът 205 се появява на бял свят през 1983 година и веднага се превръща в бестселър. Компактният модел е продаден в повече от 5 милиона копия.

Citroën

Тези автомобили спасиха френските марки Renault, Peugeot и Citroën от фалит

Подобно на своя съюзник Peugeot, френската марка Citroën също се намира в изключително лошо финансово състояние, като най-лошото такова настъпва през 1980 година. Именно тогава излиза моделът BX, който спасява марката с двата Шеврона от фалит.

Renault

Тези автомобили спасиха френските марки Renault, Peugeot и Citroën от фалит

Горе-долу по същото време, когато производството на всички френски марки спада драстично, настъпва почти фаталната криза и за Renault. Но докато Peugeot и Citroën вадят бързо "спасителните" си модели, то на Режията се налага да почака чак до 1988-а. Именно тогава идва светлината в тунела в лицето на R19 и благодарение на него Renault възстановява имиджа си.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ренаулт

    131 8 Отговор
    Рено 19, желязна кола, милион и половин акилометра навъртяни с моята, преди да отиде за скрап и отиде там на самоход.

    Коментиран от #8

  • 2 Гост

    30 84 Отговор
    Само Ситроенът е по-интересен защото е дизайн на Бертоне, а другите две са сред най-посредствените и невзрачни коли на 80-те.
  • 3 Радо

    77 13 Отговор
    Френските коли винаги са били най-добри като съотношение качество/цена и затова хората са доволни като ги купуват, защото виждат, че дават нормални пари за кола, която ще им върши работа.
  • 4 Класика

    100 3 Отговор
    Истински панорамни просто и ясни и честни автомобили за душевен оргазъм и радост и възторжено усещане спомагащо за сетивните клетки на клетъчно ниво за радост от живота и пространствено цветно усещане на възприятията за удоволствие! Колите спряха някъде около 2004г.... Сега има само скрап с никому ненужна електроника:...2- тонни трафопостове на колела натъпкани с всичко непотребно на света,капсули за наблюдение и манипулация,а оскотялото откъм разум стадо купува,циври и страда! Амин....

    Коментиран от #7

  • 5 Вальоо

    43 2 Отговор
    Изчакваме видните и тесни експерти да се приберат от училище за да се изкажат с привидно забавните си шеги, както и с мнението "да не ги бяха спасявали" .

    Коментиран от #6

  • 6 Цеко сифоня

    53 1 Отговор

    До коментар #5 от "Вальоо":

    Не са на училище, ама ше додат. Още пазаруват из моргите чаркове за Бенветата и Мерцовете.
  • 7 Другаря Живков

    31 5 Отговор

    До коментар #4 от "Класика":

    Щом немаш пари,ти немаш право да решаваш!
  • 8 Гост

    1 16 Отговор

    До коментар #1 от "Ренаулт":

    Що говориш глупости? Или ако да е така, какви са разходите, сподели! Ъ?

    Коментиран от #9, #15

  • 9 СЗО

    36 1 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Подкрепям номер 1. И аз съм имал 19ка. Никакви забележки откъм подръжка.
  • 10 От чужбина

    18 32 Отговор
    От личен опит с френски автомобили мога да кажа, че като цяло НЕ съм особено доволен. Пежо и Ситроен едва ли ще си купя някога пак в живота. Рено са една стъпка по-добри. От време на време при френските автомобили се появява по някой много добър модел, но трябва да минат 5-10 години за да се разбере, че точно този модел е наистина добър. В тези автомобили има доста пластмасови части които за да се монтират или демонтират трябва да бъдат по някакъв начин огънати. Това добре, но само докато пластмасата е нова. Когато поостарее се чупи и това винаги води до скорошна поява на друг дефект. В крайна сметка тези автомобили са предвидени да са добри докато са нови. Т.е с кратък срок на експлоатация и след това започват чести ремонти и престои. Повечето дефекти се проявяват изведнъж и ви оставят на пътя с "вързани ръце". За сравнение от опит - Мерцедесите НИКОГА не са ме оставяли на пътя. Ако нещо се повреди в Мерцедес то ви "казва", че нещо не е на ред, но продължавате да се движите още дълго време.

    Коментиран от #12

  • 11 Експерт

    26 4 Отговор
    Рено не може да фалира, защото е държавна!
  • 12 Вальоо

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "От чужбина":

    Хахахаха коментар на ВекО направо! :D Да ти кажа ли колко немски премиуми виждам на репатрак всекидневно? На всяка кола може да се случи да се повреди, а моята ненадеждна и чуплива кола, за 15 години един път не ме е оставила на пътя. Имала е проблеми по време на пътуване, но не и такива с който да не мога да продължа пътуването.
  • 13 Гост

    7 3 Отговор
    Ситроен фалира през 1976 и компанията е купена от Пежо. След това са един концерн - PSA и започва пежоизирането и обезличаването на Ситроен. В тая връзка това, което пише за BX e малко шменти капели
  • 14 Съдията Дред

    7 0 Отговор
    За Рено петицата е модела, който ги задържа над водата, правиха го 20 години във Франция и неизвестно за мен колко в чужбина. 19 го правиха по малко от 8 години и го засилиха в Тюркието.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.