Peugeot 505 coupe: историята на един брилянтен провал

3 Юли, 2025 10:30 3 836 6

  • peugeot-
  • 505-
  • coupe
Peugeot 505 coupe: историята на един брилянтен провал - 1

Това брилянтно творение на Pininfarina така и не видя бял свят, оставяйки празнина в гамата на Peugeot между две емблематични купета. Разказваме ви историята на това амбициозно, но обречено начинание.

Между Peugeot 504 Coupé, което се радва на голям успех от 1969 до 1983 година, и по-късното Peugeot 406 Coupé, което дебютира през 1997 година, френският производител нямаше представител в сегмента на купетата.

Peugeot 505 coupe: историята на един брилянтен провал

Знаете ли обаче, че тази празнина е трябвало да бъде запълнена от дългоочакваната и внимателно подготвена версия на Peugeot 505 Coupé. Проектът е бил особено важен за Peugeot, тъй като компанията е имала големи надежди да впечатли американския пазар с този модел.

За съжаление, въпреки усилията, проектът е бил отменен, но няколко прототипа все пак са били сглобени, оставайки като доказателство за една неосъществена мечта. Историята започва през 1979 година.

Тогава седанът Peugeot 505 е пуснат на пазара. По това време Peugeot се обръща към легендарното италианско дизайнерско студио Pininfarina със задачата да разработи елегантна и спортна версия купе.

Целта е била новият модел да включва дизайнерски елементи от по-луксозния Peugeot 604, придавайки му усещане за престиж и изтънченост. Pininfarina, известни със своя усет към пропорциите и красивите линии, се захващат с предизвикателството.

Peugeot 505 coupe: историята на един брилянтен провал

Под кодовото име E27, новият модел е замислен като четириместно хечбек купе във фастбек стил – елегантна форма, която съчетава спортен силует с практичност. Под капака са планирани две версии на V6 PRV двигателя.

Те са разработен съвместно от Peugeot, Renault и Volvo. Първата опция е трябвало да бъде 2.7-литров атмосферен двигател с мощност 120 к.с., докато втората, по-мощна алтернатива, е бил 2.2-литров турбокомпресорен агрегат със 165 к.с.

Този турбо двигател е трябвало да осигури на купето максимална скорост от 200 км/ч, което по онова време е било доста впечатляващо постижение. А очакванията са Peugeot 505 Coupé да се появи на пазара през 1983 година.

За съжаление, икономическите реалности се оказват по-силни от дизайнерските амбиции. Проектът е отменен поради финансови причини, което е било сериозен удар за феновете на марката.

Peugeot 505 coupe: историята на един брилянтен провал

Това решение, съчетано с общото влошаване на пазарната позиция на Peugeot в САЩ, води до окончателното изтегляне на френския производител от американския пазар през 1991 година.

Въпреки че 505 Coupé така и не достига серийно производство, неговото наследство не е напълно изгубено. Днес два от прототипите на този великолепен автомобил се съхраняват грижливо в трезорите на „Музея на приключенията на Peugeot“ в Сошо.

Тези уникални екземпляри служат като напомняне за това, което е можело да бъде – един спортен и елегантен автомобил, който е имал потенциала да заеме своето достойно място в историята на автомобилния дизайн.

Peugeot 505 coupe: историята на един брилянтен провал


Поставете оценка:
Оценка 5 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дървар

    14 1 Отговор
    На мен ми прилича на Понтиак - не вожда ами колата.

    Коментиран от #2

  • 2 Градинар

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Дървар":

    Вожда е списвача. Не познава елементарната авто история
  • 3 115

    6 9 Отговор
    Алфа Ромео спринт, е оригинала на тази пародия на пежо!
    Французите коли не могат да правят, другото си го могат!

    Коментиран от #4, #5, #6

  • 4 Госта.

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "115":

    До някъде на старото GTV V6-2500
  • 5 Няма как

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "115":

    да няма сходства,защото и на двете купета дизайнера е италианското студио Пининфарина,който е проектирал и предните 2 купета на Пежо.Като това на снимката е проект-прототип,като ако на това се е дало зелена светлина въобще няма да прилича серийния модел на това на снимката. Поради незадоволителното представяне на Пежо на амриканския пазар се стига до закриване на проекта,защото такива купета са много малко търсени в Европа,а основния им пазар е в САЩ.
  • 6 Турбодизел

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "115":

    Факт. Жените са странни на външен вид там. Ходят масово без грим, но са винаги готови за креватни приключения. Тихи, но доста разкрепостени.