Last news in Fakti

29 Май, 2023 09:36 3 356 24

Годишният пробег на електромобилите е по-малък от този на колите с ДВГ

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • пробег

Средно електрическите автомобили пътуват по-малко от колите с двигатели с вътрешно горене

Годишният пробег на електромобилите е по-малък от този на колите с ДВГ - 1

Собствениците на електромобили ги карат много по-рядко от шофьорите на коли с двигатели с вътрешно горене. Проучването е направено от експертите от iSeeCars и показва средния пробег на електрически автомобили за три години.

Експертите на портала iSeeCars проведоха мащабно проучване, анализирайки 860 000 автомобила. Те отбелязаха, че шофьорите на електрически автомобили харчат повече пари за закупуването на своите автомобили, отколкото собствениците на бензинови и дизелови модели, но ги карат по-рядко.

Средно една електрическа кола изминава 14 579 км годишно през първите три години. За същия период от време средният пробег на автомобил с двигател с вътрешно горене е 20 532 км. Експертите също установиха, че електрическите автомобили струват средно с 47% повече от подобни бензинови и дизелови автомобили.

Електрическите автомобили Tesla имат най-висок среден пробег. Собствениците на такива коли изминават около 16 702 км годишно. Най-ниските места в изследването на средния пробег са заети от електрическите автомобили Hyundai Ioniq Electric и Nissan Leaf.

Средната цена на електрически автомобил е 45 147 долара спрямо 30 760 долара за подобен автомобил с двигател с вътрешно горене. Експертите прогнозират, че цената на електрическите модели ще намалее в бъдеще, но дали ще започнат да се карат повече - не се посочва в прогнозата.


Поставете оценка:
Оценка 4.9 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 12343211

    14 2 Отговор
    Ми зареждат бавно.
  • 2 КМ4

    6 25 Отговор
    Интересно защо никой, купил електрика не се връща към ДВГ :)

    Коментиран от #4, #6, #8, #19, #22

  • 3 Яяяя

    21 2 Отговор
    Ами електричните пътуват в градовете и наблизо. Кой луд ще кара 1000 километра на ден с електричка.
  • 4 Венко

    27 5 Отговор

    До коментар #2 от "КМ4":

    Защото "Тарикат мъж не писка". Набутал се е сума ти пари за електричка. Някак не върви да признае, че се е набутал. И започват едни приказки "Никога повече ДВГ..." После тихомълком разкарва електричката и се връща на ДВГ.

    Коментиран от #5, #7

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 гост

    5 22 Отговор

    До коментар #2 от "КМ4":

    Не само , че тия купили си електричка забравят за кюмбета , ами всички покрай тях познати и колеги също минават на електрички !! Видно от растежа на продажбите !!

    Коментиран от #16

  • 7 гост

    5 19 Отговор

    До коментар #4 от "Венко":

    Дори в България в момента се движат близо 8 000 електромобила , регистрирани само през последните 4-5 години , като средния годишен ръст е 400-500 % !!! Тоест годишно се увеличават 4-5 ПЪТИ !! Вече най-продавания НОВ автомобил в сегмента над 100 000 лева е електромобил , Тесла ! В същото време продажбите на кюмбета и нови и втора ръка НАМАЛЯВАТ !! Та кой къде се връщал викаш ?? Хахахахх !! По-скоро "тарикатите" тихомълком разкарват кюмбетата и минават на електромобил !!

    Коментиран от #9, #13, #14, #17

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Мдааа днес при 2:2000 коли на улицата-
    Утре при 3: 2002 едните имат огромния ръст от 50% , а другите мижавия 0,1%

    Математика му викат
    или статистика❗
  • 10 Гост

    11 1 Отговор
    Годишния пробег на електромобилите е по малък, защото се карат повече градско и на къси разстояния.

    Коментиран от #20

  • 11 ДрайвингПлежър

    19 3 Отговор
    Нормално. Повечето врем висят закачени на кабела, а когато се трябва да идеш някъде извън града имаш 3 на ум дали ще намериш зарядна и дали тя ще работи. Както и преди сме коментирали туй е "транспорт" за хора с различни ментални дефицити!.. или ще е извънземно зелен, или ще е сектант на "ония" или ще си чеше егото, че от някакво малцинство... нека плащат! Докато има балъци, ще има и тарикати да им вземат парите!
  • 12 ДрайвингПлежър

    18 3 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Продажбите на ДВГ падат заради рестрикциите, които политическите престъпници налагат върху тях!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 ДрайвингПлежър

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    За твоя пример за увеличението на продажбите на ел винаги давам контра пример един стар виц
    Иванчо отива при сташинката в казармата и казва:
    - Старши искам отпуск! Току що научих, че е ударил гръм и е утепал 50% от стадото, положението в тежко трябва да се прибера.
    Шашнал се Старшината, влязъл му в положение - дал отпуска. Връща се Иванчо след седмица па старшината рекъл да се поинтересува и попитал.
    - Е Иванчо как е в къщи след като загубихте половината стадо, колко бяха овцете ви?
    - А, ми две овчици бяха Старши...

    та така и с ръста на продажбите на ел... от 2 на 4 както и да го гледаме си е 100% ръст и за статистиката сме сууупееер...
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Мухахаха

    10 1 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Не е тия покрай тех стават направо електрически и почват да се хранят направо от инсталацията... Че те тия с електриците са само фанатици, нормално е когато вожда на племето тръгне на некъде раята да го следва
  • 17 Мухахаха

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    А е пич 3и коментираш като кокошка има си обосновани причини, и те са предимно политически а не икономически . Бъдещето е в електричеството, само че за момента е много далечно, около 500 до 1000 години
  • 18 Турбо

    11 2 Отговор
    Имало смисъл да си купиш електромобил само,ако въртиш много километри пробег годишно,твърди наш тесльо.За малко километри било емоционална покупка и нямало смисъл.Не можеш да си избиеш високата цена на електромобила с зареждане на евтин ток в гаража.Излиза,че тези от статията са се набутали.
  • 19 Знайко

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "КМ4":

    не е интересно...няма как да се върнеш, без да поризнаеш ,че си направил грешен избор...и така...продължаваме да не признаваме и да се правим на високо технологични!
  • 20 Знайко

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Тоест ако искам дълги растояния не ми трябва електричка ли? Е кое и е хубавото? Къде на Белмекен има зарядно? Или на Бузлуджа? Или на Рожен? Купувам си една електричка за града и една истинска кола за останалите случаи ли? Или истината е че електрички си купуват , хората които карат малко?
  • 21 Име

    0 0 Отговор
    Освен че карат по-малко, и не смеят да карат продължително време с по-висока скорост! Единственото което ми харесва при ел.коли е ускорението. Всичко друго е в техен минус!
  • 22 Име

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "КМ4":

    Тази приказка я дъвчеха и за телефоните на ябълката, но не върви сред критично мислещите хора! Жив и здрав да сте! Нека позная, имате телефон ябълка 😉
  • 23 КАТО СИ КУПИШ ЕЛ. КОЛА ВЕДНАГА

    0 0 Отговор
    ЗАГРЯВАШ ЧЕ СИ СЕ ПРЕЦАКАЛ ! БОЙКО И КИРО ЩО НЕ СИ КУПУВАТ ?
  • 24 КАТО СЕ НАБЪЛБУКАМЕ С ЕЛ КОЛИ

    1 0 Отговор
    ТОГАВА И ТОКА И АКУМУЛАТОРИТЕ ЩЕ СА НА БЕЗУМНИ ЦЕНИ ! ЗАПАДА ОТ ТОВА ЖИВЕЕ - КАТО НИ НАБУТВА БЕЗ ПРЕКЪСВАНЕ !