През миналия месец във Вайрано, Италия, се проведе един интересен експеримент. Става дума за събитие, наречено Ecobest Challenge, което има за цел да демонстрира реалните качества на актуални за европейския пазар 100% електрически автомобили.
Специалистите от Autobest ни поднасят сериозна доза данни, които дават изключително точен и реален поглед върху това колко ефективни са актуалните за пазара електромобили, като под внимание се взимат както ефективността на задвижващата система, така и на зарядната им такава.
Трябва да уточним, че събитието има за цел да предостави прозрачна информация за моделите електрически превозни средства и да повиши обществената осведоменост относно ползите от преминаването към екологично чисти превозни средства, а не да посочва кой от моделите е по-добър.
В експеримента, провел се миналия месец, резултатите от който станаха ясни сега, са включени 14 изцяло електрически автомобила. Те са: Citroen e-C4X, Lexus RZ450e, Hyundai IONIQ 6, Polestar 2, Aiways U6, Opel Astra Electric, Tesla Model 3, Volkswagen ID.BUZZ, BMW iX1, Nissan Ariya, Jeep Avenger, Subaru Solterra, Mercedes EQB и BYD Atto 3.
Тестването се провежда на разнообразни терени и пътни условия, за да се осигурят най-точните и реалистични резултати от изпитанието. Автомобилите се управлявани на смесен маршрут, включващ магистрали, национални и регионални пътища, и в градски условия. Що се отнася до тестването на работата на автомобила, всеки модел е каран до пълното изтощаване на батерията, при нормални условия по пътища и магистрали и в режим Eco, докато се движи в града.
Интересни факти от проучването са, че нито един от 14-те електромобила не регистрира пробег от над обявеният си WLTP показател, но 6 от моделите постигнаха такъв от над 90% WLTP, а само 3 бяха под 80%.
По време на изданието 2023 организаторите отчитат и голям брой електромобили, които продължават да се движат след достигането на 0% заряд на батерията. Само един от моделите преустанови движението си при достигането на 0%, а останалите продължиха с резултат от между 2 и рекордните 45 километра.
В експеримента специалистите използват два собствени индекса. EcoC 1, представляващ съотношението между реалния пробег и WLTP и EcoC2, който посочва действителната енергийна ефективност на електромобилите, разкривайки колко километра реален пробег може да осигури определен автомобил от 1 kWh енергия.
Autbest използва индекса EcoC 3 като съотношение между реалната енергия, заредена в батерията, и официалния нетен капацитет, което е ясен израз на ефективността на процеса на зареждане. За да се даде още по-добра перспектива от реалния живот, тази година е въведен и нов индекс- EcoC 4, който измерва действителната ефективност на автомобила, като взема предвид енергията, заредена в батерията, а не нетния капацитет на батерията като при EcoC 2.
Що се отнася до зареждането, то данните в таблиците, които показват резултатите при AC зареждане (22 kW) от 0 до 100% и DC (с до 350 kW) от 20 до 80%, са събрани с помощта на приложението за мобилни телефони PKC - Power checK Control, разработено от италианската компания Power Cruise Control. Ето и за колко време се зареждат тестваните автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мхм
Коментиран от #8
12:21 20.07.2023
2 ДрайвингПлежър
Коментиран от #16
12:22 20.07.2023
3 факт
12:31 20.07.2023
4 Колоездача
Цена в Румъния след получена субсидия - 12500 €
Обявен пробег - 230 км с едно заребдане
Извънградски пробег през деня без климатик със скорост 80 км/ч - 280 км
Градски пробег през деня с климатик - 230 км
Време за зареждане от контакт с китайско зарядно 7kW/220V - 4 часа
всеки сам си решава за себе си дали му изнася или не
Коментиран от #30
13:20 20.07.2023
5 Гост
14:00 20.07.2023
6 ДрайвингПлежър
Мерцедес с контра въпрос: 40 фаренхайт?
Потребителят отговаря: Целзий.
Мерцедес отговара: Определено не е постижим :D :D :D
И до тука с електрификацията :D
14:14 20.07.2023
7 от личен опит
Коментиран от #27
14:48 20.07.2023
8 Ахам
До коментар #1 от "Мхм":
3 минути зареждане, 15 минути път до безиностанцията и 5 минути плащане на касата, те ти едни 25 минути загубени за 600 км. А аз си зареждам нощеска на нощна тарифа и ставам почвам да си върша работата и съм загубил точно 0 минути за зареждане.Коментиран от #9, #10, #11, #15
14:58 20.07.2023
9 ДрайвингПлежър
До коментар #8 от "Ахам":
Ще те питам от 24та година като излезем и физическите лица на свободния пазар дали ще ти е добре. Да не говорим, че идеята на ЕЛ доколкото помня е екология, а ти вечер я зареждаш с ток на Ковачки от ТЕЦовете и къдиш повече и от стар предкамерен дизел...Проблема на ЕЛ е батерията, за това най-доброто е MIld-Hybrid малко ел моторче с киловат - два батерия да помага на ДВГ - това вече е екология!
15:03 20.07.2023
10 Защо
До коментар #8 от "Ахам":
15 минути път до бензиностанция..???Коментиран от #12
15:35 20.07.2023
11 Ъхъ
До коментар #8 от "Ахам":
Колички от Джъмбо ли зареждаш?Коментиран от #13
15:41 20.07.2023
12 Ахам
До коментар #10 от "Защо":
5 мин отиване, 5 мин. връщане и 5 мин. слизане от 12-тия етаж, малко ли е?Коментиран от #23
16:44 20.07.2023
13 Ахам
До коментар #11 от "Ъхъ":
С най-ниската скорост на заряд 2.3 кВч за вечер се вкарват 20-30 кВч в батерията, това са ти 200 км пробег, ако минеш на 3.7 кВч скорост вече стават към 40 кВч.17:02 20.07.2023
14 Така е
17:33 20.07.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Къде ги
До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":
Къде ги тея изследвания? Ни едно не си дал досега. Приказки под шипковия храст.18:07 20.07.2023
17 Тузара
И затова навсякъде се диша гняс и по светофарите се бълва жега. Аграрна история
Коментиран от #19, #22
18:15 20.07.2023
18 ДрайвингПлежър
Тоест:
за 16ти: Къде ги - ето ги има и много други свързани с батериите и с енергията за зареждане
за 17ти: Тузара - ще дишаш по-големи гадости отколкото стар дизел бълва, ама просто си недостатъчно осведомен, явно щом не го казват "по телевизора" не е станало ;)
Коментиран от #21
18:38 20.07.2023
19 Къпан пор
До коментар #17 от "Тузара":
Тузара с 20 годишен таралясник от пазара в Горубляне.18:38 20.07.2023
20 Тоз
Коментиран от #29
18:43 20.07.2023
21 0,015 грама СО2/км
До коментар #18 от "ДрайвингПлежър":
При 15 милиграма на километър, онази Тесла с най-големия пробег от 1,6 милиона километра за целия си живот е отделила 24 килограма въглероден диоксид според изследването.Гост за едно зареждане за 30 лв с неговата toyota corolla при 170 грама за километър и 150 км пробег отделя 25,5 кг, а за 1,6 милиона км би отделил 272 000кг.
Сигурен ли си че това трябваше да са аргументи в полза на ДВГ?
23:20 20.07.2023
22 Тузи
До коментар #17 от "Тузара":
пуснаха ли ти абонаментната карта с намаление за цялата мрежа на градския…????🤣🤣🤣10:38 21.07.2023
23 Ахамчоо
До коментар #12 от "Ахам":
Значи искаш да ни убедиш, че излизаш от вас СПЕЦИАЛНО за да заредиш и се прибираш след това, а не го правиш по път, когато караш по задачи с колата…???? Толкова и караш значи….А от 12-тия етаж какво пускаш, за да заредиш…???
Ставате комични с инфантилните си напъни…..
Коментиран от #24
10:41 21.07.2023
24 Ахам
До коментар #23 от "Ахамчоо":
Зареждам в гаража, така че като излизам задачите ми са с една по-малко.Коментиран от #28
16:05 21.07.2023
25 Електричката
07:07 22.07.2023
26 Аз съм ЗА колите на ток
08:13 22.07.2023
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Ахамчо
До коментар #24 от "Ахам":
довода ти е сериозно-смешен и издишащ….но толкова и караш….щом всеки път стигаш до гаража….ясен си…Днес по Тракия следобед бяха доста “интересни “ теслите…110 км/ч, колкото да не пречат на камионите и автобусите…защо така, вие ще кажете….
23:26 22.07.2023
29 Само че,
До коментар #20 от "Тоз":
кой ще купува боклуците на Европа.Ние,затова сме там.След алкохолния
закон,всеки ще има по един строшкяк.
Една четвърт от оцеляващият "бизнес"
се крепи на самоделките.Стадото си
има свой живот и това е добре.
Вземат ли ти свободата,взето ти е
родствения път.
12:25 12.08.2023
30 никой
До коментар #4 от "Колоездача":
В България 50 000лв.хайде сега решавай.14:06 10.12.2023