20 Юли, 2023 12:10 9 543 30

Експеримент: За колко време се зареждат и реален ли е заявеният пробег на електромобилите

  • експеримент-
  • електромобили-
  • пробег-
  • зареждане
Експеримент: За колко време се зареждат и реален ли е заявеният пробег на електромобилите - 1

През миналия месец във Вайрано, Италия, се проведе един интересен експеримент. Става дума за събитие, наречено Ecobest Challenge, което има за цел да демонстрира реалните качества на актуални за европейския пазар 100% електрически автомобили.

Специалистите от Autobest ни поднасят сериозна доза данни, които дават изключително точен и реален поглед върху това колко ефективни са актуалните за пазара електромобили, като под внимание се взимат както ефективността на задвижващата система, така и на зарядната им такава.

Трябва да уточним, че събитието има за цел да предостави прозрачна информация за моделите електрически превозни средства и да повиши обществената осведоменост относно ползите от преминаването към екологично чисти превозни средства, а не да посочва кой от моделите е по-добър.

В експеримента, провел се миналия месец, резултатите от който станаха ясни сега, са включени 14 изцяло електрически автомобила. Те са: Citroen e-C4X, Lexus RZ450e, Hyundai IONIQ 6, Polestar 2, Aiways U6, Opel Astra Electric, Tesla Model 3, Volkswagen ID.BUZZ, BMW iX1, Nissan Ariya, Jeep Avenger, Subaru Solterra, Mercedes EQB и BYD Atto 3.

Тестването се провежда на разнообразни терени и пътни условия, за да се осигурят най-точните и реалистични резултати от изпитанието. Автомобилите се управлявани на смесен маршрут, включващ магистрали, национални и регионални пътища, и в градски условия. Що се отнася до тестването на работата на автомобила, всеки модел е каран до пълното изтощаване на батерията, при нормални условия по пътища и магистрали и в режим Eco, докато се движи в града.

Интересни факти от проучването са, че нито един от 14-те електромобила не регистрира пробег от над обявеният си WLTP показател, но 6 от моделите постигнаха такъв от над 90% WLTP, а само 3 бяха под 80%.

По време на изданието 2023 организаторите отчитат и голям брой електромобили, които продължават да се движат след достигането на 0% заряд на батерията. Само един от моделите преустанови движението си при достигането на 0%, а останалите продължиха с резултат от между 2 и рекордните 45 километра.

В експеримента специалистите използват два собствени индекса. EcoC 1, представляващ съотношението между реалния пробег и WLTP и EcoC2, който посочва действителната енергийна ефективност на електромобилите, разкривайки колко километра реален пробег може да осигури определен автомобил от 1 kWh енергия.

Autbest използва индекса EcoC 3 като съотношение между реалната енергия, заредена в батерията, и официалния нетен капацитет, което е ясен израз на ефективността на процеса на зареждане. За да се даде още по-добра перспектива от реалния живот, тази година е въведен и нов индекс- EcoC 4, който измерва действителната ефективност на автомобила, като взема предвид енергията, заредена в батерията, а не нетния капацитет на батерията като при EcoC 2.

Що се отнася до зареждането, то данните в таблиците, които показват резултатите при AC зареждане (22 kW) от 0 до 100% и DC (с до 350 kW) от 20 до 80%, са събрани с помощта на приложението за мобилни телефони PKC - Power checK Control, разработено от италианската компания Power Cruise Control. Ето и за колко време се зареждат тестваните автомобили.

Експеримент: За колко време се зареждат и реален ли е заявеният пробег на електромобилите
Зареждане на бърза зарядна станция

Експеримент: За колко време се зареждат и реален ли е заявеният пробег на електромобилите
Зареждане от битовата мрежа


Поставете оценка:
Оценка 4 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мхм

    39 12 Отговор
    Едно Додж Дуранго време за зареждане 3 минути пробег 600+ километра до сто за 3.5 секунди Теслъ У зареждане 25 минути 70% набира за 3,5 сек. изминава 450-500км.Предимства на електричката никакви освен в цената на изминат км но когато цената на квтч стане 1.00лв тогава с ел сешоарите е свършено

    Коментиран от #8

  • 2 ДрайвингПлежър

    37 11 Отговор
    При идеални температурни условия дал 80% от обявеното, ми зимъска куга студ забръска ко ши праим бе електродругаре? Ше кибичим по зарядните дока ни окапат мте?! Аре нема нужда, за 5 до 10 мин зареждам за над 1000 км пробег и не се занимавам с глупостите ви! А вече има редица изследвания, че тия простотии не са и еко!

    Коментиран от #16

  • 3 факт

    34 9 Отговор
    Нещата са ясни ДВГ ще векува а ел колата е просто модна прищявка
  • 4 Колоездача

    12 11 Отговор
    Дачия Спринг
    Цена в Румъния след получена субсидия - 12500 €
    Обявен пробег - 230 км с едно заребдане
    Извънградски пробег през деня без климатик със скорост 80 км/ч - 280 км
    Градски пробег през деня с климатик - 230 км
    Време за зареждане от контакт с китайско зарядно 7kW/220V - 4 часа

    всеки сам си решава за себе си дали му изнася или не

    Коментиран от #30

  • 5 Гост

    16 3 Отговор
    Нищо ново не ни казвате.При идеални условия 20 градуса пробега не излиза,зимата/лятото с 50% по малко.
  • 6 ДрайвингПлежър

    21 3 Отговор
    Вчера една публикация на Мерцедес във Фейса на EQ нещо си (еднакви са ми не разпознавам ел. гамата) Потребител с арабско име пита: Пробега при над 40-60 градуса температура постижим ли е?
    Мерцедес с контра въпрос: 40 фаренхайт?
    Потребителят отговаря: Целзий.
    Мерцедес отговара: Определено не е постижим :D :D :D

    И до тука с електрификацията :D
  • 7 от личен опит

    25 2 Отговор
    Електричките имат едно основно предимство - разходът за електроенергия при зареждане вкъщи е нищожен, на практика почти без пари. Тръгнеш ли на дълъг път и да разчиташ на платено зареждане за N на брой минути/часа, къде има, къде не....вече става съвсем различно. Определено не са за хора, които не живеят в къща, а разчитат на зарядните по Кауфланд, Икеа и т.н. Иначе удобството да я ръгнеш в контакта вечер е супер, просто не е за всеки, засега...

    Коментиран от #27

  • 8 Ахам

    10 16 Отговор

    До коментар #1 от "Мхм":

    3 минути зареждане, 15 минути път до безиностанцията и 5 минути плащане на касата, те ти едни 25 минути загубени за 600 км. А аз си зареждам нощеска на нощна тарифа и ставам почвам да си върша работата и съм загубил точно 0 минути за зареждане.

    Коментиран от #9, #10, #11, #15

  • 9 ДрайвингПлежър

    11 7 Отговор

    До коментар #8 от "Ахам":

    Ще те питам от 24та година като излезем и физическите лица на свободния пазар дали ще ти е добре. Да не говорим, че идеята на ЕЛ доколкото помня е екология, а ти вечер я зареждаш с ток на Ковачки от ТЕЦовете и къдиш повече и от стар предкамерен дизел...

    Проблема на ЕЛ е батерията, за това най-доброто е MIld-Hybrid малко ел моторче с киловат - два батерия да помага на ДВГ - това вече е екология!
  • 10 Защо

    8 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ахам":

    15 минути път до бензиностанция..???

    Коментиран от #12

  • 11 Ъхъ

    5 4 Отговор

    До коментар #8 от "Ахам":

    Колички от Джъмбо ли зареждаш?

    Коментиран от #13

  • 12 Ахам

    8 2 Отговор

    До коментар #10 от "Защо":

    5 мин отиване, 5 мин. връщане и 5 мин. слизане от 12-тия етаж, малко ли е?

    Коментиран от #23

  • 13 Ахам

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ъхъ":

    С най-ниската скорост на заряд 2.3 кВч за вечер се вкарват 20-30 кВч в батерията, това са ти 200 км пробег, ако минеш на 3.7 кВч скорост вече стават към 40 кВч.
  • 14 Така е

    15 4 Отговор
    Не може да се свържат в едно изречение елкар и екология. Едното отрича другото. Така, че целите на тази пропагандна акция са нечисти. И хайде недообразованите зелени да не обясняват колко е важно намалението на вредностите в градовете. Тази идеология е толкова страшна колкото е фашизма и комунизма. Не са елкарите решение на хиперболизираните екологични проблеми.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Къде ги

    1 6 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Къде ги тея изследвания? Ни едно не си дал досега. Приказки под шипковия храст.

  • 17 Тузара

    6 8 Отговор
    Коментари: мнайсе. Коментари по статията: никс, зеро, зилч, нула! Бърза секо да се изтpопа отдолу, без да е пипало такава кола. Хората са показали: най-нисък реален разход дават Model 3 и Ioniq 6. Ама никой не чете, всеки само тропа.
    И затова навсякъде се диша гняс и по светофарите се бълва жега. Аграрна история

    Коментиран от #19, #22

  • 18 ДрайвингПлежър

    8 4 Отговор
    За предходнитедвама, това е от вчера: Според пътни тестове, проведени от Emissions Analytics, бензинов автомобил отделя около 73 милиграма въглероден двуокис на километър от своите четири нови гуми. Сравнимо електрическо превозно средство добавя допълнителни 15 милиграма. С други думи - 20% повече.

    Тоест:
    за 16ти: Къде ги - ето ги има и много други свързани с батериите и с енергията за зареждане
    за 17ти: Тузара - ще дишаш по-големи гадости отколкото стар дизел бълва, ама просто си недостатъчно осведомен, явно щом не го казват "по телевизора" не е станало ;)

    Коментиран от #21

  • 19 Къпан пор

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Тузара":

    Тузара с 20 годишен таралясник от пазара в Горубляне.
  • 20 Тоз

    6 11 Отговор
    Не обяснявайте, че електрокарите ще заменят пушилките по светофарите. Повече от 60процента от колите в БГ не покриват никакъв евростандарт- нито един нито половин евро.Изгубиха се страшно много години правителствата да се съобразяват с андрешковците. Трябваше да се забрани вноса на стари коли. Като не стана плавно, сега трябва да се направи рязко. И жестоки мерки при преминаване на вехториите през прегледи. Как тогава ще извадят парите от бурканите. Ама пуст второупотребенски манталитет.

    Коментиран от #29

  • 21 0,015 грама СО2/км

    6 6 Отговор

    До коментар #18 от "ДрайвингПлежър":

    При 15 милиграма на километър, онази Тесла с най-големия пробег от 1,6 милиона километра за целия си живот е отделила 24 килограма въглероден диоксид според изследването.

    Гост за едно зареждане за 30 лв с неговата toyota corolla при 170 грама за километър и 150 км пробег отделя 25,5 кг, а за 1,6 милиона км би отделил 272 000кг.

    Сигурен ли си че това трябваше да са аргументи в полза на ДВГ?
  • 22 Тузи

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Тузара":

    пуснаха ли ти абонаментната карта с намаление за цялата мрежа на градския…????🤣🤣🤣
  • 23 Ахамчоо

    5 4 Отговор

    До коментар #12 от "Ахам":

    Значи искаш да ни убедиш, че излизаш от вас СПЕЦИАЛНО за да заредиш и се прибираш след това, а не го правиш по път, когато караш по задачи с колата…???? Толкова и караш значи….
    А от 12-тия етаж какво пускаш, за да заредиш…???
    Ставате комични с инфантилните си напъни…..

    Коментиран от #24

  • 24 Ахам

    4 2 Отговор

    До коментар #23 от "Ахамчоо":

    Зареждам в гаража, така че като излизам задачите ми са с една по-малко.

    Коментиран от #28

  • 25 Електричката

    2 3 Отговор
    няма алтернатива. Но трябва време да се проумее. От моите познати които се е качил на електричка никои не иска да чуе за кола с ДВГ. Но всеки решава за себе си.
  • 26 Аз съм ЗА колите на ток

    1 2 Отговор
    Но не тези днешните измислени. Самият Тесла е карал кола на ток, като енергията е получавал от етера, без презареждащи се батерии и прочие глупости. Не съм прочел нито едно изследване, колко струва производството на "еко батериите", колко се замърсява за да се произведе нужния ток, какъв е капацитета , в случай че 20-30% от колите са електрически. После идва ред на батериите, колко е еко тяхното съхраняване, тяхното рециклирани и още много други въпроси да не разтягам много.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Ахамчо

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ахам":

    довода ти е сериозно-смешен и издишащ….но толкова и караш….щом всеки път стигаш до гаража….ясен си…
    Днес по Тракия следобед бяха доста “интересни “ теслите…110 км/ч, колкото да не пречат на камионите и автобусите…защо така, вие ще кажете….
  • 29 Само че,

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Тоз":

    кой ще купува боклуците на Европа.
    Ние,затова сме там.След алкохолния
    закон,всеки ще има по един строшкяк.
    Една четвърт от оцеляващият "бизнес"
    се крепи на самоделките.Стадото си
    има свой живот и това е добре.
    Вземат ли ти свободата,взето ти е
    родствения път.
  • 30 никой

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Колоездача":

    В България 50 000лв.хайде сега решавай.