Докато политиците се опитват да ни налагат "зелените" автомобили и са убедени, че електрическите превозни средства са бъдещето на автомобилизма, то реалността се оказва съвсем различна. Ново проучване по темата показва, че над 30% от собствениците на електромобили вече обмислят връщане към превозни средства с двигател с вътрешно горене. Каква е причината за тази изненадваща статистика?
Въпреки напредъка в технологиите и нарастващата популярност на електрическите превозни средства, тяхното масово внедряване все още е възпрепятствано от множество инфраструктурни и икономически бариери. Поради тези причини над една трета от собствениците на електрически превозни средства вече мислят за връщане към автомобили с ДВГ.
Липсата на развита мрежа от зарядни станции, особено в селските райони и по магистралите, остава сериозна пречка за собствениците на електромобили. Дългите пътувания се превръщат в досадно планиране и чакане. От друга страна не всеки има възможност да зарежда електрически автомобил у дома. Купувачите се възпират и от високата цена на тока от бързите обществени зарядни станции.
На много места държавните субсидии за електромобили бяха спряни, но и дори да има такива, то първоначалната цена на електрическо превозно средство обикновено е значително по-висока от тази на алтернативите с ДВГ. Батерията е най-скъпата част от електрическото превозно средство. Смяната ѝ, която може да се наложи след 5-7 години, е сериозна финансова тежест за собственика.
Друга причина е свързана с времето за зареждане. Времето за зареждане на електрическо превозно средство е значително по-дълго от времето за зареждане с гориво на традиционен автомобил. Това създава неудобство при пътуване на дълги разстояния, изискващи допълнителни спирки и планиране на маршрута. Много потенциални купувачи се страхуват да не останат без ток далеч от цивилизацията, особено в условията на недостатъчна инфраструктура за зареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Мнение
Не е над 1/3, а направо си е 1/1 (всички нормални хора)!
Не може да произведеш нещо без втора употреба, на огромна цена, без адекватен пробег, без отопление през зимата (щото пробегът ще падне още повече) и без рециклиране на т.нар. "еко" батерии, и да очакваш хората (нормалните) масово да искат да си купуват такъв продукт!!!
Гло ба листи ческата про паганда не успя да промие мозъците на достатъчно количество хора, че да стане тая глупост масово явление!
Коментиран от #17, #68
09:23 01.07.2024
3 Пич
09:24 01.07.2024
4 Хахаха
Коментиран от #41
09:30 01.07.2024
5 Вълчан войвода
09:32 01.07.2024
6 Автомеханик
Въпроса е кво шъ прайм с "еко батерийките" после? Щото "после" е днес, а не някъде в бъдещето...
09:42 01.07.2024
7 гожвя
09:45 01.07.2024
8 Скептик
Коментиран от #19, #39
09:46 01.07.2024
9 Вальо
Коментиран от #10, #57
09:48 01.07.2024
10 Вальо
До коментар #9 от "Вальо":
Не издават09:56 01.07.2024
11 пълни глупости
Коментиран от #18
10:08 01.07.2024
12 Митбъстър=идиот
Коментиран от #21, #23, #30, #43
10:13 01.07.2024
13 Митгеястър
10:30 01.07.2024
14 Госあ
Коментиран от #38
10:39 01.07.2024
15 Механик
Характериситиките на електродвигателя са отлични за вграждане и задвижване на автомобили. Превъзхождат ДВГ-то абсолютно във всяко едно отношение. Но... Пробема е в батериите.
Един резервоар 50 л. гориво, което тежи под 50 кг. и автомобилът изминава минимум 600 км. Пък зареждаш за 3 минути.
Една батерия, дето може да направи същите километри тежи 2 тона, зарежда се няколко часа...
Резервоарът може да го зареждаш безброй пъти и той винаги ще събира едно и също количество енергия. Докато батерията леко-полеко почва да губи капацитета си. И даже, хич не е леко-полеко.
Една батерия
Коментиран от #16
10:39 01.07.2024
16 Госあ
До коментар #15 от "Механик":
За градско да ходиш на работа, действително не е голям проблем да заредиш батерията вечер или докато си на работа един или два пъти в седмицата, особено като има инфраструктура. Но извънградското е кошмар, разбира се. Никой не би трябвало да е очаквал друго.10:46 01.07.2024
17 на кончита вурста
До коментар #2 от "Мнение":
1/3 си признават, а другите 2/3 ги е срам да си признаят че са се набутали.10:58 01.07.2024
18 на кончита вурста
До коментар #11 от "пълни глупости":
Викаш няма масла, датчици и чекове в ел колата, нали? То и гуми сигурно няма, както и амортисьори фарове и други ненужни неща. Даже и течност за чистачки не е нужна, щото стъклото на елката е супер трупер хипер ултра модерно и не се цапа.11:18 01.07.2024
19 ⚒️⚒️⚒️⚒️
До коментар #8 от "Скептик":
Да, бе забрави да искаш ЕГН, пол, какво работят, банкови сметки, модел автомобил, имоти, любовници, колко деца и не законите11:34 01.07.2024
20 Невярна статия!
Коментиран от #22
11:35 01.07.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Хубавиня
До коментар #20 от "Невярна статия!":
Амчи, те електрокарите като са толкоз хубави и вечни, за чий ти е държавна субсидия?Ей го на, по-горе един проповедник изброява две шепи части, които в електрокарите ги няма, така че не стига, че са по-прости като устойство и ти спестяват пари от доддръжка, ами и субсидии искаш. А направо да ти я купи държавата не щеш ли?
Коментиран от #66
12:09 01.07.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 тъй шъй
14:01 01.07.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Нормално
Изграждането на мобилни станции трябва да е държавна политика. Или да се задължат всички съществуващи бензиностанции да зареждат и електромобили, или самата държава да изгражда огромно множество от станции.
Второто е - цената на зареждане - не просто да е на нивото на останалия ток, но да е по-евтина - в пъти - 2, 3 или 4 пъти.
И последно - трябва да се субсидират батериите.
Масовия потребител си прави сметката. И ако тя му спестява пари, то той ще инвестира. За 2-3-5-10 годишен период, ако преминаването на електрическо превозно средство ми пести 30-50 процента от разходите при равни други условия (наличност на зарядни), то тогава без каквито и да е допълнителни стимули всички ще си преминем на електромобили.
Но очеизвадно, целта не е "зеленьосване на планета" ни.
15:26 01.07.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Маркетинг и мениджмънт
Коментиран от #33
16:04 01.07.2024
30 Българин
До коментар #12 от "Митбъстър=идиот":
Ами когато не пече слънце какво правиш- буташ.16:07 01.07.2024
31 Ханко Брат
Коментиран от #34, #35
17:10 01.07.2024
32 Статистика
"Ново проучване по темата показва, че над 30% от собствениците на електромобили вече обмислят връщане към превозни средства с двигател с вътрешно горене."
Аз също обмислям Как да стана милиардер докато си лежа в леглото, но обмислянето не означава нищо.
По същата логика две трети от собствениците на ДВГ обмислят преминаването към електромобил, но като помислят се оказва, че няма къде да зареждат и или им е прекалено скъпо все още да преминат от бензин на ток.
18:11 01.07.2024
33 Мениджър продажби
До коментар #29 от "Маркетинг и мениджмънт":
Ами сигурно защото искат да карат винаги най-новия модел. Нали трябва да са модерни?18:13 01.07.2024
34 Братко Хан
До коментар #31 от "Ханко Брат":
Наскоро имаше статия за Тесла модел 3 на 700 000 км, с 80% остатъчен капацитет. Това доказва че технологиите на батериите са доста напреднали И продължават да напредват. На водородната клетка дават живот максимум 200 000 км, но историята не познава такъв случай. Може и да бъркам, не съм всезнаещ.Ти ако знаеш за такъв случай моля да споделиш информация за него, да научим и ние.Информацията която аз имам е, за водородна клетка която е изкарала около стотина хиляди километра и са поискали на собственика 100 хиляди евро за смяната, при положение че е купил автомобил за 50 000.
Коментиран от #37, #44
18:19 01.07.2024
35 Консумативи
До коментар #31 от "Ханко Брат":
За 700 хиляди километра, един прилежен шофьор на Toyota corolla ще направи над 70 смени на масла на всеки 10 или по-малко хиляди километра по 300 лв във фирмения сервиз.Само консумативите му струват 21 000 лв, което са 11 500 долара по днешния курс. Те вече са платени без да броим другите консумативи.
700 хиляди километра се изминават с 7000 килограма водород, по 20 евро - 140 000 евро за водород. Изгодно излиза наистина - само 12 батерии за Тесла модел 3.
18:32 01.07.2024
36 балчо теслата
18:38 01.07.2024
37 Темерут
До коментар #34 от "Братко Хан":
А имаше и статии за чисто нови Тесли, продадени с рециклирани батерии, с чувствително намален капацитет...19:22 01.07.2024
38 кийухъгт
До коментар #14 от "Госあ":
Колкото и да го обясняваш това тука НЯМА ДА ГО СХВАНАТ... Реално НЕ батериите са проблем, а мрежата за зареждане и наличието на толкова ток за тея коли- в Китай добре се справят и с двете задачи...Електрокар за града- перфектно... Всички таксита, автобуси бусове за снабдяване да са на ток- и по-тихо, и по-чисто в града... И толкова- за друго електрокарите не стават... Затова и китайците взеха да залагат сериозно на последователните хибриди с 40-50квт батерии- не всеки живее в града с удобна мрежа за зареждане и не малко китайци редовно пътуват и чистата електричка им създава неудобства...
Мен лично много ме кефи като отида в Китай да си взема хибриден Voyah Dreamer LUXURY под наем с шофьор и да ме возят по задачите- такова удобство и в Майбах за €200 000 няма да намерите, а китаеца струва под $80 000...
19:28 01.07.2024
39 Гергана
До коментар #8 от "Скептик":
И аз като Вас си задавам същите въпроси. Оказа се, че проучването се отнася за САЩ. Ами не е изненада за техните разстояния. В Европа резултатите биха били съвсем различни.19:38 01.07.2024
40 То не бе
Само погледнете заглавията на статиите наредени отгоре. Всичките против елактромобилите.
Абе оставете хората сами да решат. Не им се месете с вашите доводи. Заливат ви с помия!
Бъдещето ще покаже!
Коментиран от #45
20:43 01.07.2024
41 Мъск
До коментар #4 от "Хахаха":
Не случайно нарекох колите си ТеслА!21:36 01.07.2024
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Изравниха цените ли?
До коментар #12 от "Митбъстър=идиот":
Е как изравниха цените на електромобила с цените на автомобил с ДВГ? С мнооого хитър ход, като вдигнаха цените на ДВГ автомобилите......или греша?22:40 01.07.2024
44 Йо Несбьо
До коментар #34 от "Братко Хан":
Преди малко гледах водороден Хюндай на 3 години и 48,000 км за около 45,000 лв. Дали толкова малко издържат?!За електричките доскоро също нямаше резултати, а ето, че вече има. И те са обнадеждаващи!
По същата логика - ами, ако? Ако утре се окаже, че горивната клетка издържа и 500,000 км, но не сме знаели?!
Ние нямаме знанията и данните, защото водородните автомобили в експлоатация са малко и липсва прилежащата инфраструктура - зарядни станции и обучени сервизни механици. Водородът също е скъп поради малките обеми на производство.
За да поевтинее, ще трябва да се добива по евтин начин и да бъде масов и лесен за зареждане в градска среда. Това е спънката, нищо друго!
Разликата с електричките с батерии е, че няма скъпи и редки метали, няма горящи батерии и т.н.
Коментиран от #53, #54
22:48 01.07.2024
45 Моляяя
До коментар #40 от "То не бе":
и имате наглостта електричарите да се обаждате и да пищите за очерняне, след всичката пропаганда, промиване на мозъци и изкуствено финансово подпомагане на тостерите!?? Вие сериозни ли сте или сте безочливи и нахални…???Коментиран от #46
22:56 01.07.2024
46 Очевидно,
До коментар #45 от "Моляяя":
хората нямат никакви познания за електромобилите. Скоро ще изухат всички ДВГ, така както навремето се издухаха руските каруци. Новите батерии идват!Коментиран от #49, #51, #52
23:19 01.07.2024
47 ало ало
00:33 02.07.2024
48 влизаме в ЕС
Трябва да се сложи край евролиберализма,
проявяващ се в безумието ,свързано със зелената сделка,
незаконните емигранти, джендаризма, както и с ЕС като изцяло в съвременния аму вид.
00:35 02.07.2024
49 Пилотът Гошу
До коментар #46 от "Очевидно,":
Е не, де ще имат хората… Само Ганчо има … що се пънеш от коневръза … тая ниша приключи. Никога не е било нещо повече от ниша. Голямото лаене с продажбите на Тесла и то свърши…01:24 02.07.2024
50 Уса
02:39 02.07.2024
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Ти да видиш
До коментар #44 от "Йо Несбьо":
"Разликата с електричките с батерии е, че няма скъпи и редки метали, няма горящи батерии и т.н."Значи искаш да убедиш публиката, че водородът не гори и не може да се взриви, а платината от която са изработени горивните клетки е масов и евтин материал който можеш да намериш във всяка железария за жълти стотинки.
Докарай един тон платина. И 500 кг водород?
08:47 02.07.2024
54 Обратното е
До коментар #44 от "Йо Несбьо":
"Водородът също е скъп поради малките обеми на производство.За да поевтинее, ще трябва да се добива по евтин начин и да бъде масов и лесен за зареждане в градска среда. Това е спънката, нищо друго!"
За разлика от цената на тока от възобновяеми източници, цените на батериите и цените на електромобилите всички от които падат драстично и днес са 10 пъти по-евтини от преди 10 години, цената на водорода се качва всяка година и днес цената е 10 пъти по-висока от преди 5 години.
В момента килограм водород с който се изминават около 100 км в Щатите струва 36 долара. Вместо да отварят, масово затварят водородни станции в които са инвестирани милиони. Не политиката, а физичните закони налагат възобновяемите източници, батериите и електромобилите. Засега не е измислено нищо по ефективно както за производството на енергия така и за транспорт.
08:52 02.07.2024
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Вальо
Коментиран от #58
09:40 02.07.2024
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Така е
До коментар #56 от "Вальо":
Само половината от тези които карат v6 и v8 биха ги заменили за електромобил. Могат да си купят два-три електромобила за ежедневни из между другите коли.Електромобилът е решение за този който никога не е притежавал v6 или v8 двигател, тоест не е за тебе а за останалите 98% от шофьорите. Радвай се докато можеш да си го позволиш.
Коментиран от #59
11:56 02.07.2024
59 Вальо
До коментар #58 от "Така е":
Ето например ако искаш да ти е еФтинко част от тези двигатели понасят на газ. Слагаш една газова, и ще си джиткаш една идея по-евтино. Аз не искам да си развалям автомобила, и без това е рядък модел и предпочитам да си го карам на бензин. Според мен не малка част хора могат да си го позволят в България. Просто опира до разум и желание. И да, чувството и усещането са несравними, ел.колите са страшен боклук и не носят никакво удоволствие и наслада от шофирането. Няма по-хубаво от голям двигател и хубава жена ;)Коментиран от #61
12:08 02.07.2024
60 М даааа
12:59 02.07.2024
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Пенкилер
Коментиран от #63
17:05 02.07.2024
63 Вальо
До коментар #62 от "Пенкилер":
Ще ти се. Не познавам нормален човек който да иска подобна глупост.17:09 02.07.2024
64 Пенкилер
17:10 02.07.2024
65 Марин
21:11 02.07.2024
66 Бонго
До коментар #22 от "Хубавиня":
Искам! Защото съм го виждал в тези държави, към чиито обществени отношения и жизнен стандарт се стремим. И това е в противовес на коментатора с тубата нафта, който като натисне газта изкарва два черни облака - един отпред и един отзад ...Коментиран от #69
00:35 03.07.2024
67 Всеки да кара
01:25 03.07.2024
68 РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡
До коментар #2 от "Мнение":
Давай на промоцията, че не остана01:38 03.07.2024
69 Киро казана
До коментар #66 от "Бонго":
Като искаш да няма черни облаци иди и купи ел комбайни и трактори на земеделците...хептен еко ще е. Ходил си по другите държави като бял човек със ....самолет който гори керосин. Напомняш ми на еко-активистите отивайки на протест до мястото ползвайки дизелов автобус или кола и отоплявайки се 6месеца на въглища и дърва през зимата но двг ти е в устата все. ДВГ поне имат дпф катализатор а печките на дърва и кюмюр какво имат? един голяяям кюнец към небето, да не ти казвам че от безпаричие хората горят и пластмаса и квото им падне. Веганите същите, чупят обществени барбекюта в парковете ама защо бе, искам да си опеча два картофа там защо рушите? Последно че ти набрах много...кога всички ел-коли се произведът само от машини ползващи ток произведен без изкопаеми...ще те разбера.01:59 03.07.2024
70 Ел.техник
11:34 05.07.2024
71 Този коментар е премахнат от модератор.