Last news in Fakti

1 Юли, 2024 09:13 37 688 69

Над една трета от собствениците на електромобили искат да се върнат към коли с ДВГ

  • отказ от електромобили-
  • коли с двг
Над една трета от собствениците на електромобили искат да се върнат към коли с ДВГ - 1

Докато политиците се опитват да ни налагат "зелените" автомобили и са убедени, че електрическите превозни средства са бъдещето на автомобилизма, то реалността се оказва съвсем различна. Ново проучване по темата показва, че над 30% от собствениците на електромобили вече обмислят връщане към превозни средства с двигател с вътрешно горене. Каква е причината за тази изненадваща статистика?

Въпреки напредъка в технологиите и нарастващата популярност на електрическите превозни средства, тяхното масово внедряване все още е възпрепятствано от множество инфраструктурни и икономически бариери. Поради тези причини над една трета от собствениците на електрически превозни средства вече мислят за връщане към автомобили с ДВГ.

Липсата на развита мрежа от зарядни станции, особено в селските райони и по магистралите, остава сериозна пречка за собствениците на електромобили. Дългите пътувания се превръщат в досадно планиране и чакане. От друга страна не всеки има възможност да зарежда електрически автомобил у дома. Купувачите се възпират и от високата цена на тока от бързите обществени зарядни станции.

На много места държавните субсидии за електромобили бяха спряни, но и дори да има такива, то първоначалната цена на електрическо превозно средство обикновено е значително по-висока от тази на алтернативите с ДВГ. Батерията е най-скъпата част от електрическото превозно средство. Смяната ѝ, която може да се наложи след 5-7 години, е сериозна финансова тежест за собственика.

Друга причина е свързана с времето за зареждане. Времето за зареждане на електрическо превозно средство е значително по-дълго от времето за зареждане с гориво на традиционен автомобил. Това създава неудобство при пътуване на дълги разстояния, изискващи допълнителни спирки и планиране на маршрута. Много потенциални купувачи се страхуват да не останат без ток далеч от цивилизацията, особено в условията на недостатъчна инфраструктура за зареждане.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 86 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Мнение

    142 14 Отговор
    Бъркате!
    Не е над 1/3, а направо си е 1/1 (всички нормални хора)!
    Не може да произведеш нещо без втора употреба, на огромна цена, без адекватен пробег, без отопление през зимата (щото пробегът ще падне още повече) и без рециклиране на т.нар. "еко" батерии, и да очакваш хората (нормалните) масово да искат да си купуват такъв продукт!!!

    Гло ба листи ческата про паганда не успя да промие мозъците на достатъчно количество хора, че да стане тая глупост масово явление!

    Коментиран от #17, #68

  • 3 Пич

    101 8 Отговор
    Електрокаристите са бавни , но хубавото е , че макар и бавно , поумняват !!!
  • 4 Хахаха

    117 11 Отговор
    Дадохте ли си парите за боклуци малоумници, той мъск от вас е богат хахахаха!

    Коментиран от #41

  • 5 Вълчан войвода

    95 11 Отговор
    Аз с мерджана с пълен резервоар и една туба нафта в багажника обикалям България. Те нека спасяват планетата
  • 6 Автомеханик

    100 8 Отговор
    И лека полека нещата отиват на бой.
    Въпроса е кво шъ прайм с "еко батерийките" после? Щото "после" е днес, а не някъде в бъдещето...
  • 7 гожвя

    121 8 Отговор
    Една трета, защото останалите ги е срам, да си признаят.
  • 8 Скептик

    38 70 Отговор
    Кой е провел проучването? В коя държава? Колко собственици на ел. автомобили са включени в проучването? На какви въпроси са отговаряли участниците и какви са били техните отговори? От "Факти" не считат за нужно да отговарят на тези въпроси, което е доста съмнително.

    Коментиран от #19, #39

  • 9 Вальо

    28 13 Отговор
    Ако една кола и една жена издават звук докато си в тях, има нещо грешно. Най-вероятно в тебе.

    Коментиран от #10, #57

  • 10 Вальо

    31 3 Отговор

    До коментар #9 от "Вальо":

    Не издават
  • 11 пълни глупости

    29 92 Отговор
    веднъж като се отървеш от масла, бензини, датчици, ремъци, чекове, катализатори и прочие проблеми, няма връщане

    Коментиран от #18

  • 12 Митбъстър=идиот

    18 81 Отговор
    Това не е верно.Цените на електромобилите се изравниха с автомобилите с ДВГ.Електромобилите имат по висока остатъчна стойност.Зарядни има на всеки електрически стълб.Батериите издържат милярди цикли и надживяват купето на електромобила.Когато пече слънце,цените на тока са отрицателни.

    Коментиран от #21, #23, #30, #43

  • 13 Митгеястър

    66 7 Отговор
    Баламите свършиха,2/3 ги е срам да си признаят грешката.
  • 14 Госあ

    53 6 Отговор
    Отново ще повторя, нещо което може да работи в Китай, не е задължително да работи в Европа. Мащаби и нагласи. Краварите изобщо не ги коментирам - диваци. Първо, Китай строи АЕЦ ударно, в пустинните региони и солари, поели са реален ангажимент до 2060 да станат въглеродно неутрални - реален ангажимент с реална дата и работят по въпроса. Второ, китайците произвеждат електромобили. Трето и много съществено, китайците карат електромобилите изключително градско или на близки разстояния и има инфраструктура и ползват изключителната и неповторима скоростна железопътна инфраструктура за междуградски пътувания на големи разстояния. И пето - колите под наем са изключително разпространени и достъпни, така че като слезеш от влака да си вземеш електромобил под наем ако си на почивка или за по дълго. Иначе ползваш изключително евтините таксита. Отделен е въпроса, че западните лисици видяха че и от това губят и спряха с пропагандата 😅. Но отново от Изток им говориха да наблегнат на хибриди докато осъществят прехода към водород…

    Коментиран от #38

  • 15 Механик

    74 5 Отговор
    Отново ще кажа. Не знам дали електричките са бдещето, но с без коренно нова и различна батерия, електричките нямат никакво бъдеще. И могат да бъдат въведени само насила.
    Характериситиките на електродвигателя са отлични за вграждане и задвижване на автомобили. Превъзхождат ДВГ-то абсолютно във всяко едно отношение. Но... Пробема е в батериите.
    Един резервоар 50 л. гориво, което тежи под 50 кг. и автомобилът изминава минимум 600 км. Пък зареждаш за 3 минути.
    Една батерия, дето може да направи същите километри тежи 2 тона, зарежда се няколко часа...
    Резервоарът може да го зареждаш безброй пъти и той винаги ще събира едно и също количество енергия. Докато батерията леко-полеко почва да губи капацитета си. И даже, хич не е леко-полеко.
    Една батерия

    Коментиран от #16

  • 16 Госあ

    59 3 Отговор

    До коментар #15 от "Механик":

    За градско да ходиш на работа, действително не е голям проблем да заредиш батерията вечер или докато си на работа един или два пъти в седмицата, особено като има инфраструктура. Но извънградското е кошмар, разбира се. Никой не би трябвало да е очаквал друго.
  • 17 на кончита вурста

    59 8 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    1/3 си признават, а другите 2/3 ги е срам да си признаят че са се набутали.
  • 18 на кончита вурста

    61 8 Отговор

    До коментар #11 от "пълни глупости":

    Викаш няма масла, датчици и чекове в ел колата, нали? То и гуми сигурно няма, както и амортисьори фарове и други ненужни неща. Даже и течност за чистачки не е нужна, щото стъклото на елката е супер трупер хипер ултра модерно и не се цапа.
  • 19 ⚒️⚒️⚒️⚒️

    25 5 Отговор

    До коментар #8 от "Скептик":

    Да, бе забрави да искаш ЕГН, пол, какво работят, банкови сметки, модел автомобил, имоти, любовници, колко деца и не законите
  • 20 Невярна статия!

    9 31 Отговор
    Държавата въобще не подкрепя хората с електрически автомобили а напротив пречи и ги мародери. Данъците са по високи от на обикновените коли, няма никаква субсидия за покупката на нов елмобил, както и премахнаха закона с който човек може да конвертира стария си автомобил в електромобил. Та не разбрах държавата с какво налага и улеснява полупката на такъв автомобил, не споменавам инфраструктурата за тях както и улесняването за изграждането и....

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Хубавиня

    42 6 Отговор

    До коментар #20 от "Невярна статия!":

    Амчи, те електрокарите като са толкоз хубави и вечни, за чий ти е държавна субсидия?

    Ей го на, по-горе един проповедник изброява две шепи части, които в електрокарите ги няма, така че не стига, че са по-прости като устойство и ти спестяват пари от доддръжка, ами и субсидии искаш. А направо да ти я купи държавата не щеш ли?

    Коментиран от #66

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 тъй шъй

    33 7 Отговор
    То даже и за градски не стават. Тези с 60-70 кс, пък скъпи колкото 130кс бензинхибрид и не вървят. Бензинов хибрид хем харчи 3.5 в града, хем върви много повече с 120-130кс, хем на магистралата държи 180 ако се наложи.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Нормално

    18 8 Отговор
    Всички тези "проблеми" са (били) предведими.
    Изграждането на мобилни станции трябва да е държавна политика. Или да се задължат всички съществуващи бензиностанции да зареждат и електромобили, или самата държава да изгражда огромно множество от станции.
    Второто е - цената на зареждане - не просто да е на нивото на останалия ток, но да е по-евтина - в пъти - 2, 3 или 4 пъти.
    И последно - трябва да се субсидират батериите.
    Масовия потребител си прави сметката. И ако тя му спестява пари, то той ще инвестира. За 2-3-5-10 годишен период, ако преминаването на електрическо превозно средство ми пести 30-50 процента от разходите при равни други условия (наличност на зарядни), то тогава без каквито и да е допълнителни стимули всички ще си преминем на електромобили.
    Но очеизвадно, целта не е "зеленьосване на планета" ни.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Маркетинг и мениджмънт

    35 4 Отговор
    Прегледайте обявите за продажба на електрокарите и вижте добре година на производство. После вижте и тия с ДВГ. Да се чудиш що искат толкова бързо да се отърват от електричките, като са им толкова "изгодни".

    Коментиран от #33

  • 30 Българин

    16 3 Отговор

    До коментар #12 от "Митбъстър=идиот":

    Ами когато не пече слънце какво правиш- буташ.
  • 31 Ханко Брат

    21 6 Отговор
    Като погледнах из нета смяната на батерията на една Тесла в зависимост от модела варира от 12000 до 22000$ и това е цена в Америка , докато дойде до тук транспорт , мита , спекулативни надценки цената ще стане Х2. И тогава изниква въпросът - Кой ще е този нормален човек който ще плати такава цена за смяната на една батерия? Бъдещето е в метана или водорода но тия електрокари няма да прогресират , поне докато не измислят някакви нови батерии.

    Коментиран от #34, #35

  • 32 Статистика

    21 2 Отговор
    Статистиката е стъкмистика:

    "Ново проучване по темата показва, че над 30% от собствениците на електромобили вече обмислят връщане към превозни средства с двигател с вътрешно горене."


    Аз също обмислям Как да стана милиардер докато си лежа в леглото, но обмислянето не означава нищо.

    По същата логика две трети от собствениците на ДВГ обмислят преминаването към електромобил, но като помислят се оказва, че няма къде да зареждат и или им е прекалено скъпо все още да преминат от бензин на ток.
  • 33 Мениджър продажби

    3 9 Отговор

    До коментар #29 от "Маркетинг и мениджмънт":

    Ами сигурно защото искат да карат винаги най-новия модел. Нали трябва да са модерни?
  • 34 Братко Хан

    5 15 Отговор

    До коментар #31 от "Ханко Брат":

    Наскоро имаше статия за Тесла модел 3 на 700 000 км, с 80% остатъчен капацитет. Това доказва че технологиите на батериите са доста напреднали И продължават да напредват. На водородната клетка дават живот максимум 200 000 км, но историята не познава такъв случай. Може и да бъркам, не съм всезнаещ.Ти ако знаеш за такъв случай моля да споделиш информация за него, да научим и ние.

    Информацията която аз имам е, за водородна клетка която е изкарала около стотина хиляди километра и са поискали на собственика 100 хиляди евро за смяната, при положение че е купил автомобил за 50 000.

    Коментиран от #37, #44

  • 35 Консумативи

    6 13 Отговор

    До коментар #31 от "Ханко Брат":

    За 700 хиляди километра, един прилежен шофьор на Toyota corolla ще направи над 70 смени на масла на всеки 10 или по-малко хиляди километра по 300 лв във фирмения сервиз.

    Само консумативите му струват 21 000 лв, което са 11 500 долара по днешния курс. Те вече са платени без да броим другите консумативи.

    700 хиляди километра се изминават с 7000 килограма водород, по 20 евро - 140 000 евро за водород. Изгодно излиза наистина - само 12 батерии за Тесла модел 3.
  • 36 балчо теслата

    10 5 Отговор
    ко стана сега голям го извадихте ама м.......
  • 37 Темерут

    19 2 Отговор

    До коментар #34 от "Братко Хан":

    А имаше и статии за чисто нови Тесли, продадени с рециклирани батерии, с чувствително намален капацитет...
  • 38 кийухъгт

    12 4 Отговор

    До коментар #14 от "Госあ":

    Колкото и да го обясняваш това тука НЯМА ДА ГО СХВАНАТ... Реално НЕ батериите са проблем, а мрежата за зареждане и наличието на толкова ток за тея коли- в Китай добре се справят и с двете задачи...

    Електрокар за града- перфектно... Всички таксита, автобуси бусове за снабдяване да са на ток- и по-тихо, и по-чисто в града... И толкова- за друго електрокарите не стават... Затова и китайците взеха да залагат сериозно на последователните хибриди с 40-50квт батерии- не всеки живее в града с удобна мрежа за зареждане и не малко китайци редовно пътуват и чистата електричка им създава неудобства...

    Мен лично много ме кефи като отида в Китай да си взема хибриден Voyah Dreamer LUXURY под наем с шофьор и да ме возят по задачите- такова удобство и в Майбах за €200 000 няма да намерите, а китаеца струва под $80 000...
  • 39 Гергана

    5 10 Отговор

    До коментар #8 от "Скептик":

    И аз като Вас си задавам същите въпроси. Оказа се, че проучването се отнася за САЩ. Ами не е изненада за техните разстояния. В Европа резултатите биха били съвсем различни.
  • 40 То не бе

    7 16 Отговор
    антипропаганда, не бе чудо!
    Само погледнете заглавията на статиите наредени отгоре. Всичките против елактромобилите.
    Абе оставете хората сами да решат. Не им се месете с вашите доводи. Заливат ви с помия!
    Бъдещето ще покаже!

    Коментиран от #45

  • 41 Мъск

    10 2 Отговор

    До коментар #4 от "Хахаха":

    Не случайно нарекох колите си ТеслА!
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Изравниха цените ли?

    14 1 Отговор

    До коментар #12 от "Митбъстър=идиот":

    Е как изравниха цените на електромобила с цените на автомобил с ДВГ? С мнооого хитър ход, като вдигнаха цените на ДВГ автомобилите......или греша?
  • 44 Йо Несбьо

    1 7 Отговор

    До коментар #34 от "Братко Хан":

    Преди малко гледах водороден Хюндай на 3 години и 48,000 км за около 45,000 лв. Дали толкова малко издържат?!

    За електричките доскоро също нямаше резултати, а ето, че вече има. И те са обнадеждаващи!

    По същата логика - ами, ако? Ако утре се окаже, че горивната клетка издържа и 500,000 км, но не сме знаели?!

    Ние нямаме знанията и данните, защото водородните автомобили в експлоатация са малко и липсва прилежащата инфраструктура - зарядни станции и обучени сервизни механици. Водородът също е скъп поради малките обеми на производство.

    За да поевтинее, ще трябва да се добива по евтин начин и да бъде масов и лесен за зареждане в градска среда. Това е спънката, нищо друго!

    Разликата с електричките с батерии е, че няма скъпи и редки метали, няма горящи батерии и т.н.

    Коментиран от #53, #54

  • 45 Моляяя

    14 5 Отговор

    До коментар #40 от "То не бе":

    и имате наглостта електричарите да се обаждате и да пищите за очерняне, след всичката пропаганда, промиване на мозъци и изкуствено финансово подпомагане на тостерите!?? Вие сериозни ли сте или сте безочливи и нахални…???

    Коментиран от #46

  • 46 Очевидно,

    2 16 Отговор

    До коментар #45 от "Моляяя":

    хората нямат никакви познания за електромобилите. Скоро ще изухат всички ДВГ, така както навремето се издухаха руските каруци. Новите батерии идват!

    Коментиран от #49, #51, #52

  • 47 ало ало

    5 0 Отговор
    А, бе, вие сте про сти като чехъл, бе! КОЙ ЩЕ ВИ ОСТАВИ ДА СИ ДЖЪТКАТЕ БЕЗ ДА ПЛАЩАТЕ!!!
  • 48 влизаме в ЕС

    12 2 Отговор
    Ще се откажат я.

    Трябва да се сложи край евролиберализма,
    проявяващ се в безумието ,свързано със зелената сделка,
    незаконните емигранти, джендаризма, както и с ЕС като изцяло в съвременния аму вид.
  • 49 Пилотът Гошу

    6 2 Отговор

    До коментар #46 от "Очевидно,":

    Е не, де ще имат хората… Само Ганчо има … що се пънеш от коневръза … тая ниша приключи. Никога не е било нещо повече от ниша. Голямото лаене с продажбите на Тесла и то свърши…
  • 50 Уса

    11 3 Отговор
    Това е толкова старо искане и много се върнаха.Беше ви страх да го публикувате преди година,когато писах тук,че българските електрокари от соца са били по-добри и изкупувани от Япония и др държави.Това сегашното е един смартфон на колела и често става безполезно
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Ти да видиш

    4 0 Отговор

    До коментар #44 от "Йо Несбьо":

    "Разликата с електричките с батерии е, че няма скъпи и редки метали, няма горящи батерии и т.н."


    Значи искаш да убедиш публиката, че водородът не гори и не може да се взриви, а платината от която са изработени горивните клетки е масов и евтин материал който можеш да намериш във всяка железария за жълти стотинки.

    Докарай един тон платина. И 500 кг водород?
  • 54 Обратното е

    2 3 Отговор

    До коментар #44 от "Йо Несбьо":

    "Водородът също е скъп поради малките обеми на производство.

    За да поевтинее, ще трябва да се добива по евтин начин и да бъде масов и лесен за зареждане в градска среда. Това е спънката, нищо друго!"


    За разлика от цената на тока от възобновяеми източници, цените на батериите и цените на електромобилите всички от които падат драстично и днес са 10 пъти по-евтини от преди 10 години, цената на водорода се качва всяка година и днес цената е 10 пъти по-висока от преди 5 години.

    В момента килограм водород с който се изминават около 100 км в Щатите струва 36 долара. Вместо да отварят, масово затварят водородни станции в които са инвестирани милиони. Не политиката, а физичните закони налагат възобновяемите източници, батериите и електромобилите. Засега не е измислено нищо по ефективно както за производството на енергия така и за транспорт.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Вальо

    12 2 Отговор
    Пичове аз наистина не ви разбирам. Как може да се кефите на електрическите коли? Всичко вътре в тях е еко веган джендър неутрално, колите са еднодневки отвсякъде, нямат абсолютно никакъв ентусиазъм в тях, всичко е електроника? Като запали един V6 или V8 създава настроение и усмивка в един мъж. Оставете тостерите за вашите поколения. Вие се радвайте на истински автомобили докато все още ги има. То е ясно че бъдещите поколения ще се радват на ел.коли, надуваеми мъже/жени, ГМО храни и пр.

    Коментиран от #58

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #56 от "Вальо":

    Само половината от тези които карат v6 и v8 биха ги заменили за електромобил. Могат да си купят два-три електромобила за ежедневни из между другите коли.

    Електромобилът е решение за този който никога не е притежавал v6 или v8 двигател, тоест не е за тебе а за останалите 98% от шофьорите. Радвай се докато можеш да си го позволиш.

    Коментиран от #59

  • 59 Вальо

    4 2 Отговор

    До коментар #58 от "Така е":

    Ето например ако искаш да ти е еФтинко част от тези двигатели понасят на газ. Слагаш една газова, и ще си джиткаш една идея по-евтино. Аз не искам да си развалям автомобила, и без това е рядък модел и предпочитам да си го карам на бензин. Според мен не малка част хора могат да си го позволят в България. Просто опира до разум и желание. И да, чувството и усещането са несравними, ел.колите са страшен боклук и не носят никакво удоволствие и наслада от шофирането. Няма по-хубаво от голям двигател и хубава жена ;)

    Коментиран от #61

  • 60 М даааа

    4 0 Отговор
    Даже мисля, че над половината от прецакалите се със скопени електрокари искат да се върнат към нормални пълноценни коли.
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Пенкилер

    0 2 Отговор
    А поне половината от собствениците на ДВГ искат да минат на електрички!

    Коментиран от #63

  • 63 Вальо

    2 0 Отговор

    До коментар #62 от "Пенкилер":

    Ще ти се. Не познавам нормален човек който да иска подобна глупост.
  • 64 Пенкилер

    1 1 Отговор
    А поне половината от собствениците на ДВГ искат да минат на електрички! За градско електричките са подходящи и ако имате възможност,препоръчвам ви!
  • 65 Марин

    0 0 Отговор
    От 10 години живея в Германия и преди 5-6 години ми правеше впечатление да видя някоя Тесла но сега ги срещам постоянно и не ми правят впечатление. Мой колега кара renault zoe всеки ден по 40 км до работа в едната посока. зарежда го безплатно във фабриката два пъти седмично и си е доволен .има си климатик. зимата не съм го питала как е с парното ,но казва, когато не успее да зареди кара бавно защото тогава колата употребява много малко енергия докато стигне до зарядното. разбира се за дълъг път не е ефективно. Но за градско си е супер
  • 66 Бонго

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Хубавиня":

    Искам! Защото съм го виждал в тези държави, към чиито обществени отношения и жизнен стандарт се стремим. И това е в противовес на коментатора с тубата нафта, който като натисне газта изкарва два черни облака - един отпред и един отзад ...

    Коментиран от #69

  • 67 Всеки да кара

    2 0 Отговор
    Каквото си иска, стига да не му го налагат със сила и то ще си покаже. Не е нужно да се забранява ДВГ ако хората спрат да купуват те сами ще си заминат. Но има места където винаги ще има нужда от ДВГ и то не са малко... тундрите в русия и канада,аляска, цяла африка и южна америка, пустините и тнт. С бусовете и камионите също много трудно а за селскостопанска техника не ми се мисли. По мое мнение батерийте на тоя етап са добри само за градки коли и ръчни инструменти. Народа е казал ..Хубост на сила не става.
  • 68 РАКЕТА ПЕЙТРИЪТ 📡

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Мнение":

    Давай на промоцията, че не остана

  • 69 Киро казана

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Бонго":

    Като искаш да няма черни облаци иди и купи ел комбайни и трактори на земеделците...хептен еко ще е. Ходил си по другите държави като бял човек със ....самолет който гори керосин. Напомняш ми на еко-активистите отивайки на протест до мястото ползвайки дизелов автобус или кола и отоплявайки се 6месеца на въглища и дърва през зимата но двг ти е в устата все. ДВГ поне имат дпф катализатор а печките на дърва и кюмюр какво имат? един голяяям кюнец към небето, да не ти казвам че от безпаричие хората горят и пластмаса и квото им падне. Веганите същите, чупят обществени барбекюта в парковете ама защо бе, искам да си опеча два картофа там защо рушите? Последно че ти набрах много...кога всички ел-коли се произведът само от машини ползващи ток произведен без изкопаеми...ще те разбера.