Last news in Fakti

26 Октомври, 2002 00:00 1 460 1

Разбиване

  • chevrolet-
  • chevy camaro-
  • chevrolet yenko camaro 427

Едва ли има почитател на класическите скоростни автомобили, който лекомислено да пренебрегне успехите на янките в тази област през “златната ера” на 60-те на миналия век. Тогава “гражданите на света” създават не един култов модел. Четириколесните отвъд океана от онова време дори и след четири десетилетия с лекота могат да отровят всяко мъжко сърце и, разбира се, със също толкова малко усилия ще ви гарантират спечелването на нежните чувства на всяка уважаваща себе си девица. Мускулестото момче, с което ще ви срещнем този път е дело на Chevrolet, но не съвсем. И за да бъдем по-изчерпателни ще споменем, че става въпрос за Chevy Camaro, което е допълнително “наточено” в студиото Yenko.

Дон Йенко се специализира в тунинговането на Chevrolet в началото на 60-те

В началото на “десетилетието на любовта” американецът подхваща собствен бизнес, като отваря малко представителство на Chev­rolet в Кенънбърг, Пенсилвания. Още тогава мис­тър Йенко започва да се състезава с модифицирани автомобили с марка Corvette, които са дело на механиците в собствената му фирма. По някое време се оказва, че собственикът също има повечко бензин в кръвта си, а двигателите са просто негова страст. Така, с появата на първото Camaro, Дон Йенко вече се е наложил като човека, който може да дари на агрегата на всяко Camaro, това, което серийното производство не може - още по-голяма мощ и още по-впечатляващи изживявания на пътя...

Chevrolet Yenko Camaro 427 предлага отлични технически решения

Серийното Camaro от този период отразява типичната политика на General Motors през 60-те - по-мощен двигател от 370 конски сили е излишно разточителство. Едва ли обаче на това мнение са били и истинските баровци на епохата. Ето защо мистър Йенко се захваща сериозно за работа и получава никак нелоши резултати. Той успява да надуе стандартния двигател с работен обем от 6490 кубически сантиметра до много по-приличните 6994. По-големият приток на кръв в сърцето на атлета пък се отразява изключително благоприятно на неговата мощност. Стандартните 375 конски сили са явно твърде недостатъчни за амбициозните цели на американеца, затова той изцежда от агрегата мощност от 435 конски сили.

Иначе двигателят е V-образен с осем цилиндъра и разположен в предната част на возилото. Задвижването на атлета пък идва от задните колела. По желание бегачката може да бъде въоръжена с четиристепенна механична или автоматична скоростна кутия. Спирачките отпред и отзад са стоманени, барабанни. Окачването е независимо отпред, а отзад е монтиран неподвижен заден мост. При най-важната статистика за един спортен автомобил, а именно максимална скорост и ускорение, Chevrolet Yenko Camaro 427 може да мери мускули дори с много от днешните надъхани младоци. “Патриархът” движи стрелката на скоростомера до 250 км/ч, като едва при тази стойност натискът върху педала на газта спира да дава резултат. Ускорението пък е направо убийствено за автомобил от 60-те години. След намесата на мистър Йенко возилото се катапултира от 0 до 100 км/ч за доста приличните 5.2 секунди. Жалкото обаче е, че за две години, 1967-68, в студиото в Кенънбърг по специалната технология на Дон Йенко са “обработени” едва десетина екземпляра, като настоящите им собственици едва ли изгарят от желание да се разделят с тях...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.