Last news in Fakti

12 Октомври, 2023 15:15 7 632 22

Пазарът на нови коли у нас: Бум на VW, но все още лидерство на Toyota

  • пазарът в българия-
  • нови автомобили
Пазарът на нови коли у нас: Бум на VW, но все още лидерство на Toyota - 1
Снимка: Shutterstock

Пазарът на автомобили в България расте за 14-ти пореден месец, отчитайки 3963 нови продажби за последния отчетен месец (+60,0%). Цифрите от началото на годината при 27 836 (до месец август) са с 33.1% повече от предходната година. Това, което е любопитно от статистиката на ресурса focus2move е, че Volkswagen бележи колосален ръст със 71,0%.

Разглеждайки кумулативните данни до август 2023 г. по отношение на марките, Toyota все още е лидер на пазара с 3 331 продажби (+22,5%), следвана от Skoda (придвижва си с 2 места напред) - с 2 554 регистрации на нови превозни средства (+61,6%) и Volkswagen, които са с най-голям ръст за въпросните осем месеца и с 2 517 продадени (+71,0%) заемат третата позиция.

Renault пада с 2 места надолу до 4-то място с 2 490 продажби (+8,7%), като се нарежда пред Dacia, която е с 2 286 нови регистрации (+19,6%), Hyundai - с 1 688 (+40,0%), Kia - с 1 656 продадени коли (+16,4%) и Ford - с 1 424 продажби (+77,1%).

Peugeot запазва 9-та позиция с 1 267 продажби (+5,7%), а Mercedes затваря топ 10 с 1 174 продадени бройки за първите осем месеца от годината (+36,8%). Данните сочат, че у нас, Mercedes все по-трайно изпреварва преките си конкуренти от BMW и Audi.

Пазарът на автомобили през последните години стабилно се възстановя от огромния спад, отчетен през 2009 г. Пазарът се подобрява от 2014 г. насам и през 2018 г. достигна 41 390 продажби (+10,8%), преди да достигне най-доброто ниво за десетилетието през 2019 г. – почти изравнявайки обема от 2008 г. – с 44 449 продадени бройки (+7,4%).

Продажбите през 2020 г. бяха силно повлияни от пандемията COVID-19, която засегна всички сектори. Тогава у нас са продадени 28 705 единици, което отчита спад от 35,4%. След спада, отчетен по време на пандемията, през 2021 г. пазарът се възстанови с 15.4%, като същевременно натрупа 31 138 нови продажби на леки превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами

    24 32 Отговор
    Ганю е фен на немския кенеф, по това ще го познаете!

    Коментиран от #4, #21

  • 2 аустрия

    9 2 Отговор
    хм, ами Суз Витарката?
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 нормално

    21 12 Отговор

    До коментар #1 от "Ами":

    руски кенеф никой не иска
  • 5 Факт

    16 24 Отговор
    Фв са боклутси особено дизел доказано мъртва технология.

    Коментиран от #14

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Ха ха ха ха ха ха

    17 5 Отговор
    Нали беше беден бългъряка бе, какво стана сега ?
    80% били бедстващи, пък по 4000 автомобила на месец....
    Трудно нещо май си помним лъжите.
  • 8 хикс

    22 14 Отговор
    Най -нормалното нещо е Тойота да е лидер , и има защо.
  • 9 тъй шъй

    24 5 Отговор
    Стига сте купували тези Тойоти, че преди 25 години бяхме бутикови. Сега като спра на кръстовище около мен само Тойоти. Това е прекалено. Не са хубави, скучни са и са неиновативни, както някои "мъдреци" се изразяват. Повярвайте им. И в Европа същото положение.
  • 10 Гост

    8 4 Отговор
    А Тесли колко?

    Коментиран от #20

  • 11 Ахам

    12 5 Отговор
    Народа богатее, купува нови коли и само се оплаква.
  • 12 Защо снимката е на автомобили в САЩ

    9 3 Отговор
    Защо снимката е на автомобили в САЩ ??
  • 13 ...

    8 8 Отговор
    само тойота. вагИнИтИ някой друг, където няма себе уважение да си ги кара
  • 14 Димирест

    5 7 Отговор

    До коментар #5 от "Факт":

    Колега колко нови дизелови ВАГа си изкарал от шоурума? Аман от разбирачи!

    Коментиран от #15, #18

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 ВикиЛексъсВарна

    3 0 Отговор
    Откакто Дачия взеха ултра малоумното решение да ликвидират Лоугън - пролет 2023 г. и най-евтината Дачия стана Сандеро със 3. цл. 0.9л. 90 коня моторче-юмруче със цена 29 988 лв. с ддс към 1 септември 223 г....изгубиха лидерски позиции. ПРЕДВИД И ЧЕ ЗА ТАКАВА ЦЕНА СЕ ПРЕДЛАГА ПОВДИГНАТИЯТ АЙГО Х Крос на Тойота произвеждан във фабриката в Квасини ЧЕХИЯ! Тоест за 30 000 лв. получаваш Тойота 1.0 л. с японски двигател и чешко сглобка със 10 г. или 200 000 км. гаранция срещу 3 цл. 0.9 л. румънски чукундурник! Най-лошото е че към октомври 2023 г. това са най-евтините чисто нови коли! базово Сандеро 0.9 със 90 коня 30 500 лв. и Айго Х - за 30 990 лв.

    Коментиран от #19, #22

  • 17 Име

    2 2 Отговор
    Бум, бум, бомбастик...скоро ще преборим и гравитацията!
  • 18 Димирест

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Димирест":

    Цъкайте минуси с 20 годишните кенефи. И да, 2 ВАГа дизелови от магазина имам.
  • 19 Лека грешка

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "ВикиЛексъсВарна":

    От поне три години двигателя в Дачия/Рено с три цилиндъра е с обем 1,0 - цена за нов двигател 5500лв без ддс.
  • 20 Бен тен

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Класацията е за нови автомобили. В България все още чисто нова Тесла не можеш да закупиш. Освен ако не търсиш "нов внос" 😊
  • 21 Какви кенефи, ве тропчо?

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ами":

    Немските двигатели подлежат на ремонт!
    Японските също но над 1200см2 иначе на малолитражките го хвърляш и купуваш нов двигател или нов автомобил! Авенсиса е като консервена кутия и по-тесен от Опел Астра!!!
  • 22 Експерт

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "ВикиЛексъсВарна":

    Ти жена ли си, или мъж-1,59см, че коментираш Айгото? Возил ли си се в тази консерва, че ако трябва до Бургас или Варна, ше получиш трайни увреждания на гръбнака и клаустрофобия???