Европейският парламент одобри преговорната си позиция за правилата за замърсяване Евро 7, като прие позиция, която е по-малко амбициозна от първоначалното предложение след натиск от страна на държавите и автомобилните производители.
Сега парламентът ще започне тристранни преговори по окончателния документ с Европейската комисия и Европейския съвет, който включва висши министри от страните от ЕС. Одобрението може да стане още в началото на 2024 г., като правилата ще влязат в сила не по-рано от 2026 г. за леките автомобили и 2027 г. за тежкотоварните автомобили.
Евро 7 ще замени сегашния стандарт Евро 6, който регулира емисиите на вредни за здравето замърсители от автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Комисията, която изготвя законите на ЕС, заяви, че ползите за здравето ще надхвърлят значително разходите.
Производителите на автомобили и държави, сред които Италия и Чешката република, твърдят, че първоначалните правила, предложени от Комисията, биха били твърде скъпи. Те твърдят, че тъй като ЕС вече има краен срок за прекратяване на продажбите на нови автомобили, отделящи емисии на CO2, през 2035 г., би било по-добре инвестициите да се насочат към производството на електрически превозни средства, отколкото към подобряване на въздействието на автомобилите с двигатели с вътрешно горене върху околната среда.
В четвъртък законодателите гласуваха за запазване на предложението на Комисията за ограничения на замърсяването от автомобили, включително азотни оксиди (NOx), прахови частици и въглероден оксид. Това предложение, публикувано през ноември 2022 г., по същество запазва ограниченията от Евро 6, но за първи път включва и ограничения за емисиите на твърди частици от спирачките и гумите.
Страните от ЕС, в лицето на Съвета, и законодателите в Парламента се съгласиха да отслабят правилата. През септември Съветът гласува за удължаване на срока на действие на повечето съществуващи условия за изпитване и гранични стойности на емисиите на Евро 6 за леки автомобили и микробуси, въпреки че те ще бъдат по-ниски за автобусите и тежките превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #3
14:13 10.11.2023
2 ДПФ филтър
14:17 10.11.2023
3 Миша
До коментар #1 от "Пич":
Прав си! Нас това не ни бърка. Да се опраатКоментиран от #8
14:22 10.11.2023
4 Край
Коментиран от #6
14:44 10.11.2023
5 айде де...санкций,манкции....
15:12 10.11.2023
6 Никай не те задължава да ги затваряш
До коментар #4 от "Край":
Затварянето на мините и тецовете зависи от нас, не от тях.Те не задължават, а предлагат:
Ако затвориш ще получиш пари.
И бай ганьо политикът се лакоми за парите
Коментиран от #7
16:41 10.11.2023
7 Не зависи само от нас
До коментар #6 от "Никай не те задължава да ги затваряш":
Когато съседите ни си строят централи за възобновяеми източници и произвеждат евтина енергия от която има излишък в региона, дори атомната централа няма на кой да си продава тока.Щом не ще сме принудени да си затворим въглищните централи. Вината на политиците е, че никой не ги кара да ги унищожават, А да намалят тяхното ползване. Тоест могат да работят само през зимата и да отделят много по-малко емисии, но да стоят в резерв. Нашите обаче ще ги продадат за скрап.
Коментиран от #12
16:48 10.11.2023
8 Къпан пор
До коментар #3 от "Миша":
Електричарите се радват на картинки.Коментиран от #9
21:00 10.11.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Турбо
08:56 11.11.2023
12 Аз евтин ток от възобновяеми източници н
До коментар #7 от "Не зависи само от нас":
Аз евтин ток от възобновяеми източници не съм видял12:13 11.11.2023