Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Най-новият голям електрически круизен седан на VW демонстрира нови технологии и впечатляваща аеродинамика, но може ли да се справи с Hyundai Ioniq 6 и Tesla Model S? Отговор на този въпрос се опитахме да получим по време на първите тестове на новия модел, организирани от германците, които се проведоха по пътищата на френската ривиера. Ето това е новия Volkswagen ID.7, впечатленията ни от който са основно положителни, но имаме и някои забележки към новата топ лимузина на компанията от Волфсбург.
Помните ли колко впечатляваща беше Tesla Model S, когато се появи преди повече от десетилетие. В края на краищата, всички знаем, че технологиите се развиват бързо и все пак по някакъв начин, въпреки многобройните проблеми, Model S остана еталон за големи електрически автомобили с каросерия седан, предназначени основно за по-дълги разстояния.
Десет години по-късно, Volkswagen реши да предизвика въпросната Tesla със своя най-нов продукт - ID.7. Този електромобил се изправя срещу Model S не само по отношение на технологиите (в иновацията на VW има много повече), но и по отношение на ефективността, финеса на пътя и комфорта. ID.7 на практика представлява лифтбек, но е насочен към седаните и отговаря напълно и на функционалността на първия вид, и на елегантността на втория. Но повече за това след малко, тъй като технологията и електрическото задвижване са голямата новина тук.
Първо, VW ID.7 е изграден на същата MEB платформа, която е в основата на всички останали ID модели, включително и на ID.Buzz. Тук обаче базата е доста разтегната, тъй като ID.7 е с дължина от почти пет метра. По този показател той спокойно се конкурира и с новата електрическа пета серия на баварците, и с корейските предложения EV6 и Ionic 6.
Мощността идва от нов синхронен електродвигател
Агрегатът е с постоянен магнит, конските сили на който са 282. Максималният въртящ момент се предава на задните колела (поне засега, тъй като е вероятно да има и модел със задвижване на четирите колела), докато опциите за батерии включват 77- киловатчасов (използваем) литиево-йонен пакет, който впоследствие ще бъде попълнен и от по-енергийната версия Pro S.
Перфектната аеродинамичната форма на ID.7, VW също така предполага, че германците са близо до съвършенството при електромобилите, тъй като са успели да постигнат коефициент на въздушно съпротивление 0.23. Иновационният двигател, който е и много икономичен позволява пробег с едно зареждане от над 600 километра (по стандарта WLTP), превръщайки ID.7 в един от най-ефективните електромобили в продажба.
Версия Pro S с 86-kWh батерия ще е водещата версия, който може да накара ID.7 да достигне магическия крайъгълен камък от 700 километра по стандарта WLTP без презареждане, но тя ще се появи на по-късен етап. Ние тествахме гореописаният Pro, който ни очарова с пътно поведение.
Екипът ни управлява, в продължение на два дни, стандартен 77-kWh Pro вариант на ID.7, като по колоритните пътища на Лазурния бряг получихме разход от средно 5.5 изминати километра с един киловатчас, като маршрутът ни премина по различни по-бързи и по-бавни планински пътища, магистрали и натоварени градски улици. Всичко това води до реален обхват, който според условията и начина на шофиране варира в диапазона 400 - 450 километра, което си е един доста приличен показател за кола с почти петметрова дължина.
Зареждането на бърза зарядна станция - от 10 до 80 процента - става за 30 минути
Но това при положение, че намерите такава. Презареждането от 7-kW домашна стенна кутия пък отнема около 12 до 15 часа, но е странно (и леко разочароващо), че Volkswagen не предлага зареждане от превозното средство към друго устройство - една забележителна функция, която присъства при конкурентите от Kia и Hyundai например. Но това е и един от малкото минуси на новия електрически флагман на Volkswagen.
Иначе колата е невероятна - отлично управление без крен в завоите и оптимален разход на енергия от около 17 киловатчаса на 100 километра (говорим за реален разход). Можем да твърдим, че освен иновационният електромотор, аеродинамиката до голяма степен има водеща заслуга за това. Колата изглежда доста подобно на другите големи седани, но в същото време е по-аеродинамична и икономична.
Влизайки в салона ID.7, започвате да осъзнавате, че това е нещо като по-луксозно отклонение от шаблонните ID.3, ID.4. Таблото е с напълно различен дизайн, с приятни на допир материали, придаващи уникален тактилен завършек и елегантна естетика - все неща, присъщи за автомобилите от премиум сегмента. В този аспект трябва да отбележим и променливото амбиентно осветление и луксозните (опция) седалки „ergoPremium“, които могат автоматично да регулират отоплението или охлаждането на седалката, за да ви поддържат комфортна температура.
И не само интегрираните в седалките автоматични сензори работят, за да ви поддържат оптимален климат. За това основна роля има новата интелигентна климатична система. Тази система е подобна на тази в Porsche Taycan, с електрически управлявани вентилационни отвори, които регулирате чрез сензорния екран.
ID.7 даже отива крачка напред
Това става като използва сензори в предното стъкло, за да измери ъгъла на слънцето и автоматично да регулира тризоновия климатичен контрол. Много полезни са и режимите, които могат да запазят предпочитаните от вас настройки за контрол на климата, включително температура и начина, по който желаете да са отворени вентилационните отвори.
Системата за гласово управление е нова за ID.7 и сега можете да я помолите да промени режима на шофиране или дори да заглуши навигационните указания. Това, което ни направи впечатление е, че тази функция е изненадващо компетентна. VW вероятно иска да използвате това привидно удобно гласово управление, за да промените температурата в кабината, например, но всички знаем, че повечето хора вместо това ще посегнат към физически контроли.
Тук идваме и до втория недостатък на автомобила - липсата на такива физически бутони. Вместо тях има сензорен плъзгач за контрол на температурата и силата на звука, като при ID.7 те вече са осветени, така че да ги виждате на тъмно. Това е напредък от широко критикуваната подобна функция в ID.3, 4, 5 и Buzz (система, за която главният изпълнителен директор Оливър Блум още миналата година призна, че се нуждае от внимание).
Действително информационно развлекателната система при ID.7 е доста по-добра, но все пак липсата на физически бутони отвлича вниманието на водача от пътната обстановка, което ние смятаме за минус. Но това са единствените два минуса, които открихме в новия седан на Volkswgen, който има за цел да стане наследник на модела Passat – един от най-продаваните такива автомобили в цял свят. Всичко останало в интериора е "по-конец".
Ще започнем от 15-инчовия сензорен екран, който е истинската фокусна точка в ID.7
Той представлява забележимо подобрение в сравнение с другите ID модели, но и с основните екрани на преките конкуренти, тъй като има по-голям дисплей, а времето за реакция, ясната графика и контрастът са на изключително високо ниво.
Можете също така да персонализирате оформлението и съдържанието на началната страница, а безжичните CarPlay и Android Auto са даденост. Стандартно всички модели са оборудвани и с много добър хед-ъп дисплей с виртуална реалност, който може да се контролира от сензорните бутони върху волана и показва пред водача всичката необходима информация, както за превозното средство, така и за навигацията.
Разказвайки ви за всичко това, продължаваме по френските пътища с тази кола, която абсолютно отговаря на изискванията като круизър за дълги разстояния и ниско напрежение от продължително шофиране. Шумоизолацията е отлична, с почти никакъв шум от електромотора. Заслуга за това представяне има и новия мотор, който може би не ви се струва достатъчно мощен, но всъщност е идеален за бързо изпреварване или за мигновено вливане в пътния трафик.
Външно ID.7 може и да не изглежда като кола, която може да забавлява водача, но всъщност ще ви изненада, когато решите да я покарате по-спортно. Всъщност обаче, цялата кола е съсредоточена върху спокойствието ви и това се усеща от сигурното, но отпуснато управление, както и от удобния начин на возенето.
В ID.7 няма така наречените гъвкави режими за регенериране на спирачките, каквито имат корейските конкуренти
Можете да изберете само "по-тежък" режим „B“, като промените селектора за задвижване, разположен на кормилната колона, или да останете на стандартния D режим, който се усеща по-лек. Но това е напълно достатъчно за перфектното управление на колата - стандартно или само с десния педал.
Пространството в салона е още една червена точка за предстоящите продажби на VW ID.7. Автомобилът е много по-просторен от доста от конкурентите, като започнем от BMW i4 и Tesla Model 3 и стигнем до кросоувъри от типа на Tesla Model Y или Ford Mustang Mach-E, които със сигурност ще се конкурират на този фронт с новия ID.7.
Пътниците отзад получават огромно количество пространство, няколко USB-C точки за зареждане и климатичен контрол като стандарт за едно изживяване, подобно на това в лимузина. Багажникът също е голям с 532 литра обем, голям отвор за лифтбек и малко, но полезно подподово хранилище, където можете да поставите кабелите си.
В заключение
Ще кажем, че с новия ID.7 германците правят голяма крачка напред в света на електромобилите. Иновативен, но и предвидим в своя дизайн и изпълнение ID.7 е автомобил, в който всичко работи много добре и е изключително приятен за шофиране, а пространството, класата на самото изпълнение и практичността са повече от задоволителни. Без да поразява с уау-фактор, новият Volkswagen ID.7 е … разумен. Да, разумен, като това се отнася и за цената му спрямо тази на преките конкуренти. А тя e 114 560 лева.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 И така
Коментиран от #34
07:11 13.11.2023
2 Пилот на Ферари
А цената е направо евтения , за без пари .
Едно време немските автомобили бяха по 6 000 Марки .
07:27 13.11.2023
3 Баце
07:28 13.11.2023
4 БайБоцимир
07:51 13.11.2023
5 Пич
07:58 13.11.2023
6 Име
Що се отнася до ревюто на Славчев - много добро
Коментиран от #10
07:59 13.11.2023
7 После защо губят първенството на планета
Коментиран от #9
08:11 13.11.2023
8 Пилот на Ферари
08:24 13.11.2023
9 Марио
До коментар #7 от "После защо губят първенството на планета":
Има,има. Ще видиш, че много бързо ще задминат и тесла и корейци и пак ще са н1 в Европа.Тази кола е супер, за разлика от досегашните електрички.
Статията на Радо е много обективна.
08:25 13.11.2023
10 БайБоцимир
До коментар #6 от "Име":
Е да, когато ти е удобно сравняваш с Тесла S (заради цената), когато трябва да сравняваш вътрешно пространство, сравняваш с Тесла 3 или БМВ ай4? Колкото до корейците, на базовата цена на това фауве дават повече, а и дизайнът им е по-добър.Коментиран от #12
08:32 13.11.2023
11 Анонимен
08:51 13.11.2023
12 Бангеев
До коментар #10 от "БайБоцимир":
Вътрешното пространство е сравнимо с това на тесма модел ес и на петата серия, не четеш ли. За това автора го сравнява и с тях. Човек като си купува такава кола не гледа класове, гледа размери, а този нов пасат или какт му е новото име е почти пет метра. Отлична кола са направили германците. Браво.Коментиран от #20
09:03 13.11.2023
13 МаКаТа
09:04 13.11.2023
14 1520
09:22 13.11.2023
15 Ввв
09:31 13.11.2023
16 Бен тен
Коментиран от #17
09:35 13.11.2023
17 Защо мислиш така
До коментар #16 от "Бен тен":
Корейската ЕV6 е по-скъпа, а това VW е по-готино, поне съдейки по прочетеното. А аз на този автор му имам доверие. Има ли недостатъци - не ги спестява.10:04 13.11.2023
18 Пешо
10:50 13.11.2023
19 истина ти казвам
11:26 13.11.2023
20 БайБоцимир
До коментар #12 от "Бангеев":
Чета, да:"Автомобилът е много по-просторен от доста от конкурентите, като започнем от BMW i4 и Tesla Model 3 и стигнем до кросоувъри от типа на Tesla Model Y или Ford Mustang Mach-E, които със сигурност ще се конкурират на този фронт с новия ID.7."
Сравняваме, с което е удобно.
В началото на статията говори, че щял да се конкурира с Тесла S.
Коментиран от #22, #23
11:37 13.11.2023
21 Знайко
12:04 13.11.2023
22 Име
До коментар #20 от "БайБоцимир":
Демек обикновения потребител ще го сравнява и с едното, и с другото - много точно е казано в материала, незнам какво толкова се чудиш. Като тръгнеш да си избираш кола ще гледаш и i4 и i5, поне аз така бих направил и респективно този Vilkswagen12:08 13.11.2023
23 Знайко
До коментар #20 от "БайБоцимир":
"Автомобилът е много по-просторен от доста от конкурентите, като започнем от BMW i4 и Tesla Model 3 и стигнем до кросоувъри от типа на Tesla Model Y..."Оставаше и да не е по-просторен от изброените автомобили, те са от по-ниския Голф клас и са с по-малко външни рамери. Сравнявайте го с Меседес EQE, Ауди А6 и BMW 5.
Коментиран от #26
12:08 13.11.2023
24 еле
13:46 13.11.2023
25 Собственик
Ще си пуснете 3-фазна партида вкъщи и ще пълните за норматив.
14:22 13.11.2023
26 Име
До коментар #23 от "Знайко":
Я пак. Ти в ред ли си, голфов друг път15:00 13.11.2023
27 Бай Пешо
Коментиран от #30
15:37 13.11.2023
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 любител
15:39 13.11.2023
30 любител
До коментар #27 от "Бай Пешо":
прав си пък и за кинтите да не говорим точно наполовина.хахаха15:40 13.11.2023
31 Приятел,
15:47 13.11.2023
32 Гай Баньо
За същите пари бих взел расов бензинов автомобил, пък бил той и не чисто нов.
16:17 13.11.2023
33 тя e 114 560 лева
16:22 13.11.2023
34 Геро
До коментар #1 от "И така":
Леле, колко си осведомен!Ти си нашия Авто-гуру
Коментиран от #46
16:30 13.11.2023
35 Съдията Дред
16:44 13.11.2023
36 С тази инфлация
17:43 13.11.2023
37 Име
18:48 13.11.2023
38 Ха ха ха
19:48 13.11.2023
39 Механик
До коментар #28 от "НЕ мисирка":
Големитете синхронни двигатели са по-ефективни от асинхронните двигатели. Синхронният двигател, с възбуждане от постоянен ток, лесно може да промени фактора на мощността си, като се промени тока на възбуждането. Направата на синхронни двигатели е по-сложна, отколкото направата на асинхронни двигатели, поради необходимостта от система за възбуждане. Преимуществото на синхронните двигатели с постоянни магнити е, че те не се нуждаят от ток за възбуждане.20:04 13.11.2023
40 А50
20:06 13.11.2023
41 Дфен
20:36 13.11.2023
42 Бен
21:31 13.11.2023
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Мхм
23:22 13.11.2023
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Българин
10:24 20.02.2024