13 Ноември, 2023 07:00 67 335 48

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

  • volkswagen-
  • id.7-
  • passat-
  • тест

ID.7 е новият електрически флагман на Volkswagen

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му) - 1

Марсилия, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Най-новият голям електрически круизен седан на VW демонстрира нови технологии и впечатляваща аеродинамика, но може ли да се справи с Hyundai Ioniq 6 и Tesla Model S? Отговор на този въпрос се опитахме да получим по време на първите тестове на новия модел, организирани от германците, които се проведоха по пътищата на френската ривиера. Ето това е новия Volkswagen ID.7, впечатленията ни от който са основно положителни, но имаме и някои забележки към новата топ лимузина на компанията от Волфсбург.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Помните ли колко впечатляваща беше Tesla Model S, когато се появи преди повече от десетилетие. В края на краищата, всички знаем, че технологиите се развиват бързо и все пак по някакъв начин, въпреки многобройните проблеми, Model S остана еталон за големи електрически автомобили с каросерия седан, предназначени основно за по-дълги разстояния.

Десет години по-късно, Volkswagen реши да предизвика въпросната Tesla със своя най-нов продукт - ID.7. Този електромобил се изправя срещу Model S не само по отношение на технологиите (в иновацията на VW има много повече), но и по отношение на ефективността, финеса на пътя и комфорта. ID.7 на практика представлява лифтбек, но е насочен към седаните и отговаря напълно и на функционалността на първия вид, и на елегантността на втория. Но повече за това след малко, тъй като технологията и електрическото задвижване са голямата новина тук.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Първо, VW ID.7 е изграден на същата MEB платформа, която е в основата на всички останали ID модели, включително и на ID.Buzz. Тук обаче базата е доста разтегната, тъй като ID.7 е с дължина от почти пет метра. По този показател той спокойно се конкурира и с новата електрическа пета серия на баварците, и с корейските предложения EV6 и Ionic 6.

Мощността идва от нов синхронен електродвигател

Агрегатът е с постоянен магнит, конските сили на който са 282. Максималният въртящ момент се предава на задните колела (поне засега, тъй като е вероятно да има и модел със задвижване на четирите колела), докато опциите за батерии включват 77- киловатчасов (използваем) литиево-йонен пакет, който впоследствие ще бъде попълнен и от по-енергийната версия Pro S.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Перфектната аеродинамичната форма на ID.7, VW също така предполага, че германците са близо до съвършенството при електромобилите, тъй като са успели да постигнат коефициент на въздушно съпротивление 0.23. Иновационният двигател, който е и много икономичен позволява пробег с едно зареждане от над 600 километра (по стандарта WLTP), превръщайки ID.7 в един от най-ефективните електромобили в продажба.

Версия Pro S с 86-kWh батерия ще е водещата версия, който може да накара ID.7 да достигне магическия крайъгълен камък от 700 километра по стандарта WLTP без презареждане, но тя ще се появи на по-късен етап. Ние тествахме гореописаният Pro, който ни очарова с пътно поведение.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Екипът ни управлява, в продължение на два дни, стандартен 77-kWh Pro вариант на ID.7, като по колоритните пътища на Лазурния бряг получихме разход от средно 5.5 изминати километра с един киловатчас, като маршрутът ни премина по различни по-бързи и по-бавни планински пътища, магистрали и натоварени градски улици. Всичко това води до реален обхват, който според условията и начина на шофиране варира в диапазона 400 - 450 километра, което си е един доста приличен показател за кола с почти петметрова дължина.

Зареждането на бърза зарядна станция - от 10 до 80 процента - става за 30 минути

Но това при положение, че намерите такава. Презареждането от 7-kW домашна стенна кутия пък отнема около 12 до 15 часа, но е странно (и леко разочароващо), че Volkswagen не предлага зареждане от превозното средство към друго устройство - една забележителна функция, която присъства при конкурентите от Kia и Hyundai например. Но това е и един от малкото минуси на новия електрически флагман на Volkswagen.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Иначе колата е невероятна - отлично управление без крен в завоите и оптимален разход на енергия от около 17 киловатчаса на 100 километра (говорим за реален разход). Можем да твърдим, че освен иновационният електромотор, аеродинамиката до голяма степен има водеща заслуга за това. Колата изглежда доста подобно на другите големи седани, но в същото време е по-аеродинамична и икономична.

Влизайки в салона ID.7, започвате да осъзнавате, че това е нещо като по-луксозно отклонение от шаблонните ID.3, ID.4. Таблото е с напълно различен дизайн, с приятни на допир материали, придаващи уникален тактилен завършек и елегантна естетика - все неща, присъщи за автомобилите от премиум сегмента. В този аспект трябва да отбележим и променливото амбиентно осветление и луксозните (опция) седалки „ergoPremium“, които могат автоматично да регулират отоплението или охлаждането на седалката, за да ви поддържат комфортна температура.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

И не само интегрираните в седалките автоматични сензори работят, за да ви поддържат оптимален климат. За това основна роля има новата интелигентна климатична система. Тази система е подобна на тази в Porsche Taycan, с електрически управлявани вентилационни отвори, които регулирате чрез сензорния екран.

ID.7 даже отива крачка напред

Това става като използва сензори в предното стъкло, за да измери ъгъла на слънцето и автоматично да регулира тризоновия климатичен контрол. Много полезни са и режимите, които могат да запазят предпочитаните от вас настройки за контрол на климата, включително температура и начина, по който желаете да са отворени вентилационните отвори.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Системата за гласово управление е нова за ID.7 и сега можете да я помолите да промени режима на шофиране или дори да заглуши навигационните указания. Това, което ни направи впечатление е, че тази функция е изненадващо компетентна. VW вероятно иска да използвате това привидно удобно гласово управление, за да промените температурата в кабината, например, но всички знаем, че повечето хора вместо това ще посегнат към физически контроли.

Тук идваме и до втория недостатък на автомобила - липсата на такива физически бутони. Вместо тях има сензорен плъзгач за контрол на температурата и силата на звука, като при ID.7 те вече са осветени, така че да ги виждате на тъмно. Това е напредък от широко критикуваната подобна функция в ID.3, 4, 5 и Buzz (система, за която главният изпълнителен директор Оливър Блум още миналата година призна, че се нуждае от внимание).

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Действително информационно развлекателната система при ID.7 е доста по-добра, но все пак липсата на физически бутони отвлича вниманието на водача от пътната обстановка, което ние смятаме за минус. Но това са единствените два минуса, които открихме в новия седан на Volkswgen, който има за цел да стане наследник на модела Passat – един от най-продаваните такива автомобили в цял свят. Всичко останало в интериора е "по-конец".

Ще започнем от 15-инчовия сензорен екран, който е истинската фокусна точка в ID.7

Той представлява забележимо подобрение в сравнение с другите ID модели, но и с основните екрани на преките конкуренти, тъй като има по-голям дисплей, а времето за реакция, ясната графика и контрастът са на изключително високо ниво.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Можете също така да персонализирате оформлението и съдържанието на началната страница, а безжичните CarPlay и Android Auto са даденост. Стандартно всички модели са оборудвани и с много добър хед-ъп дисплей с виртуална реалност, който може да се контролира от сензорните бутони върху волана и показва пред водача всичката необходима информация, както за превозното средство, така и за навигацията.

Разказвайки ви за всичко това, продължаваме по френските пътища с тази кола, която абсолютно отговаря на изискванията като круизър за дълги разстояния и ниско напрежение от продължително шофиране. Шумоизолацията е отлична, с почти никакъв шум от електромотора. Заслуга за това представяне има и новия мотор, който може би не ви се струва достатъчно мощен, но всъщност е идеален за бързо изпреварване или за мигновено вливане в пътния трафик.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Външно ID.7 може и да не изглежда като кола, която може да забавлява водача, но всъщност ще ви изненада, когато решите да я покарате по-спортно. Всъщност обаче, цялата кола е съсредоточена върху спокойствието ви и това се усеща от сигурното, но отпуснато управление, както и от удобния начин на возенето.

В ID.7 няма така наречените гъвкави режими за регенериране на спирачките, каквито имат корейските конкуренти

Можете да изберете само "по-тежък" режим „B“, като промените селектора за задвижване, разположен на кормилната колона, или да останете на стандартния D режим, който се усеща по-лек. Но това е напълно достатъчно за перфектното управление на колата - стандартно или само с десния педал.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

Пространството в салона е още една червена точка за предстоящите продажби на VW ID.7. Автомобилът е много по-просторен от доста от конкурентите, като започнем от BMW i4 и Tesla Model 3 и стигнем до кросоувъри от типа на Tesla Model Y или Ford Mustang Mach-E, които със сигурност ще се конкурират на този фронт с новия ID.7.

Пътниците отзад получават огромно количество пространство, няколко USB-C точки за зареждане и климатичен контрол като стандарт за едно изживяване, подобно на това в лимузина. Багажникът също е голям с 532 литра обем, голям отвор за лифтбек и малко, но полезно подподово хранилище, където можете да поставите кабелите си.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)

В заключение

Ще кажем, че с новия ID.7 германците правят голяма крачка напред в света на електромобилите. Иновативен, но и предвидим в своя дизайн и изпълнение ID.7 е автомобил, в който всичко работи много добре и е изключително приятен за шофиране, а пространството, класата на самото изпълнение и практичността са повече от задоволителни. Без да поразява с уау-фактор, новият Volkswagen ID.7 е … разумен. Да, разумен, като това се отнася и за цената му спрямо тази на преките конкуренти. А тя e 114 560 лева.

Тествахме наследника на VW Passat (вижте и БГ цената му)


Поставете оценка:
Оценка 3 от 70 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 И така

    48 33 Отговор
    Копие на Соната с по-ниско качество...

    Коментиран от #34

  • 2 Пилот на Ферари

    79 10 Отговор
    Тоя таблет направо стои много красиво там дето са го вирнали . Мммм...произведение на изкуството .
    А цената е направо евтения , за без пари .
    Едно време немските автомобили бяха по 6 000 Марки .
  • 3 Баце

    57 6 Отговор
    Имам книжка за електрокар от над 30 години.
  • 4 БайБоцимир

    64 12 Отговор
    Цената е от 114к, реално не е такава. Типично за фауве, за да получиш що-годе нормален автомобил, трябва да сложиш поне няколко пакета отгоре. А авторът на статията прави странни сравнения, започва с Тесла Ес, а в края пък с Тесла 3 и БМВ ай4. За мен има нещо сбъркано в пропорциите отвън, не изглежда добре. А интериорът с този телевизор и липса на физически бутони е без коментар.
  • 5 Пич

    38 5 Отговор
    Започвам да имам усещането , че ФВ се ръководи от някакъв зъл Даймио , който е разпоредил на дизайнерите , а създадат хубава кола , а харакири да си направят !!!
  • 6 Име

    14 25 Отговор
    Сравнението е мтого точно. Тази кола е почти 5 метра, а иначе пасат е конкурент но трета серия на бмв. Сега това може да се сравнява и с i4, и с i5. Тоест и с модел s, и с модел 3. Капиш.
    Що се отнася до ревюто на Славчев - много добро

    Коментиран от #10

  • 7 После защо губят първенството на планета

    25 3 Отговор
    Е нема как правиш вече нещо показано но казваш че е ново ....

    Коментиран от #9

  • 8 Пилот на Ферари

    34 6 Отговор
    Задницата някак си прилича на Опел Вектра , а предницата на Омега ....
  • 9 Марио

    18 36 Отговор

    До коментар #7 от "После защо губят първенството на планета":

    Има,има. Ще видиш, че много бързо ще задминат и тесла и корейци и пак ще са н1 в Европа.
    Тази кола е супер, за разлика от досегашните електрички.
    Статията на Радо е много обективна.
  • 10 БайБоцимир

    28 9 Отговор

    До коментар #6 от "Име":

    Е да, когато ти е удобно сравняваш с Тесла S (заради цената), когато трябва да сравняваш вътрешно пространство, сравняваш с Тесла 3 или БМВ ай4? Колкото до корейците, на базовата цена на това фауве дават повече, а и дизайнът им е по-добър.

    Коментиран от #12

  • 11 Анонимен

    33 4 Отговор
    В момента застраховката на нова и луксозна кола е колкото ГО, данък, преглед, винетка и цялото гориво за 30 000км на обикновен дизелов седан от 2010г.
  • 12 Бангеев

    9 19 Отговор

    До коментар #10 от "БайБоцимир":

    Вътрешното пространство е сравнимо с това на тесма модел ес и на петата серия, не четеш ли. За това автора го сравнява и с тях. Човек като си купува такава кола не гледа класове, гледа размери, а този нов пасат или какт му е новото име е почти пет метра. Отлична кола са направили германците. Браво.

    Коментиран от #20

  • 13 МаКаТа

    14 16 Отговор
    Поредното изчерпателно и обективно ревю на мобиле - поздравления!!!
  • 14 1520

    21 6 Отговор
    Много тъпа физиономия
  • 15 Ввв

    28 7 Отговор
    Трагикомедия!!!
  • 16 Бен тен

    35 4 Отговор
    Не мога да кажа добра или лоша е колата без да съм я покарам малко, но мога да кажа със сигурност че на този цена ще им е много трудно да я продават.

    Коментиран от #17

  • 17 Защо мислиш така

    9 11 Отговор

    До коментар #16 от "Бен тен":

    Корейската ЕV6 е по-скъпа, а това VW е по-готино, поне съдейки по прочетеното. А аз на този автор му имам доверие. Има ли недостатъци - не ги спестява.
  • 18 Пешо

    25 0 Отговор
    Колата е хубава ама този телевизор на таблото е потресаващ, вече и от копчета пестят, за най елементарното нещо трябва да цъкаш по екрана през няколко менюта
  • 19 истина ти казвам

    28 2 Отговор
    КОЧИНЯК! Абе кола ли ше си купувам или таблет за 115 бона? Фойерверки мога да си купа и за 10лв.!🤧🤧🤧
  • 20 БайБоцимир

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "Бангеев":

    Чета, да:
    "Автомобилът е много по-просторен от доста от конкурентите, като започнем от BMW i4 и Tesla Model 3 и стигнем до кросоувъри от типа на Tesla Model Y или Ford Mustang Mach-E, които със сигурност ще се конкурират на този фронт с новия ID.7."
    Сравняваме, с което е удобно.
    В началото на статията говори, че щял да се конкурира с Тесла S.

    Коментиран от #22, #23

  • 21 Знайко

    21 2 Отговор
    Цената му е като на Audi, което е по-луксозно. За тези пари бих предпочел бензиново или дизелово V6 Audi 4x4.
  • 22 Име

    6 0 Отговор

    До коментар #20 от "БайБоцимир":

    Демек обикновения потребител ще го сравнява и с едното, и с другото - много точно е казано в материала, незнам какво толкова се чудиш. Като тръгнеш да си избираш кола ще гледаш и i4 и i5, поне аз така бих направил и респективно този Vilkswagen
  • 23 Знайко

    9 3 Отговор

    До коментар #20 от "БайБоцимир":

    "Автомобилът е много по-просторен от доста от конкурентите, като започнем от BMW i4 и Tesla Model 3 и стигнем до кросоувъри от типа на Tesla Model Y..."

    Оставаше и да не е по-просторен от изброените автомобили, те са от по-ниския Голф клас и са с по-малко външни рамери. Сравнявайте го с Меседес EQE, Ауди А6 и BMW 5.

    Коментиран от #26

  • 24 еле

    15 0 Отговор
    Не е лоша колата, но няма да мога да си я позволя в този живот...
  • 25 Собственик

    5 2 Отговор
    5.5 км/кВтч прави 18 кВтч/100км, което е добре. Всичко под 20 е добре.
    Ще си пуснете 3-фазна партида вкъщи и ще пълните за норматив.
  • 26 Име

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "Знайко":

    Я пак. Ти в ред ли си, голфов друг път
  • 27 Бай Пешо

    7 0 Отговор
    Европа изгуби надпреварата с китайците. 120 киловатчаса батерии вече са ниския клас и са сменяеми за три минути на автоматична станция.

    Коментиран от #30

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 любител

    17 1 Отговор
    ми тя много евтина бе няма и 200 бона хахаха точно като за лапачите от парламента
  • 30 любител

    7 0 Отговор

    До коментар #27 от "Бай Пешо":

    прав си пък и за кинтите да не говорим точно наполовина.хахаха
  • 31 Приятел,

    12 0 Отговор
    не мога да определя това Пежо ли е или Рено Талисман отзад.
  • 32 Гай Баньо

    18 2 Отговор
    100+ хилки за този пластмасов курник.
    За същите пари бих взел расов бензинов автомобил, пък бил той и не чисто нов.
  • 33 тя e 114 560 лева

    21 0 Отговор
    Вече само големите баровци ще имат коли! С тези цени, повечето европейски производители ще фалират....А в България ще караме коли с.... магарета!
  • 34 Геро

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "И така":

    Леле, колко си осведомен!
    Ти си нашия Авто-гуру

    Коментиран от #46

  • 35 Съдията Дред

    26 0 Отговор
    Доколко е безопасно да си регулираш климатика от тъчскрийна при скорост от 130 кмч ? Или се препоръчва да спреш, да си нагласиш каквото е нужно и да тръгваш ?
  • 36 С тази инфлация

    8 2 Отговор
    114 бона сега са 60 бона преди 6 години
  • 37 Име

    6 2 Отговор
    Надявах се да не е електричарка, но за съжление съм сбъркал.
  • 38 Ха ха ха

    6 1 Отговор
    Догодина ще е 5000лв, щото никпй не ги ще тия. Приключи хайпа.
  • 39 Механик

    2 1 Отговор

    До коментар #28 от "НЕ мисирка":

    Големитете синхронни двигатели са по-ефективни от асинхронните двигатели. Синхронният двигател, с възбуждане от постоянен ток, лесно може да промени фактора на мощността си, като се промени тока на възбуждането. Направата на синхронни двигатели е по-сложна, отколкото направата на асинхронни двигатели, поради необходимостта от система за възбуждане. Преимуществото на синхронните двигатели с постоянни магнити е, че те не се нуждаят от ток за възбуждане.
  • 40 А50

    7 0 Отговор
    Колкото по-голям е телевизорът, толкова по-добра е колата всичко друго не е важно. Дизаинерите явно са се изчерпали и сега правят две стъпки назад, че със следващите модели да позамажът положението
  • 41 Дфен

    2 0 Отговор
    Това как ще се почита и от къде ще излиза пушека
  • 42 Бен

    6 0 Отговор
    Повръщам и почвам да бегам бате !
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Мхм

    5 0 Отговор
    Тия кога фалират?
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Българин

    0 0 Отговор
    В тази кола все едно си в киносалон.Екранът обаче е много грозен, нямам представа как са могли да го тропнат там.Липсата на обикновени бутони за управление на основните функциий ,за мен е определена глупост.На края ще кажа ,че бих предпочел обикновен Пасат дизел, пред този супер технологичен модел.Не ангажирам никого с мнението си.