27 Ноември, 2023 09:15 17 402 24

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

  • peugeot-
  • 308-
  • sw-
  • e-308-
  • тест
Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас) - 1

Тарагона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Французите наричат новата си електрическа кола "първото европейско електрическо комби", което хем е така, хем не е съвсем така. Досега пазарът на електрически комби автомобили на Стария континент беше ограничен до предложенията на китайското MG5 и Porsche Taycan, въпреки че тези два автомобила едва ли могат да се считат за конкурентни продукти, тъй като могат да бъдат определени, като нишови - единият заради ограниченията си география на предлагане, а другият, защото е от т.нар. премиум клас.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

Но Peugeot е напът да промени всичко това с пристигането на новото E-308 SW. А ние го тестваме първи. По същество, колата се явява удължена версия на хечбека E-308, който също тествахме в Испания. Първоначалните ни впечатления са основно положителни, но ще бъде ли ли достатъчно добра тази кола, за да се наложи у нас и в Европа, предстои да разберем. Ето как видяхме френската иновация, след обстойния тест драйв, който направихме.

Екстериор и интериор

От самото начало Peugeot E-308 SW е проектиран да изглежда като своите бензинови, дизелови и хибридни събратя. Всъщност, дизайнерите са искали толкова много да попречат на електрическия модел да изглежда необичаен, че единствените разлики са някои E емблеми на задната врата и специфичен за E-308 комплект 18-цолови лети джанти. Очевидно те са по-аеродинамични от тези, монтирани на стандартния автомобил.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

Не че се оплакваме от начина, по който изглежда 308, независимо дали е хечбек или комби. Дизайнерският екип на Peugeot е в подем още от представянето на 508 през 2018 г. и не показва признаци на спиране в тази насока. Според нас 308 е един от най-добре изглеждащите семейни хечбеци, които можете да купите, а SW версията наистина носи своята допълнителна дължина, обем и пространство, при това без много да ѝ личи. Всъщност, от някои ъгли смятаме, че комбито дори е по-стилно от хечбека.

От мястото на водача комбито се усеща почти същото като хечбека. Както при екстериора, Peugeot се е постарал да запази нещата почти същите и в салона, така че да получите същия основен изглед, доминиран от малкия волан и високо разположения дисплей с инструменти, както и до централния сензорен екран, разположен до него.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

От Peugeot продължават да настояват с малките волани, за да може високо разположените инструменти да се виждат над горната част на кормилото. Въпреки това, в зависимост от вашия размер и форма, това може да повлияе на позицията ви при шофиране. Ако свалите кормилото твърде надолу може да не успеете да наместите коленете под него, а ако е на по-висока позиция, може да не успеете да видите долната част на дисплея с инструментите пред водача.

Централното разположение на сензорния екран, от друга страна, е малко по-сполучливо. Да, някои от менютата са объркващи и не винаги е лесно да намерите това, което търсите, но може и да е много по-лошо, каквото всъщност е при конкурентите от VW. Поне разделителната способност е ясна, а вторичният долен екран с конфигурируемите преки пътища „I-Toggle“ представлява един наистина изискан начин за достъп до менютата, които използвате най-често, при това по експедитивен и лесен начин.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

След това идва въпросът за качеството. Всъщност това не е въпрос, защото 308, а и E-308 SW е много по-добре и по-качествено направен, отколкото бихте очаквали. Френските компании не са известни със здравината на салоните си, но 308 използва доста качествени материали, а и сглобката е изключително прецизна.

Практичността е ключова за SW версията и комбито не разочарова. Тъй като E-308 е толкова подобен на своите събратя с бензиново, дизелово и хибридно задвижване, дори предлаганото пространство е сравнимо. 308 и неговият брат SW никога не са били особено щедри по отношение на пространството в задната част на салона, но SW версията е доста по-просторна от хечбека. И това е така и при E-308, където пространството за главата е предостатъчно, а мястото за краката е почти достатъчно, въпреки че ръстови пасажери няма да искат да седят зад висок шофьор. но това са дребни забележки. Като цяло настаняването на четирима възрастни е напълно комфортно.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

Багажното пространство, от друга страна, е още по-конкурентно. Поради батериите и електрониката, E-308 SW споделя размерите на багажното отделение с plug-in хибридния вариант. Това означава, че електрическото комби не разполага с 608-литровото товарно пространство на бензиновите и дизеловите модели, но все пак получавате напълно достойните 548 литра товарен обем - доста повече, отколкото ще получите в MG5, например. И това е със задни седалки. Сгънете ли ги, ще освободите впечатляващите 1 574 литра.

Двигател и ходови характеристики

Изненадващо или пък не, E-308 SW също не се чувства толкова различен от хечбека, когато го подкарате. Това е отчасти защото задвижването е идентично - батерия от 51kWh (това е използваемият енергиен капацитет) захранва 115kW електрически мотор, който задвижва предните колела - и отчасти защото двете коли имат много сходни характеристики на возия и управление.

Но нека започнем със задвижващия механизъм, който произвежда мощност до 156 к.с. и предлага разумна производителност. Официално ускорението от 0 до 100 км/ч отнема малко под 10 секунди, което е достатъчно за всеки масов автомобил. Спортният режим отприщва цялата мощ на автомобила и прави реакцията на газта малко по-осезаема и тогава колата се усеща значително по-бърза.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

По-важното обаче е ефективността. А тя е основният коз на новото електрическо Peugeot. И E-308 SW не е изненадващо по-малко ефективен от своя "брат" с каросерия хечбек. Комбито е съвсем малко по-неефективно, покривайки между 392 и 409 км с едно зареждане. С хечбека E-308, можете да изминете 410 - 413 км. Тоест разликата е доста минимална. В реалния свят, разбира се, нито една масова кола няма особено голяма вероятност да надмине 400 км с едно зареждане, но предимството е, че наистина няма да забележите разлика в пробега ако избелете комбито пред хечбека.

Няма разлика и по отношение на зареждането, а когато батерията се изтощи, собствениците на E-308 SW могат да се възползват от същия капацитет за зареждане от 100kW като хечбека. При максимална скорост на зареждане и при оптимални условия батерията на електрическото Peugeot ще бъде заредена от 20 процента до 80 процента за доста по-малко от половин час.

Но това са само цифри. По-важното е, че когато подкарате E-308, ще усетите, автомобилът е доста плавен и изискан, без прекалено много шум от пътя и много малко шум от двигателя, точно както бихте очаквали от електрически семеен автомобил. И хечбекът, и комбито са доста приятни за шофиране.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

Малко по-прецизното усещане за кормилно управление и осезаемо по-ниския център на тежестта означават, че моделите E-308 имат по-спортно усещане от другите версии, въпреки допълнителното си тегло. Те не са по-пъргави, разбира се, но са много приятни коли за шофиране. Без крен в завоите и с достатъчно доускорение. И въпреки че представянето на хартия не изглежда впечатляващо, липсата на предавателни числа, ниския център на тежестта и оптималната мощност правят E-308 да се чувства бърз, както извън, така и в града.

Версията SW се справя добре с допълнителната си дължина и обем, без непосредствена очевидна разлика в наклона на каросерията през завоите или усещането за управление. Това отлично преобразуване от хечбек в комби и идва с бонус (макар и малък), различен от допълнителната практичност. Този бонус е фина промяна в начина, по който работи SW версията. По гладките пътища в Испания, където тествахме модела, това не се усети, но у нас, предвид по-различната републиканска пътна мрежа, подозираме, че по-дългото междуосие на комбито E-308, наред с гореспоменатите предимства на модела, ще допринесе за една наистина впечатляваща возия за автомобил от компактния клас.

Резюме и цени

Въпреки че е вярно, че Peugeot E-308 SW е просто E-308 с по-голям багажник, не трябва да се отхвърля като нишов играч, който има вероятност да се превърне в масов. Да, цената на пръв поглед не ниска, но повярвайте ни, в новата автомобилна реалност всъщност е добра. Електрическото Peugeot 308 е (според нас) много красиво и същевременно просторно и доста по-добро за каране от болшинството "електрички", които напоследък заливат пазара.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)

Базовата цена на хечбека на ток е 89 970 лв с ДДС. Що се отнася до комбито, разбира се, то е малко по-скъпо от хечбека (цените му започват от 91 987 лв. с ДДС) и пробегът е малко по-малък, но това са малки недостатъци, които трябва да преглътнете при избор на SW пред конвенционалния хечбек. А в замяна получавате по-голям и по-практичен автомобил, а в нашите очи, и с малко по-привлекателен цялостен вид.

Тествахме Peugeot E-308 SW - първото европейско електрическо комби (вижте и цената му у нас)


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ники

    20 22 Отговор
    Автомобил мечта за човек, който не избива комплекси и иска да е в крак с времето. Скъпичък, да, но пък това е реалността. Бих карал такава кола с удоволствие.
    PS -много добра статия за новото комби на Пежо, поздравления.
  • 2 МаКаТа

    40 2 Отговор
    Екстра е и ревюто, и колата, но основният ѝ проблем е в цената.
  • 3 Бангеев

    18 4 Отговор
    Съгласен, ревюто на Славчев е добро. На мен лично комбито ми харесва повече от хебчека, но защо е по-скъпо от хечбека, заради няколкото сантиметра по.голяма дължина ли? Съмнявам се
  • 4 Мнение

    31 8 Отговор
    Радо, кажи за изявлението на директора на ФВ, че никой нормален не желае да си купи съвременните електрички, защото това е равносилно да си запали трудно спечелените пари!

    Освен това Радо, ако разрешите поставянето на линкове към клипове, ще ти пратя видеа, от които ще установиш, че и GM и Ford, също обявиха, че спират производството на съвременни електрички, защото ако не го направят ги чака сигурен фалит!

    Не е тайна за никого, че хората масово бягат от покупката на съвременен таблет на колела, защото тия ел автомобили нямат никаква надеждност, дълготрайност, екология и остатъчна цена!

    Коментиран от #13

  • 5 Цури

    22 4 Отговор
    Всичко ми харесва в колата, но !!!!!!!! 95% от колите в България са над 20 годишни,как ще могат хората да си я позволят . като тя струва 100 000 лв.

    Коментиран от #12

  • 6 Росен Гечев

    12 19 Отговор
    Ениак-а на Шкода от 100 пъти по-добра алтернатива.
    За около 95-100к получаваш 80kw батерия и 450-500км пробег, а да не говорим, че е огромен като пространство.
    Тия френските никога не могат да ме спечелят като клиент !

    Коментиран от #11

  • 7 гост

    23 4 Отговор
    Американците за по-малко пари си купуват Киа ЕЖ9 с пълни ектри, двойно по-голяма батерия, 7 места и 4х4. А при нас пежо с предно, малка батерия (реални условия под 300км) и хилави 10сек до 100. Смешки. Производителите показаха, че е възможно да се правят евтини и добри коли с електричките, ала защо европейците остават да са най-прецканите от цялата работа?
  • 8 асф

    7 6 Отговор
    Е за тия пари се сещам за нещо с почти 300к.с., което изминава над 500км, в което софтуера и опимизацията на батерията са на светлинни години:)))))
  • 9 Име_2

    12 11 Отговор
    От прочетеното, а и от снимките мога да заключа, че колата е супер, просто гроздето е кисело за мнозина.
  • 10 авто фен

    11 14 Отговор
    Тойота да се учат от Пежо как се прави модерен интериор, а не като Корола - пълна с компчета и ск.лост стърчи като 98-ма година интериор. Аз съм фен на Корола, обаче мнооооооооооого изостанаха като дизайн на интериора.Само bz4x има хубав и модерен интериор от гамата на Тойота и донякъде Приус. Най-хубавите и модерни интериори в момента правят Пежо, донякъде новите Рена, Ауди може би най-модерни и Фолксваген Голф 7-цата ми харесва интериора.
  • 11 авто фен

    6 5 Отговор

    До коментар #6 от "Росен Гечев":

    Съгласен съм с теб, Ениак е много добро предложение като цена на фона на останалите марки, и е много пипнат като дизайн.Харесва ми. Но аз не харесвам сувове,а леки автомобили, Октавия е много добро предложение.

    Коментиран от #17

  • 12 авто фен

    10 0 Отговор

    До коментар #5 от "Цури":

    В Германия колите са продават на същите цени. Сравни двата стандарта. Тук ги продават с 5 до 10 000 лв. по-евтино ,което на фона на 100 000лв е нищо, а някои коли са на цените в Германия. Щом сме в ЕС който има пари да плаща по европейски стандарт.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Абе мода, та мода...

    21 2 Отговор
    Малък волан и щръкнал телевизор е една недомислена изгъзица...тука поне телевизора не стърчи, ама пък волана пречи на телевизора...абе начи треа едното да се махне, ръйш ли! Ми то ако се не вижда кво показва и ако треа да се кьориш с очила и да се навеждаш кат Рамбо из драките, да видиш кво светка там...не е работа. Ама седалката се местела, ама кормилто се гласяло...ама свиквало се, ми не е тъй. Все едно зъбарят да ти направи кофти корона пък ти после свиквай. Кола кат се купува, не става само с гледане...
  • 15 Монтажник

    10 0 Отговор
    Красив е, наистина. Пазара има нужда от комбита, не сгърчени SUV. Плюс че пълни с 11 кВт на AC и със 100 на DC за 28 мин. Минус, че не е на платформа за коли на ток, тоест вътре можеше да е бая по широко и с повече място за краката (справка ID.3), да е на задно/4х4 и да има втори багажник отпред.
    Добра крачка напред, но можете да вземете доста повече за парите си, особено ако имате търпение година, две, три.
  • 16 Кольо,

    15 7 Отговор
    Хайде стига вече,да им пикам на електричките,аз си карам Вартбурга Комби.
    Товаря го с цимент тухли вар и каквото падне..
    Ходя на язовира за риба събира ми такъмите и на такива места го катеря че това Пежо ще му иде батерийката за нула време..!

    Коментиран от #19

  • 17 Мхм

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "авто фен":

    Кое му е по доброто че струва 150 бона тоя чрхски баклюк ли че той доближава Люсид вече смахнати само биха го купили
  • 18 Реално

    9 1 Отговор
    Точно толкова струва друга кола с 514 коня, изтребител, 4х4 и 80 кВтч батерия. Чисто нови, в мобилето, можеш да я вземеш днес

  • 19 Ел. техник

    5 7 Отговор

    До коментар #16 от "Кольо,":

    Скъпо му е двутактовото масло на Варбурджинито, Коле. Баш на електричка недей пика, че бие токо. Няма да замине батерията: 8 г. й е гаранцията, а 20 й е живота. Потвърдено от множество серийни тестове
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Кога е тествано това

    6 0 Отговор
    Тази зелена зеленина , от лятото ли е
  • 22 От Франсията

    4 6 Отговор
    само парфюм, от Италия само паста, от Швабия само порно, от Япония автомобил.
    Няма да ревете предупредени сте!

    Коментиран от #23

  • 23 Мхм

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "От Франсията":

    Хаха от япония вика прескъпи малолитражки
  • 24 Кочо Честименски

    6 0 Отговор
    Френска кола. 100 000 лева. Не мога да разбера само как някой би успял да я кара с бялата си риза с дълги ръкави, вързани зад гърба.