Toyota се готви да разшири гамата Land Cruiser с две нови версии - достъпна градска и премиум. Новият "базов" Land Cruiser (J250) се очаква да се появи по-късно тази година. Вероятно това ще бъде последната версия на популярния SUV с дизелов двигател. Той ще се предлага на пазара с няколко дизелови двигателя, но и с електрически мотор, работещ по схемата "мек хибрид".
Най-малкият от електрическите Land Cruiser-и, наречен към момента Compact Cruiser
Японците от Toyota го показаха под формата на концепт, който е почти готов за производство. Това е здрав, семеен SUV с акцент върху градските жители. Компанията нарича целевата аудитория на модела хора, "които обичат активния отдих на чист въздух".
Compact Cruiser ще бъде по-стилна, по-утилитарна алтернатива на сходния по размер Toyota bZ4X. Списъкът с потенциални конкуренти на новия продукт включва бъдещите умалени модели, наречени "деца" на Land Rover Defender и Mercedes-Benz G-Klasse.
Компактният круизър е разработен от екипа на центъра на Toyota ED2 в Ница, който създаде концепциите Toyota Aygo X и Toyota C-HR. И двата се превърнаха в практически идентични производствени автомобили. Очаква се и наличният Land Cruiser да запази външния вид на концептуалния автомобил.
Във външния му вид се преплитат характеристиките на новия SUV и оригиналния модел на поколението J40 от 60-те години на миналия век. По-специално, той има същите блокови, вертикални пропорции на каросерията, багажник на покрива, допълнителни светлини и дефлектор на капака.
По предварителна информация Compact Cruiser ще е построен на платформата E-TNGA, която е в основата на bZ4X. Според Toyota, новият компактен Cruiser ще бъде със задвижване на всички колела. Докато bZ4X се предлага с едно- и двумоторни двигатели с мощност до 214 к.с. Капацитетът на тяговата батерия е 71.4 kWh. Максималният обхват е 417 км.
По-големият Toyota Land Cruiser SE
Този всъдеход дебютира на изложението в Токио като част от изцяло електрическата гама на марката. До него на щанда на компанията имаше серийни версии на спортното купе FT-SE, пикапа EPU и кросоувъра FT-3E. Основата на новото електрическо семейство е шасито "gigacast".
То се състои от три модулни секции - предна, централна и задна. Новата архитектура ще позволи на Toyota да намали използването на материали, да подобри вътрешното оформление и да намали производствените разходи. По-специално, поради значително намаляване на разходи за трансмисия и спомагателни системи.
Очаква се Land Cruiser SE да бъде пуснат на пазара през 2026 г. за 75-ата годишнина на Land Cruiser. Той ще бъде оборудван с призматична батерия Toyota Performance. Твърди се, че тя е с 20% по-евтина от батерията, използвана в bZ4X. Но в същото време е много по-компактна и способна да осигури по-голям пробег.
До 2028 г. е обещана "високопроизводителна" батерия, която ще бъде с още 10% по-евтина и ще осигурява до 1000 км пробег без презареждане. Едва ли новият Land Cruiser SE ще може да се похвали с такъв пробег. Очаква се това да бъде един от най-големите и тежки автомобили в актуализираната гама на Toyota. Но по отношение на пробега, той все пак ще надмине повечето такива SUV-та, предлагани на пазара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Джап
17:46 22.01.2024