29 Януари, 2024 18:00 7 491 37

Ясно е защо, макар с "драконовски" мерки, страните от ЕС не успяват да намалят вредните емисии от автомобилите

  • вредни емисии-
  • автомобили-
  • ес
Ясно е защо, макар с "драконовски" мерки, страните от ЕС не успяват да намалят вредните емисии от автомобилите - 1

Въпреки всички усилия, през последните 10 години страните от Европейския съюз не са успели да намалят количеството на емисиите на вредни вещества в атмосферния въздух от работата на дизелови и бензинови автомобили. Това се посочва в доклад на Европейската счетоводна камара (ESA).

Експертите на счетоводната палата обясняват, че тази ситуация даже става по-сериозна макар прилагането на строги изисквания към производителите на автомобили и техните продукти през последните години да са все по-високи.

ESA подчертава, че причината за тази ситуация е една налагаща се тенденция в дизайна на съвременните превозни средства, включително тези, оборудвани с хибридни силови трактове.

Причината е, че новите модели автомобили са по-големи (с 10% по-тежки) и по-мощни (средно с 25%), отколкото преди 7-10 години, и продължават да отделят големи количества замърсители в атмосферата.

Поради това се изчислява, че замърсяването на въздуха от превозните средства продължава да расте. В момента автомобилните емисии съставляват около 23% от общия обем на емисиите на парникови газове в страните от ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    68 4 Отговор
    Хахаха...... тези доказаха , че са идиоти !!!

    Коментиран от #4

  • 2 ДрайвингПлежър

    70 5 Отговор
    Просто с глупостите, които налагат оскъпиха автомобилите без да има друг резултат!
    А ако приемем че автомобилите съставят 23% от ЕВРОПЕЙСКИТЕ емисии, то от глобалните емисиите те имат дял около 1% (по не проверени данни), което прави убиването на ДВГ чисто безумие

    Коментиран от #23, #27

  • 3 Гощо

    48 3 Отговор
    Най -важното е че всичко пластмасово се замества с дървено където е възможно! Изсичането на гори е по екологично от производството на пластмаса!
  • 4 ЕВРОНЮЗ

    56 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Поредното НПО.... Не пишат само че аеропланите на Давовските скелети преди няколко дена са изпуснали в атмосферата вредни емисии колкото 350 000 автомобила през целият им цикъл на експлоатация.
  • 5 честен ционист

    17 5 Отговор
    Защото щъкат много Ганчо по тая земя. На нас на брега на Байкал ни е чисто.

    Коментиран от #11

  • 6 Тиква

    67 2 Отговор
    Емисиите не са Вредни! А тези които управляват сега Европа! Но скоро всичко свършва де!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 дон чикен

    39 3 Отговор
    защото глупавите изисквания за екология направиха малките коли прекалено скъпи... и производителите почват да се отказват да ги правят...
  • 9 Аааааа

    30 2 Отговор
    Да живее статистиката, щото сметките им не се базират на реални замервания. Фашиозоид-еколозите не споменават, че се е повишило (условно) кпд-то на превоза, или т.н. енергийна ефективност. В същност и това не ги интересува, щото трябваше да се продават основно автомобили с 2 места и голям багажник.
    Според мен пък, трябва да се намали броят на обработваните площи с жито и царевица, щото при жътва вдигат рязко нивото на праховите частици
    На всяка машина да се тури сензор, на всеки Садник газоанализатор - живи данни да се събират. Забрана за суркането на краката, заради повишено прахоотделяне - само със ски и то намазани!
  • 10 Аааааа

    8 2 Отговор
    Да живее статистиката, щото сметките им не се базират на реални замервания. Фашиозоид-еколозите не споменават, че се е повишило (условно) кпд-то на превоза, или т.н. енергийна ефективност. В същност и това не ги интересува, щото трябваше да се продават основно автомобили с 2 места и голям багажник.
    Според мен пък, трябва да се намали броят на обработваните площи с жито и царевица, щото при жътва вдигат рязко нивото на праховите частици
    На всяка машина да се тури сензор, на всеки Садник газоанализатор - живи данни да се събират. Забрана за суркането на краката, заради повишено прахоотделяне - само със ски и то намазани!
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 ДНЕСКА МЕПЕСЕТАТА ИМ ПРЕЧАТ

    32 1 Отговор
    УТРЕ ОВЦЕТЕ КРАЕИТЕ И НАКРАЯ ХОРАТА ША ИМ СА В ТЕЖЕСТ НА ТИЯ ОТ ХАЙЛ ЕС....
  • 13 тъй шъй

    42 4 Отговор
    Какъв по-чист въздух искат в западна Европа, не знам. Поне от 40 години се използват катализатори и имат безкомпромисни прегледи. Цялата екокарта свети в ярко зелено на пунктовете за мерене на въздуха. Какво повече от това. Даже преди 300 години въздухът им е бил стократно по-замърсен от прахоляка и комините и в селата даже. А и имат 15 години повече средна възраст на живот от нас. Второто им детство е от 60 до 90 години- 30 години забавление.

    Коментиран от #31

  • 14 Така Така

    36 1 Отговор
    Ма кажете си го, а тръгнали да забраняват по старите от 15 години коли, полуфабрикат са тия джендъри па и тръгнали да ни командват с празните си глави. Иначе бомбите с обеднен уран били евро 6 и единствено и само леките коли и животните за производство на суровини, а иначе тия в брюксел не пърдят, не за друго ами защото халките са им разширени и то здраво
  • 15 Истината съм аз

    34 1 Отговор
    Пълни лъжи ,истината е грабеж ..в света има стотици хиляди кораби който са на дизел за тях нищо .
    И никой не може да ви отговори къде отиват милиардите от въглеродните квоти .
    Някога чели ли сте с какво се хранят растенията .
    Стига сте били глупави .

    Коментиран от #34

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Ха ха ха

    20 2 Отговор
    А фактът, че днес на света живеят 8 милиарда маймуни, а преди 10 години бяха 7 милиарда..... след десет години нещата ще бъдат общо по зле..... независимо от мерките на тъпите европейски бюрократи....

    Коментиран от #22

  • 18 Тити

    23 2 Отговор
    Не може едно Ауди три хиляди кубика дизел да ми го видят екологично а Ена кола с двигател хиляда кубика замърсител.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Край

    29 2 Отговор
    Хората масомо могат да имат МАЛКИ, ЛЕКИ и екологични колички с бензинови двигателчета. Света може да понесе Пежо 208, дачия сандеро и фолксваген поло в милиарди екземпляри НО не и Х7, Q7 GLS и прочие динозаври за возене на мазни трътки на новобогаташи с крадени пари.
  • 21 Отряд1

    12 6 Отговор
    Вие ако знаете, че основно се замърсява от дизел, и тировете са само дизел, ще погледнете на търговията по друг начин...
  • 22 Отряд1

    13 3 Отговор

    До коментар #17 от "Ха ха ха":

    Неоспорим е факта, че този модел на капитализъм е пагубен за поколенията. Излезе така, че за кефа на три поколения, безвъзвратно ще причиним щета на всички след нас...
  • 23 авто фен

    5 3 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Ти изглежда нямаш особена връзка с логиката и логическото разсъждение.Нали знаеш,че в цял свят се карат автомобили,а не само в ЕС,тогава какви са тези изчисления твоите?
  • 24 Разбира се че е ясно

    8 1 Отговор
    Замърсяването не идва от автомобилите.
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Иванов

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Глупости. В Китай има стотици милиони автомобили и в Америка също. Общо автомобилите са отговорни за много повече от 1 процент. Борбата е да се намалят емисиите, защото в големите градове , където са събрани човечето автомобили, въздуха става все по-отровен. Ако живееш в голям град, сутрин като отвориш да проветряваш, не усещаш ли отвратителната смрад на дизели? Все повече деца са с астми- пряк резултат от саждите на изхвърлените дизели, които се карат у нас. Поне дизелите и поне над 10 годишните такива , трябва да бъдат забранени и нарязани за старо желязо. Но, докато на българина въртящия момент и "икономийката" на дизелчето , са му по-важни от здравето на децата - няма надежда.

    Коментиран от #28, #29, #33

  • 28 ТОЗ

    1 3 Отговор

    До коментар #27 от "Иванов":

    Правиш ли разлика като отвориш прозорец в София и прозорец в Мюнхен, каква е разликата във въздуха. Мюнхенският въздух е все едно, че си в планината. Откъде да знаеш тия подробности.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ганю

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "тъй шъй":

    фърчат по милион самолета на ден онова гори тонове гориво
    е с.е.р.е направо в облака как я мислите
    сега колите им криви 10-15 л на седмица едва ли е това проблема
    дето ходиш до работа
  • 32 Зелен

    4 0 Отговор
    Добро утро. Познайте кое замърсява повече - чисто ново БМВ с 3литров двигател, или 10годишна Корса с 1чка двигателче на газ
  • 33 Инсайдър

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Иванов":

    Другарю Иванов,ако не знаеш да те светна,дизелът отделя основно азотен диоксид а бензина основно въглероден,който е с пъти по вреден при голяма концентрация.Нещо като да борим въглеродните емисии като произвеждаме коли ,които отделят повече въглеродни емисии....не сгряваш ли измамата.И да астмата на децата....да,ама не! Извади от който искаш колбас или друг хранителен артикул Е-тата и си провери в нета какво причиняват на здравето и се запитай защо не водим борба срещу отровата в храната,.....нали са много загрижени за нашето здраве......п.п.След въвеждане на задължителния имунизационен календар в САЩ през 1986 г. случаите на аутизъм при децата се увеличава с 10000 %!!!!.Никой не може да публикува данните официално....не дават.
  • 34 Ех край няма

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Истината съм аз":

    От неподготвени който се изказват. Вземи да провериш с Гоогъл или някоя друга търсачка за корабите, броят им и процентният дял замърсяване.
  • 35 В София

    0 0 Отговор
    въздухът е много зле, дори лятно време. Всеки път като се прибирам го усещам. Една от причините да спра да водя децата в България. И на никой не му прави впечатление. Дано Европа ви вкара малко цивилизация,че остане ли си до вас, още ще се топлите на кюмбета
  • 36 Мдаааа

    0 0 Отговор
    Кой замърсява повече? Ами войните най-вече. всеки ден се взривяват хиляди тонове. ТЕЦ-ове. Китай и Индия бълват. Ако погледнем реално на нещата, България е като бълха сред слонове. А колкото до автомобилите, там пак е недоразбраната истина. В крайна сметка защо се плаща на киловат, а не на тонаж. Един тежък електромобил изхвърля много повече прахови частици от гумите, от един лек дизел. И какво означава, ако карам с 50 в града с мощен автомобил на бензин и един с малка мощност, но същите кубици. Кой замърсява повече, ако са с един тонаж. А печката на баба ви колко замърсява? А в Столипиново като се топлят с пласмаса и гуми, колко замърсват? Изобщо всичко е само едно нищо за мног0 пари. Ако градовете ги мият и улиците са чисти, няма да има прахови частици. Ако не обикаля човек по един час да намери място за паркиране, изгорелите газове ще са десетки пъти повече. А всички зелени, сини и кавито си искаш зони са отново само за пари. Ако всички погледнем честно, колкото по малко обикаляме за паркинг, толкова по малко замърсяваме. Всичко друго е лъжа и измама!
  • 37 не стига че колите големи

    0 0 Отговор
    Ами и пътищата тесни, тесни. Макар, че казват, хората за тясно пари дават.