Plug-in хибридите са абсолютно безсмислени

12 Септември, 2025 10:50 35 039 63

  • plug-in хибриди-
  • вредни емисии

Вредните им емисии са еднакви с тези на конвенционалните коли с ДВГ

Plug-in хибридите са абсолютно безсмислени - 1

В последните години автомобилната индустрия усилено популяризира plug-in хибридните автомобили (PHEV) като мост към бъдещето на чистия транспорт. Те са представяни като екологичен компромис, който съчетава предимствата на електрическата мобилност с удобството на бензиновите двигатели. За съжаление, според нов анализ на T&E (Асоциацията за изследване на чистия транспорт и енергия в Европа), тази „зелена“ репутация може да се окаже просто илюзия.

Докладът на T&E разкрива тревожна действителност: емисиите на въглероден диоксид от plug-in хибридите са почти пет пъти по-високи от официално декларираните. Докато производителите обявяват средни емисии от около 28 грама на километър, изследването установява, че в реални условия превозните средства отделят средно 139 грама на километър. Тава ги поставя наравно с конвенционалните автомобили с бензинов двигател от среден клас, което напълно обезсмисля техния „зелен“ имидж.

Мащабното проучване, което стои зад тези заключения, се основава на данни от над 127 000 plug-in хибрида, регистрирани през 2023 година. Чрез сензори, които измерват реалния разход на гориво при нормални условия на шофиране, Европейската агенция за околна среда е събрала информация, която разкрива сериозно разминаване между лабораторните тестове и практическото използване на тези автомобили.

Проблемът се крие в начина, по който се използват plug-in хибридите. В идеални условия, ако батерията се зарежда редовно и се използва предимно електрическият двигател, емисиите биха били ниски. За съжаление, в реалния свят много собственици не зареждат своите автомобили толкова често или изминават по-дълги разстояния, разчитайки на бензиновия двигател. Това води до рязко увеличение на емисиите и до подкопаване на екологичния ефект, който те уж трябва да постигнат.

В отговор на тези разкрития, Европейският съюз вече предприема мерки. С въвеждането на „коефициенти на полезност“, ЕС се опитва да коригира официалните данни и да ги доближи до реалността. Тези коефициенти, които ще се прилагат постепенно през 2025 и 2027 година, ще принудят автомобилните производители да преосмислят своите стратегии. Те ще бъдат изправени пред дилемата или да намалят продажбите на plug-in хибриди, или да ускорят прехода към напълно електрически превозни средства, за да изпълнят поставените цели за намаляване на CO2.

Според Люсиен Матийо, директор „Автомобилна индустрия“ в T&E, "plug-in хибридите все още са по-лоши за климата, отколкото твърдят автомобилните производители.“ Той е категоричен, че разминаването между теория и практика само се е увеличило. Това е ясен сигнал към Европейската комисия да остане твърда в своите решения и да се придържа към вече договорените коефициенти, за да гарантира, че индустрията ще поеме отговорност за своето въздействие върху околната среда.

В крайна сметка, изследването на T&E поставя сериозен въпрос пред автомобилната индустрия и потребителите. Доколко "зелени" са всъщност автомобилите, които купуваме? Докато правителствата и потребителите търсят решения за справяне с климатичните промени, е важно да се базират решенията на точни и честни данни, а не на маркетинг, който създава чисти илюзии.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 72 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тъй шъй

    28 23 Отговор
    И това го казваха от Тойота. Няма по-екологичен вариант от пълен хибрид- за обърканите от термините- класически хибрид.
    Ама Европа се напъна да прави предимно плъгин и обърка и там нещата.
    С 1 батерия на плъгин се правят 9 хибрида и нямаше да има недостиг на химия за батерии.

    Коментиран от #57

  • 2 да бе

    28 26 Отговор
    Без да влизаме в полемики какъв точно хибрид кото са супер много видове, мисля че хибридите са най-смислени.

    Коментиран от #4

  • 3 тъй шъй

    36 14 Отговор
    Ще направиш лека кола или СУВ с голяма батерия да се тътри на 12-20см от земята и всеки момент да може да бъде наранена от камък. Това пък е най-голямата недомислица, особено плъгин СУВ. Ама повечето от клиентелата хабер си нямат къде е тая батерия при плъгина. Дай 20-30 хиляди повече, какво толкава.
  • 4 Кое

    51 12 Отговор

    До коментар #2 от "да бе":

    им е смисленето? Носиш си поне 100кг мъртво тегло нон стоп, за да можеш еентуално да се возиш 2-30км на ток.. Зареждат се бавно 2-4ч, ако се пусне да пълни батерията в движение, разхода е поне с 2-3/100 нагоре. И като са по-тежки конструктивно, пак разхода им е по-висок.

    Коментиран от #7, #9, #15

  • 5 Киро Шарнира

    21 39 Отговор
    Това с емисиите са глупости. Най-големият бонус на електричките е че можем да сме независими от ПЕТРОЛА и много по-малкото части които има едно ДВГ.

    Коментиран от #13

  • 6 Един

    46 11 Отговор
    Е, вие какво искате да ви кажат - ПОРЕДНИ МРЪСНИ ЗЕЛЕНИ ТЕРОРИСТИ!!!

    Всъщност съм склонен да се съглася, че plug in са безсмислени. Mild hybrid е единствената смислена зелена технология! Но ако ползваш колата изключително за града последното поколение plug in е повече от добро!
    Разбира се еврофашистите няма какво другода измислят освен жалката си анти ДВГ пропаганда!
  • 7 тъй шъй

    36 9 Отговор

    До коментар #4 от "Кое":

    При плъгина носиш най-малко 300 кг багаж батерия. А при обикновения хибрид е 50кг.

    Коментиран от #53

  • 8 Анджо

    13 5 Отговор
    С какво ли вече не плащат хората, но замисляли са се че ако се върнем само две хиляди години назад И сме население като сега 8 милиарда как ще се оправя света.
  • 9 ДрайвингПлежър

    26 13 Отговор

    До коментар #4 от "Кое":

    Хибридите отдавна предлагат по 80-100 км пробег и отдавна предлагат и бързо зареждане.
    това което описваш са хибриди от преди 10 години :)
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Буха ха

    18 3 Отговор
    Плъгинът е по-скъп и съответно производителите печелят повече
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ДрайвингПлежър

    22 9 Отговор

    До коментар #5 от "Киро Шарнира":

    Няма вариант, в който си независим от горивото, без значение какъв му е вида. Това с панелите "работи" за единици!
    Няма и вариант, в който ел е по-надежден. електромоторите са слабо място поддръжката АКО Я ПРАВИШ КАКТО ТРЯБВА е почти същата
  • 14 Потребител

    33 15 Отговор
    Питайте някой собственик на тойота хибрид колко му харчи бензинката? Ще ви каже нещо между 4-6 на 100. Същата бензинка но без ел мотор т.е не хибрид прави 8-10 че и понякога 12,13 на 100. Разликата с първият агрегат е 5 литра нали така.Значи изследването обхванало 200 000 се опитва да ни убеди че е все едно дали сте изгорили 5 или 10 литра гориво.Абе тия луди ли са?! Разликата е двойна. Цялата работа е че и до ден днешен европейските производители не успяха да произведат хибрид на нивото на японците.Както и американците не успяха да направят нормален дизел под 6 литра V8. И затова хиляди проучвания обявиха че нямало смисъл от малък v6 и v4 дизел.

    Коментиран от #16, #17, #34, #58

  • 15 Порно

    53 6 Отговор

    До коментар #4 от "Кое":

    Плъгин хибридът има достатъчно ток за градско за ден, дори два. Ако го зареждаш редовно, ще харчиш бензин само на извънградско, но и тогава ще излизаш и влизаш в града на ток. Проблемът е описан - някои собственици не ги зареждат редовно. И човешки проблем става технически проблем? Очевидно грешен извод.Да се чудиш защо си ги купуват, а не ги зареждат?

    Коментиран от #20, #21

  • 16 Па съм я бе

    27 17 Отговор

    До коментар #14 от "Потребител":

    Ти си карай хибрида.Аз ще карам каквото си искам!Голям атмосферен дизел!!!

    Коментиран от #19, #45

  • 17 Леля Гошо

    21 7 Отговор

    До коментар #14 от "Потребител":

    Имам хибрид Лексус два тона, разходът откакто е купен е средно 8л/100км. В града е по-малко, на магистралата повече. Ако не е хибрид, двойно повече харчи на градско.
  • 18 Георги

    28 3 Отговор
    е те плугин хибридите са "еко" само когато карат на ток, което рядко надвишава 100км. През останалото време са си нормални коли.

    Коментиран от #23

  • 19 Потребител

    27 2 Отговор

    До коментар #16 от "Па съм я бе":

    Разбира се може да караш и параход на мазут ако искаш. Мен също ме кефят корабните агрегати. Голяма машина мощна. 200 хил коня понякога. Но коментарът ми беше че не е все едно дали разходът е 5 или 10 на 100
  • 20 Антон

    36 7 Отговор

    До коментар #15 от "Порно":

    Купуват си ги защото те принуждават!
    Давам пример за себе си:
    Отивам да си купувам новата седмица Г70. Търся голям и мощен бензинов мотор. Такъв има само за американския пазар. При нас дизел 3 литра. Електричка, и 3 литров бензин който е плъг ин хибрид. Кое да си купя, като категорично не искам електричка, дизел не ми се кара, да беше В8 да си купя дизела. Ето ти реален пазарен пример. Голям бензинов мотор В8 има за щатите. За европа недоразумения.
  • 21 ДрайвингПлежър

    55 5 Отговор

    До коментар #15 от "Порно":

    Към това което е казал Антон ще добавя и още една принуда - за нашия пазар още не важи, но за повечето европейски пазари е в сила. ДАНЪЦИТЕ! Хората все още искат ДВГ, но plugin-a им предлага по-ниски данъци, защото е сертифициран с по-ниски емисии, а на много места плащат на грам и им късат главите.
    ПРИНУДА Е! КОЕТО СИ Е ЧИСТ ФАШИЗЪМ, колкото и да го отричат робите на Брюксел!

    Коментиран от #47

  • 22 Имам познат който от

    37 3 Отговор
    Теслъ се прехвърли на плъг ин хибрид на Тойота.Преди това се опитваше да ме убеди,че електриката е най-върха на върховете,но откакто попадна в две ситуации в които няма как да зареди насред нищото и му се е изправяла косата,се прехвърлина плъг ин хибрида и сега казва си пътувам спокоен без да се притеснявам че ще остана някъде в нищото.
  • 23 Нормални докато се зареди

    15 2 Отговор

    До коментар #18 от "Георги":

    батерията и си включва пак на ток. Бензиновият мотор е само като зарядна станция или на електричка да си носиш бензинов генератор за да ти зареди батерията,когато си в нищото.
  • 24 Госあ

    31 6 Отговор
    Пълни глупости и лъжи. Освен това, дори ДВГ са по екологични все още от електромобилите. Ако Китай направят някакъв пробив при батериите относно живота им и рециклирането, както и да увеличат драстично дяла на атомната енергетика, може да прочетем нещо в реферирани и реномирани журнали ! Със съответните сметки ! А не у форумите на НПО’тата

    Коментиран от #27

  • 25 Госあ

    10 9 Отговор
    Досега съм попадал на една читава статия, където се посочва, че хибридите са СЕДЕМ пъти по екологични относно въглеродните емисии от електромобилите
  • 26 Някой

    40 6 Отговор
    "сериозно разминаване между лабораторните тестове и практическото използване на тези автомобили

    Това е заради Брюксел политиците и "зелените талибани". Първо въведоха неизпълними на практика стандарти. И за да не си признаят грешките и понесат отговорноста, след това въведеха лабораторни твестове, които са много далеч от реалноста. И скоито да заобилолят въведените от самите тях стандарти ЕВРО...

    Проблема може да се реши само по един начи, всички виновни европолитици и зелени да бъдат незабавно изгонени от Брюксел и да получат доживотна забрана да заемат постов в Брюксел. Дори за портиери и чистачки в Брюксел не трявба да ги назаначават. Трябва да се почне от фон дер Лаен.
  • 27 Нека с Китай да не се сравняваме,

    20 7 Отговор

    До коментар #24 от "Госあ":

    защото там са в 22 век,а в Джейропата е в началото на 20 век по технологии. В Китай си карат без проблем електирческите си модели,но там инфраструктурата на зарядните станции е по-развита и от тази на бензиностанциите. преди 3 месеца бях там и се придвижвахме с автобуси които са на ток и минавахме дневно по 200-300 км. без проблем. Тока там им е предимно от ВЕЦ-ове,което доста ме учуди и за това преобладаващи са електричките и хибриди от всички разновидности. Автомобилите с ДВГ и то бензин са сравнително малко,а за дизел пък въобще и дума да не става.
  • 28 Петър

    7 8 Отговор
    Тойота Рав 4 за 7000 изминати км. 5.3 среден разход.

    Коментиран от #29

  • 29 13 годишно Пежо 5008 дизел

    15 9 Отговор

    До коментар #28 от "Петър":

    5.2 среден разход.
  • 30 то и в Брюксел отделят

    20 1 Отговор
    Вредни газове, ама ние не ги премахваме!
  • 31 20г Хонда

    25 7 Отговор
    9.5 л/100км газ! Ти йевем и технологичното развитие.

    Коментиран от #33

  • 32 ООрана държава

    20 5 Отговор
    Е тротинетки не давате да се карат, плъгин хибридите били мръсни... освен да си присадим крила и да не ви пречим по земята
  • 33 кй87ъ6трхуй

    12 12 Отговор

    До коментар #31 от "20г Хонда":

    Смотаняшкий, ела да го обясниш туй докато стоиш пред китайският ми хибриден джип (големичък, 4х4 и с РЕАЛНО ТЕСТВАНО ДЕСЕТКИ ПЪТИ ускорение от 0 до 100км/ч за 5 секунди) който спокойно минава 150км. на ток и дори при празна батерия (която същевременно се зарежда в движение) при магистрално каране със 130км/ч дава разход под 7,5/100...

    Средния разход на бензин на туй животно за последните 35 000+км. е 4,7л./100км.- рядко правя над 100км. дневно, зареждам си го в гаража и реално само за дълги пътувания ползвам бензин...

    Коментиран от #35

  • 34 Хибрид

    14 1 Отговор

    До коментар #14 от "Потребител":

    Карам пето поколение хибрид Корола от 2024-а. След 6000 км с нея разходът е следният.
    5/100 по междуградски път, 70-90км/ч
    Около 6/100 по магистрала със 120-130 км/ч
    Градско в задръстване, около 4-4.5/100.

    Това са стойности през лятото.

    Тси двигател на VW харчи с около литър повече. Хибрид на Тойота се купува, ако се кара много в града и за ценителите на по- безпроблемни коли. Тойота Корола, сравнена с голф или Шкода е с по-евтина изработка, по лоши материали, изключително евтини пластмаси. Но печели с много дълга гаранция, исторически по малко дефекти, по-добра стойност на вторичния пазар.

    Коментиран от #36, #50

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Хфлфйьй

    21 5 Отговор

    До коментар #34 от "Хибрид":

    5-6л бензин са 12-15лв на 100км. Ние с 20-30 годишните газифицирани кошници плащаме пак по толкова. Както казаха по-горе, йевем ви новите технологии.

    Коментиран от #39

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гошо

    9 2 Отговор
    Тоест трябва да се забранят..
  • 39 Така е

    18 5 Отговор

    До коментар #36 от "Хфлфйьй":

    Така е, но обясни го на западните държави, че газът е по екологичен от тъпите батерии
  • 40 Тошо

    13 4 Отговор
    Карам плъгин хибрид от 3 години. Зареждам батерията редовно. Разстоянието София до Пловдив,при 120 км.ч. го взимам със разход 4.5 на 100 бензин. При тръгване в София карам само на ток, при пристигане в Пловдив също на ток. По магистралата бензин!
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 1914

    12 7 Отговор
    Статията е пълна глупост и поръч.кова на петролното лоби което все по ясно надига глас след като поставиш марионетката си начело в САЩ.
    Аз карам плъг ин хибрид и за 3 месеца съм заредил ДВА ПЪТИ БЕНЗИН. среден разход с извънградски 3.5
    А обичайно в коментарите е пълно с Българското селячеството и Андрешковчета които квадратните им тикви живеят някъде в 1953та и ще си карат смрадлиеите 30 годишни дизели докато не се задушат в тях.
    Плъгин хибрида е най добрата технология защото 1.пази града ЧИСТ, 2.На дълъг път смалява разхода драстично на петрол.
    Поне докато не навлезе водорода по успешно няма да има

    Коментиран от #63

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 6135

    0 3 Отговор

    До коментар #16 от "Па съм я бе":

    Съгласен!
    Но останаха ли такива вече?
    Искам да купя нова кола през януари и досега освен Мазда със техния Skyactiv D 2.2 за друго не се сещам.
  • 46 6135

    8 2 Отговор

    До коментар #44 от "ои8уйхътгрф":

    "И да, имам кредити- за скромна 8 цифрена сума... Същевременно в банката разполагам с 4 ПЪТИ ПО-ГОЛЯМА сума от кредитите ми.."

    Скромна 8-цифрена сума е 10 милиона. 4 пъти повече е 40 милиона. По- вероятно е да ти повярваме, че имаш 40 милиона отколкото, че си толкова "вдлъбнат" да си ги държиш в банка, но и двете вероятности доближават 0.
  • 47 ои8уйхътгрф

    3 9 Отговор

    До коментар #21 от "ДрайвингПлежър":

    На туй ли казваш "принуда"??? Че някой се опитва да изчисти малко поне въздуха у градовете е проблем? Добре де- целта им е да измъкнат повече пари от робите, но ефекта с по-чистия въздух е налице...

    Как ли ще изревеш когато влезе в сила пълната забрана за използване в града на ДВГ... В града- коли които се движат само на ток или с градския транспорт... Тоест- само електрокари и плъг-ин хибриди (с ясна индикация, че работят на ток в момента) ще бъдат допускани в града... Всички варианти за хибриди тип "Тойота" отиват в канала...
    Ако си голям патрон, с имение извън града и можеш да си позволиш и ДВГ, и електрокар- да си жив и здрав, но другите ще трябва да забравят за чистото ДВГ и да минат на хибриди...
  • 48 Алекс

    2 4 Отговор
    Плъгин хибрида за да е икономичен трябва да вървиш с разклонителя всеки ден и постоянно да ти ангажира съзнанието. И за какво? Хибрид си карам и е топ. Не казвам какво тойота е за да не правя реклама ;)

    Коментиран от #49

  • 49 ои8уйхътгрф

    1 5 Отговор

    До коментар #48 от "Алекс":

    Съзнанието на дибили кат тебе живеещи под наем в някоя мизерна панелка се ангажира, нормалните хора си имат къща с гараж... Или като минимум собствено подземно паркомясто с изведено захранване... На стената ти стои зарядното, паркираш и ръгаш кабела у колата... Като стане 22:30ч. зареждането стартира...
  • 50 Потребител

    7 2 Отговор

    До коментар #34 от "Хибрид":

    Може ли да попитам кой автомобил на фолксваген ти харчи 4 на 100.? Градско ? Не се заяждам просто знам какво правят модерните бензинови мотори около 10. Това правят.Не е възможно да имаш последен модел Тойота и да обясниш колко пластмасова е очевидно не си виждал новият голф таблото пипал ли си го ами отстрани на колонките на голфа е тракаща пластмаса .Тойотата нещо като гума.Един съсед има приус -второ поколение.600 хил + на километража. Разход в градът 5-6. Въобще съществува ли малолитражен мотор на фолксваген който след половин милион км ще харчи 5 ? Та те умират масово след 200 хил... Незнам ,незнам ако сериозно ми пишете това започвам много да се съмнявам...Да не живеете в Китай ?За една и съща държава ли говорим?
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Аха баш

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "тъй шъй":

    Такае да е .
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Име

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "тъй шъй":

    И при пълен хибрид не виждам полза. Имам два Лексуса RX, 3.5 мотори, но единият е хибрид, нямат разлика в разхода на гориво. Шофират се в голям европейски град с население малко под 10 милиона души.
  • 58 Име

    0 2 Отговор

    До коментар #14 от "Потребител":

    Това с хибридите на тойота или който и да е хибрид, не е вярно. Имам два лексуса RX с 3.5 литрови мотори, но единият е хибрид. И двата автомобила горят идентично количество бензин. Шофират се в Лондон.
  • 59 любител шофьор

    2 1 Отговор
    Плагин хибридите, обезмислят и колите с двигатели с вътрешно горене и електрическите коли, защото игнорират характерните им недостатъци, и в същото време, допринасят, за по безгрижното и по икономичното им каране, базирано, на широката мрежа от бензиностанции и на оползотворяването на инерционните им сили, в готова за ново използване, енергия!

    Коментиран от #60

  • 60 Професионален шофьор

    4 4 Отговор

    До коментар #59 от "любител шофьор":

    Смея се на всички, които постоянно мъкнат 250 кг излишен товар със себе си

    Коментиран от #62

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 ои8уйхътгрф

    2 5 Отговор

    До коментар #60 от "Професионален шофьор":

    Смей се бе- дuбuлuтu като теб нито ми пречат, нито ми развалят удоволствието да карам голям, доста луксозен хибриден СУВ с близо 500 коня мощност и среден разход за вече близо 40 000км. от "ужасните" 4,7 литра на 100км...
    И вервай ми- мъкна повече от 250кг. "излишен товар" и колата като цяло тежи забележимо НАД 2 тона... Като седна само аз (големичък мъж) и теглото на джипката почва силно да клони към 2,5 тона... И това дава среден разход под 5/100... А ти продължавай да се смееш- не ми пречиш...
  • 63 Прав си!

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "1914":

    Напълно си прав! Не само статията, а както изглежда и изследвания поръчкови колкото щеш. Няма как да сравниш разход и емисии на плъг ин с такива на кола с обикновен двигател! Естествено, че всяка вечер я зареждам. В гаража си на най обикновен контакт шуко. Нали за това съм платил повече отколкото за обикновен бензинов двг. И разбира се, че говоря за моя случай за ежедневно градско кормуване. При това карам сравнително голям нов автомобил с последните нововъведения за безопасност е всевъзможни глезотийки.