Last news in Fakti

28 Февруари, 2024 14:05 67 965 109

Завърта ли се колелото наобратно: 40% от собствениците на нови електромобили обмислят връщане към коли с ДВГ

  • електромобили-
  • автомобили с двг-
  • удовлетвореност

Собствениците на нови коли са най-недоволни от Nissan, а на другия полюс са тези, купили си BMW и Mini

Завърта ли се колелото наобратно: 40% от собствениците на нови електромобили обмислят връщане към коли с ДВГ - 1

Най-новото проучване на аналитичната компания JD Power показва удовлетвореността на собствениците от новите им електрифицирани превозни средства. Интересен факт от това проучване е, че повечето собственици на електромобили, почти 40 процента, обмислят отново да преминат обратно към коли с ДВГ.

Резултатите от най-новото проучване, свързано с удовлетвореността от електрическите превозни средства показва още, че моделът i4 на BMW е оценен най-високо като цяло в премиум категорията, а Cooper Electric на дъщерната марка Mini взима най-високите отличия в сектора на масовия пазар.

Завърта ли се колелото наобратно: 40% от собствениците на нови електромобили обмислят връщане към коли с ДВГ

Сред другите премиум електромобили, R1T и R1S на Rivian и Model 3 и Model Y на Tesla също отбелязват над средния резултат, оставяйки Q4 e-tron на Audi в дъното на таблицата. А в секцията на масовия пазар Ford Mustang Mach-E се доближава до Mini Cooper, като това прави и новия Hyundia Ioniq 6. На дъното в тази категория на масовите електрически коли е Nissan Leaf.

Завърта ли се колелото наобратно: 40% от собствениците на нови електромобили обмислят връщане към коли с ДВГ

Сега в своята четвърта година проучването EVX се фокусира върху първата година на притежание на водача на електромобил и се оценява по фактор, включващ точност на показания за пробега, цена, удоволствие от шофирането, качество и надеждност, интериорен и екстериорен дизайн и наличие на обществени зарядни станции. Последният критерий се оказва голям проблем за анкетираните, които са дори по-малко доволни от наличността на станции за зареждане от тези, участващи в миналогодишното проучване.

Това нарастващо недоволство може да е причината 39 процента от респондентите, които са купили първото си EV, да изразят интерес към закупуване на конвенционална кола с двигател с вътрешно горене следващия път, а 48 процента са казали, че биха обмислили преминаването към хибриди от типа PHEV.

JD Power отбелязва и нещо друго любопитно. Компанията разполага с данни, показващи, че купувачите на хибриди PHEV са много по-малко доволни от колите си, отколкото собствениците на електромобили BEV, като голяма част от недоволствата се свеждат до по-лоши от очакваните експлоатационни разходи.

„Увеличаването на дела на електромобили на пазара на нови превозни средства, отразено от седем нови модела, отговарящи на изискванията на аналитичната агенция, е забележителна стъпка в прехода към електрификация на превозните средства“, каза Брент Грубер, изпълнителен директор в JD Power.

„Много нови коли удовлетворяват купувачите, но в същото време намаляването на удовлетвореността идва от малката наличност на станции за обществено зареждане, което трябва да служи като предупреждение, тъй като загрижеността относно достъпа до обществено зареждане е ключова причина много купувачи в момента да не искат да купуват електромобили. За да могат електромобилите да разгърнат пълния си потенциал, този проблем трябва да бъде разрешен“, се казва още в анализите на проучването.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    177 18 Отговор
    Има надежда ! Значи , половината от собствениците на електрокари са полуидиоти , а не , пълни идиоти !

    Коментиран от #7

  • 2 ха ха

    124 19 Отговор
    Голема новина! Преди година в Комифорния бяха 25%... Има напредък. Все някога измамата лъсва. Електрокарите безславно са изгубили състезанието в началото на 20-ти век. Сега пак... Просто рано или късно чуждите пари свършват - напомняне на Маргарет Татчър.
  • 3 ХаХа

    119 17 Отговор
    Електрокара на минус десет ша мине максимум сто километра на равен път и трябва да пестиш отоплението, нагоре баир още по-зле

    Коментиран от #8, #31

  • 4 ан тей

    97 17 Отговор
    трябва да ми плащат застраховка живот за да се кача в електрическите им боклуци
  • 5 Муруна

    113 11 Отговор
    Историята малко заприличва на яденето на хайвер - води се голям деликатес, струва майка си и баща си и много народ тича да го пазарува и да се хвали, че го яде. Но, в крайна сметка се стига до репликата, "Дай една пържола и си вземи киноата!", защото хайверът е просто едно предястие.
  • 6 Клуб КарамЕЛ

    12 57 Отговор
    Не и в България. Мегаватова ракета 🚀 сменя старите кюмбeта💨

  • 7 Радо

    32 8 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    39% са полуидиотите, не 50.
  • 8 Дообре ⚡

    29 8 Отговор

    До коментар #3 от "ХаХа":

    Ще му предам

    Коментиран от #20, #24, #96

  • 9 Ти да видиш

    39 8 Отговор
    Е я нали ви казах!🤣🤣🤣
  • 10 Да идват по-бързо масово електро-

    27 105 Отговор
    автомобилите, че е такава смрад от изгорели газове по булевардите в големите градове

    Коментиран от #11, #12, #15, #23

  • 11 Гост

    86 10 Отговор

    До коментар #10 от "Да идват по-бързо масово електро-":

    От автобусите и камионите не ти ли мирише?

    Коментиран от #58

  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    91 7 Отговор

    До коментар #10 от "Да идват по-бързо масово електро-":

    На село въздухът е чист и ухае на пролет ❗

    Коментиран от #17

  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    52 7 Отговор
    Интересен факт от това проучване е, че

    повечето собственици на електромобили,

    почти 40 процента,

    обмислят отново да преминат обратно към коли с ДВГ."

    почти40%: вече е повече от половината 🤔🤔🤔🤔😀😀😀😀😀

    Коментиран от #52

  • 14 Будител

    62 7 Отговор
    Казвах ви аз , ама кок ли слуша....ръст ще има ако ги подаряват...без това създават много проблеми...в Германия отдавна започнаха да ги махат и минават пак на ДВГ

    Коментиран от #22

  • 15 ха ха

    57 6 Отговор

    До коментар #10 от "Да идват по-бързо масово електро-":

    В големите градове е смрад поради презастрояване и калпави автомобили. Няма да напомням и огромния акциз в Европа, който е уж за екология. Той съществено допринася за обезлюдяване на селата, скапани пътища и мръсен въздух... както и за обогатяване на върхушката.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 СМОГ💨

    15 47 Отговор

    До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Селото е под същия похлупак отровни газове, наречен атмосфера:
    Азотните оксиди от дизеловите двигатели са вредни по няколко различни начина. Вдишани, предизвикват бронхити, астми, сърдечносъдови заболявания и рак. Отделени в атмосферата предизвикват киселинни дъждове.
    Дизеловите твърди частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта - следва посещение при кардиолог, онколог и пулмолог.

    Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак.

    Азотни окиси - белодробни възпаления, нарушена устойчивост на пневмония и инфлуенца.

    Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоумие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата.

    Серен двуокис - астма, намален белодробен обем при децата.

    Парникови газове, сажди, мръсотия..

    Проучване в университета Хаселт в Белгия: Химикaли от мpъсен въздyх прeминават прeз плацeнтата и достигат до бeбето. За първи път черен въглерод е намерен от вътрешната страна на човешката плацента. Това е отпаден и замърсяващ химикал, получаващ се при изгаряне на изкопаеми горива.

    Коментиран от #18, #71, #75, #78

  • 18 Гост

    69 16 Отговор

    До коментар #17 от "СМОГ💨":

    Мръсният въздух е само декември,януари, февруари от битовото отопление.През останалите месеци замърсяване няма,а автомобилите продължават да се движат.

    Коментиран от #53

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Сър

    14 47 Отговор

    До коментар #8 от "Дообре ⚡":

    Кво му обясняваш, той е Ганьо, всичко знае. А че Дани ходи зимата с Тесла и тегли и каравана и няма проблеми е отделна тема. Он Ганьо ги знае нещата.

    Коментиран от #21

  • 21 Къпан пор

    62 12 Отговор

    До коментар #20 от "Сър":

    Дани ходи с бензинов генератор в багажника и с допълнителни батерии в караваната.

    Коментиран от #25

  • 22 гост

    13 52 Отговор

    До коментар #14 от "Будител":

    Ти сериозно ли за Германия? бреййй, не знаех. Мъск потвърди днес че спортния му автомобил излиза скоро и ще ускорява от 0 до 100 за 1 секунда но явно той хабер си няма от пазара, Ганьо знае най добре
  • 23 тъй шъй

    9 31 Отговор

    До коментар #10 от "Да идват по-бързо масово електро-":

    За кои градове става въпрос, че е смрад.
    Като си дойдат хора от Европа за малко, не могат да повярват каква воня е при нас. Та да не си мислите, че е така и в Европа.

    Коментиран от #60

  • 24 Пастата за зъби

    4 13 Отговор

    До коментар #8 от "Дообре ⚡":

    Тая четка,ако е с гуми за сняг ше я направи митьо китката тая тисла
  • 25 Сър

    10 31 Отговор

    До коментар #21 от "Къпан пор":

    И кво, това е за спешни случаи, а и тоя бензинов генератор пак отговаря на някакви Еко норми, а не на Ганьо изтърбушената 1.9тди мамоуу да прави Еко катастрофа след себе си и бай Кольо да го пуска срещу още 10 лв на ГТП-то..

    Коментиран от #32

  • 26 Владимир

    19 59 Отговор
    Карам електричка вече 3 години. Ходил съм с нея и в Гърция. Зарядни си има. Просто чакането е доста. Но аз я ползвам в ежедневието. Зимата минавам 200 лятото 300 и ми излиза 3.50 лева на 100 километра. Всеки месец минавам между 2 и 3 хиляди километра и най-много през зимата съм давал 123 лева за 2100 километра. Пестя между 200 и 300 лева всеки месец и паркирам в зона с часове без да мисля. Пътен данък за мойте 170 коня не плащам. Следващата ми кола ще е 100% Тесла.

    Коментиран от #27, #74

  • 27 БайБоцимир

    55 7 Отговор

    До коментар #26 от "Владимир":

    Лошото идва, когато решиш да я продаваш. Изведнъж се оказва, че всички реализирани икономии до момента ще се компенсират от обезценяването на автомобила и трудната му продажба. В същото време, немски издухан дизел дизел се продава бързо и има коли, които държат висока цена с години.

    Коментиран от #34

  • 28 Когато

    51 5 Отговор
    Правителствените автомобили бъдат електричски, когато държавните глави се возят на ел. миксер тогава и аз ще с замисля за такъв автомобил. Следвам примера им. Нали затова са избрани - да ни водят.

    Коментиран от #30, #33

  • 29 БайБоцимир

    48 3 Отговор

    До коментар #16 от "ВсичкоТок":

    Масовите зарядни станции са с цена за kW/h близка до разход за дизел, за 100 км: 18 kW/h x 0.90 лв = 16,20 лв; 6х2.65 лв =15,90 лв. От това няма да спестиш. Аргументите в полза на електричките са други: по-ниски разходи за поддръжка, без данък, без такси за паркиране в повечето градове, без замърсяване, без шум, страхотно ускорение... Но пък по-високи разходи за придобиване и по-бързо обезценяване. Всеки да прецени кое му е важно :)
  • 30 БайБоцимир

    24 4 Отговор

    До коментар #28 от "Когато":

    Водиш ли се от тях в желанието да запълниш чекмеджетата с пачки, да врътнеш някоя далаверка и да ти "снасят" само като кажеш "Помагай!"? Или може би ти харесва да наричаш жените ПКП, да таковаш с 200 партньорите си, да си караш джипката с тумбак опрял във волана, да го набиваш на простите, а ти да се считаш за тарикат? Управляващите ни не ми изглеждат хора за пример...но такива са и хората, които са ги избрали.
  • 31 Хасковски каунь

    28 4 Отговор

    До коментар #3 от "ХаХа":

    Ама че си глупав! Ще караш само по нанадолнище.
    Аз с РАВ чето не му мисля - 7 на 100 дизел / средно/.

    Коментиран от #38

  • 32 Коментатор

    49 7 Отговор

    До коментар #25 от "Сър":

    Батьо толкова си бос на горния етаж, че обидите ще ги приемеш за комплименти!

    Знай само, че 1.9 тди е светлинни години пред съвременните електрички, както по издръжливост, така и по екология, щото ел таблетът на оня "ерген", преди да се сдобие с батерията си, е изкопано гигантско количество земна маса чрез тежка дизелова минна техника, която е замърсила природата за години напред!
    А батериите с изтекъл срок, които се отделят уж за преработка, НЕ се рециклират, а гният по сметищата (като торбичките и другите пластмасарии)! По официални данни, едва 5% от батериите (на ел таблетите) в световен мащаб се рециклират!
    Така, че може да вземеш тая електричка на тоя "ерген" и да му я ..., понеже за друго не става!!!

    Коментиран от #37

  • 33 БайБоцимир

    14 2 Отговор

    До коментар #28 от "Когато":

    Ако може модераторът да обясни, какво не му хареса във въпросния коментар в отговор на 28:
    "Водиш ли се от тях в желанието да запълниш чекмеджетата с пачки, да врътнеш някоя далаверка и да ти "снасят" само като кажеш "Помагай!"? Или може би ти харесва да наричаш жените ПКП, да таковаш с 200 партньорите си, да си караш джипката с тумбак опрял във волана, да го набиваш на простите, а ти да се считаш за тарикат? Управляващите ни не ми изглеждат хора за пример...но такива са и хората, които са ги избрали."

    Обиждам някой вожд ли? А иначе има статия " Как се снима домашно порно" или коя мома се разголила в нета?
  • 34 Коментатор

    31 9 Отговор

    До коментар #27 от "БайБоцимир":

    Лошото идва когато "сглобката" (свърталище от престъпници и предатели) ти каже, че е време частните домакинства да преминат към свободния пазар и цените се вдигнат няколко пъти! Тогава не само втора употреба на електрички, но и първа няма да има!
    Когато добитъкът вярва сляпо на казионните медии, то резултатът е точно такъв (стотици хиляди ел таблети на колела гният неизползваеми по полета из целия свят)!!!

    Коментиран от #35

  • 35 БайБоцимир

    8 17 Отговор

    До коментар #34 от "Коментатор":

    Къса ти е паметта. Договарянето за излизане на свободния пазар и за битовите потребители не е от вчера, няма нищо общо със сглобката. А аз между другото зареждам електромобил на борсови цени и често плащам по- малко и от битов потребител - през уикендите и около обяд е доста евтино, особено през лятото :)

    Коментиран от #36

  • 36 Коментатор

    17 9 Отговор

    До коментар #35 от "БайБоцимир":

    Не ми е къса паметта, пак същите управляваха (под друга сглобка) когато се приеха тези антибългарски политики!
    А ти не свиквай на евтиния ток за ел отпадъкът ти, понеже както стана ясно, спряха ПАВЕЦ Чеира, ще намалят тец-овете с близо 50%, ще договорят в далечното бъдеще некъв нов реактор за Козлодуй (евентуално), та очаквай съвсем скоро да си на жива тяга!

    Коментиран от #40

  • 37 Сър

    6 27 Отговор

    До коментар #32 от "Коментатор":

    Не се пени, няма кой да ти се върже на глупостите. Работя в автомобилостроенето и изискването за рециклиране е 95%. Тъй че тия врели некипели дето си ги написал нямат общо с реалността

    Коментиран от #72, #83

  • 38 Мхм

    10 2 Отговор

    До коментар #31 от "Хасковски каунь":

    Че 7 на сто малко ли е
  • 39 Факт

    11 17 Отговор
    Не знам за електричките но дизела е обречен

    Коментиран от #41

  • 40 БайБоцимир

    13 3 Отговор

    До коментар #36 от "Коментатор":

    Въпросните политики се дъвчат от години. Типично за нас, приемаме закони и поправки в последния момент. Защо мислиш, че електроенергията е по-различна от хляба или лекарствата, например? Не е ли стока, която се търгува и цената й се определя от търсенето и предлагането?

    Коментиран от #73

  • 41 БайБоцимир

    22 6 Отговор

    До коментар #39 от "Факт":

    Колко е обречен дизелът, че в 2024та автомобилни производители да предлагат нови модели коли с дизелови двигатели, включително 6-цилиндрови?

    Коментиран от #42

  • 42 Мхм

    8 19 Отговор

    До коментар #41 от "БайБоцимир":

    А ми обречен е какво му е бъдещето стара допотопна технология без никакви възможности за подобряване
  • 43 Вальоо

    28 3 Отговор
    Вместо тука да се джавкате се съгласете за едно нещо. Бензиновите и дизеловите коли са в пъти по-приятни за каране от електричките, обаче пък "замърсяват" , те не че другите не замърсяват но друга тема. ВМЕСТО това, защо се оставят остарели технологии като огромни танкери, самолети и камиони да използват хиляди тонове гориво? Един кораб които пътува 100 дни в морето замърсява сигурно колкото 500 коли за 10-15г, да не кажа че и броя им е по-голям! Един самолет всеки ден гори стотици литри и изхвърля още толкова! Ако беше един в небето-добре. Но те на ден са хиляди. Същото се отнася и за камионите?? Не смятате ли че тези неща са в пъти по-вредни за екологията отколкото автомобилите?!?

    Коментиран от #44, #54, #63, #65

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Статиите са тенденциозни

    9 14 Отговор
    И платени. Имало отлив от електрички. Дрън дрън чи пляс. Без да гледам статистиките, ще ви кажа, че в Калифорния много се карат и никой не съм чул от собствениците им да иска да се връща към автомобил с ДВГ
    Имам спортен автомобил на 27г. с който ми е трудно да се разделя, но следващата ми кола ще е електричка.
    А да. Напомням, че водородните автомобили и те са електрички. Електродвигателите им се захранват е електричество получено от водород във водородна клетка.
    Електромобила няма към момента по добра алтернатива. Така че свиквайте.
  • 52 Гошо

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Чудех се, дали само на мен ми прави впечатление. Към автора :" Не Ви ли е срам, искам да питам, пишете статии а забравихте елементарни действия като сравнението? Да, признавам, тук се иска да се сравняват проценти, но ако махнем знака за процент( деление на 100), то сравнението на тези 2 числа би могло да се извърши от ученик 2-ри, 3-ти клас. " Мен лично, на Ваше място, би ме било срам.
  • 53 СМОГ 💨

    3 5 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    🤦🏻‍♀️Г-жа Еволюцията прочете коментарите дотук и засрамена се скри зад ъгъла..
    Затвори се замалко с работещо кюмбе някъде на закрито и ми кажи дали няма замърсяване.
  • 54 Реално

    8 15 Отговор

    До коментар #43 от "Вальоо":

    Кое било в пъти по-приятно за каране? Кога слезе от електричка? От 500 коня на 2 моста като се качиш на петролка, се носиш като народна мелодия. Почва едно мъчение на тия ми ти педaли и лостове като танкист. Все едно съм водач на Икарус от градския транспорт.

  • 55 Норге

    8 16 Отговор
    Стъкмистика,не статистика.
    Ще има да чакат някога да се върна към пушилките и дизелаците.Животът с ръчка е отврат.Имам вече 3та година Киа соул,2020 модел.Чисто,приятно,500 км пробег лятото..и на -17 градуса държи батерията,7.1 канална харман кардон..а вие може да си баете колкото си искате.
  • 56 Норге

    13 14 Отговор
    Бай Ганя на електричка никога не се е качвал,ама плюе. Половин Норвегия кара ел коли.Няма как половин държава тук където съм да е в грешка.В София е смрад от ауспуси и трошляци.Светът върви към заселване на марс,бай ганя иска парния локомотив и въглищата да връща.Заслужавате си съдбатс

    Коментиран от #81, #84

  • 57 Норге

    7 12 Отговор
    BYD марката а и още доста други десетки китайски марки е.аха май.ката на немските консерви.Съвсем скоро китайците ще пуснат батерии с над 1000 км пробег. А вие сменяйте масла,сменяйте турбота и съединители и се кефете на ръчката.Особенно в задръствания.И кръгови. Прогресът върви напред,вие назад.
  • 58 ГОЛЯМ СМЯХ

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    запишен му е нуса на това НПО тъпирче
  • 59 Ха ха

    15 2 Отговор
    Едно време с електрокарите разкарваха само багажи по гари и складове. Сега се наточили на електрички да се возят, ама те са като диарията - не знаеш дали ще устискаш цялото пътуване! Голяма заблуда е също, че с тях се щадяла природата - направете бърза справка какво гигантско замърсяване на природната среда причинява производството на акумулатори за същите тези "чисти" електрички! Несравнима е и емоцията от шофирането на истинска кола з ДВГ, отколкото да се возиш на трамвай, тролей или асансьор... Скопена работа!

    Коментиран от #62

  • 60 Въздухът в София

    7 7 Отговор

    До коментар #23 от "тъй шъй":

    е ужас. Като си идва в БГ не мога да дишам, дори лятото. Уж е евро стандарт, уж нови коли... Електричката е супер, обзалагам се че тея дето плюят никога не са се качвали в Тесла (и няма и да се качат).

    JD е изключително корумпирано списание от години, в ръцете на 2-3 фирми като Форд. Още от едно време съм забелязал че най-добрите модели според техните "проучвания" са Форд, а по улиците в щатите е съвсем друга бира. Платени проучвания. Според тях Тесла е най-лошите автомобил, а според финансовите пазари Тесла е по-голяма (като капитализация) от Тойота и Фолксваген взети заедно. Та не им се връзвайте на JD
  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Никога не си карал електрическа кола

    7 9 Отговор

    До коментар #59 от "Ха ха":

    Ускорението и мощността са в ПЪТИ повече отколкото на ДВГ. Ускорението на Тесла 3 е подобно на моя спортен мотор. Айде преди да пишеш глупости наизуст вземи се качи в електричка пък после давай мнения

    Коментиран от #80

  • 63 Глупости

    7 10 Отговор

    До коментар #43 от "Вальоо":

    Електричката е много по-приятна закаране. Всеки електрически модел е звяр сравнен с ДВГ като ускорение. Отделно че в трафик е много по-приятно. Отделно че е и по-евтино, мен това ме вълнува щото на ме и бензинът ми е евтин.

    А бях скептик в началото. Като пишеш такива неща да се излагаш, първо на първо качвал ли си се някога въобще в електричка? Единствено може да излъжеш другите скъсаняци дето не са се качвали (и дето няма и да се качат)
  • 64 Аз съм Балкански добитък...

    4 0 Отговор
    И се замислям да се върна към коня и каруцата ... !!!
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Истината...

    8 12 Отговор
    Качиш ли се веднъж на електромобил, няма да ти се иска и да преместиш ДВГ то. Другата истина е, че тези статии се поръчват от петролното евразийско лоби ! Процеса е необратим...всичко минава на ток, дори и четите за зъби.

    Коментиран от #79

  • 67 ОБЕКТИВЕН БЪЛГАРИН

    12 3 Отговор
    ДОБРО УТРО ПРИСПАНИ NEOLIBERASTI НАТАМ ОТИВАТ И НЕЩАТА СЪС СОЛАРНИТЕ ПАНЕЛИ ,МИНИМАЛНА ЕФЕКТИВНОСТ ,ЛОШО КПД И УНИЩОЖАВАНЕ НА ЗЕМЕДЕЛСКА ЗЕМЯ!

    Коментиран от #68

  • 68 Добро утро и на теб...

    4 3 Отговор

    До коментар #67 от "ОБЕКТИВЕН БЪЛГАРИН":

    Зловонна блатна .... !

    Коментиран от #85

  • 69 Тртртртрр

    1 0 Отговор
    Повечето е 60 процента другари неграмотни журналистове.
  • 70 какви колелета какви пет лева

    1 3 Отговор
    никакво колело не се върти !!! просто глупавите хора започват да пумняват…
  • 71 Еий

    13 4 Отговор

    До коментар #17 от "СМОГ💨":

    Приятелю най големия производител на СО2 е животновъдството. Т искаш ли да го закрием и да ядеш скакалци. Запомни, че всичко това за което пишеш е поръчково и бизнес интереси. На планетата Земя съществува цикличност, определена о т редица фактори и най вече от наклона на оста и позицията на магнитните полюси и най малко от човешката дейност. По време на динозаврите кислорода е бил около 30 процента. Дали падането се дължи на човека. Май не. Всичко свързано със зелената тенденция е бизнес интереси.

    Коментиран от #105

  • 72 Мнение

    10 3 Отговор

    До коментар #37 от "Сър":

    Що лъжеш бе г..ньо?!
    Рециклирането на батерии от електрички е не повече от 5% в световен мащаб! Има го официално в мрежата!
  • 73 Мнение

    10 2 Отговор

    До коментар #40 от "БайБоцимир":

    Не е!
    След като българи са направили редица централи за бъдещите българи, цената за домакинствата НЕ трябва да бъде на пазарен принцип, щото знаем как се накланят пазарите в днешно време! Шепа корпоративни шефове (спонсориращи пъклените планове на цру) се събират в град Давос (Швейцария) и започват да диктуват бъдещето на човечеството!

    БЪЛГАРИЯ Е НА БЪЛГАРИТЕ!
    СЛЕДОВАТЕЛНО БГ ЦЕНТРАЛИТЕ СА С ПРИОРИТЕТ ЗА БЪЛГАРИТЕ, А ЧАК СЛЕД ТОВА АКО ОСТАНЕ НЕЩО В ИЗЛИШЪК, МОЖЕ ДА СЕ ПРОДАВА НАВЪН!!!
    ЗАПОМНЕТЕ ГО ТОВА!!!
  • 74 Електричните са като телефоните издържа,

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "Владимир":

    Ел, колите са като телефоните издържат максимум 3-4 години а на елавтпмобилите батерията е 1/2 на цената на автомобила като нов.
  • 75 Старец

    11 2 Отговор

    До коментар #17 от "СМОГ💨":

    Не искам да ти коментирам изказването, но прочети какви са вредите за здравето от производството на батерии за електрокарите.

    Коментиран от #107

  • 76 Именит

    3 9 Отговор
    Колелото се е завъртяло и няма връщане, НО напред!
    Много от имащите трошки с двигатели, ще ги сменят с електромобил , така че връщане назад има само в тъпите съветски филми!

    Коментиран от #77, #82

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 има проучване от същия университет

    5 1 Отговор

    До коментар #17 от "СМОГ💨":

    че един път почнеш ли хормоналната терапя спиране няма та и ти така барби
  • 79 истината е че един път взмеш ли хормони

    2 1 Отговор

    До коментар #66 от "Истината...":

    за смяна на пол после все тази доказателство ти
  • 80 а ти колко кара

    3 1 Отговор

    До коментар #62 от "Никога не си карал електрическа кола":

    забравих караш играчките си хахахах бибрират ли ма моме
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Домакин

    1 2 Отговор

    До коментар #76 от "Именит":

    Иска ти се! Добре вярвай си! Лошо няма!
  • 83 Бля бля бля

    3 2 Отговор

    До коментар #37 от "Сър":

    Ами то и аз работя в автомобилния сектор и мога да потвърдя,че е прав и щуротиите ги пишеш ти в случая!
  • 84 Пфффф

    10 1 Отговор

    До коментар #56 от "Норге":

    А понамали малко научната фантастика ако обичаш! 😆😆😆😆🤣🤣🤣🤣🤣....."светът върви към заселване на Марс"....и т.н.т....на тия глупости дори и малките деца не се връзват вече! Тия за 60 години не успяха един един единствен път да кацнат на луната,та Марс щяло да заселват🤣🤣🤣😆😆 Пак казвам много научна фантастика гледаш!
  • 85 Домакин

    0 0 Отговор

    До коментар #68 от "Добро утро и на теб...":

    Може би си!
  • 86 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 87 Дизел

    1 4 Отговор
    Само да питам некой от коментиращите карал ли е Тесла

    Коментиран от #88

  • 88 Аз има Тесла

    4 8 Отговор

    До коментар #87 от "Дизел":

    И никога няма да падна до ДВГ. И си паркирам в синя зона колкото дълго искам. А вие си коментирайте колко били зле електрическите коли. Гроздето е кисело. Никога няма и да карате, само ще цъкате минуси докато светът се развива. Скоро съвсем ще в изритат от центъра на София щото карате Евро 2.

    Коментиран от #89, #98, #99

  • 89 Вальоо

    9 3 Отговор

    До коментар #88 от "Аз има Тесла":

    Умрели сме за тъпия център на София да знаеш. Всеки те жули и блъска там, плащаш скъпо(щото и с електричката ще почнеш да плащаш в близко бъдеще) и няма места за паркиране. Не мерси. Кефи се там на тротинетката.

    Коментиран от #90, #91

  • 90 Центърът е блъсканица

    2 5 Отговор

    До коментар #89 от "Вальоо":

    факт. Именно затова трябва да забранят да влизате с вашите трошляци да ми димите в центъра и всичко ще се оправи. Опушвайте си Люлин и Младост и си въобразявайте че карате "истински коли". Смешковци

    Коментиран от #93

  • 91 Музика

    1 4 Отговор

    До коментар #89 от "Вальоо":

    за моите уши, че селяците не искат да идват в центъра щото им било скъпо. Музика!

    Коментиран от #92

  • 92 Вальоо

    3 1 Отговор

    До коментар #91 от "Музика":

    Аз работя на центъра, Но не виждам смисъл от това да идвам с автомобила си до работа. Карам сравнително дълги коли, с всички налични катализаторни средства и FAP филтри и изправни EGR системи, и все пак предпочитам да използвам градския транспорт. А иначе селяк можеш да викаш на този където е писал коментара. Аз не се причислявам към тях. Имам достатъчно отличителни белези за да се водя като елитен стоуичан.
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Нямам кола по принцип

    2 4 Отговор

    До коментар #93 от "Вальоо":

    Но живея в центъра и ми е по-добре без вас от кварталите

    Коментиран от #97

  • 95 Къ де е Тесларя тука

    3 1 Отговор
    Да коментира ако не се е гръмнал вече.
  • 96 Тоя в дясно

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Дообре ⚡":

    С белия костюм на Милко Калайджиев мяза.
  • 97 Вальоо

    2 0 Отговор

    До коментар #94 от "Нямам кола по принцип":

    Ми сори, ш се съобразяваш. Кат не ти харесва, тва звучи като твой проблем. Продавай панелката от 50та година, и отивай в Гинци.
  • 98 Имаш друг път

    2 0 Отговор

    До коментар #88 от "Аз има Тесла":

    Кой знае ква дизел баничарка караш ама тесла бил имал.
  • 99 Чудя се?

    2 0 Отговор

    До коментар #88 от "Аз има Тесла":

    Защо се опитвате да им отваряте очите. Нека си карат печките. Така ще е по-добре за нас. Ще чакаме по-малко на зарядни станции. Ще има повече място за паркиране и т.н. Сега лошо ли ни е.
  • 100 Механик

    1 1 Отговор
    Аз пък съм механик на кораб,защо ли карам ел.автомобил!?

    Коментиран от #101

  • 101 Реалист

    0 0 Отговор

    До коментар #100 от "Механик":

    Карай си каквото искаш, не задължавай другите и те да карат като теб

    Коментиран от #106

  • 102 един съвет

    1 0 Отговор
    99% от коментиращите тук си нямат никакво понятие що е то електромобил, просто са чули нещо си от пиянките пред блока или са прочели друго в някой измислен сайт. И аз наскоро прочетох че теслите износвали гумите за 15 хил км, което го виждам с очите си че е абсолютна лъжа. Така че, сверявайте си часовниците а не просто да плюете от злоба и завист
  • 103 О'Нуф-Рий II

    0 1 Отговор
    Когато липсата на инфраструктура се допъл и със сбърканата концепция на батериите (Ограничен брой ОГРОМНИ клетки с гигантски капацитет), хора, нищо чудно няма в резултата. Изходът е голям брой модули със стотици последователни дискови единични безкорпусни клетки, СЪС СИЛНО ОГРАНИЧЕН КАПАЦИТЕТ, вкл.САМО В ПАРАЛЕЛ ЧРЕЗ ПП ключове, защитени от пренапрежение с нелинейни елементи. ЕФЕКТЪТ Е КОМПЛЕКСНО ПОЛОЖИТЕЛЕН, ВЪВ ВСИЧКИ СФЕРИ, свързани с BEV И БЯСНО НАКЛОНЯВАНЕ ТЪРСЕНЕТО В ПОСОКА BEV.
  • 104 О'Нуф-Рий II

    0 0 Отговор
    Да го речем така, по нов начин: Истината е в ИЗКЛЮЧИТЕЛНО паралелното съединяване на множество от модули с ИЗКЛЮЧИТЕЛНО И ЕДИНСТВЕНО съединени МИКРОМОЩНИ ЕДИНИЧНИ КЛЕТКИ, БЕЗ ПАРАЛЕЛ, ВЪТРЕ В МОДУЛА, като всички модули, са ДУРЕКТНО НА РАБОТНО СТАНДАРТНО НАПРЕЖЕНИЕ, и са включени към вътрешно балерината тазрядна шина, чрез отделни разряди диоди и към зарядни шина със зарядни диоди. После СЛЕДВА РЯЗКО ОГРАНИЧЕНИЕ на стъпките тандартни работни напрежения,, например, 600-800-1000-1200 V, а самите клетки са БЕЗКОРПУСНИ, С ЦЕНТРАЛЕН КАНАЛ, и са защитени от импулсна напрежения с ПОКЛЕТКОВА, ХАРДУЕРНО-ВИРТУАЛНА защита от пренапрежения с нелинеен елемент (варистор), разделен от модула с последователен газов разрядник . Измислено е, как един рарядник и един варистор, да защитават цял модул, не се тревожете от "големия" им брой. И стават батериите ИЗКЛЮЧИТЕЛНО МОЩНИ, ЛЕКИ, УДОБНИ ЗА ЕКСПЛОАТАЦИЯ И ПОДДРЪЖКА, ЛЕСНИ ЗА ЛОГИСТИКАТА, ЕВТИНИ И МНОГО ПОЖАРОБЕЗОПАСНИ. ДА НЕ ГОВОРИМ ЗА СПОСОБНОСТТА БЪРЗО И ЛЕДНО ДА СЕ РЕГУЛИРА И ПОДФЪРЖА ТЕМПЕРАТУРАТА ИМ.
  • 105 СМОГ 💨

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Еий":

    Ти нито четеш, нито знаеш какво става като се затвориш в гараж с кюмбе. Ако кажеш, че и книжка имаш, значи вървят на зле нещата. Много на зле. Някой 18+ да не знае какво излиза от гърнето, не трябва да има лична карта и право на да гласува.
    "Незнанието не те оневинява" - казва правото. Оправдания с вулкани за градския СМОГ може да минат, ама на някоя друга планета. Тук в атмосферата всеки яде л.ната на предния - като риба в рибарник.
  • 106 КМЕТ

    0 0 Отговор

    До коментар #101 от "Реалист":

    Можеш да караш каквото си искаш, стига да няма гърне. Иначе отнемаш конституционни права на околните хора като лична неприкосновеност, причинявайки увреди на всички органи и системи. Статия: "Висенето в задръствания разрушава мозъка"
  • 107 СМОГ 💨

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Старец":

    Аз съм. Ти не

  • 108 Той

    0 0 Отговор
    Не , свърши с ДВГ. Край , светът върви напред . Колкото се връщат пишещите машини и домашните телефони
  • 109 Клиента винаги има право!

    1 0 Отговор
    Особено пък след като ЛИЧНО се е убедил, че електромобил е превозно средство предимно за градски условия, в идеална среда, без минусови температури(което автоматично ги изключва от държавите имащи 4 сезона, или пък два - зима и лято), без големи очаквания и за хора с много пари, които обичат да се хвалят с новата си играчка.Липсва им едно много важно нещо - СИГУРНОСТ И ПРЕДВИДИМОСТ, че ще стигнеш без излишни драми, при всякакви условия там за където си се запътил!