Необходими са много усилия, за да се спре тежка електрическа кола, въпреки че за разлика от автомобилите с ДВГ, електрическите коли могат поне да възстановят част от тази енергия, за да я използват по-късно. Но колко точно енергия възстановяват?
Германският ADAC тества три различни електромобила, които на практика представляват бюджетния, средния и луксозния сегмент на пазара на електромобили, и установи, че докато най-добрият EV може при спускане да възстанови до 50 процента от енергията, изразходвана за същото изкачване на 100 км пътуване, то други електромобили могат да върнат не повече от 35 процента.
BMW i7 взе най-високите отличия в този случай, възстановявайки 26.27kWh по спускащ се баварски планински път, докато евтиният Spring на Dacia връща само 7.05kWh. Tesla Model Y е под 40 процента рекуперация към батерията - 17.6 kWh.
Победата на BMW се дължи не само на по-модерните електрически двигатели, но и на факта, че електрическият седан е много по-тежък от другите модели, което означава, че генерира повече енергия при забавяне. За сравнение, румънският електрически автомобил тежи само 1 180 кг, докато Tesla тежи 2 186 кг, а електрическият седан на BMW тежи 2 830 кг.
Струва си да се отбележи, че екстремните изкачвания и спускания, изпитани по време на този планински тест, не отразяват средния тип шофиране, на който са подложени повечето електромобили, така че ADAC подготвя и лабораторни тестове на 19 различни електромобила, за да види как се справят при условията на WLTP цикъл.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сглобкаджия
Ако изследват румънците, Дачията ще е първа.
Ако изследва Ганьо Балкански, ще отиде да попита в посолствоТо първо кое за тях е удобното
Коментиран от #2, #3, #12, #17
10:40 26.03.2024
2 Голямо изследване
До коментар #1 от "Сглобкаджия":
Открили горките че законите на Нютон важат и колкото по-тежка е ябълката толкова по-силно ще те удари по главата, като падне от дървото.Коментиран от #10
10:47 26.03.2024
3 Стъкмистика
До коментар #1 от "Сглобкаджия":
Печели, който е платил. На практика печелившия в случая е dacia spring. Никой не се интересува колко енергия е върнал, а с колко енергия ще премине прохода. Тогава дачията е без апелационен победител с разход 9,65 kWh/100км комбиниран разход за изкачване и спускане. BMW е на последното място с почти двоен разход за същия маршрут 16,54kWh/100км10:52 26.03.2024
4 Пампурий
10:55 26.03.2024
5 Елементарно Уотсън
11:00 26.03.2024
6 име
11:24 26.03.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Де6илизъм
11:47 26.03.2024
9 Къпан пор
12:16 26.03.2024
10 Къпан пор
До коментар #2 от "Голямо изследване":
Законите на Нютон важат и при изкачването на наклона.По тежкия електромобил ще изхарчи повече.Коментиран от #11
12:19 26.03.2024
11 Нютон
До коментар #10 от "Къпан пор":
Нали и това са "открили" в изследването. По-тежкият автомобил харчи повече нагоре и напълно логично връща повече в батерията надолу.12:22 26.03.2024
12 Сектант
До коментар #1 от "Сглобкаджия":
Не знам кой как ги е "изследвал". От личен опит Spring-a от Велико Търново до Пловдив изкава без презареждане, даже на спускането преди Нова Загора батерията започна да се пълни. По този маршрут Дачията изкара 210 км и имаше оставащи 12-13% батерия, при положение че по каталог й дават 230 км.Коментиран от #15
13:16 26.03.2024
13 Гост
Коментиран от #14
21:17 26.03.2024
14 Логика има, липсват знания
До коментар #13 от "Гост":
Както и четене с разбиране. Прочети коментар 11. В статията се говори единствено за енергията при спускане. Никъде не е казано че на качване не харчи повече даже. Даже са си го написали в прав текст.При изкачване харчи 56,34kWh на 100 км.
Ако баничарката на турбо се нуждае от допълнителни 4 kWh за изкачване на Шипка с общо тегло два тона, то bmw-то с тегло 3 т ще се нуждае от допълнителни 6 kWh . Точно същата енергия ще бъде върната и при спускане. Точно същите 6 kWh според закона за запазване на енергията.
Коментиран от #16
12:55 27.03.2024
15 Я кажи как изкачи
До коментар #12 от "Сектант":
и слезе от Шипка или Хаинбоаз, остави го спускането към Нова Загора.16:51 28.03.2024
16 Забравяш за силите
До коментар #14 от "Логика има, липсват знания":
на съпротизление които са винаги обратни на посоката на движение. Не е посочена денивелацията на 100км., може да е 100м, може и 1000м. и резултатите ще са напълно различни. При изкачване енергия се губи във вътрешното съпротивление на батерията, инвертора, диференциала, електромотора. При спускане е същото само дето електромотора се е превърнал в генератор. Всички тези възли имат висок КПД, но под 100%. Умножени един по друг и на квадрат дават (35 -50)% като сме добавили и невъзвратимите загуби от триенето във въздуха и това на гумите.17:03 28.03.2024
17 димо
До коментар #1 от "Сглобкаджия":
Браво ! Великолепно казано така е .21:58 01.05.2024