8 Февруари, 2024 10:09 9 869 61

Непродаваеми без субсидии: Продажбите на електромобили се сриват

  • електромобили-
  • пазар-
  • европа-
  • германия

Въпреки предварителните прогнози, колите с дизелови двигатели са във възход

Непродаваеми без субсидии: Продажбите на електромобили се сриват - 1

През януари 2024 г. в Германия, която може да се счита за индикатор на европейската автомобилна обстановка, са регистрирани общо 213 553 нови автомобила. Спрямо същия месец на миналата година (януари 2023 г.) това е ръст от 19 процента. Както се очакваше, премахването на премиите за покупка на електромобили оказа влияние върху новите регистрации на електрически превозни средства.

„Въпреки че броят на новорегистрираните електрически превозни средства е малко под 54 700 през декември – това съответства на дял от 22.6 процента, който сравнен с този от година по-рано спада драстично с 22 500 коли или с цели 10.5 процента“, пише ADAC, позовавайки се на данни от Федералното управление на автомобилния транспорт (KBA).

Електричките намаляват, ДВГ набира сила

„В сравнение със същия месец на миналата година (януари 2023 г.) през този януари са регистрирани повече електрически автомобили (плюс 23.9 процента), но това изопачава истинската ситуация. По това време миналата година много клиенти избързаха с покупката си, като идеята бе тя да се осъществи до края на 2022 г. поради специалните отстъпки, които имаше тогава“, продължават от автомобилния клуб.

Непродаваеми без субсидии: Продажбите на електромобили се сриват

Бензиновите двигатели, от друга страна, могат да се похвалят с около 38 процента пазарен дял, но по-странното е, че въпреки ситуацията дори дизеловите превозни средства увеличават дела си. Хибридите (т.е. ДВГ с електромотор) и plug-in хибридите (акумулаторни хибридни модели) имат постоянен дял; Последният обаче е на ниско ниво с малко под седем процента пазарен дял.

Тенденцията за 2024 г. е трудна за прогнозиране

Като се има предвид икономическата слабост на Германия, която като цяло има отрицателно въздействие върху автомобилния пазар в цяла Европа, прогнозите за 2024 г. са трудни. Производителите на автомобили първоначално компенсираха загубата на субсидиите за закупуване на електрически автомобили и след ценова война, започната от Tesla , цените на електрическите превозни средства паднаха.

Непродаваеми без субсидии: Продажбите на електромобили се сриват

Освен това броят на новите електрически модели расте бързо, докато броят на наличните модели с двигатели с вътрешно горене намалява. Следователно все още не е възможно да се каже дали по-бавният ръст на превозните средства, задвижвани с батерии в сравнение с преди, няма да се засили отново значително през годината.

Марките с най-голям ръст

Сред марките с най-голям ръст са BMW (плюс 44.2 процента), Kia (плюс 53.8 процента), Opel (плюс 72.4 процента) и Volvo (плюс 81.3 процента). Именно това са марките, които бележат силен ръст през януари 2024 г. Tesla губи около 25 процента на годишна база, но все още има 3 152 нови регистрации през януари - повече от Renault , Mazda , Mini или Nissan, например.

Непродаваеми без субсидии: Продажбите на електромобили се сриват

Някои от високо ценените китайски марки отбелязват бързи темпове на растеж , въпреки че в момента те все още са оскъдни в абсолютно изражение. Електрическият конкурент на VW - марката BYD например има само 139 регистрации през януари, Nio имаше 27, а Great Wall Motors (включително модела Ora) има 90 регистрации. Китайската марка с най-много нови регистрации е MG с близо 900 коли.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 тока си е супер

    13 31 Отговор
    като оправят цените и обслужването директно става номер 1

    Коментиран от #3, #4

  • 2 ...

    31 0 Отговор
    Не бе, най-доброто нещо са след топлата вода, купувай народе не останаха :))))
  • 3 Росен

    67 4 Отговор

    До коментар #1 от "тока си е супер":

    Страхотен и реалистичен анализ на Радо. Без субсидии и бутане от Брюксел, електричките си заминават.

    Коментиран от #8

  • 4 незнайко

    14 7 Отговор

    До коментар #1 от "тока си е супер":

    Това ще стане когато на бял свят пуснат устройствата за производство на енергия на базата на студения ядрен синтез . Вече е измислено, но не се предлага с комерсиална цел, целта е НЯКОЙ да забогатее неимоверно !

    Коментиран от #57

  • 5 Пазарна икономика, а?

    37 0 Отговор
    Нищо не пречи да ги направят задължителни! Така ще им се вдигнат продажбите.😅😂🤣

    Коментиран от #23

  • 6 ха ха

    45 3 Отговор
    Преди повече от век ДВГ са победили електрокарите. Намериха се глупаци, на които могат да се съберат парите, и поговорката, че глупакът лесно се разделя с парите си беше проверена. Зелена самоделка от подкупни политици и готово!

    Коментиран от #17

  • 7 1001

    29 2 Отговор
    Защото пазара трябваше да ги наложи не тъпата зелена .............под натиск на евроге..................вете.
  • 8 Вай вай вай

    8 35 Отговор

    До коментар #3 от "Росен":

    Не си прав. Ще го разбереш по трудния начин, който е по-лесен де. 100 км на дизел са 12 лева. 100 км на ток са ти 2 лева. Кое би избрал ? За поддръжката да не говорим.

    Коментиран от #12, #14, #15, #30, #43, #44, #53

  • 9 Чекмеджан ефенди

    10 19 Отговор
    Така както в началото на 2000г. електрическите инструменти изместиха бензиновите такива, така ще стане и с колите, тези с по-евтина и опростена поддръжка ще надделеят. Стига сме били зависими от цената на ПЕТРОЛА. Стига ПЕТРО-Долари.

    Коментиран от #58

  • 10 Българин

    10 25 Отговор
    Цените на електричките ще продължават да пада. ДВГ-тата стават все по-скъпи. Аз предпочитам да измина 200 км за 4-5 лева вместо за 20-30.
  • 11 Госあ

    7 9 Отговор
    Стават само за таксита. Действително. По добра идея е да паднат субсидирано данъците на такситата и съответно цените. Гражданите трябва да се научат да ползват градски транспорт, включително и таксита. А на селяните - бой по каските !
  • 12 някойситам

    42 4 Отговор

    До коментар #8 от "Вай вай вай":

    Да, ама ще спра на всяка една бензиностанция, които са стотици хиляди в европа, и ще заредя колата си за няколко минути, и ще си продължа да цъкам още 1000 км на дизелче, твойта електрическа барака ще си мрънка всеки 300 км ако си ползваш климатик и музика, че иска 40 мин зареждане, за да минеш още 300 км... и това е на двойна стартова цена от същия вид автомобил с ДВГ. Не, мерси... ще платя 12 лв за 100 км, без да се занимавам с това да си планирам маршрути и време, за да мога да се движа, наливам си и айде... хиляда километъра път :)
  • 13 Гост

    21 1 Отговор
    Още една опорка на теслю мити4ен се срина.
  • 14 Гост

    36 2 Отговор

    До коментар #8 от "Вай вай вай":

    Злобюле, 2лв/100 км ти разхода в радиус 150 км от гаража.На по голямо разстояние си на левче/квтч на бърза зарядна,което е 20 лв/100 км разход.

    Коментиран от #16

  • 15 РЗС

    43 2 Отговор

    До коментар #8 от "Вай вай вай":

    Карах електричка за няколко дни в Германия. Цените на бързи зарядни са от 0.8 евро до 1 евро за киловат. Колата е със 78 киловата батерия. За 800 километра съм платил 180 евро ти ги смятай както искаш. Това е абсолютно в реална среда. Карал съм я 95 процента извънградско. Ако зареждаш от вкъщи ще е по-евтино, но е супер бавно. Като казвам бавно имам предвид от 10 до 80 процента за 30 часа. Колата дават 500км пробег аз правех със зор 350км. Имаше станции, които даваха грешка и не зареждаха, трябваше да търся други, такава кола никога повече! Взимайте ги вие умните!

    Коментиран от #18

  • 16 150 км малко ли са

    4 16 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Ти въртиш ли по 150 км на ден? Ако ги минаваш това означава 50 хиляди километра годишно. 365 дни по 2 лв са 730 лв за ток.

    150 км са около 30 лв за гориво на ден, което са 11 000 лв на година.

    10 000 лв разлика на година малко ли ти се струва ?

    Коментиран от #19

  • 17 Здрасти

    3 1 Отговор

    До коментар #6 от "ха ха":

    Прочети малко история как така са се появили коли с ДВГ. Да плямпаш е лесно, но да се обосновеш е друго нещо. Прочети малко за Морган.
  • 18 Не се иска много акъл

    2 18 Отговор

    До коментар #15 от "РЗС":

    За да се сетиш, че ако няма къде да зареждаш ежедневно на ниска цена, електромобилите не са решения за тебе.

    А да обясняваш, че 50 киловатачаса се зареждат за 30 часа, означава че вярваш че всички които те четат са с отрицателен коефициент на интелигентност и няма да те хванат че ги лъжеш, че домашно зареждане означава с под 2 kW мощност, при положение, че стандартен монофазен контакт 16 ампера предоставя 3,7 kW мощност, а усилен контакт или зарядно предоставят 7,4kw, което означава пълно зареждане на батерията за една нощ - под 10 часа.

    При 350 км с едно зареждане на ден, първите 120 хиляди километра за годината са ти заредени от контакта, а само останалите над 120 хиляди километра се зареждат на бързи зарядни. Ти по колко километра въртиш на година?

    Коментиран от #21

  • 19 РЗС

    16 1 Отговор

    До коментар #16 от "150 км малко ли са":

    Да не ти излязат криви сметките накрая. Само ако имаш къща можеш да си инсталираш зарядно, което е 1000 евро. Колко от вас живеят в къщи? Аз живея в центъра и тука къщи няма никой. Иначе си на зарядното дето се плаща и което може да не е баш до вашата кооперация или блок. Най близката до нас е на 1км, което трябва да ходя всеки път като я оставям да се зарежда, и в сняг и в дъжд и в пек ходене до там трябва.

    Коментиран от #20

  • 20 Както казах

    2 20 Отговор

    До коментар #19 от "РЗС":

    Не се иска много акъл за да си направиш тази сметка преди да избереш дали да си купиш електромобил или не. Никой не твърди че електромобилите са подходящи за всички.

    Също така от електромобил до електромобил има разлика. Ако няма разлика дали ще караш toyota или volkswagen, защото цената на бензина и за двата автомобила е една и съща, то има огромна разлика дали ще си прекалено умен като тебе Да зареждаш на евро за киловатчас или да си вземеш Тесла с която да зареждаш средно за 45 цента за киловатчас, като цената е динамична и струва повече ако решиш да зареждаш в натоварените часове Но струва много по-евтино от 45 цента ако зареждаш през нощта или в ненатоварени часове.

    Вярно е че мисленето е най-трудната човешка дейност и повечето хора се стремят да избягват такива върхови натоварвания на организма си и предпочитат да работят една седмица повече физически труд вместо да помислят за минута за да изкарат или спестят същите пари.

    Тоест няма да ме изненадаш че предпочиташ да си платиш повече за гориво отколкото да мислиш.

    Коментиран от #22, #25, #52

  • 21 РЗС

    21 0 Отговор

    До коментар #18 от "Не се иска много акъл":

    Та нека ти обясня нещо за Зареждането от вкъщи, ако имаш такова въобще. В Германия майка ми живее в кооперация с мазе. Оттам взех 2.3кв нормален контакт и включих колата на зарядно. За 3 часа от 66 процента зареди до 76 процента. Отидох след още 3 часа да видя след 76 процента колко още се е заредила и изненада нито един процент отгоре, нищо 76 си стоеше. Между другото Зареждането от мазе изисква собствена партида и електромер и усилен контакт, което ще ти хареса финансово. Лесно е да си смяташ на хартия, но в реалния свят е съвсем друго. Нали ти е ясно че всеки производител лъже за пробега. За електричките е брутално разминаване. Нека ти кажа как точно стоят нещата със зареждане на 400кв ултра бърза станция. От 10 до 80 процента зарежда за 37 минути със 150кв скорост нищо, че пише 400 на колонката. От 80 процента до 100 за още 35 минути, на около 90те процента зарежда с 5кв а не както си мислиш със 150. От 1 процент до 100 ще отнеме около 80 минути, това го казвам от личен опит, при 76кв батерия, а при по голяма, оставям да го смяташ ти! Между другото не се препоръчва да зареждаш над 90 процента и да се разрежда под 10 процента поради риск от(по-бързото) увреждане на батерията това го пише в условията.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Дххггхх

    2 7 Отговор

    До коментар #5 от "Пазарна икономика, а?":

    Ами, те на практика са задължителни. Все пак ДВГтата стават все по-незаконни, така че остава или електричка или колело, или удобни обувки.
  • 24 Гйхйкй

    15 0 Отговор

    До коментар #22 от "РЗС":

    Да те предупредя, че си влязъл в полемика с местния Мунчо, наречен Електрика или МитБъстър.

    Ти може и да живееш в реалния свят, но той е най-по знаещ и можещ, защото гледа клипчета в Ютюб, знае сайтовете на европейските системни ел. оператори, енергийните борси и най-важното, може да смята сложна лихва с Ексел.

    Къде си тръгнал изобщо да спориш с такъв ерудиран капацитет не знам. Контакти, мощности, проценти, време, гледай Екселската таблица и трай!

    Коментиран от #27, #29

  • 25 РЗС

    11 0 Отговор

    До коментар #20 от "Както казах":

    Tesla supercharger idle fee се казва глобата на тесла, в която колата ти стои заредена на станцията и е 0.5 евро на минута или 1 евро когато станцията е пълна, което означава, че трябва да си в колата готов да тръгнеш когато се зареди. Ти понеже си най умен ще ходиш през нощта и ще чакаш вътре, щот не се знае къде ти е най близката станция може би няколко километра. Това, което казваш, че има значение каква марка е Ел колата си прав, на тесла зарядните за най нарядко, можеш да зареждаш и на другите теслата си, но на 1 евро. А теслата като цена струва едни 30-40 процента от повечето марки, така че пестене от зарядни няма да е баш по сметката ти. Тесла не взех защото беше на двойна цена на наем от останалите иначе точно прословутата тесла исках да карам. Моя съвет за всеки, който има намерение да сменя двг със електрически автомобил е да си наеме един такъв и да го покара няколко дни, както си кара своята двг кола и сам да прецени накрая иска ли или не. И като каза, че Ел колите не са за всеки, ще ти кажа, че се опитват да ни наложат да ги сменим точно със такива дето не са за всеки, та избор след 20г едва ли някой ще има нали?

    Коментиран от #28

  • 26 Не, не ядем трици

    1 13 Отговор

    До коментар #22 от "РЗС":

    Така, че не се опитвай да ни ги пробутваш. Толкова си заблуден че заблуждаваш най-вече себе си че можеш да зареждаш до 80% със 150 киловата мощност.

    Също така се самозаблуждаваш, че по-честите зареждания от 10 до 50% са по вредни за батерията отколкото да я пълниш до 100%, както уж препоръчвал производителя.

    Следващия път, още при избора на електромобил провери дали може да зарежда бързо, защото ако може само със 150 киловата, няма значение дали ще се закачиш на зарядна станция 1500 kW, мощността ще се определя от автомобила.

    Има достатъчно зарядни станции, които да ти позволят да спираш да зареждаш от 10 до 50% за десетина минути и да продължаваш вместо да си губиш времето да зареждаш до 100% за цял час и половина за да спестиш едно две спирания.

    Тоест не стига че си направил грешки от личен опит, вместо да си ги избегнал от чужд опит, но още не си си направил изводите Как да ги избегнеш и следващия път пак ще ги допуснеш и ще обвиняваш електромобилите за собствената си некомпетентност.

    Следващия път засечи за колко време ще заредиш два пъти от 10 до 50%, което е 80% от капацитета на батерията и ще видиш, че пестиш около час.

    Също така можеш да махнеш ограничителя на 76%, защото ще стои на толкова проценти дори да зареждаш с 11 киловата за три денонощия.

    Коментиран от #34

  • 27 РЗС

    13 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гйхйкй":

    Знам, че е така, но все пак обяснявам от опит, защото има много зомбирани мунчовци дето са като него и аз бях един от тях дето вярвах сляпо на колко хубаво било и евтино. Помислих си, ми време е да сменям колата тогава щом е такава благина, движа се без пари, с минимален разход за сервиз, вътре екстри свирки мирки, колата сама се движи, набира като суперкар, минава 500км, ще зареждам за 15лева и ще карам като бей, абе благина. Хахаха Еми нищо общо, ама нищо. В момента много станции са платени дори по супермаркетите, които са безплатни са бавни и не си заслужава да се хабиш да се включваш за половин-един час. И да ви предупредя, ако пише 50кв на колонката, това НЕ Е скоростта с която ще се зарежда вашия ел кар! Сами ще го разберете. Между другото чета вече на много места, че включени ел коли на зарядни за през нощта осъмват със счупен капак на зарядната букса, който е 500 евро и трябва да го плати умния собственик. 3 да ти счупят на година, си завлякал крак със сметките.
  • 28 Съвсем на маймуни ни правиш

    1 11 Отговор

    До коментар #25 от "РЗС":

    "А теслата като цена струва едни 30-40 процента от повечето марки, така че пестене от зарядни няма да е баш по сметката ти. "

    Това пак ли от личен опит? Дали негативният ти опит не е, защото си наел някое подобие на електромобил? Тесла предлага най-евтините автомобили за характеристиките които предлага. Точно обратното на това което твърдиш. Ако беше наел някое porsche тайкан или audi e-tron, което да е равностойно на теслата по отношение на време за зареждане щеше да ти струва по-скъпо дори за наем.

    А на бърза зарядна станция не се ходи да се зарежда. Покрай бързите зарядни станции се минава и се отбиваш за 10 минути да дозаредиш, както вече отбелязах. Ако така или иначе минаваш оттам можеш да заредиш и повече, ако цената ти е ниска.

    В България е другата крайност - абсолютно безплатно е и няма такса за престой. Висят до 100% да не изпуснат кьоровото.

    Коментиран от #33

  • 29 Ггхйлъргииггуц

    3 3 Отговор

    До коментар #24 от "Гйхйкй":

    За разлика от тебе говоря от личен опит. Опитвам се да помогна на човека. Също така от личен опит знам че на тебе не може да ти се помогне и не бих си губил времето да ти се обяснявам. Айде у лево откъдето си се пръкнал. Покупката на електромобил не е задължителна. Не се напиняй.

    Коментиран от #31

  • 30 Атанас

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Вай вай вай":

    Така написано е супер. Ама малко детайли- дизел изминава 900км. Електричка 400-450. Отделно тези 2лв са ако си с гараж и си сложиш станция. А публична, цената рязко се променя и изведнъж ме е 2лв, пак отива на 12. Ей тези неща не трябва да ги пропускаме
  • 31 Тххкй

    10 0 Отговор

    До коментар #29 от "Ггхйлъргииггуц":

    Дан скинеш някоя жилка от напиняне да помагаш? Щ

    Алтруисти некви били електричарите, което е разбираемо. Все пак животът с електричка върви с членство в група за взаимопомощ.

    Коментиран от #32

  • 32 Гиъ6ъгффлнцфе7 цде6ий 6йгуи

    2 9 Отговор

    До коментар #31 от "Тххкй":

    Аз си карам електромобила и не се напъвам да те убеждавам колко е хубаво. На вас са ви се опънали жилите и ще ви изскочат очите от злоба, да обяснявате на останалите с лъжи и манипулации как ние сме се прекарали и как разбираш ли съм зареждал за 80 минути на всяко спиране и на обикновен контакт не можеш да заредиш повече от 76%, щото то такова на баба ти мазето.... Ама на луната струвало по 10 евро на киловатчас. Ами не брат не карам нито в Германия нито на луната. Хайде със здраве!

    Коментиран от #36

  • 33 РЗС

    11 0 Отговор

    До коментар #28 от "Съвсем на маймуни ни правиш":

    Polestar 2 е колата, която карах. 408 коня и има функция да завива, спира и тръгва сама както са теслите. Теслите дори не бяха на първа страница с цените за наем, които най-отдолу бяха по две на polestar 2. От кой точно личен опит говориш ти? на мен опита ми е пресен. ако си избрал да дозареждаш само, ти когато не е час ли ще дозареждаш само, в 3 през нощта, така ли? за да ти е по-евтино. според теб удобно ли е, и колко хора ще предпочетат да ходят по никое време на 30 километра в една страна да си зареждат теслата за по 30-40минути щото е по-евтино с 5 лева, ми то толкова ти е само карането до там, щот ще се влачиш до там, не съм видял електричка да се вдижи със нормална скорост, само едно влачене в крайна лента. Приключвам с обобщение, бързите станции първо не са където ти се иска да са, второ когато има достатъчно много коли, ще висиш на опашки по 2 часакакто е в сащ на места(само да дозаредиш за 10мин), трето, за да дозареждаш от 10 до 50 процента, което е около 20 минути без паркиране,слизания, апликации, кабели, трябва да имаш такива станции на по път, които няма в момента. Към момента трябва специално да караш до едно единствено място на 30км, за да заредиш и това тук е 1.5 милионен град. Отвкъщи аз и още поне 0.5 милиона души не можем да заредим. Има 150кв станция близо до нас, която е 1 паунд на киловат. има и 11кв станция на 1км, която е 0.76 на киловат, в това положение са още много хора,което ти отнема свободата на движение, за да платиш 100 х
  • 34 РЗС

    10 0 Отговор

    До коментар #26 от "Не, не ядем трици":

    коментара ти да махна ограничителя е нелеп и понеже си непросветен, ще ти кажа че на Polestar 2, ограничителя беше сложен на 80 като я взех и веднага го преместих на 90, така че дори и да искаш на този автомобил не можеш да слагаш ограничител на каквото си искаш ти число, а само през 10. пак казвам, това е моя личен опит, а на кой ще вярват хората си е техен личен избор. моя съвет е да се наеме таква кола и всеки да си прецени.
  • 35 тъй шъй

    9 2 Отговор
    Провалът идва по-бързо отколкото очаквахме. За 1-2 години се обърнаха тенденциите. То и "мр. Биин" им го казва- литиево-йонните батерии не стават. Иска се друг тип батерии. Всичко, което е казал в статия за Гардиън е точно така.

    Коментиран от #47

  • 36 РЗС

    9 0 Отговор

    До коментар #32 от "Гиъ6ъгффлнцфе7 цде6ий 6йгуи":

    бих казал, че наистина има хора, които ги е яд на ел колите и собствениците им, както има и такива които ги е яд и завиждат на собственици със супер кари и въобще по-скъпи автомобили като цяло. Но аз не се опитвам да манипулирам или да си измислям, повярвай ми, абсолютно всичко дето казвам е самата истина. Аз бях шокиран от това какъв пробег имат тия коли, колко е мудно и трудно да се зареждат, самото време за зареждане. Дори исках да си купувам тесла Х, защото ми пасва отлично като пространство, дизайн, пъргавост. Парите не са ми проблем, имам и поддържам няколко коли и мога и две тесли да купя. Но това е вече минало. Бих предпочел хибрид пред всяка електричка, но само в гаранция. Не съветвам никой да ходи и да тества електричка само за час време както с двг кола. Трябва поне 4-5-7 дни за да се видят всички предимства и недостатъци. Като цяло ел колите са спокойни и скучни, без шум, без драми. Ако нямате досег до зарядно в дома си, е дори по-скъпо да я движите от стари 200 коня коли и нови до 400 коня. както казах, зареждал съм само на бързи станции и изминах 800км извънградско за 180 евро, със двг се минават 2.3хиляди километра за същите пари със 300 коня дизел със 30% натискане до над 220км в час по магистрала. който иска да вземе и да пробва!
  • 37 Защо въобще ни губиш времето

    1 11 Отговор
    Можеше да се ограничиш само с това изречение което изчерпва абсолютно всичко

    "Отвкъщи аз и още поне 0.5 милиона души не можем да заредим".

    Точка. Тоест не си до зрял за автомобил, ако ще да можеш да си купиш 10 броя.


    Дори не стигаме до наличието на бързи зарядни станции, на които се с правилният автомобил - Тесла, просто включваш и заминаваш без да се занимаваш с апликации и простотии. Щракаш кабела и зареждането започва, връщаш се дърпаш кабела и заминаваш. Включително в България на станции които не са Тесла. България е осеяна с тях и сега през 20-30 км. Ти продължавай да говориш за луната Марс Лондон и Германия. Моя опит е 50 хиляди километра из България и малко из Европа. Единствено в Гърция има нужда да планираш къде ще зареждаш.

    Коментиран от #38, #54

  • 38 РЗС

    8 1 Отговор

    До коментар #37 от "Защо въобще ни губиш времето":

    да, изглежда си прав. Не се замислих, не съм дозрял да карал електричка и да имам къща на 20 километра и 40 минути в час пик чакане по задръствания от центъра в която да си зареждам евтино електричката по цели дни и нощи. Но пък изглежда съм дозрял да стигам пеш за 10 минути до абсолютен център и да съм на 5 минути от всички свестни ресторанти и барове в града. Да ти кажа, когато ел колите станат масови, ще има повишение на цените на ел енергията, таксите и данъците(за ек коли), с толкова, че и тези дето сте по селата и покрайнините ще сънувате двг.

    Коментиран от #39

  • 39 Скъп ток?

    1 9 Отговор

    До коментар #38 от "РЗС":

    А дали няма да стане точно обратното? Заради евтиния до безплатен ток заради свръх излишъци от възобновяеми източници, първоначално бизнеса със зарядни станции ще изключително печеливш, защото надценките ще са огромни, но колкото повече стават зарядните станции толкова повече конкуренцията ще се увеличава и цените ще паднат. Пазарна икономика.

    Между фотоволтаиците върху паркинга и зарядните няма посредници, няма и огромните такси за пренос в Германия.

    Коментиран от #40, #41, #55, #60

  • 40 РЗС

    6 1 Отговор

    До коментар #39 от "Скъп ток?":

    Или пък картел на цените! Що да ти продавам на 30 стотинки като мога да ти взема 1 лев? Толкова е и при съседа! Къде ще идеш? Един бизнес се създава за да се печели, не да си конкуренция и да сваляш цените! В момента има достатъчно много станции на различни фирми и цените като гледам са едни и същи!
  • 41 РЗС

    5 2 Отговор

    До коментар #39 от "Скъп ток?":

    Понеже не разбираш нищо от бизнес, ще ти кажа два факта за картела в момента. Тесла продават тока на 0.5 евро на тесла клиенти и 0.8 евро на не тесла коли. А останалите продават тока на 0.8 до 1 евро. Сиреч щом тесла може на 0.5 значи струва дори по малко, но останалите го продават х2. Ето ти картел пред очите.
  • 42 Вселена

    2 0 Отговор
    Студен ядрен синтез е като дървено желязо. Такова животно няма не само на тази планета, но и в тази вселена.
  • 43 Субсидии

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Вай вай вай":

    Токс е субсидиран а дизела е антисубсидиран с акциз .
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Браво бе Радо

    5 0 Отговор
    Направи им клизма на токаджийте тоя път.

    Коментиран от #48

  • 46 Петър Тузаров

    2 3 Отговор
    Няма човек с функциониращ мозък, който да не знае че и с 300 катализатора гърнето пуска сгур и отрова, изгорели газове

  • 47 Ко ко?

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "тъй шъй":

    Били да ми говори за е-коли е все едно да играя шах с гълъб

  • 48 Даскала

    0 3 Отговор

    До коментар #45 от "Браво бе Радо":

    Я първо научи да пишеш на български, че нищо не се разбира.

    Коментиран от #50, #51

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 То па на тебе

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Даскала":

    Ти се разбраха потурите.
  • 51 Даскале...

    0 1 Отговор

    До коментар #48 от "Даскала":

    Не ме разбра но клизмата я усети нали.
  • 52 И аз казах

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Както казах":

    Ще ги палим тия котлони дет ги видим.
  • 53 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "Вай вай вай":

    Говори ми за поддръжката: 7000 долара за носач на Тесла, как ти се виждат? 100 км на ток са ти поне 30 квтч, ако караш супер пенсионерски или поне 40 квтч, ако си караш нормално. Това са 8 или 9 лева на 100 км, което ще си избие стоте бона за електричка след има-няма стотина години.
  • 54 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #37 от "Защо въобще ни губиш времето":

    ха ха ха Човекът, който не иска да си купи електромобил, но упорито убеждава другите колко било яко, каза на човекът, карал електромобили и с възможност да си купи два, че не бил дорасъл за такъв ха ха ха ха ха. Падаш по г3 но пак се мислиш за каймак. Ето, това те прави теб незрял.
  • 55 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #39 от "Скъп ток?":

    Токът поскъпва с всяка година, но ти още сънуваш безплатен ток. Слизай на земята, момче!

    Коментиран от #56

  • 56 РЗС

    4 0 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    логически няма смисъл горивото за каквото и да било ппс да бъде безплатно. това е огромен бизнес и няма логика цените да падат, когато потреблението се увеличава. компаниите трябва да правят огромни инвестиции с огромни кредити за да строят соларни паркове и да купуват батерии, кондензатори и да изграждат огромни инфраструктури за да продават тока. И разбира се, че им излиза по-евтино от колкото го продават. Както казах тесла продават на 0.5 евро, но на останалите на 0.8 евро. Могат да продават и на другите на 0.5 евро и да им вземат клиентите, но не го правят, защото са седнали и са се рабрали за цените. А като пионери и с най-голяма инвестиция тесла им излиза сигурно дори по 0.2 евро със всички разходи на киловат. Както виждате по бензиностанциите не продават гориво евтино, цените са горе долу едни. Когато ел колите са масови ще наложат хубав акциз и тока ще стане по 2. Тия дето ще си сложат соларни панели вкъщи и ще похарчат камара пари за система ще им облагат добива на соларите и ще им страшно хареса. Всяка държава се издържа от данъци и акцизи, когато тока е масово гориво, нали никой не си помисли няма да бъде наложен акциз и какви ли не данъци.
  • 57 глист на лист

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "незнайко":

    Това ще се случи паралелно с мобилните телепорти-портали за масовия потребител(юзър).Всеки ще може да се върне оттам откъдето е произлязал...ще има и загубили се.
  • 58 Име

    4 0 Отговор

    До коментар #9 от "Чекмеджан ефенди":

    Ще имате зависимост от цената на тока тогава. По-добре да има и петрол и ток за диверсификация и някаква "конкуренция". Но явно в главата ви е само робството и монополните зависимости!
  • 59 сашо

    6 0 Отговор
    Досега тези иди...оти ни убеждаваха, преди няколко месеца като казваха " странно при нас се предпочитани дизеловите коли, " Българина продължават да харесвал и и да купува дизелови сякаш остана да кажат ,че е глупав с стар манталитет и начин на мислене , когато цивилизованите Европейци предпочитали електрическите . Всичко е лицемерие, лъжа ,пропаганда платени статии от предатели които пишат по желание на господаря си. Нищо чудно кривокраката усойница и да поиска от 2027 година и самолетите да са електрически колкото и абсурдно днес да звучи от тях може да се очаква.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 грешна политика

    2 0 Отговор
    Когато направят електрическите коли евтини, леки, удобни, да минават 800-1000км. с едно зареждане и батериите да издържат 10-12 години минимум, тогава ще си купим! Валяци по 2,5т., с които се минават 300км, за 100хил.лв. - мерси!