4 Април, 2024 10:51 14 132 39

Служебни автомобили: дизелът отново излиза на мода

  • електромобили-
  • служебни коли-
  • дизелови коли

От новата тенденция печелят марки, които не загърбват ДВГ

Служебни автомобили: дизелът отново излиза на мода - 1
Снимки: Shutterstock

Доскоро огромната част от служебните автомобили бе в полза на дизела, то сега постепенно този вид коли преминават към електричество. Едно проучване н Германия обаче показва, че електромобилите всъщност съвсем не са толкова изгодни за фирмите, колкото изглеждат.

Оказва се, че дизеловият двигател, който уж вече е отписан, се представя значително по-добре. Решаваща в случая е „общата цена на притежание“. Заради отпадане на стимулите тази обща цена вече не е по-ниска за електрическите автомобили и понякога дори е по-висока, отколкото за колите с двигателите с вътрешно горене.

Сравнение, публикувано на страниците на Automobilwoche за 13 различни дизелови и електрически модела, показва, че: „За период от три години дизелът струва средно 1324 евро на месец, докато електрическите автомобили струват 1331 евро. Тази тенденция се потвърждава и от изчисленията на специалистите от ADAC.

Колкото по-големи са колите и колкото по-висока е консумацията, толкова повече разходите за електроенергия стават по- важни. Докато разходите все още са поносими при зареждане с помощта на wallbox в собствен или фирмен гараж, нещата изглеждат зле, когато става въпрос за бързо зареждане.

При чисто електрическите автомобили разходите за бързо зареждане са тези, които могат да провалят очакваните спестявания. Според най-големия германски портал за електрически автомобили EFAHRER, средно киловатчас на обществено бързо зарядно устройство струва 60 цента.

Служебни автомобили: дизелът отново излиза на мода

Ако шофьорът на електрическа кола не е внимателен, когато зарежда електромобила си и винаги зарежда на скъпи бързи зарядни устройства на магистрала, то всяко предимство на електрическите автомобили по отношение на гореспоменатата обща цена на притежание бързо ще бъде загубено.

Освен това има загуба на време в сравнение с дизеловите, бензиновите или хибридните автомобили поради честите и бавни процеси на зареждане. Обхватът остава основният проблем. В момента нито един електромобил няма шанс срещу икономична дизелова кола.

Deutsche Automobil Treuhand (DAT) прави паралелно проучване сред мениджърите на автопаркове. Резултатът: Две трети от анкетираните не приемат, че електрическите автомобили могат да покрият всички разстояния в съответната компания, използвайки само електричество.

Измамите с пробега при електрическите автомобили също оказват все по-голямо влияние тук: на практика пробегът, обещан от производителите, доста често остава значително под реалния. Това важи с пълна сила за извънградски шофирания.

Служебни автомобили: дизелът отново излиза на мода

Дори с ограничение на скоростта, както показва текущо сравнение на AutoBild, от 130 км/ч, 53 от 61 модела се провалят на теста. Разбира се, операторите на автопаркове и потребителите на служебни автомобили все по-често изпитват това неудобство и ръководителите на компании започват да се отказват от електромобилите си.

Има и друг проблем: високата загуба на стойност на настоящите електрически модели. Особено при лизинга голяма част от доставените превозни средства се изкупуват след срока за служебна употреба просто на безценица, което въобще не се нрави на работодателите.

Изводът е, че превъзходството на дизеловите коли при дълги пътувания е все още голямо и в обозримо бъдеще все повече компании ще се отказват от закупуването на електрически фирмени коли. Това твърди и експертът по автопаркове Марк Оливър Принцинг пред „Automobilwoche“.

И докато все повече марки се отказват от двигателите с вътрешно горене, тортата за коли с двигатели с вътрешно горене ще става все по-малка и по-малка в средносрочен до дългосрочен план - но компании като Skoda или BMW , които имат широка гама от задвижващи технологии, вероятно ще могат да получат по-голямо парче от нея.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    65 10 Отговор
    Супер анализ. Браво. "Право куме в очи". Електричките са на умиране. Такива материали трябва да се пишат по-често, а не само пропаганда за измислените електрокари.
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Аз да кажа

    52 9 Отговор
    Дизела винаги е бил на мода. И ще бъде. Сега ще се окаже, че дизела не замърсява околната среда и продажбите се увеличават. Пари, майка....там е истината
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Ха ха ха ха

    44 10 Отговор
    БалъциТе да купуват тостери пък ние шефовете ще караме дизели. Икономични, надеждни, с дълъг пробег. Овците да продължават да блеят
  • 9 мдаа

    21 45 Отговор
    Много е на мода дизела, докато се разхождаш по тротоара и покрай теб бълват къбета една след друга дизеларки ! Супер полезно е

    Коментиран от #13

  • 10 Бауу

    18 27 Отговор
    Аз най обичам да си карам дизела с включено парно, а пред мен да кара друг дезел ! Страхотно е

    Коментиран от #14

  • 11 Помня аз

    38 3 Отговор
    През пандемията шефа на Пфайзер имаше работно посещение в Израел, но на аерогарата не беше допуснат в страната. Причината беше, че само ваксинирани могат да влезнат. А той не беше ваксиниран ( шамар за нас ) и се върна обратно. Те такова е положението с ел колите и еконормите. Още въпроси?
  • 12 флипп

    25 4 Отговор
    В други новини - водата е мокра, слънцето изгрява сутрин
  • 13 Гражданинът Х

    25 6 Отговор

    До коментар #9 от "мдаа":

    На село е така. Слагай противогаз и продължавай с разходките.
  • 14 Иронично

    27 6 Отговор

    До коментар #10 от "Бауу":

    За по-добро усещане отвори прозореца и карай зад градски автобус. Те са еко, нали?

    Коментиран от #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Интересно...

    35 5 Отговор
    Как на някои им пречат колите в населените места, но ...камиони, пикапи, микробуси, автобуси и основно големи дизелови превозни средства не им правят впечатление. Чудно, а?
  • 17 Читател

    20 8 Отговор

    До коментар #14 от "Иронично":

    Масово автобусите са на природен газ. От години не съм виждал автобус на дизел. Поне във Варна и София.

    Коментиран от #20

  • 18 Техно

    19 4 Отговор
    Електромобилът няма да е нито първото, нито последното техническо "нововъведение" което в крайна сметка се оказва в кофата за боклук. Разликата е само в размерът на инвестициите. Умните фирми според мен лъжат жестоко за размерът на инвестициите (с ПиАр цели), а тъпите които верно ги грухат в разработка на ел. коли ще си отидат от пазарът тихичко (вероятно Волво ще са първите).
  • 19 Съдията Дред

    24 8 Отговор
    То по магистралата София Бургас, пак има зарядни, ама я тръгнете от София до Варна и се наслаждавайте. Обикновено спирам за почивка в Търново на Макдоналдс, и са редовни скандалите кой първи е дошъл на зарядната. Отделно, че се влачат като бабички, за да им стигне тока и образуват задръствания по пътя също като някое Москве. А на мене дизеляка/нов ми е, не пуши/ ми дава под 4 на сто разход.
  • 20 Запознат

    7 16 Отговор

    До коментар #17 от "Читател":

    Всъщност е смес от газ и дизел. Не се вижда дим, но замърсява повече от автомобил. Факт.
  • 21 Гост

    5 19 Отговор
    Заради скапаните батерии ще трябва още да търпим пушещите дизелаци.
  • 22 Къде отиваш

    20 0 Отговор
    Много емоции, много глупости. Фактите са си факти и колкото и да се увърта, те са си там. Първо: електричките не са екологични. Второ. По скъпо е да караш и поддържаш електричка. Трето. Първоначалната инвестиция за електричка не се възвръща. Четвърто. Електричката те ограничава да пътуваш от контакт до контакт. Вярвам, че някой ден автомобилите с алтернативни двигатели ще имат всички предимства, но този ден не е сега. Няма и да е утре. Може би след 10-на години!?

    Коментиран от #24

  • 23 Завесата се

    7 0 Отговор
    Проблема е само един - батериите! Свързаните с тях екстри, като ресурс, време за зареждане/разреждане и цена/екология. Цената на тока, си е монопол; няма мърдане. Ама то си се знаеше отдавна. Както е казал, великия Остап Бендер ...
  • 24 вседрфтгъхуи

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "Къде отиваш":

    По същество и сам по себе си електрокара е по-екологичен, но с максимум 5-10% в период от 10 години- не е малко, но не стига... Разликата е, че се измества замърсяването от града към централите за ток- това вече е сериозна полза за мен и теб. Как ще осигуриш обаче производството на толкова ток и как ще изградиш мрежата от зарядни станции е друга тема и буквално ликвидира всяка "екологичност" за електрокарите.
    Поддръжката на електрокара за 150 000км. се свежда буквално до смяна на гуми, доливане течност за чистачки, комплект накладки (без дискове) и зареждане на климатика- това според моя "скромен" опит за над 250 000 мили с Теслъ... Тоест това не е никакъв проблем и частично нивелира високата цена...
    Реалните проблеми са другаде:
    -инфраструктурата която липсва и няма никакъв шанс да стане масова и удобна
    - тоталната липса на свобода, за да минеш Варна-София трябва да зареждаш поне 2 пъти по пътя и да се молиш да е свободна станцията, а всяка кола изминава поне 700км. с 1 резервоар
    - зверското обезценяване на електрокарите
    - застрахователите по света масово вдигат застраховките на електрокарите щото и най-малката вдлъбнатина по батерията означава "замяна" струваща обичайно колкото колата...
  • 25 Тъй

    8 3 Отговор
    Феновете на тока- ще се качите ли на самолет на батерии
  • 26 Име

    3 0 Отговор
    Субсидиите спират, спират и покупките на електрокари.
  • 27 Ха ха ха а така

    3 0 Отговор
    Либералистичната измама с електричките е на път да се провали изцяло , и пак ще си караме бензинки и дизелчета като пичове безгрижни ....
  • 28 Име

    0 0 Отговор
    За 7 евро на месец разлика никой няма да направи проблем. Ясно е,че сумата е повече от 700 ма месец, заради разликата в цената лато нова, разликата в застраховките и овехтява ето на електричките.
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.