Доскоро огромната част от служебните автомобили бе в полза на дизела, то сега постепенно този вид коли преминават към електричество. Едно проучване н Германия обаче показва, че електромобилите всъщност съвсем не са толкова изгодни за фирмите, колкото изглеждат.
Оказва се, че дизеловият двигател, който уж вече е отписан, се представя значително по-добре. Решаваща в случая е „общата цена на притежание“. Заради отпадане на стимулите тази обща цена вече не е по-ниска за електрическите автомобили и понякога дори е по-висока, отколкото за колите с двигателите с вътрешно горене.
Сравнение, публикувано на страниците на Automobilwoche за 13 различни дизелови и електрически модела, показва, че: „За период от три години дизелът струва средно 1324 евро на месец, докато електрическите автомобили струват 1331 евро. Тази тенденция се потвърждава и от изчисленията на специалистите от ADAC.
Колкото по-големи са колите и колкото по-висока е консумацията, толкова повече разходите за електроенергия стават по- важни. Докато разходите все още са поносими при зареждане с помощта на wallbox в собствен или фирмен гараж, нещата изглеждат зле, когато става въпрос за бързо зареждане.
При чисто електрическите автомобили разходите за бързо зареждане са тези, които могат да провалят очакваните спестявания. Според най-големия германски портал за електрически автомобили EFAHRER, средно киловатчас на обществено бързо зарядно устройство струва 60 цента.
Ако шофьорът на електрическа кола не е внимателен, когато зарежда електромобила си и винаги зарежда на скъпи бързи зарядни устройства на магистрала, то всяко предимство на електрическите автомобили по отношение на гореспоменатата обща цена на притежание бързо ще бъде загубено.
Освен това има загуба на време в сравнение с дизеловите, бензиновите или хибридните автомобили поради честите и бавни процеси на зареждане. Обхватът остава основният проблем. В момента нито един електромобил няма шанс срещу икономична дизелова кола.
Deutsche Automobil Treuhand (DAT) прави паралелно проучване сред мениджърите на автопаркове. Резултатът: Две трети от анкетираните не приемат, че електрическите автомобили могат да покрият всички разстояния в съответната компания, използвайки само електричество.
Измамите с пробега при електрическите автомобили също оказват все по-голямо влияние тук: на практика пробегът, обещан от производителите, доста често остава значително под реалния. Това важи с пълна сила за извънградски шофирания.
Дори с ограничение на скоростта, както показва текущо сравнение на AutoBild, от 130 км/ч, 53 от 61 модела се провалят на теста. Разбира се, операторите на автопаркове и потребителите на служебни автомобили все по-често изпитват това неудобство и ръководителите на компании започват да се отказват от електромобилите си.
Има и друг проблем: високата загуба на стойност на настоящите електрически модели. Особено при лизинга голяма част от доставените превозни средства се изкупуват след срока за служебна употреба просто на безценица, което въобще не се нрави на работодателите.
Изводът е, че превъзходството на дизеловите коли при дълги пътувания е все още голямо и в обозримо бъдеще все повече компании ще се отказват от закупуването на електрически фирмени коли. Това твърди и експертът по автопаркове Марк Оливър Принцинг пред „Automobilwoche“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
11:02 04.04.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Аз да кажа
11:07 04.04.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Ха ха ха ха
11:12 04.04.2024
9 мдаа
Коментиран от #13
11:15 04.04.2024
10 Бауу
Коментиран от #14
11:18 04.04.2024
11 Помня аз
11:19 04.04.2024
12 флипп
11:21 04.04.2024
13 Гражданинът Х
До коментар #9 от "мдаа":
На село е така. Слагай противогаз и продължавай с разходките.11:22 04.04.2024
14 Иронично
До коментар #10 от "Бауу":
За по-добро усещане отвори прозореца и карай зад градски автобус. Те са еко, нали?Коментиран от #17
11:24 04.04.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Интересно...
11:28 04.04.2024
17 Читател
До коментар #14 от "Иронично":
Масово автобусите са на природен газ. От години не съм виждал автобус на дизел. Поне във Варна и София.Коментиран от #20
12:11 04.04.2024
18 Техно
13:14 04.04.2024
19 Съдията Дред
13:18 04.04.2024
20 Запознат
До коментар #17 от "Читател":
Всъщност е смес от газ и дизел. Не се вижда дим, но замърсява повече от автомобил. Факт.13:19 04.04.2024
21 Гост
20:47 04.04.2024
22 Къде отиваш
Коментиран от #24
21:02 04.04.2024
23 Завесата се
22:35 04.04.2024
24 вседрфтгъхуи
До коментар #22 от "Къде отиваш":
По същество и сам по себе си електрокара е по-екологичен, но с максимум 5-10% в период от 10 години- не е малко, но не стига... Разликата е, че се измества замърсяването от града към централите за ток- това вече е сериозна полза за мен и теб. Как ще осигуриш обаче производството на толкова ток и как ще изградиш мрежата от зарядни станции е друга тема и буквално ликвидира всяка "екологичност" за електрокарите.Поддръжката на електрокара за 150 000км. се свежда буквално до смяна на гуми, доливане течност за чистачки, комплект накладки (без дискове) и зареждане на климатика- това според моя "скромен" опит за над 250 000 мили с Теслъ... Тоест това не е никакъв проблем и частично нивелира високата цена...
Реалните проблеми са другаде:
-инфраструктурата която липсва и няма никакъв шанс да стане масова и удобна
- тоталната липса на свобода, за да минеш Варна-София трябва да зареждаш поне 2 пъти по пътя и да се молиш да е свободна станцията, а всяка кола изминава поне 700км. с 1 резервоар
- зверското обезценяване на електрокарите
- застрахователите по света масово вдигат застраховките на електрокарите щото и най-малката вдлъбнатина по батерията означава "замяна" струваща обичайно колкото колата...
09:27 05.04.2024
25 Тъй
11:24 05.04.2024
26 Име
14:42 08.04.2024
27 Ха ха ха а така
13:17 21.04.2024
28 Име
18:13 23.04.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.