Last news in Fakti

30 Май, 2024 09:35 22 137 28

Great Wall затваря европейската си централа, но какво се случва с марката у нас?

  • gwm-
  • great wall-
  • wey-
  • ora-
  • българия-
  • европа
Great Wall затваря европейската си централа, но какво се случва с марката у нас? - 1

Китайският автомобилен производител Great Wall Motors ще затвори европейските си офиси в Мюнхен. Това ще се случи през август тази година, а причината е, че компанията трудно намира купувачи за продуктовата серия Ora и Wey на Стария континент. От централата ще бъдат освободени всичките 100 служители.

Автомобилният производител обаче ще остане на съществуващите пазари в Европа, включително и на този в България, но отменя плановете си за разширяване в други европейски страни. Както вече споменахме слабите продажби играят ключова роля за решението. Great Wall Motors има само 6 300 продажби в Европа през 2023 година.

Great Wall затваря европейската си централа, но какво се случва с марката у нас?

Статистиката показва, че през 2023 година Great Wall са продали общо 316 018 автомобила на задграничните си пазари, но само 6 300 от тях са в Европа. Както съобщава германската медия Manager Magazin, офисите на Great Wall в Мюнхен ще затворят в края на август, а всичките 100 служители ще бъдат съкратени. Въпреки тази новина, Great Wall излезе с изявление за ангажимента си към съществуващите европейски пазари, като същевременно призна необходимостта от корекции на фона на нестабилния пазар.

През ноември 2023 г. Great Wall Motors обяви консолидирането на марките Ora и Wey в едно звено GWM, преименувайки съответно своите продукти. Тогава китайският автомобилен производител планира експанзия в Испания, Италия, Португалия, Белгия, Люксембург, Холандия, Австрия, Швейцария, Дания, Исландия и България в рамките на 2024 година, която сега е частично отменена. Както вече споменахме, това не засяга родния пазар.

От представителството на марката у нас коментираха случващото се така:

През 2020 година, Great Wall Motor взе решение да централизира своя бизнес в Европа, създавайки свое дружество в Германия - Great Wall Motor Deutschland GmbH, ръководена от факта, че това е един от най-развитите и конкурентни пазари в Европа с дългогодишна история и опит в проектирането, дизайна и производството на автомобили.


Имайки предвид разрастването на продажбите на международните пазари, които в последно време представляват над 30% от общите, GWM взе решение да промени своя подход и бизнес стратегията си, и в резултат на това наскоро беше създадено дъщерното дружество Great Wall International Trade Company Limited, която компания ще се фокусира изцяло върху развитието и оперирането на всички външни пазари. Новооткритото дружество ще има централна роля в разгръщането на задграничните пазари и оказването на търговска, маркетинг и след-продажбена подкрепа, по пътя към постигането на пълния потенциал на всеки един пазар. Към днешна дата една голяма част от пазарите вече се управляват от новосъздаденото дружество и се очаква постепенно това да се случи с всички пазари до края на 2024.


Предвид промяната на цялостната стратегия, GWM Взе решение да закрие Great Wall Motor Deutschland GmbH, като релокира част от своите служители на други места, но запазва Европа като свой приоритетен пазар, който да развива. Всички дейности по осъществяването на бизнес стратегията на GWM в Европа, която включва навлизане на нови пазари, създаване на нови и надграждане на съществуващите дистрибуторски мрежи, представяне на нови продуктови линии, както и постоянно продължаващите проучвания за възможностите за локализация, чрез създаване на производства в Европа, ще бъдат поети от новосъздаденото дружество.


Бъдещето на компанията и нейните продукти са вълнуващи, а присъствието ѝ и развитието на Европейския пазар – сигурно. Компаниятa и изключителното партньорство в лицето на БАИ, със своето разрастващо се продуктово портфолио, ще продължи да радва своите българските клиенти като им предоставя комфортно и сигурно пътуване, с класа и стил за всеки характер.

Затварянето на европейския офис означава, че цялостното управление вече ще се извършва директно от централата в Баодин в Китай. Гамата на GWM в момента включва Ora 03 (известен преди като Ora Funky Cat), както и SUV моделите Wey 03 и 05. У нас се продават и моделите Haval. Най-луксозният модел на китайците към момента е Wey 05. Остава да видим дали европейският дебют на седана GMW Ora 07 в стил Panamera ще се състои през лятото на 2024-а, както беше първоначално обявено.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    33 20 Отговор
    Китайците си знаят работата
  • 2 Гориил

    34 27 Отговор
    Great Wall планира да продаде повече от един милион коли в Русия до 2030 г. Централният офис на компанията в Москва не е в опасност.

    Коментиран от #3, #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 тъй шъй

    57 38 Отговор
    Като ви казвахме тук, че китайските псевдоавтомобили и този път няма да дойдат в цивилизования свят, не вярвахте. Да правиш аналогия с продажбите на телефони и коли е наивно. А европейците въобще не са наивни и огромните културни натрупвания водят до правилен избор. Даже и в БГ никакви ги няма китайските превозни средства.

    Коментиран от #12, #18

  • 5 Колата хубава ли е?

    44 20 Отговор
    Или китайска?

    Коментиран от #19

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Маша

    35 9 Отговор

    До коментар #2 от "Гориил":

    Ти да видиш Автоваз какво планира!!! Засега само стоката на Уралския вагоностроителен се харчи.

    Коментиран от #20

  • 8 Пенчо

    51 21 Отговор
    Като човек който кара кола от тази марка мога да кажа че не са чак толкова лоши коли. Купени са за служебни и са карани като такива . Повечето достигнаха 400 500к км. Ремонтите не са много повече от на всяка друга марка.

    Коментиран от #10

  • 9 Гориил

    35 18 Отговор

    До коментар #3 от "666":

    Брюкселското безстрашие ще доведе Европа до неочаквани резултати.
  • 10 Механик

    22 9 Отговор

    До коментар #8 от "Пенчо":

    Ако караш Волекс или Флорид това е Тойота Ярис. Не се разваля. Пикапите и джиповете се трошат много по-често.

    Коментиран от #16, #22

  • 11 Волекс

    26 4 Отговор
    В Германия само Дачии карат, затова.
  • 12 бай Бай

    22 13 Отговор

    До коментар #4 от "тъй шъй":

    половината чаракове и модули на китайските коли особенно волеекс които Гриша Ганчев правеше са на големи европейски концерни признати в производството на авто части!!
    Спирачни систечи, електронно оборудване, климатици, горивни системи и др. са то доказани производители иначе никой няма да ги пусне на пазара!
  • 13 Хвърчилото от село

    27 42 Отговор
    Китайските боклуци нямат място по пътищата на България и ЕС!
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Гост

    13 21 Отговор
    У нас марката се отказа да прави коли. А уж сме в дем0крация и псевд0атланти3ъм.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 АУУУУУ

    25 14 Отговор
    АБЕ КАКВО СТАВА......6300 ЗА ЦЯЛА ЕВРОПА ......ЧЕ ТЕ ДАЧИЯ ПРОДАВАТ ПОВЕЧЕ САМО В БЪЛГАРИЯ.......НЕЩО КАТО ЗАКАНИТА НА БРИКС.......ЩЕ СРИНЕМ ЕВРОТО И ДОЛАРА....ПЪК ТО 🤡🤡🤡🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #23

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Ами как да ти

    13 8 Отговор

    До коментар #5 от "Колата хубава ли е?":

    обясня, и двете заедно е и хубава и китайска и евтина.
  • 20 Бъркаш щот имаш куквици в

    15 20 Отговор

    До коментар #7 от "Маша":

    ралупата на раменете иначе щеше да знаеш,че Авто ВАЗ и Уляновския завод работят на максималка,както и заводите произвеждащи УрАЛ,КАМАЗ,ГАЗ и БАЗ.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Приятел има

    17 4 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Грейт Уол не пикапа от нов и освен ламарините които са ръждясали друго не му създава проблеми,а го ползва за катър в буквалния смисъл на думата и за лов,като не е жален въобще.Склонен съм да вярвам на колегата който казва,че не се чупят повече от другите.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 ти и сега го

    6 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ша клекна когат":

    лапкаш .довечера с графитна грес
  • 26 Гост

    20 11 Отговор
    Тия още не са дошли и вече си тръгват. Не стига, че скъпи, не стига, че китайски, ами тръгнали срещу Европа с вековни традиции в автомобилостроенето. Никакъв шанс!
  • 27 Тити

    23 11 Отговор
    Китайците си мислеха че Европейците са бунаци като Рашистите и ще им купуват техните трошки.
  • 28 Тоалетната хартия

    5 17 Отговор
    Китайците не бягат от Еврогея, просто не им се занимава с глупости, да променят мненията на еврогйците!!!