Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai

23 Февруари, 2025 09:30, обновена 23 Февруари, 2025 17:21 28 796 54

  • hyundai-
  • inster-
  • тест

Моделът Inster е идеалната градска кола, задвижвана от електричество

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 1

Наскоро стана ясно, че в Южна Корея електромобилите не се продават така добре, както им се иска на Hyundai , но това съвсем не е така у нас. Марката е една от онези, които продават най-много електромобили на родния пазар и интересното е, че на родна почва Hyundai продължава да чупи рекорди.

Сега на ход е и най-достъпния електромобил с марка Hyundai, който със сигурност ще увеличи продажбите на корейските електромобили, както у нас, така и в цяла Европа. Става въпрос за модела Inster. Ние го тествахме и първоначалните ни впечатления са за една отлична градска кола с много простор в купето, която обаче става и за умерено дълги извънградски преходи.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 2

Естествено този автомобил си има своите недостатъци, но когато не сте във връзка с него всеки ден, е лесно да ги видите (в този случай, ужасно бавно ускорение, твърде много звукови сигнали и т.н.), но това е нищо пред онова, което новия Hyundai Inster ви дава - изключително много нови технологии за цената си. Ето и всъщност как го видяхме.

Екстериор

Първото, което се набива на очи е нетрадиционния за масовите коли в Европа и у нас външен вид. Известно е, че корейците не се притесняват да експериментират с дизайн, но тук са надминали себе си. Колата изглежда (според нас) особено привлекателно и модерно. Със своите 3-83 метра дължина, Inster е значително по-къс от Ioniq 5 или Kia EV3, което придава на хечбека истинско усещане за автомобил „създаден за трафика в големите градове“. Това е възхитителен, но несъвършен градски електромобил, който разбираемо, ще бъде обект на желание за млади хора с активен градски начин на живот.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 3

За този тип хора Inster със сигурност е сделка. Започвайки с цена от 49 990, това е около 25 000 лева от Hyundai Ioniq 5, с отлично базово оборудване, този електромобил е един от най-евтините у нас (по-евтин е единствено Dacia Spring, но румънското предложение отстъпва по отношение на технологии и оборудване). Като цяло колата ни направи очарователно първо впечатление.

Множеството заоблени части на екстериора – "щастливо" изглеждащи предни и задни светлини, 17-цолови алуминиеви джанти с четири спици са все неща, които се вписват стилно в иначе сладкото на вид автомобилче. А с акценти като пикселните графични LED светлини, късите надвеси, черната решетка и наличната двуцветна боя правят Inster едно добре пропорционално субкомпактно и същевременно хипстърски модерно автомобилче от А-сегмент, което според нашето мнение е още една от печелившите дизайнерски линии на Hyundai.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 4

Интериор

Външният вид на Inster и по-конкретно неговите размери, съвсем не предразполагат за това, което ви очаква вътре. Още с влизането се вижда, че салонът е далеч по-просторен от очакваното. Този градски автомобил е показателен за това, как дизайнът с дълго междуосие и къси надвеси може да осигури доста прилично пространство не само отпред, а и на задните седалки.

Любопитно е, че Hyundai използва подобна на пейка предна седалка, минимизира отделението за съхранение между седалките отпред и инсталира компактна конзола в таблото, за да създаде тунел за лесен достъп до вратата от страната на пътника. (това при положение, че сте паркирали много близо до някоя кола и искате да излезете от страната на пасажера).

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 5

Що се отнася до приборите на арматурното табло, можем без колебание да кажем, че са информативни и интуитивни за навигиране. Два 10.25-инчови екрана – информационно-развлекателен модул и дисплей на водача – фокусират вниманието върху многото функции на автомобила. Специфичните системи за безопасност и удобство варират в зависимост от оборудването, но списъкът с наличните технологии е по-дълъг, отколкото повечето купувачи на градски електромобили могат да очакват.

Те включват асистент за избягване на сблъсък отпред, асистент за избягване на сблъсък в мъртва точка, предупреждение за внимание на водача и интелигентен круиз контрол със Stop & Go функция. Помислено е и за своеобразния уют в салона, като амбиентното осветление може да се променя в един от 64 цвята. Има отопляеми и охлаждани предни седалки, цифров ключ и т.нар. HVAC (heating, ventilation, and air conditioning) настройка за пестене на енергия. С други думи, Inster има почти всички удобства, които бихте искали в по-евтин електромобил.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 6

Качеството на материалите е много добро, както и това на самата сглобка. Практичността се вижда навсякъде в салона, като основен акчент е регулируемата задна седалка, която освен в предно задна посока е снабдена с функции за удобно позициониране на наклона на облегалките. Така лесно можете да избирате повече пространство на задния ред или по-голям товарен обем.

Двигател и ходови характеристики

Както вече споменахме в началото, основният недостатък на Inster е слабото му ускорение. Дори в спортен режим на по-мощната версия със 115 конски сили (каквато тествахме ние), колата не е супер бърза при потегляне. но пък е достатъчно динамична за градския трафик и няма да чувате клаксони от нетърпеливи водачи зад вас. Ускорението на Inster от място до 100 км/ч е малко над 10 секунди. Този недостатък обаче не се отнася за т.нар. доускорение. Изненадващо, но е факт, че при скорост от 80 км/ч при рязко настъпване на десния педал динамиката определено се усеща и изпреварванията стават с лекота.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 7

А настройката на задвижването на предните колела осигурява много пъргавина с директно управление и солиден баланс. Системата на окачване (предно McPherson, и торсионна греда отзад) е идеална за гладки пътища, но по по-разбитите такива возията все пак отстъпва на, да речем, Ioniq 5, който използва E-GMP платформата на Hyundai. Inster са базира на субкомпактната платформа K1, която беше представена през 2017 година и иначе се използва за превозни средства, задвижвани с ДВГ.

Тук обаче тя е модернизирана и съобразена доколкото е възможно с електрическия силов тракт. Всичко това прави возията на Inster твърда, но не непоносима или с други думи, като на всеки такъв автомобил от А-клас. Нещото, което ни направи силно впечатление е отличната, петстепенна регулируема регенеративна спирачна настройка на i-Pedal системата на Hyundai. В най-горното пето ниво тя е идеална за ежедневно градско шофиране. Това е оптималната настройка и би било добре да я направите по подразбиране и почти ще забравите за спирачния педал в града.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 8

Автономен пробег и време за зареждане

Що се отнася до пробега и зареждането, Inster не поставя никакви рекорди. И все пак, 30-минутното време за зареждане от 10-80 процента с помощта на 120 kW бързо зарядно устройство на 49 kWh батерия и пробег с пълно зареждане от 355 км по WLTP, е напълно достатъчно за перфектното градско автомобилче. За съжаление, тези числа са само за модела Long-Range с 15-цолови джанти.

Версията Standard Range ще измине 300 км, прогнозират от Hyundai. Това с базовия пакет 42 kWh батерия и с електромотор с мощност 97 коня, но и тук времената за зареждане са подобни. Inster също има 11 kW вградено зарядно устройство, което не е типично за преките конкуренти на този модел. Опционалната термопомпа също е плюс за модел от този клас. А между другото, за всеки, който търси по-сериозни взаимоотношения с Inster, от представителството на Hyundai у нас предлагат и множество допълнителни аксесоари за персонализиране. Такива например са масичка за задната седалка като на самолет, стойка за чадър отзад, както и опции за гарниране на горната облицовка на вратата като държачи за снимки или мрежи за съхранение.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 9

Заключение и цена

Нашето мнение е, че точно такъв тип трябва да са днешните електромобили - такива, придвижващи се основно в града. И Inster е именно такава кола - перфектната за ежедневно градско шофиране. Нашият първи тест обаче показа, че с това автомобилче спокойно се придвижвате и по магистрала, при това с максимално разрешената от закона скорост, но тук разходът става сериозен. Иначе колата е доста икономична в града и с радиус на завой от 10.6 метра и дължина под 4 метра, е истинско удоволствие за шофиране.

Що се отнася до цените, то те не са ниски, но са от най-ниските що се отнася за електромобил. Цената за Inster варира в диапазона 49 990 - 65 400 лева с ДДС, но предвид това, което предлага новия Inster могат да бъдат определени, като доста атрактивни. А дали ще се продава добре, ще покаже времето. Може би не е имало по-трудно време за прогнозиране на бъдещите продажби на електромобили от сегашното, но е лесно да се види логиката в решението на Hyundai за лансиране на достъпни субкомпактни електромобили, предназначени основно за града.

Тествахме най-малкия и най-евтин електромобил на Hyundai - 10

Слушайте статията - 11 Слушайте статията:

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 22 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    72 5 Отговор
    У нас интересът към електрокарите е "ОГРОМЕН"- цели 3.5% от всички нови автомобили с ПЪРВА РЕГИСТРАЦИЯ🤣
  • 2 Новичок

    37 1 Отговор
    Б-О-Й-К-О-Т.
  • 3 мхм

    64 13 Отговор
    Аман от малки миксери, вместо да направят достъпен автомобил с прилични размери от 4.50 - 4.70 метра, който да може да се ползва и за в града и за извънградско, те правят малки кашони за ходене до магазина и се налага да имаш и още 1 кола за извънградско.

    Коментиран от #7, #20, #26

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    84 2 Отговор
    65 000 лв за това "бижу" за осмокласник да ходи на училище 🤔🥸

    Коментиран от #45, #53

  • 5 За тея

    63 4 Отговор
    Пари,чисто нова Октавия 2 дизел,автомат…
  • 6 Тая

    75 1 Отговор
    Сапунерка за 50-60 бона? Луди!
  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    37 1 Отговор

    До коментар #3 от "мхм":

    Явно са се вслушали в нашите автоджамбази, дето всичките коли са :
    " Тя тази кола е била на една баба/майка дето с нея е ходила само до пазара/градината!"
    и са направили точно такава кола 🤣
  • 8 надута цена

    9 11 Отговор
    предполагам по добра от зое и поне една класа над спринг
  • 9 Селянин от София

    39 0 Отговор
    Какво са 65 К за да си вързан за контакта...
    Общината ще помогне с още някоя дискриминационна наредба за организация на движението....
    А иначе грозноватичка я намирам отпред и отзад...
  • 10 Име

    32 2 Отговор
    Прав е авторът на статията - това е кола само за града и именно такива трябва да са всички електромобили. Електрическа кола за извънградско не става, но за града е идеална.
  • 11 Някой да каже

    42 3 Отговор
    Какъв и е пробега когато стана сутрин при минусови температури и пусна отоплението? Дали ще мога да прекося София?

    Коментиран от #13, #18

  • 12 Вилма

    5 21 Отговор
    Страхотна лека кола
  • 13 лесно се смята

    22 0 Отговор

    До коментар #11 от "Някой да каже":

    да кажем разход с парно около 20кв на 100км

    Коментиран от #15

  • 14 Прекрасен автомобил!

    26 2 Отговор
    Особено, ако го ползвате за Детска количка.
    Върши много добра работа!
  • 15 Забравяш

    21 0 Отговор

    До коментар #13 от "лесно се смята":

    че минусовите температури влияят на батерията, особенно ако колате е на вън цяла нощ

    Коментиран от #17

  • 16 Боклук за

    37 1 Отговор
    50 бона. В Китай BYD с аналогични показатели е с цена 30 бона.
  • 17 Забравяш

    10 20 Отговор

    До коментар #15 от "Забравяш":

    че цяла Норвегия се вози на електрокари

    Коментиран от #19, #21, #27

  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    28 0 Отговор

    До коментар #11 от "Някой да каже":

    Може и да успееш,
    а може и да не успееш🤔
    За какво мислят шофьор на електричка и пешеходец с разстройство?
    "Дали.ще успея да стигна до...🤔"
  • 19 Забравяш

    25 4 Отговор

    До коментар #17 от "Забравяш":

    че от там имаше водео как хората чакат на дълги опашки за дългочасово зареждане
  • 20 Точно и ясно

    19 4 Отговор

    До коментар #3 от "мхм":

    Да притежава човек малка кола е просто нелепо и не практично
  • 21 Нзпзцдцдр

    31 3 Отговор

    До коментар #17 от "Забравяш":

    Норвегия карат електрички не по желание, а по принуда. Благодарение на данъчната им система, електричките са по-евтини от ДВГ-тата. И това е така от десетилетия. И пак прехода е с кански мъки и яко напиняне и извиване на ръце.
  • 22 СЛОНА

    22 2 Отговор
    Ще си купувам през 2 години кола по 2500лева и това са 20 години аз съм на 54 дефакто след 20 ще съм на 74 и хич няма да им дам за таз личинка 25 бона...
  • 23 баба Славуца

    21 5 Отговор
    50000 лева за базова Дачия Спринг с емблема на ХуйДай, не благодаря. S-klasse 2016г. с фул екстри е 45000лв!
  • 24 Пешо Кюстендилецо

    23 3 Отговор
    50 иляди лева за това??? Па я у тая въшка не мо а улезна бе! Айде за улизанье и да се набутам с живи зорове, ато како че излезна? Па това една чанта у кауфландо не мо е собереш вътре. За 50 иляди лева че строшим 5 коли от по 10 иляди лева, и то коли като що требе. Тия са улави.
  • 25 Б а с и к е н е ф а

    16 1 Отговор
    Не бих го карал
  • 26 дрфтгъухйи

    35 8 Отговор

    До коментар #3 от "мхм":

    Кола за извънградско????

    ЗАБРАВИ за туй нящу- много усилено ви подготвят за 15-минутните градове които НЯМА ДА МОЖЕТЕ ДА НАПУСКАТЕ без позволение на господаря... Готвят ви и цифрова валута- а си кихнал неправилно, а си останал гладен тази седмица...

    Не се ли размърдате, не хванете ли сопите и да избиете оная паплач дето ви командва максимум до 15 години ще бъдете БУКВАЛНО роби и ще ходите с номерче на ухото... Като овцете... Каквито по същество сте...
  • 27 Електрошок

    35 2 Отговор

    До коментар #17 от "Забравяш":

    На Балканите има недостиг на 5000 MWh. Цената върви към 200 € за MWh.
    Ако 10 % от автомобилите на Балканите са на ток, ще има голям рев...
  • 28 Пилот на Ферари

    21 4 Отговор
    Кое точно е привлекателното на тая сапунерка , дето мяза на Мазда от края на 70 те години ?
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 БгТопИдиот🇧🇬

    6 2 Отговор
    Борим тов.Друмев и сем.Сауд с електромиксери .
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Не щъ да са прекарам

    12 2 Отговор
    Колата е добра,цената също! Само трябва едно ремърке с батерии за всеки случай!
  • 33 Българин

    14 0 Отговор
    Карайте си ги
  • 34 Мост

    14 3 Отговор
    Дачия Спринг изглежда доста по добре и е на половината на цената.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Сатана Z

    12 2 Отговор
    Голям "праз" ,в тази сапунерчица може да се натовари някой слаботелесен южнокореец ,но не и българин над 185 см.
    Моят хладилник е по-голям от тази т.н.кола и
  • 38 Дедо

    18 0 Отговор
    Изчетох само първи няколко реда и после погледнах цената - 50000 лв. за една жалка консервна кутийка с форма щайга.
  • 39 Енергобум

    14 3 Отговор
    Еххх, имаме още да мечтаем за АЕЦ Белене - два блока за 6.5 млрд евро.
  • 40 Ироничен

    18 0 Отговор
    Карайте си я..... Дори и първата ми кола, Шкода 120Л беше 4.05 метра.

    Коментиран от #42

  • 41 тъй шъй

    12 1 Отговор
    Тази басня, че електрокарите са идеални за града, малко омръзна с несъстоятелността си. Едно Айго автоматик е идеален за града, струва 30х. Може да се ползва и на магистрали.
    Нищо не става от сегашните електромобили, а с тази "ниска" цена и тия да не мрънкат като се запътят към фалит. Поредното доказателство, че електрокарите не поевтиняват.

    Коментиран от #44

  • 42 Порно

    13 0 Отговор

    До коментар #40 от "Ироничен":

    Върна ме в младоста, моята първа кола беше Шкода 105, бяла. Бях спечелил от Тото 1, а тия ги даваха без ред. Студент с кола, най хубавите ми години.
  • 43 Илчо Мустакат

    7 0 Отговор
    Цената за Inster варира в диапазона 49 990 - 65 400 лева с ДДС е твърде претенциозна за кола "стани да седна" с три врати.

    Коментиран от #46

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 65000 лв. вече не са 65000лв.

    6 2 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Или още. Не си забелязал......ИНАЧЕ ОТ 3 ЛВ ЗА ДЮНЕР ВЕЧЕ ПЛАЩАШ 8 ЛВ И НЕ ТИ ПРАЙ ВПЕЧАТЛЕНИЕ.

    Коментиран от #48

  • 46 Не са три врати....

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Илчо Мустакат":

    ДРЪЖКАТА Е ВДИГНАТА ОТСТРАНИ И НЕ СЕ НАБИВА И ДООБЪРКВА ОБЪРКАНИТЕ КЪТ ТЕБЕ...
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Един друг

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "65000 лв. вече не са 65000лв.":

    Столевката е новата петдесетачка...
  • 49 Шпек

    7 6 Отговор
    Нали скачахте на площадите за да можете да си купите кола без да чакате 5 години.Е,те ви кола.Даваш 50 000 -или заплатата си за 6 години напред и я имаш.

    Коментиран от #50

  • 50 така

    0 0 Отговор

    До коментар #49 от "Шпек":

    Чипът ти е зле, чипът ти е за смяна.
  • 51 1984

    3 0 Отговор
    Поредната уродщина. Не знам, понякога си мисля, че УМИШЛЕНО правят електрическите коли фрапиращо грозни за да отблъскват потенциални купувачи. После казват - ми то няма интерес, връщаме се към нафтата. Никога не съм бил фен на малките коли, но назад през годините имаше много симпатични мъничета. Сега това "нещо" на снимката бие дори Фиат Мултипла по грозотия. Електрическите коли в Европа са или такива уникално грозни въшки, или огромни "джипове". Аз лично съм против крайните мнения ЗА или Против електроавтомобилите. Според мен трябва да има избор и определено електричките ИМАТ право на съществуване. Идеални са за хора, които имат възможност за зареждане вкъщи и ползват колата основно в града (моя случай е такъв в София). Също така за хората, които живеят в села до 20-30-50 км от града в който работят - електрокарът е перфектен и в този случай. За България може би това са 25-30% от работещите хора. Не е малко. Нооо тези уродливи грозотии на ТЕЗИ абсурдни цени - нЕма как да стане електрификацията. Само китайците правят нещата правилно

    Коментиран от #52

  • 52 такива работи

    6 0 Отговор

    До коментар #51 от "1984":

    И как по точно, китайците правят нещата по правилен начин. Ей няколко правилни реда и накрая тотална неумност. Хайде отивайте в този Китай. Няма дя правим нещятя като Китай и слава богу.Българинът има няколко кумира-Китай, Турция, Дубай, Куба. Единствено в тези държави би се чувствал на място. От една тиня в друга. В западния свят е само сезонен работник, роб. Ама и в тия, не можем да се класираме. Една Куба ни остана, братска, скапана, там ще сме първенци.
  • 53 Сектант

    3 0 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Spring го бие по всичкипоказатели, особено с цената си от 40К лв.
  • 54 Българин

    2 0 Отговор
    50хил. лв. за малка кола с пробег 300км.Сериозно ли ?