Last news in Fakti

10 Август, 2002 00:00 2 511 0

Векторно уравнение

  • opel-
  • opel vectra-
  • 1.8 16v elegance

Всеизвестно е, че Opel Vectra е един от най-популярните автомобили в своя клас. Досега обаче, в неофициалната рейтингова класация, този модел никога не е бил на първо място. С появата на новото поколение на това четириколесно, шефовете на компанията Adam Opel AG считат, че са решили векторното уравнение и са налучкали вярната посока. Според тях съвършено новият автомобил ще измести от върха хитове, като VW Passat, BMW 318 и Audi A4. На пръв поглед това изглежда доста реално, но дали ще стане така ще покаже времето, а не математиката.
Отскоро и на българския пазар се появи новата Vectra. Засега моделът се продава само във вариант седан, но гамата от бензинови и дизелови агрегати е доста богата. За тема на този материал избрахме модификацията 1.8 16V Elegance - луксозен автомобил от средния клас, характеризиращ се с надеждност и прилична цена.

Екстериор

Като цяло параметрите не са кой знае колко промемени. Въпреки това автомобилът изглежда различно от своя предшественик. Основна роля играят новите предни светлини. Те са значително по-широки, покрити са с гладко стъкло и освен че осветяват пътя по-добре, правят колата много по-екстравагантна. “Муцуната” вече не е толкова заострена, като тази промяна не се отразява отрицателно на агресивния вид. Отзад светлините напомнят на тези на предшественика, но в същото време са по-изразителни, което е само един от детайлите показавщ посоката към която марката се е насочила - стремително нагоре. Този изчистен дизайн ще допадне най-вече на привържениците на немски автомобили, които не са свикнали с прекалено екстравагантния външен вид, присъщ на японски, италиански или френски возила от този клас. Базата на колата е увеличена с 63 мм, нивото на тавана е по-високо, което е предпоставка за много по-голямо вътрешно пространство. Перфектната аеродинамична форма (коефициент на въздушно съпротивление CX = 0.28) и подобрената шумоизолация правят новата Vectra особено тиха, както отвътре, така и отвън.

Интериор

Красивият външен вид на един автомобил е условно понятие, защото както е известно - вкусове всякакви. При интериорът обаче нещата не стоят така. Там се търсят стилни линии, но на преден план излизат комфортът, удобството и пасивната безопасност на водача и пасажерите. При последната Vectra тези фактори са налице. За разлика от предшественика си, новото возило се характеризира с повишен комфорт. Това се дължи, както на богатото базово оборудване, така и на промененото и уголемено вътрешно пространство. Голямо внимание е отделено и на безопасността. Допълнително към оборудването за комфорт е включен пакет за пасивна сигурност, в който влизат предни и странични въздушни възглавници и пълноразмерни въздушни завеси, както и патентованата от Opel система за откачане на педалите в случай на фронтален сблъсък. Активните подглавници са подобрени и вече доста успешно могат да предпазят водача и пасажерите от нараняване вследствие на камшичен удар. Един от малкото недостатъци в интериора на Vectra е управлението на климатроника. Пултът е удобен за навигация, но настройките са изключително много и недобре оказани. С други думи без специализирано висше образование трудно ще се оправите, но това не е болка за умиране - научава се. За сметка на това базовото оборудване включва сензор за качеството на въздуха, широка гама системи за комуникация, осем начина за ругулиране на предните седалки, система за следене на налягането в гумите, сензор за дъжд и помощна функция при паркиране “паркинг-асистент”.

Динамични характеристики

Засега новият модел на Оpel в средния клас се предлага само във версия седан с четирицилиндрови ecotec двигатели с максимални мощности от 74kW/100 к.с. дo 108 kW/147 к.с. (за бензиновите) и 74 kW/100 к.с. дo 92 kW/125 к.с. (за дизеловите). За първи път се използва и петстепенна автоматична трансмисия с функция Active Select за механично превключване на скоростите. Тя обаче се монтира срещу допълнително заплащане само на по-мощните модификации. 1.8-литровият бензинов агрегат е оборудван с механична петстепенна трансмисия и е една от добрите алтернативи, имайки предвид съотношението цена - икономичност - динамика.

Впечатляваща е системата IDS, която служи за контрол и безопасност на отделните компоненти на шасито. Тя успешно обслужва предното McPherson окачване в комбинация с ново многораменно задно окачване. Автомобилът е оборудван и с електрохидравличен сервоусилител на волана и четириканален АВS с контрол на спиране при завой CBC (Cornering Brake Control), както и електронен разпределител на спирачното усилие EBD (Electronic Brake Force Distribution). Интерес представлява и системата ESP plus. За разлика от конвенционалните ESP системи, които предотвратяват поднасянето на колата чрез прилагане на спирачка само на вътрешното, спрямо завоя задно колело, ESP plus увеличава стабилността на колата като въздейства върху спирачките на три от колелата. По този начин регулирането на стабилността на автомобила е значително по-ефективно.

Цена

Сумата, която Ви трябва за да решите успешно векторното уравнение не е никак голяма (сравнена с алтернативите). За 38 970 лева Вие ще притежавате стабилна, комфортна и надеждна кола от средния клас.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА