16 Септември, 2024 13:48 122 979 95

С лека преработка старите дизели стават по-икономични и по-екологични от електромобилите

  • hvo 100-
  • синтетичен дизел-
  • екологични дизелови коли-
  • употребявани автомобили-
  • дизел

Това доказва специалистът по двигатели Волфганг Краузе, който превърна старо дизелово Polo в екологично превозно средство

С лека преработка старите дизели стават по-икономични и по-екологични от електромобилите - 1

С горивото HVO 100, за което вече сме ви разказвали нееднократно, двигателите с вътрешно горене са по-щадящи климата дори и от електрическите автомобили. Ще припомним, че новият дизел HVO100 вече се продава в Германия и представлява синтетичната алтернатива на стандартното дизеловото гориво, която е произведена от отпадъчни материали.

Hydrotreated Vegetable Oils (HVO) е течно гориво от възобновяеми източници, което се произвежда главно от устойчиви остатъчни и отпадъчни продукти, например използвано олио. Новият продукт спада към семейството на парафиновите дизелови горива и с помощта на каталитична реакция с водород растителните масла се превръщат във въглеводороди.

Експертът по двигатели Волфганг Краузе иска да докаже, че дори едно старо дизелово Polo може да бъде преобразувано да работи с чисто климатично гориво. Експертът по електронни горива Кристиан Ник разказва за експеримента на Краузе на страниците на focus.de.

Волфганг Краузе от Rheurdt-Schaephuysen е тесен специалист по двигатели с вътрешно горене. Като инженер от старата школа, той отговаря за разработването на мощни двигатели за спортния отдел на Mercedes-Benz - AMG в Афалтербах, преди да си направи собствена компания в Долен Рейн.

Със своята компания KLS той от години се посвещава на двигатели, които нямат много общо със спорта, но вършат работата си надеждно и устойчиво в продължение на години. Говорим за дизелови двигатели, които Волфганг Краузе не прави по-бързи, а по-скоро по-чисти и по-икономични.

Така още през 1999 година KLS представя интересен дооборудван автомобил. По това време основата е малката кола Seat Arosa. Автомобилът е тестван успешно и предизвика много отзиви в специализираната преса. EC.CO!-Arosa от KLS е начело в „списъка за пестене на гориво“ с 3.4 литра тестов разход. За сравнение: стандартният 3-цилиндров Lupo от VW изразходва 4.1 литра дизел в същия тест, а стандартната Arosa показва разход от 5.1 литра дизел.

С лека преработка старите дизели стават по-икономични и по-екологични от електромобилите

Днес модернизирането на по-стари дизели с последваща обработка на отработените газове е основният бизнес на KLS. Но с въпросното Polo той надминава всички очаквания. Волфганг Краузе се снабдява с VW Polo от 2014 година, и специално за него разработва допълнителен блок за управление, който използва предимствата на дизела HVO.

Именно този блок за управление адаптира двигателя на VW Polo към ново климатично гориво. Основната идея за този тип контролно устройство е възможно най-добрата адаптация към определено гориво - в този случай HVO100, което в допълнение към намаляването на CO2 с до 90 процента, има значително по-високо цетаново число и е напълно без ароматни съединения и примеси.

Кислородът и сярата също не са включени. Поради това HVO100 съдържа по-малко вещества, които трябва да бъдат „обработени“ в последващата обработка на отработените газове. За да се постигне EURO 6 качество на отработените газове за това Polo TDI, специалистът намалява индивидуалните инжекционни количества на горивото. Но въпреки това производителността на малката кола (55 kW / 74 к.с. при 3500 оборота и 210 нютон метра въртящ момент от 1500 оборота) се запазва.

Технологията представлява многостепенно последователно впръскване, което е необходимо за подготовка за последваща обработка на отработените газове. Това означава, че каталитичният конвертор и филтърът за твърди частици се поддържат при относително висока температура, която е необходима, за да могат да се третират замърсителите от дизеловата смес и те да изгарят напълно.

Освен това HVO100 е „по-запалим” от нормалния дизел и така може да намали консумацията. Тъй като HVO100 е по-запалим от конвенционалния дизел, предварителното впръскване вече е намалено с до 60 процента. Освен това основното впръскване е настроено към скоростта на пламъка на HVO.

Пост-инжектирането също е ограничено. По този начин може да се постигне намаление на потреблението в сравнение със стандартния електронен блок за управление от около 8.7 процента. В допълнение към своите щадящи климата свойства, HVO предлага потенциал за работа на дизелови двигатели значително по-ефективно и в същото време те стават и по-икономични, и по-чисти. При това след минимална доработка и независимо от тяхната възраст.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 154 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ваген недоразумение

    32 109 Отговор
    счупелници и масларници, най калпавият дизел който съм карал след кадет 1.6 е 1.9 1z

    Коментиран от #5, #14, #37, #45, #54

  • 2 Име

    210 20 Отговор
    Ето това е решение, а не да ми налагате некви електрички по над сто бона. Това може да оправи цяла Европа, ама тези от Брюксел живеят в друг свят и едва ли ще те послушат, Радо и респективно бай Краузе. Но евала за подобни статии, не всичко е ток и жица, както се казва
  • 3 Пилот на Ферари

    70 13 Отговор
    Въпросът е високата цена на това гориво .
    Освен това няма възможност за масова преработка на определени отпадъци .

    Коментиран от #20

  • 4 О. Ч. З

    172 9 Отговор
    Преди малко му гледах цената на това ново гориво и е само със 12 ево цента по скъпо от нормалният дизел
    И на фона дали да си взема нова кола електрически таралясник или със малко по скъпо да плащам зада си карам старата кочина май ще клоня към второто
    Проблема ще дойде от автомобилните индустрии тях няма да ги устройва това
    За тях е най добре всяка година да се купува по една нова бричка и това гориво или бъдещи проекти за подобряване на старите коли ще се спират по всякакъв начин

    Коментиран от #9

  • 5 Марто

    121 5 Отговор

    До коментар #1 от "ваген недоразумение":

    Човекът ти дава пример с този автомобил, неговото решение е идеално за всички стари и нови дизели, ама толко разбираш и четеш.

    Коментиран от #7, #27

  • 6 Гошо

    107 4 Отговор
    Старо Поло ...... У нас се е нова кола и струва една торба пари ...
  • 7 ти си купи кола

    36 17 Отговор

    До коментар #5 от "Марто":

    с калпав мотор пък после чакай с вълшебно гориво да пее
  • 8 Факт

    15 140 Отговор
    Не разбрахте ли че дизела никога няма да се върне

    Коментиран от #11, #36, #46, #68, #70

  • 9 Факт

    14 127 Отговор

    До коментар #4 от "О. Ч. З":

    12 ст щото се субсидира. Що да не субсидирам електричката а трябва да субсидирам дизеловото недоразумение.

    Коментиран от #15, #71

  • 10 това е чудесно

    12 45 Отговор
    Колко агрегата добавя, в които може да има потенциална повреда? И какво става когато някой от агрегатите се повреди?
  • 11 и защо мислиш така?

    99 10 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    Дизела е отпадък от производството на бензина и е необходим за да получиш Керосин с който още поне 100 години ще се движат самолетите. Не ли?

    Коментиран от #12

  • 12 Демократ

    12 49 Отговор

    До коментар #11 от "и защо мислиш така?":

    А ми не всичко се подлага на крекинг в ректификационните колони или друго ядче казано ректификация. Разделят се на база различна температура на кипене. Керосина е общо наименование на много въглеводороди от тежките фракции отделят се след дизела. Бензина и метана се отделят първи от тях дизел не става.
    Имаш нулеви познания по дестилационни процеси.
    Керосина на практика и смаолетите ще обезсмислят дизеловите двг във всички сфери на транспорта и живота.
    Хората масово летят лоу кост не карат коли.
    Ето за това дори не заради електричките дизела е мъртъв.

    Коментиран от #21

  • 13 Лека преработка

    37 10 Отговор
    Затапваш ЕГР, дупчиш филтъра и си ти. Даваш газ и изхвърчаш. След теб остава купчинка сажди

    Коментиран от #33, #49

  • 14 Дон Отворко

    62 27 Отговор

    До коментар #1 от "ваген недоразумение":

    Тупан, най-добрият дизел за всички времена е WV 1,9TDI от 1995-2001г. Не го казват германците, а американска автоконсултанска компания!!!

    Коментиран от #38

  • 15 О. Ч. З

    56 5 Отговор

    До коментар #9 от "Факт":

    Ами като сметнеш колко струва електричката дето не е много сигурно колко е екологично чиста и старата барака ми се струва че е по добре стара кола
    И аз искам нова но дори и да я взема на изплащане не виждам смисъл да давам два пъти повече пари за вноските като ще минавам със нея 500-1000км на месец и не всеки може да си позволи 100 бона на всеки 5-7г

    Коментиран от #69

  • 16 И как така отпадъци?

    45 0 Отговор
    Депутати ли ще наливат в резервоарите?
  • 17 Пръдендорф

    54 9 Отговор
    С газчица тоже е екологично!
  • 18 Евро евро

    16 123 Отговор
    Необходимо е да се наложи пълна и безусловна забрана на дизеловите превозни средства под 3.6 тона!
    Само това би помогнало за реално подобрение на климата.

    Коментиран от #24, #60

  • 19 Мнение

    68 6 Отговор
    Алтернативата за придвижване (добре обмислената) за краткосрочен и средносрочен план, е в пъти по-добрият вариант, от съвременните ел таблети на колела, чиито батерии изискват преработка на стотици тонове руда от тежка минна дизелова техника, като въпросните батерии се рециклират официално едва 5% в световен мащаб, а токът иде основно от тец-ове на въглища и петрол!

    От друга страна, въпросното гориво от отработено растително масло, не е толкова добър вариант, защото тогава олиото ще се вдигне още повече, а петролът който помпат така или иначе, ще има остатъчна неизползваема фракция!

    Най-добрият вариант е да се ползват земните ресурси възможно най-оптимално!
    Вероятно подобрено дизелово гориво към двг, в комбинация с хибриден ел. мотор ще бъде най-оптималният вариант за съвремието!

    Освен това е изключително важно стандартите за качество от началото на 21 век да бъдат отново въведени!
    Автомобилите, пък и всички останали продукти за многократна употреба, СА НАЙ-ЕКОЛОГИЧНИ когато се ползват максимално дълго време!!!
    Затова ламтежът за константно нарастваща печалба трябва да бъде ревизиран!

    Коментиран от #22

  • 20 Пилот на Астон Мартин.

    17 3 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    Много сте прав колега.За сега кръга около Урсула не смее да въведе такса за карбонфуутпринт на литър дизел както плащат авиопревозвачите за керосина. Ако това се случи като полит решения на Брюксел наистина употребата на дизела за МПС та се обезмисля и ще ни разкатаят.
  • 21 Мнение

    55 5 Отговор

    До коментар #12 от "Демократ":

    "Демократите" от съвременния жълтопаветен вид, си личите отдалеч!!

    Как точно разбра, че при рафинирането на петрол се отделял газ метан??? :D

    Отделно какви щуротии разправяш за керосина???
    Имаш ли бегла идея колко горят и колко замърсяват, дори само пътническите самолети от нискотарифните авиокомпании????
    Как точно установи, че дизелът бил мъртъв???

    Жълтопаветници сър, нямат връзка с реалността! Хахаха

    Коментиран от #30, #52

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Край

    31 44 Отговор
    Ей упорит народ бе. Ти му казваш, че който няма 40 хил.евра за ел. кола трябва да ходи пеша - те ти правят дизел от боклуци. Коли трябва да има 15% от населението на другите не им трябват. С очилата за виртуална реалност и леген със солена вода съвсем скоро ще можете да ходите и на Малдивите. Всеки ден.

    Коментиран от #51

  • 24 Ку-ку

    35 1 Отговор

    До коментар #18 от "Евро евро":

    По тази логика да забраним и всички, които изобщо се движат с гориво... А защо си мислиш, че бензинов двигател не замърсява повече от дизелов, например...??? С всички тези рестрикций от ЕС, които налагат еднолично следва само едно в момента, а и след няколко месеца (то започна вече де)..... голям спад на поръчки за нови автомобили (криза).... хиляди безработни.... а доколкото знаем манталитета на повечето европейски гражданини, никой няма да седи и плюе вкъщи от дивана (за разлика от нас) а ще изметат всички тези некомпетентни, които горките не знаят с какво да се занимават... Скоро ще ги пратят с еднопосочен билет.... може и с някоя електричка за по "екологично"...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Това гориво

    16 5 Отговор
    може и да е екологично, но се получава при обработката на използвано олио. Става нещо като пропан-бутана и спирта. Евтини са, но само като отпадък при преработката на нефт и производството на захар. Ако вземеш да ги произвеждаш целенасочено излизат скъпи.
  • 27 Е къ разбра, че е за всички стари дизели

    15 2 Отговор

    До коментар #5 от "Марто":

    Старите дизели са атмосферни с предкамерно пълнене, обща бутална помпа, компресорно и турбокомпресорно пълнене, помпа-дюза, после идва комън рейл. Дискутираната система може да се прилага само на него.
  • 28 Хе хе

    15 1 Отговор
    Имам един приятел който кара на олио вече над 15 години хе хе хе.
  • 29 БгТопИдиот🇧🇬

    20 0 Отговор
    Та колко натурално дизелово гориво има вложено в произведен литър олио.Оране ,копане,жънене,пресоване и т.н?

    Пунта мара.
    Само като изполване на отработено олио.
  • 30 Демократ

    10 13 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    Искал съм да кажа пропан бутан.
    Идеята е проста разделено на пътниците един самолет отделя по малко цо2 от едно бмв например щото впьи по 200 човека. Но това Антиматрматик като теб трудно го сгрява

    Коментиран от #64, #80

  • 31 Порно

    27 0 Отговор
    Това е, когато проблема се решава от истински инженер, не от счетоводители и политици.
  • 32 АС/ДС

    4 21 Отговор
    Закачам колата в Шуко-то и си мисля: този Волфганг ако преспи с работещ ЕКО ДИЗЕЛ в гаража, тогава ще му хванат декиш теориите.
    🛢️⛽💨
    Тока си го правя, я ми направи 3 варела хидрогенирано олио? Глyпоcти на кубик!

    Коментиран от #48

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Турбо

    15 0 Отговор
    Преработката на използвано олио за гориво,не никаква новост.
  • 35 Реално

    11 11 Отговор
    Гърнето е това нещо, дето се изхождат хората, когато не им се излиза на външната тоалетна.
    Гърне в кола в 21-век работа няма.

    Коментиран от #40, #42, #43, #44, #47

  • 36 С какво

    29 0 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    Ще ореш и сееш бе ,,електрокар ,,
    С теслата ли?
  • 37 Веган до вагина

    10 0 Отговор

    До коментар #1 от "ваген недоразумение":

    Пич карал си милионник?ти какво очакваше чудо ли да стане
  • 38 А ххххха

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Дон Отворко":

    Така ша е , да знаеш .
    И таралясника.
  • 39 Иванов

    3 19 Отговор
    Стига пропаганда! Няма как да е по шадящо от електрическия вариант. Що за глупости?
  • 40 Анонимен

    26 1 Отговор

    До коментар #35 от "Реално":

    Тази с червената шапчица да не е Урсула? Пожелавам и успех в търсенето на син дракон.А Урсула много скоро ще се завърти на 180 градуса,като излязат съкратените германски работници на улицата.

    Коментиран от #77

  • 41 Адее

    9 1 Отговор
    Бъ вий куллета ни карате ли ...
  • 42 Къпан пор

    19 3 Отговор

    До коментар #35 от "Реално":

    Електромобилите ще изчезнат.Е ,няма да е тази Коледа,малко по нататък ще е,процеса вече е в ход.

    Коментиран от #58

  • 43 анонимен

    8 4 Отговор

    До коментар #35 от "Реално":

    Ти в твоето село така ли правиш?.Нощес в гърнето,зер външната тоалетна далече..Ама мечтаеш за кола без гърне.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 мотора е легенда

    21 3 Отговор

    До коментар #1 от "ваген недоразумение":

    1.9 1z tdi e един много корав мотор,достигащ с лекота 1мил.км.На тебе явно са ти набутали някое ново-внесено такси на над милион км.

    Коментиран от #55

  • 46 Хе,хе...!

    26 1 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    Та той-Негово Величество-Дизела,не си е тръгвал,че да се...завръща от... забвението...!
  • 47 В действителност

    12 2 Отговор

    До коментар #35 от "Реално":

    ДВГ колите гърнета нямат…. гърне имаш на село на печката или там където се изхождаш…
    Аман от технически “грамотни” ел. специалисти…
  • 48 Отваряй

    9 3 Отговор

    До коментар #32 от "АС/ДС":

    устата и бузките и започвай да си произвеждаш ток…. екологичен….
  • 49 така бях с

    4 6 Отговор

    До коментар #13 от "Лека преработка":

    едно паджеро 3, тръгвам да изпреварвам и не можеш да ми видиш номера. най-харесваше дизела на марешки- такива облаци правеше, че се чудя дали някой след мен не се е блъснал в мъглата хахахааб
  • 50 бай Даньо

    7 12 Отговор
    Германците защо не се сетиха да развият тая чиста технология преди 10 години , а бяха заети да лъжат целия свят че дизела бил по чист от бензина почти успяха да убодалят всички ... днес да минат у лево имаме електрически коли без тях.

    Коментиран от #62

  • 51 спомни си

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "Край":

    завръщане в бъдещето 2- колата вървеше с обелки от банани, а след 1990 г е пълно с такива в магазините
  • 52 бай Даньо

    2 5 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    А ти имаш ли представа какво говориш!? Пътническите самолети горят около 2 литра на 100 км за пътник, още 747 е някъде там , не знам дали корабите дори са по икономични за удобство и бързина не става сравнение разбира се , а най новите модели самолети ще са дори по надолу ...

    Коментиран от #53

  • 53 има,има

    11 0 Отговор

    До коментар #52 от "бай Даньо":

    Със автобус е около 0,8 литра на 100 км за пътник,
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Хахаха

    8 4 Отговор

    До коментар #45 от "мотора е легенда":

    Толкова е корав че за 6 месеца окотих два вага с този мотор без усилие.

    Коментиран от #59

  • 56 През 1978 г.

    9 3 Отговор
    има издадена в България книга "Теория на ДВГ", имам я и даже съм я чел, та още там пише, че така наречените вредни емисиите на отработените газове, в дизелните двигатели са са пъти по-малки от тези при бензиновите, саждите са повече, ама саждите са кюмюр, въглища демек...

    Коментиран от #57

  • 57 Температурата

    10 3 Отговор

    До коментар #56 от "През 1978 г.":

    на горене при дизелите е по-ниска и дават значително по-малко емисии азотен диоксид и азотен триоксид примерно, дето като ти попаднат в дробовете асобено триоксида става на азотна кисилина като се свърже с влагата там.

    Коментиран от #61, #91

  • 58 Една батерия

    16 2 Отговор

    До коментар #42 от "Къпан пор":

    има живот коло 120000-150000 км. пробег на автомобила от ново състояние до скапване. Емисиите вредни газове за изработване на една батерия са, колкото ще отдели нормален автомобил с двг за целия си жизнен цикъл-минимум 500 000 км, ако се кара разумно. Те затова почнаха ди ги правят ДВГ-тата силно офорсирани по обороти и малка кубатура за да се скапват като електричките, ама с едно зареждане ДВГ, по пробег, надминава и най-мъската електричка, а през зимата за парното да не говорим....
  • 59 Ми като си

    7 1 Отговор

    До коментар #55 от "Хахаха":

    такъв голем шифиор е трябвало да строшиш три минимум.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Аха, а за

    5 4 Отговор

    До коментар #57 от "Температурата":

    СО и СО2, какво да кажем, при дизела са с пъти по-ниски емисиите им от на бензиновите двигатели, защо ли дизелите минават ГТП практически без проблеми?

    Коментиран от #92

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 даню, даню

    3 2 Отговор
    През 1978 г. има издадена в България книга "Теория на ДВГ", имам я и даже съм я чел, та още там пише, че така наречените вредни емисиите на отработените газове, в дизелните двигатели са са пъти по-малки от тези при бензиновите, саждите са повече, ама саждите са кюмюр, въглища деме

    Коментиран от #66

  • 64 Коментиращ

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "Демократ":

    Пич, пак си провери сметките!
    Дори с 200 пътника, самолетът (от нискотарифните) отделя повече со2 от стандартно бензиново бмв!

    Коментиран от #75

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 бай Даньо

    2 3 Отговор

    До коментар #63 от "даню, даню":

    Автора германец, познах нали!? Германците няма чувство за хумор но един добър виц имат за "чистия дизел" ...
  • 67 мадръсю мандръски

    0 4 Отговор
    това са ГЛУПОСТИ. отношението двг/гориво спрямо ел/ток е 10 лв към 1 лв. (бмв и3) най ниското е 5 лв към 1 лев мб екюес 450+). просто варира между 5 и10 към 1. кога ще излезне по-евтино? шегаджии…
  • 68 115

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Факт":

    Много си
    П Р О С Т!
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Бате Иво

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Факт":

    Щото е най неекологичния автомобил
    Тая батерия докато дойде ред да се сложи в тостера а се поинтересувай какво се случва
  • 72 като сте толкова

    2 7 Отговор
    настроени срещу батериите
    карайте си телефоните с жици и шайби !
  • 73 Пловдивчанин

    10 1 Отговор
    Карам Шкода Фабия, дизел, 1.4 TDI, разход градско 5,8, смесен 4,7, извънградско 3,8. В момента е на 51 000км, минах първо обслужване, мърка като коте. Ниския разход ми дава възможност да зареждам само от скъпите дизели, до момена обикновен дизел не съм слагал. Нямам никакви оплаквания.

    Коментиран от #94

  • 74 Ерсте банк

    2 0 Отговор
    Цената на горивото в случая не е дотолкова определяща, дори и да го имаше и другаде в Европа. В Германия го има, но там го разработи "Ауди", т.е. "Фолксваген".

    Въпросът е, че автомобилите нямат никакъв допълнителен блок за управление, тези системи не са в масово производство и продажба, а и няма обучени и сертифицирани механици, които да го поставят в автомобила.

    При една цена от €5-10,000, колко хора в България ще се навият да си монтират?

    На практика този е монополист и няма конкуренция от други фирми.
  • 75 Ерсте банк

    2 3 Отговор

    До коментар #64 от "Коментиращ":

    Не съм го смятал, но при самолетите има и багаж, а ползите са бързина на превоза, комфорт. Колко багаж ще пренесе едно бензиново БМВ с 4 човека в колата?

    Аз лично съм все повече против автомобилите в града. Трудно се паркира, а първата работа на някой имигрант от провинцията е да си купи кола.

    Още повече ме дразни, че се нахакат в задръстванията хиляди коли само с шофьор вътре. Това е убийствено! Чакаш 30-40 минути колоната да шавне, а кирта ите почти винаги са могли да отидат до крайна точка на града и да си вдигнат оттам колата.

    Коментиран от #79

  • 76 Този

    4 1 Отговор
    Нема да живее дълго. Знам за един българин дето показа как стара Волга измина 500 км на вода. И обувките му остана сираци. Нема лабово казваше правоимащите тогава.
  • 77 Тя вече е пътник

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "Анонимен":

    Въпроса е кой ще я смени? Путин, и той е пътник? Кой остава?
  • 78 Веселин Величков

    2 1 Отговор
    Колко обикновен дизел се потребява годишно било в Германия било в България и колко от това чудо-олио може да се произведе? Отговорът ще покаже доколко са основателни оптимизмът и хвалебствията дека се леят от тая безсмислена статия...
  • 79 Мнение

    15 2 Отговор

    До коментар #75 от "Ерсте банк":

    Хахахах, самолетът превозвал багаж, а бмв-то превозвало само пътници?!
    Чувал ли си за топ невероятното автомобилно изобретение, наречено багажник??? :D

    Казваш, че в градовете имало задръствания, хората се тъпчели там, купували автомобили, които замърсявали допълнително???
    А да те питам, чувал ли си за добре оптимизиран градски транспорт??? Ако отговорът ти е да, то има ли такъв според теб в големите градове на България???

    Отделно да те питам, от кой зависи да има равномерно разпределение на инвестициите в страната ни, за да не се трупаме хората в няколко големи града, като сардини???
    Също така във връзка с горното, ти гласува ли???

    И не на последно място искам да обърна внимание на следното:

    Не се ядосвайте и не се делете на граждани, селяни, агиткари, комунисти, демократи и всякакви други разделения, а си отворете очите, обединете се и вижте къде е първопричината за проблемите на нашето общество!

    Тия неща дето си описал, че ти пречи задръстването, замърсяването и разни др, са следствие, а не първопричина!
    Опитай се да помислиш логично и кажи, къде според теб е първопричината в България да има толкова много неправда и проблеми?!

    Коментиран от #81, #83

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Животът е несправедлив

    1 0 Отговор

    До коментар #79 от "Мнение":

    Не си ли забелязал?
  • 82 Петкан

    3 6 Отговор
    Тая статия е колкото да не е без нищо.Кой ще ти преоборудва стари дизелови бангии,ще ти прави ново гориво и кой ще плати цялата тая глупост?!Дизелите са чао!
  • 83 Ерсте банк

    1 1 Отговор

    До коментар #79 от "Мнение":

    Изказът ти определено е селски - "ха-ха-ха"!

    В едно тяло сигурно си само един, така че преспокойно можеш да се преместиш и няма да се трупаш като сардини.

    Градски транспорт има не само в България. Задръстванията са именно защото 90% от шофьорите предпочитат да шофират до дадената цел, вместо да си хванат метрото или влака. По този начин пред блоковете е пълно с автомобили в градинките и бизнесът няма къде да паркира.

    Колко тона багаж превозва самолетът и колко БМВ-то, кое да е като модел?!

    От глупостите ти досега виждам единствено, че търсиш вината само у другите, защото е по-лесно, вместо да видиш себе си и кое можеш да направиш по-добре.

    Коментиран от #86

  • 84 Печката

    2 2 Отговор
    Като знам колко е безвредна нафтата от черен облак прави кафяв глупости,еко е газта и метана а най еко е друго ама
  • 85 А още малко

    0 0 Отговор
    преработка и става с крачно задвижване като Флинтстоун. Е те тогава е най-икономично и най-екологично. Смешковци
  • 86 бай Даньо

    0 2 Отговор

    До коментар #83 от "Ерсте банк":

    Понеже тук някой не знаят за какво говорим и щибат минуси докато се чешат зад врата, другари 747-400 излита с полезен товар 124 тона!
  • 87 Койчо

    2 4 Отговор
    "С лека преработка старите дизели стават по-икономични и по-екологични от електромобилите"

    Имам леко проблем с тези концепция.
    Да приемем че всичко написано в статията е вярно.
    Възниква въпросът - Кой иска да кара старите дизели ?!
  • 88 До Койчо 87

    1 1 Отговор
    Ами 90% от населението в България със сигурност иска стари дизели и изобщо стари автомобили. Аз също съм от тези хора.
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Егати и негтамотника си

    0 0 Отговор

    До коментар #57 от "Температурата":

    Съжалявам да го кажа но е така. Дизела работел на по - ниска температура и по - малко замърсявал!
    Дизелите работи с 80% по високо налягане за да се самовъзпламени по - трудно възпламеняемото гориво което използват.
    Има литература, четете не се излагайте с тези опорки.
    Хайде със здраве.
  • 92 Брех да му се невиди

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "Аха, а за":

    Този форум като магнит е събрал всичката невежа общност. Нормите за бензинки и дизеляги са различни. Щото ако са едни и същи дизела няма да го произведат изобщо. Познайте защо? Ами просто никога няма да мине критериите и няма да го пуснат в производство.
    Точно по тази причина и дизелите за сега минават критерия.
  • 93 Хан Тервел

    1 0 Отговор
    Всичко това показва че, НЕ в двигателите е проблема а в чиновниците от Брюксел!
  • 94 ТиСи

    1 0 Отговор

    До коментар #73 от "Пловдивчанин":

    Сменяй си маслото по-често, щом на 50 хиляди ти е първо обслужване на 1.4 двигател - да знаеш, че няма да изкара много след гаранция. Сменяй масло на 10 хиляди и не ги слушай.
  • 95 Биткойн

    0 0 Отговор
    Колко струва преработката и това ново гориво?