Една от темите, обсъждани сред шофьорите, е необходимостта от промиване на двигателя при смяна на маслото. Много хора смятат, че при редовна смяна на маслото промиването на двигателя не е необходимо, особено когато колата се използва в града.
Смята се, че ежедневните пътувания до работа, училище или магазина не натоварват много двигателя и моторното масло. Но всъщност честите кратки пътувания могат да доведат до натрупване на маслени отлагания, утайки и сажди в двигателя, тъй като маслото няма време да достигне оптимална работна температура.
Нека да разгледаме как се образуват тези отлагания и как могат да бъдат отстранени лесно и бързо. Топлината и кислородът допринасят за окисляването на маслото, което води до образуването на киселини и неразтворими компоненти.
Това често води до катранени или подобни на лак отлагания. Серните оксиди, образувани при изгаряне на гориво, съдържащо сяра, също се отделят през изпускателната система, но част от тях попадат в картера, замърсявайки маслото на двигателя.
Когато буталните пръстени започнат да работят лошо, това води до така нареченото "мръсно горене", което увеличава количеството на отлаганията. И проблемът се влошава: колкото по-зле пръстените задържат маслото, толкова повече то изгаря в горивната камера и толкова повече отлагания се образуват върху пръстените.
В такива случаи основното почистване на двигателя може да намали разхода на масло и да предотврати скъпи ремонти. Съвременните моторни масла имат ограничен запас на безопасност и балансирани пакети добавки с намалено пепелно съдържание и ниска алкалност. Това ги прави ефективни, но чувствителни към замърсяване, което е неизбежно поради качеството на горивото, стила на шофиране, качеството на маслото и характеристиките на двигателя.
При смяна на маслото частиците мръсотия, които маслото поддържа в суспендирано състояние, се сливат с него от картера. Въпреки това, количеството дисперсанти в маслото е ограничено и те не могат да задържат цялата мръсотия. Следователно в двигателя неизбежно се образуват въглеродни отлагания, които не се отмиват заедно с използваното масло.
От следва и заключението, че само смяната на маслото не е достатъчна - необходимо е допълнително измиване на двигателя със специални средства
Първоначално бяха популярни т.нар. миещи масла, но се оказа, че не са най-добрият вариант, тъй като част от тях остават в системата след източване, а това масло не отговаря на изискванията на производителите на автомобили и не съдържа необходимите добавки.
За да се реши този проблем, има специални добавки за измиване на двигателя , които се добавят към старото масло преди неговата смяна. Нека разгледаме принципа на тяхната работа. По време на 10 минутна работа на двигателя на празен ход преди източване на старото масло, тази добавка разтваря утайки и отлагания, които след това се отстраняват с отработеното масло.
По този начин добавката временно подобрява почистващите свойства на старото масло и благодарение на свежа порция дисперсанти ви позволява да отстраните всички замърсявания от маслената система. След това почистеният двигател и прясното масло могат да работят на пълен капацитет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българин
Само не разбрах на кой продукт правите празна реклама
11:28 21.06.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 механик
11:41 21.06.2024
4 авто
Коментиран от #9
12:11 21.06.2024
5 Потребител
12:15 21.06.2024
6 Точно така
До коментар #2 от "Порно":
На реното слагам от онова масло на Рено, знаете го. Купувам го от един и същ вносител. 360 000 километра на бензин/газ - никакви проблеми. Не съм промивал двигателя. Няма нужда. Ще я продавам, даже е спазарена. На колегата съм казал да слага от същото масло. Дано ме послуша.Коментиран от #7
12:19 21.06.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Eлементарно e
Коментиран от #12
13:41 21.06.2024
9 не само ти вярвам
До коментар #4 от "авто":
през 2008г спрях да сеням маслото на аудито 80 газово само доливах по литър на 3-4х км и накрая го пенсионирах през 2020г на 550х км като си гореше 7-8 на 100 газ и си вдигаше 182км/ч както по каталог ауди 80 б3 1990г 90кс инжекцион още ми е в двораКоментиран от #10
15:07 21.06.2024
10 не само ти вярвам
До коментар #9 от "не само ти вярвам":
забравих да кажа че смених маслен филтър само 1 път за тези 12г .така че ако ще карате колата само 12-15г и 200-300х км няма смисъл от смяна.Проверено15:17 21.06.2024
11 Русофил
Как му се регулират клапаните?
Коментиран от #18
15:48 21.06.2024
12 оня с коня
До коментар #8 от "Eлементарно e":
И защо говорим за Сервиза?Източваш старото масло,наливаш Маслото за промиване ,палиш6 и даржиш на Тихи обороти около 30-40 сек.,след което пак източваш.После Сменяш Масл. филтър и наливаш новото масло.Единственото И МНОГО ВАЖНО Условие в случая е да имаш МЕРАК:)16:37 21.06.2024
13 бай Даньо
Коментиран от #15
18:16 21.06.2024
14 Пежо
19:11 21.06.2024
15 Тревя
До коментар #13 от "бай Даньо":
Да се чуди човек щом електричките нямат толкова много работи, защо струват толкова много като нови.Май се сетих: защото имат един голям и много тежък тупуз по средата, който като се "окоти" или го "окотят", и мачът свършва.
21:01 21.06.2024
16 Никси
Коментиран от #24
21:52 21.06.2024
17 Деций
22:35 21.06.2024
18 Никси
До коментар #11 от "Русофил":
тук говорим за ДВГ колега , за електокари бягай в друг формат !!!.09:11 22.06.2024
19 Реалист
Коментиран от #20
19:02 22.06.2024
20 отец Петка
До коментар #19 от "Реалист":
нищо не остава в двигателя след източване, само грамове по стените и каналите, полезно е промиването но не е нужно постоянно а примерно на 100к км и при новозакупена стара кола23:11 22.06.2024
21 Цецо карачО
04:17 23.06.2024
22 БгТопИдиот🇧🇬
07:35 23.06.2024
23 Вносител
07:47 23.06.2024
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Данчето
Коментиран от #29, #30
09:53 23.06.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Никси
До коментар #24 от "Някой си":
КОЙ СИ ТИ БЕ ОВЪН , ДА ТИ НАБИЕМ ЕДНА ПЕСНИЦА ДА ТИ СЕ ВЪРТИ ЦИВКАТА ОКОЛО ВРАТО 15 МИНУТИ , ИСКАШ ЛИ ? КРЕТЕН , БОКЛУК СКАПАН !!!.22:09 25.06.2024
29 Никси
До коментар #25 от "Данчето":
вземи си проми мозъка с него , не ти трябва за двигателя , кой ти каза че се сменя маслото на всеки 3000км , това да не е 4-тактов мотоциклет , който на някои се сменят сезонно а други до 8000 км , зависи ако е мотор или скутер пак 4-тактов, на скутера се сменя всеки един сезон , но на пистовите и чопърите са на километраж , ти ако си запален моторист и тръгнеш с групата ти с моторите на околосветско пътуване из Европата , на всеки 3 000 км ще сменяш масло и филтри ? , и ще търсиш първо добавка за промивка на мозъ, наааа мотора ? !!!.17:54 26.06.2024
30 Лошо няма
До коментар #25 от "Данчето":
И аз го сменям на 10к не на 15К както му дават, добре е и за двигателя и за турбинката. Преди години имах една кошница правеше локвички и на 1000км по литър и наливах масло не сменях, то все чисто си беше.20:39 03.08.2024