21 Юни, 2024 11:20 11 568 30

Необходимо ли е промиване на двигателя при смяна на масло?

  • масло-
  • добавка-
  • промиване на двигателя-
  • съвети

Мненията са разнопосочни, но отговорът е един

Необходимо ли е промиване на двигателя при смяна на масло? - 1

Една от темите, обсъждани сред шофьорите, е необходимостта от промиване на двигателя при смяна на маслото. Много хора смятат, че при редовна смяна на маслото промиването на двигателя не е необходимо, особено когато колата се използва в града.

Смята се, че ежедневните пътувания до работа, училище или магазина не натоварват много двигателя и моторното масло. Но всъщност честите кратки пътувания могат да доведат до натрупване на маслени отлагания, утайки и сажди в двигателя, тъй като маслото няма време да достигне оптимална работна температура.

Нека да разгледаме как се образуват тези отлагания и как могат да бъдат отстранени лесно и бързо. Топлината и кислородът допринасят за окисляването на маслото, което води до образуването на киселини и неразтворими компоненти.

Това често води до катранени или подобни на лак отлагания. Серните оксиди, образувани при изгаряне на гориво, съдържащо сяра, също се отделят през изпускателната система, но част от тях попадат в картера, замърсявайки маслото на двигателя.

Когато буталните пръстени започнат да работят лошо, това води до така нареченото "мръсно горене", което увеличава количеството на отлаганията. И проблемът се влошава: колкото по-зле пръстените задържат маслото, толкова повече то изгаря в горивната камера и толкова повече отлагания се образуват върху пръстените.

В такива случаи основното почистване на двигателя може да намали разхода на масло и да предотврати скъпи ремонти. Съвременните моторни масла имат ограничен запас на безопасност и балансирани пакети добавки с намалено пепелно съдържание и ниска алкалност. Това ги прави ефективни, но чувствителни към замърсяване, което е неизбежно поради качеството на горивото, стила на шофиране, качеството на маслото и характеристиките на двигателя.

При смяна на маслото частиците мръсотия, които маслото поддържа в суспендирано състояние, се сливат с него от картера. Въпреки това, количеството дисперсанти в маслото е ограничено и те не могат да задържат цялата мръсотия. Следователно в двигателя неизбежно се образуват въглеродни отлагания, които не се отмиват заедно с използваното масло.

От следва и заключението, че само смяната на маслото не е достатъчна - необходимо е допълнително измиване на двигателя със специални средства

Първоначално бяха популярни т.нар. миещи масла, но се оказа, че не са най-добрият вариант, тъй като част от тях остават в системата след източване, а това масло не отговаря на изискванията на производителите на автомобили и не съдържа необходимите добавки.

За да се реши този проблем, има специални добавки за измиване на двигателя , които се добавят към старото масло преди неговата смяна. Нека разгледаме принципа на тяхната работа. По време на 10 минутна работа на двигателя на празен ход преди източване на старото масло, тази добавка разтваря утайки и отлагания, които след това се отстраняват с отработеното масло.

По този начин добавката временно подобрява почистващите свойства на старото масло и благодарение на свежа порция дисперсанти ви позволява да отстраните всички замърсявания от маслената система. След това почистеният двигател и прясното масло могат да работят на пълен капацитет.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 29 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Българин

    47 10 Отговор
    Глупости на търкалета.
    Само не разбрах на кой продукт правите празна реклама
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 механик

    30 7 Отговор
    Значи само за масло тря бва по 5 стотака годишно да давам.Това са пълни глупости и всичко е за пари
  • 4 авто

    17 17 Отговор
    Ако искате вярвайте , карах една Тойота до 40 000 км без да сменя , не го направих умишлено , така се случи .Нищо и нямаше .

    Коментиран от #9

  • 5 Потребител

    20 5 Отговор
    Слагал съм почистваща добавка само веднъж като взех някаква кола от един мърляч. Маслото беше черно. След почистване налях синтетика и всичко си дойде на мястото.
  • 6 Точно така

    19 5 Отговор

    До коментар #2 от "Порно":

    На реното слагам от онова масло на Рено, знаете го. Купувам го от един и същ вносител. 360 000 километра на бензин/газ - никакви проблеми. Не съм промивал двигателя. Няма нужда. Ще я продавам, даже е спазарена. На колегата съм казал да слага от същото масло. Дано ме послуша.

    Коментиран от #7

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Eлементарно e

    22 2 Отговор
    Такова "промиване" е най-благотворно за сервиза , а ... с колко удължава живота на двигателя - не се знае!

    Коментиран от #12

  • 9 не само ти вярвам

    4 13 Отговор

    До коментар #4 от "авто":

    през 2008г спрях да сеням маслото на аудито 80 газово само доливах по литър на 3-4х км и накрая го пенсионирах през 2020г на 550х км като си гореше 7-8 на 100 газ и си вдигаше 182км/ч както по каталог ауди 80 б3 1990г 90кс инжекцион още ми е в двора

    Коментиран от #10

  • 10 не само ти вярвам

    2 20 Отговор

    До коментар #9 от "не само ти вярвам":

    забравих да кажа че смених маслен филтър само 1 път за тези 12г .така че ако ще карате колата само 12-15г и 200-300х км няма смисъл от смяна.Проверено
  • 11 Русофил

    14 7 Отговор
    Къде се сипва маслото в електромотора на електричката?
    Как му се регулират клапаните?

    Коментиран от #18

  • 12 оня с коня

    9 3 Отговор

    До коментар #8 от "Eлементарно e":

    И защо говорим за Сервиза?Източваш старото масло,наливаш Маслото за промиване ,палиш6 и даржиш на Тихи обороти около 30-40 сек.,след което пак източваш.После Сменяш Масл. филтър и наливаш новото масло.Единственото И МНОГО ВАЖНО Условие в случая е да имаш МЕРАК:)
  • 13 бай Даньо

    5 8 Отговор
    Промиването е задължително да се извърши с чешмяна вода, хладка! А при "електрокарите" няма масла ( два броя) и филтри ( три броя) , няма смяна на охладителна течност, , няма почистване/смяна на EGR и PCB клапани , няма почистване на тротъл , няма свещи , няма смяна на гърне, и смяна на катализатор ( когато го откраднат апашите) няма и смяна на спирачки , освен ако не смятате че "електрокара" ще изкара до 500 000 км ...

    Коментиран от #15

  • 14 Пежо

    17 0 Отговор
    Правех такава промивка преди.Хубаво почиства, но разлага уплътненията, и сега бая капе масло.Затова вече не използвам, ще текне още повече...
  • 15 Тревя

    21 1 Отговор

    До коментар #13 от "бай Даньо":

    Да се чуди човек щом електричките нямат толкова много работи, защо струват толкова много като нови.

    Май се сетих: защото имат един голям и много тежък тупуз по средата, който като се "окоти" или го "окотят", и мачът свършва.
  • 16 Никси

    5 4 Отговор
    според мен , няма смисъл от промивка на мотора , ако си слагаш от едно и също масло , щото няма да се пресече и да запуши маслената магистрална система особено при коленовия вал и разпределителния , сега даже по оторизираните сервизи сменят ти маслото без да отвиват пробката на картера , а през маслената контролна пръчка наречена Масломер , карал съм камьони в Силвър Стар и миксер и самосвал на обслужване за масла и филтри и видях как стават нещата , а да ви кажа и още нещо , Буталните Пръстени се наричат Компресйонни и Маслени Сегменти , за да си знаете за другия път, но има и пръстени под ризите на някои двигатели особено при товарните , но те са за охладителната течност , те биват гумени или силиконови като тапите на главите на Камазите , те не се движат като сегментите а стоят в определени за целта канали и пази мотора да не умеша водата с маслото , а как ще познаете че се е измешало , просто вдигате пръчката на маслото и има ли пеняк и нивото е качено , това е една от възможностите да се губи течността от охладителната с-ма !!!.

    Коментиран от #24

  • 17 Деций

    11 0 Отговор
    Нито статията е пълна и изчерпателна,нито хората които са писали имат хабер от масло и т.н.Не се обиждайте но е така! Много малко българи са на ясно.80 % от търговците на масла са дилетанти също!
  • 18 Никси

    8 2 Отговор

    До коментар #11 от "Русофил":

    тук говорим за ДВГ колега , за електокари бягай в друг формат !!!.
  • 19 Реалист

    7 1 Отговор
    Само афтора да уточни как след източване на старото масло с добавката за почистване ще премахне останалия половин литър смес в двг.

    Коментиран от #20

  • 20 отец Петка

    6 3 Отговор

    До коментар #19 от "Реалист":

    нищо не остава в двигателя след източване, само грамове по стените и каналите, полезно е промиването но не е нужно постоянно а примерно на 100к км и при новозакупена стара кола
  • 21 Цецо карачО

    3 1 Отговор
    Аз на моята Баварка на всяка смяна го промивам. Първо с кислородна вода и риванол, с после с вода за уста. Бухаха.
  • 22 БгТопИдиот🇧🇬

    3 1 Отговор
    На моята електричка при всека смяна е промивам със сапунена вода и веро.
  • 23 Вносител

    6 0 Отговор
    Добре е да сменяте маслото всяка седмица и задължително две промивки.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Данчето

    5 1 Отговор
    Аз много си пазя колата и сменявам маслото на всеки 3000 км. Можете ли да препоръчате най-доброто предложение за промиване на двигателя?

    Коментиран от #29, #30

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Някой си":

    КОЙ СИ ТИ БЕ ОВЪН , ДА ТИ НАБИЕМ ЕДНА ПЕСНИЦА ДА ТИ СЕ ВЪРТИ ЦИВКАТА ОКОЛО ВРАТО 15 МИНУТИ , ИСКАШ ЛИ ? КРЕТЕН , БОКЛУК СКАПАН !!!.
  • 29 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Данчето":

    вземи си проми мозъка с него , не ти трябва за двигателя , кой ти каза че се сменя маслото на всеки 3000км , това да не е 4-тактов мотоциклет , който на някои се сменят сезонно а други до 8000 км , зависи ако е мотор или скутер пак 4-тактов, на скутера се сменя всеки един сезон , но на пистовите и чопърите са на километраж , ти ако си запален моторист и тръгнеш с групата ти с моторите на околосветско пътуване из Европата , на всеки 3 000 км ще сменяш масло и филтри ? , и ще търсиш първо добавка за промивка на мозъ, наааа мотора ? !!!.
  • 30 Лошо няма

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Данчето":

    И аз го сменям на 10к не на 15К както му дават, добре е и за двигателя и за турбинката. Преди години имах една кошница правеше локвички и на 1000км по литър и наливах масло не сменях, то все чисто си беше.