3 Април, 2024 10:50 72 166 70

Кога да смените маслото в ръчна и кога в автоматична скоростна кутия

  • смяна на масло-
  • скоростна кутия-
  • съвети

Според експерти маслото на трансмисията трябва да се сменя по често от препоръчаното от производителите

Кога да смените маслото в ръчна и кога в автоматична скоростна кутия - 1

Експерти от най-авторитетното автомобилно издание "За рулем" проведоха проучване сред производителите на автомобили относно техните препоръки за смяна на маслото в ръчни и автоматични трансмисии.

В същото време експертите отбелязват, че скоростните кутии работят в по-трудни условия от двигателите, защото се загряват само от силите на триене в тях и се охлаждат по-лошо в жегите. Прах и влага също проникват в кутиите.

Поради тези причини те препоръчват да смените маслото в механична скоростна кутия на нов автомобил след една година или след пробег от 10 000 км, а след това на всеки 30 000 – 40 000 км или веднъж на 3 – 4 години.

По този начин ще намалите наполовина износването на ръчните трансмисии. Що се отнася до автоматичните скоростни кутии, то препоръката е маслото в тях да се сменя на всеки 60 000 км или веднъж на шест години.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 93 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Цъцъ

    33 3 Отговор

    До коментар #1 от "Фончо":

    Това ще е статия за износени цилиндри Фончо, там управия няма😂

    Коментиран от #39, #41

  • 3 Някой

    84 23 Отговор
    Не ги слушайте "експертите", заплатата им я плаща някоя петролна рафинерия.

    На ръчна скоростна кутия може и 20 години да не се сменя, а само да се долива. Независимо дали си минал 100 000 км или 500 000. Говоря от опит.
    Има една голяма разлика между двигател, автоматична и ръчни скорости. И тона е температурата, в ръчната скоростна кутия тя е много ниска и за това маслото не се разлага или окислява. В двигателя има части нагряти над 250-300 градуса Целзий, като бутала и клапани. Които при досег с маслото го разлагат и окисляват. В механичната скоростна кутия няма такива температури и за това маслото издържа много повече. В автоматичните скоростни температури температурата също е по-висока, но и имат малки тръбички,и дупки, които лесно се запушване. В механичната нищо не се запушва. А стружки се утаяване.

    Коментиран от #5, #44

  • 4 ОСТАВКА ЗА КАРМАЗЪ ФАТМАК!

    23 47 Отговор

    До коментар #1 от "Фончо":

    НА "ЗА РУЛЕМ" ВЯРВАМ, И ЩЕ СИ СМЕНЯ МАСЛОТО НА СКОРОСТНАТА КУТИЯ!
    А гонзовица Н€ МОЖ€ ДА $€ М€РИ $ Г€Н€РАЛ Д€$И- НАЙ- ЯКИТ€ "ОМЛ€ТИ",
    ПОРЪЧАЙТ€ НА "ДОНДУКОВ"-2 И Д€$И Щ€ ВИ ОТН€$€ НА 77-мото Н€Б€!
    НА В€ДНЪЖ ПО ДВАМА ,ОПРАВЯ ПЪРВАТА "дама" !
    ДОКАТО румин "грип€нч€" НЕ ВДИГА , Д€$И ОЩ€ $И Я БИВА!:))
    АЛО Д€$А...,ИДВА БЪРЗО $ на Н$О -М€РЦ€Д€$А!

    Коментиран от #7

  • 5 Субар

    73 10 Отговор

    До коментар #3 от "Някой":

    Абе, те и асансьорните техници ми излизаха с подобни обяснения, като ги питах, защо маслото на редуктора, не е сменено от бай Тошово време.
    А, сега имало луфт и "машинката" трябвало да се сменя за 7000 лв.
    Ама иначе прибират по 1000 лв на година, за "обслужване" и тъпи обяснения!

    Коментиран от #11

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Руди

    51 8 Отговор

    До коментар #4 от "ОСТАВКА ЗА КАРМАЗЪ ФАТМАК!":

    Я отиди да си полегнеш, нещо май не ти е добре и нищо не ти се разбира.

    Коментиран от #51

  • 8 Маке

    66 5 Отговор
    Те колите, внос от "Северна Италия", са с редовно сменяно масло. Карат по 400000 км и ние ги юркаме още толкова пак без смяна.

    Коментиран от #16, #45

  • 9 мани беги

    16 4 Отговор
    никога
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 “Разбирачи” сър

    26 11 Отговор

    До коментар #5 от "Субар":

    Много си “умен”,я за по-сигурно го сменяй на всеки 10к км.на ръчна скоростна и макс на 11к км.на автоматична,да ти е спокойно!!!

    Коментиран от #13, #22

  • 12 Тахумба

    3 16 Отговор
    "ръчна скоростна кутия"?!
  • 13 Субар

    9 7 Отговор

    До коментар #11 от "“Разбирачи” сър":

    Някой ден ще разбереш, че крайностите не са хубуу нящо!
  • 14 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    6 6 Отговор
    Мдааа, а как стоят нещата при CVVT? Дето не е нито автоматична нито неавтоматична?
  • 15 дападжията

    20 5 Отговор
    за автоматика е така,но за ръчните абсолютно не.виждал съм модели(на форд) на които изобщо не се сменя даже или ако се сменя е само при ремонт

    Коментиран от #48

  • 16 Серсемин

    97 6 Отговор

    До коментар #8 от "Маке":

    Не си прав колега. В северна Италия няма автомобили на над 143000км. Веднъж само видях един на 151000 ама беше много запазен. Продаваше го един човечец от Дупница и каза че маслото на двигателя е сменяно през 6000км а на скоростите през 8000. Много честен човек ми се видя.
  • 17 Хахах

    24 5 Отговор
    И на двете се сменя- събота или неделя !
  • 18 Гост

    18 16 Отговор
    Прочитам ...за рулем...най авторитетноти и спирам да чета..

    Коментиран от #69

  • 19 бай Даньо

    16 7 Отговор
    Не знам дали на всички марки е така но на Лексъс маслото на CVT трансмисия се сменя на 100 000 мили , ако обаче пропуснеш производителя препоръчва да не се сменя изобщо . Според разбирачи логиката била че трансмисията след 100к има луфтове и ако смениш с тънко ново масло аралъците съвсем се разбичкват ....
  • 20 БАКЛАВА

    9 17 Отговор
    За рулем ,най авторитетното ....маломие ....

    Коментиран от #34

  • 21 браток

    10 16 Отговор
    авторитетното списание "за рулем".... По къс виц може би е само "ABS на руски автомобил" Вас от кой колхоз ви докараха ве "факти"???

    Коментиран от #23, #38, #42

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Нафто

    9 5 Отговор
    "Според експерти маслото на трансмисията трябва да се сменя по често от препоръчаното от производителите"
    - неистина.
    Изпълнява се препоръчаното от производителя. ТОЧКА.
  • 25 Циник

    8 7 Отговор
    Както обикновено, българският шофьор разбира повече от експертите от списания с десетилетия опит. То затова шосетата ни са пълни с хем плавно, хем много бързо движещи се наточени бегачки... а чакай, това беше май в една серия от филми с Вин Дизел, объркал съм се. В БГ-то са повечето димящи полуразпаднали се таратайки дето ако им смениш маслото сигурно ще изтече през някоя ръждива дупка... ама иначе сме големи разбирачи.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 МИЛИЦИОНЕРА

    10 1 Отговор

    До коментар #27 от "ГОШКО":

    МВР ОРГАНИЗИРАНА ДЪРЖАВНА МАФИЯ ОРГАНИЗАТОР НА ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНОСТ
  • 31 шофер

    5 2 Отговор
    Смехът е здрав - На рулем... На германска кола на автомата се сменя само при ремонт или при теч. За справка Порле-Изток. Това да не е източна лагерница сътворена от станиол и стъклария та на всеки на 30К да се сменя?!

    Коментиран от #33, #36, #40, #47

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Фггк

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "БАКЛАВА":

    ДА ВИ Е....БА П.....УТКЕНСКАТА ДЪРЖАВА ПРОСТТА И ВСИЧКИ МАСТТИИ
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Захари

    4 3 Отговор
    Карам кола с кутия с двоен съединител и в упътването пише смяна на 120 000 км. Аз го смених на 105 000 км.

    Коментиран от #43

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 балкански

    7 1 Отговор

    До коментар #21 от "браток":

    ти ходил ли си в булгарски сЪрвиз да видиш какви вицове от 1001 нощ ти разказват, а още по-добре какво правят и как ти го правят! у назека е така: хем ти го строшат, хем си го платиш!!!
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Г..ЪЗ

    7 1 Отговор

    До коментар #8 от "Маке":

    ДЪРЖАВАТА ВИ Е УМРЯЛА ПРАДНЯ ПУ....ТКЕНСКА
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Циник

    8 4 Отговор

    До коментар #31 от "шофер":

    Извинявай, колега, ама на германския автомат никога не му се сменя маслото ако искаш да го хвърлиш след 150-200,000 км. Я попрочети насам-натам хората какво са изпитали на гърба си. На един приятел на БВМто ремонта му излезе над 3,000 лева, защото и той беше решул, че масл0то, тоест хидравличната му течност, е вечно. Ама, всеки сам да си преценя, както казват. Автосервизите обичат такива шофьори.

    Коментиран от #52

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 БКП

    5 1 Отговор
    ДА ГО Е...БА В РУГАШКИЯ ПРОСТ ЯМБОЛ В Г...ЪЗА ПРОСТ
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Реалист

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "Руди":

    Пил от 80 градусовата пърцуца:)
  • 52 Симеон

    5 0 Отговор

    До коментар #47 от "Циник":

    Аз карам немски автомат Бмв 2 в Германия,.Специално гледах- за нашия модел пише не се сменя маслото.Четох форуми- някои сменят профилактично,други карат без смяна.Имаше и кола с проблем в кутията със съединителите на 80000км- лоша бройка...
  • 53 Гост

    5 1 Отговор
    Повечето ръчни кутии са с масло, което не се сменя, ако не протече. Но, дистрибуторите и майсторите ще ви убеждават, че трябва да се сменя редовно, даже и по два пъти на година.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 ники

    1 2 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Точ така,колега!Я за по-сигурно го сменяй пролет и есен!
  • 70 Смяна-НЕ

    3 0 Отговор
    Казвали са ми, че проблемите ще започна след смяната на маслото. Тук ще ти сложат някакво менте. Оригиналното особенно на новите модели е достатъчно за целия живот. Е друг е въпроса, че тези коли са проектирани да минат около 250 000 безпроблемно. От този момент напред си зависи каква е била поддръжката до 250 000.