Новоналожените от Европейския съюз мита върху китайските електромобили оказаха значително влияние върху данните за продажбите през юли. Китайските производители на автомобили, като BYD и MG, отбелязаха драматичен спад от 45% в регистрациите в европа сравнение с предходния месец.
Внезапният спад се дължи на комбинация от фактори. На първо място, производителите бързаха да изпратят автомобилите в Европа преди влизането в сила на митата на 5 юли, което доведе до завишени данни за продажбите през юни. Второ, самите тарифи, които могат да достигнат до 48 %, направиха китайските електрически превозни средства по-малко конкурентоспособни на европейския пазар.
Въпреки този първоначален неуспех, китайските производители на автомобили продължават да се стремят да разширяват присъствието си в Европа - третия по големина автомобилен пазар в света. Въпреки че митата представляват предизвикателство, дългосрочният потенциал на региона остава привлекателен.
Важно е да се отбележи, че въздействието на митата се простира отвъд китайските марки. Засегнати са компании като BMW, Stellantis и Tesla, които също внасят произведени в Китай електромобили. Тези утвърдени автомобилни производители обаче бяха по-добре подготвени за промените в тарифите и отбелязаха не толкова сериозен спад на продажбите.
С развитието на ситуацията ще бъде интересно да се види как китайските автомобилни производители се адаптират към новите пазарни условия и дали могат да намерят начини да смекчат въздействието на митата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Китай трябва да осигури на всяко
Според потребностите за да спаси планетата от прегряване
16:38 16.08.2024
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
СПАДЪТ НА ТЪРСЕНЕТО НА ЕЛЕКТРОКАРИ ИЗОБЩО ❗
Коментиран от #22
16:38 16.08.2024
3 Някой
Коментиран от #10, #19
16:39 16.08.2024
4 Калпазанин
16:50 16.08.2024
5 Рошко
16:52 16.08.2024
6 Калпазанин
Коментиран от #24
16:55 16.08.2024
7 европа
16:59 16.08.2024
8 Хаха
Коментиран от #9
17:06 16.08.2024
9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "Хаха":
Ами аз повече от година пиша, че у нас ипри 140$/барел и при 70$/барел
бензинът е все по 2.50лв/литър ❗
Който може -мисли,
който не може - ме обижда ❗
Коментиран от #17, #18
17:09 16.08.2024
10 Хахахаха
До коментар #3 от "Някой":
А ти на кое се радваш, не разбрах? Да не живееш в Китай, че така си се замислил за Китай, а не за Европа? Или по принцип, предателите сте си така?17:11 16.08.2024
11 Миризлив пор
17:34 16.08.2024
12 Фххккк
18:08 16.08.2024
13 Реалист
18:14 16.08.2024
14 Тити
18:48 16.08.2024
15 Капралов
19:32 16.08.2024
16 ИТАЛИ
Коментиран от #20
19:52 16.08.2024
17 гост
До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Това е абсолютно така , но има и обратен пример , бензина и при 200 лв минимална заплата (2004 г) и при 1000 лв минимална заплата (2024 г) все е 2,50 !!!! Дори 2003-2005 г имаше моменти когато беше 2,60-2,70 !! И през ВСИЧКИТЕ тези години единствения петрол който се купуваше беше РУСКИ !!! И цената на която се купуваше нямаше нищо общо със борсовата , а с тази определена от Литаско , перачницата на Лукойл в Швейцария !! И ако зависеше от тях сега бензина щеше да е 4 лева поне !! Добре че ЕС наложи отваряне на вноса от други компании и задължи Лукойл да отвори акцизните складове !! И най-важното , след като вече не се купува руски петрол , а друг със много по-големи разходи за доставка , но пак на ПО-НИСКА цена какво още да говорим за "братския" рекетьор Раша ??Коментиран от #25
20:17 16.08.2024
18 гост
До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Също между другото при любимия ти бай Тошо бензина беше 1 лев при минимална заплата под 100 лв !!! Тоест при сегашната минимална трябваше да е 10 (десет) лева !!! ПОНЕ !!20:19 16.08.2024
19 гост
До коментар #3 от "Някой":
Европейските производители НЕ ИЗНАСЯТ коли произведени в Европа за Китай !! Освен най-скъпите модели над 100 000 евро , които се купуват в мижави бройки от китайските милионери , друг не може и да си помисли за тях ! Всичко останало се произвежда в самия Китай от смесени предприятия 50/50 със китайски фирми посочени от Си , естествено !! Така че мита та няма и няма да има !! А митата в Европа просто компенсират огромните СУБСИДИИ от държавата за китайските автомобили именно с цел да направят дъмпинг в Европа !! Естествено китайците също могат да направят заводи в Европа , но това значи да работят по европейските правила и с европейски заплати , което значи , че най-вероятно ще получат ПО-ВИСОКИ цени от европейските !!Коментиран от #38
20:25 16.08.2024
20 гост
До коментар #16 от "ИТАЛИ":
Китай е най-големия пазар по БРОЙКИ !!! С което може да се конкурира примерно с Индия , щото и двете броят за автомобили дори четириколки , които в САЩ и Европа няма да купят дори на децата си !! По приходи от продажбите , тоест по ПАРИ САЩ е безапелационен лидер с почти 3 ПЪТИ повече приходи от продажби , ЕС е втори , а Китай чак трети !! Средната продажна цена на автомобил в Китай е малко над 10 000 долара , докато в САЩ е над 30 000 , а в Европа дори над 35 000 !!20:29 16.08.2024
21 Отивам да живея
Вие си карайте сКъпите таралясници.
01:28 17.08.2024
22 Реално
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
За коя планета говориш? Щото на Земята най-продаваното МПС от 2 години насам е на ток.Коментиран от #26
01:54 17.08.2024
23 Типичната за
06:19 17.08.2024
24 Някой си
До коментар #6 от "Калпазанин":
Ако го обложат ще има на промоция за 6 лв. Килото в големите вериги както беше преди година и половина.... Тогава Китай спре да купува от Европа свинско...08:45 17.08.2024
25 Не е точно
До коментар #17 от "гост":
така! 2003-2005 обикновенния 95 беше 1.40.1.50 лв за литър, 100-октановия беше 1.90-2.00 лв за литър!!!Коментиран от #28, #29
10:13 17.08.2024
26 Действително
До коментар #22 от "Реално":
е време да смениш картинката и реално тези пикове няма да се повторят…. тази година ще има ли +- 2 млн продажби с много зор!??10:15 17.08.2024
27 КАРТЕЛИРАНЕ ИМПЕРИЯ-нато
11:16 17.08.2024
28 гост
До коментар #25 от "Не е точно":
Така ! С постановление на Мин. съвет от 1.01.2003 г минималната заплата е 110 (сто и десет) лева !!! От 1.01.2004 г е 120 лв , а от 1.01.2005 г е 150 лв !!! През периода когато петрола беше 140 долара цената беше точно 2,60 - 2,70 лв !! Тоест при минимална заплата 1100 лв , каквато ще е от 1.01. 2025 г по твоите сметки цената трябва да е 9-10 лева !!!! Защото цената на петрола е около 30 % в цената на бензина , а цената за преработка ( тоест за заплати най-вече) е 70 % от цената !! Останалото са данъци , които не са променяни от 20 години !12:14 17.08.2024
29 гост
До коментар #25 от "Не е точно":
Също така от 1.01.1969 минималната заплата е 60 лв , а от 1.01. 1979 е 80 лв !!!Коментиран от #42
12:22 17.08.2024
30 БИТИЕТО ОПРЕДЕЛЯ СЬзнанието
Коментиран от #32
13:47 17.08.2024
31 Японец
14:26 17.08.2024
32 Бива бива
До коментар #30 от "БИТИЕТО ОПРЕДЕЛЯ СЬзнанието":
Бива неистини и манипулация. Все едно не сме живяли в тази държава. А защо не се трият постоянните политически и манипулативни писания в автоновини. И тук четирихилядниците действат постоянно. А пишещият сигурно наистина не е живял в соца, а е слушал невивалици от възстарата си баба. Ех как ми се иска такива да ги накарат 1 месец да живеят в любимия им соц.Коментиран от #34, #41
14:33 17.08.2024
33 смотания Ес ...
Също като при горивата . За всеки литър гориво ти прибират почти половината .
Вчера си погледнах касовата бележка . За заредени 10 лева - 5,50 стойност на горивото , останалото акциз и ДДС.
15:04 17.08.2024
34 да ама не
До коментар #32 от "Бива бива":
Относно написаното е напълно вярно . Тогава с една минимална заплата 135 лева - купуваш 6 тона въглища и се топлиш две зими . Сега с една минимална заплата купуваш 1 тон въглища . Така е и с всичко останало .15:06 17.08.2024
35 има го в нета
Да ви изглежда познато спряма сега ?
Въртим се в една въртележка 30 години !
15:10 17.08.2024
36 Форд
16:08 17.08.2024
37 Въпрос
Коментиран от #40
22:21 17.08.2024
38 Къде отиваш
До коментар #19 от "гост":
BYD строи завод в Унгария. Почакай до 2028…тогава ще видим я камилата, я камиларя.23:54 17.08.2024
39 Ами сега хвалби.
12:02 21.08.2024
40 Ич не си наясно
До коментар #37 от "Въпрос":
в руските заводи си работят руснаци произвеждащи китайски автопром или по лиценз или не в изоставените евро джейски заводи. Китайците си работят в Китай. А ти гольо ще жулиш по изтърканите клавиши и ще скърцаш безсилно,като всички ще те заобикалят като черна дупка.12:05 21.08.2024
41 Ам кат си живял уж в соца
До коментар #32 от "Бива бива":
кво се вълнясваш бе мамул? Колегата леко е завишил цените,но общо взето нещата са вярни.до 1990 г. бензина бе все още 1 лв. до август месец след ,което тръгнаха на горе и се въведоха купони. Кисело мляко бе 0.26ст.,прясното 0,60ст,олио 1.00лв.,хляб бял 0,48ст.,добруджа 0,26ст. месата телешко 4.00лв./кг.,свинско 3.00лв/кг.,освен всичко продуктите бяха истински,а не суб продукти като сега пълни с хормони и отрови.12:42 21.08.2024
42 Да но
До коментар #29 от "гост":
през 1969г. с тези 60 лв. си осигуряваш приличен начин на живот,храната евтина до безумие,услугите тоже,като медицина и стоматология са безплатни,тогава хората спестяваха за жилище,вила и кола и то масата,не говорим за онези които са на високи постове партийни и това никога не е било проблем. То и сега богатите са малцинство,а тези които едва свързват двата края са мнозинството,тогава такива нямаше и това се запази до 11.11.1989г. Като да кажем за 1969 г. бензина е 20+ ст.,моят спомен е от 1971г. и бензина бе А93,0.38ст.,като по време на петролната криза се раздаваха бонове от по 10 и 15л,но това продължи няколко месеца и след това всичко се оправи. Нафтата за печката бе на цени 0.02ст. за литър,тока плащахме по 3-5 лв. на месец,,за храна с 10 лв. купуваш за цяла седмица продукти,че и оставаха за следващата и само хляб се купуваше през ден,но той пък на цена от 0.26 до 0.36ст. съответно за добруджа и бял хляб. и всичко това при заплата на единят от родителите ми за тази година от 180 лв на баща ми и 150лв. за майка ми,като подчертавам годината е 1971-72г. Всеки може да си направи елементарна сметка кога по добре се е живяло и най-важното оспокойно.14:31 21.08.2024
43 Ний ша Ва упрайм
18:31 22.08.2024