16 Август, 2024 16:33 3 754 43

Китайските автомобилни производители усетиха последствията от наложените мита

  • китай-
  • мита-
  • европа-
  • китайски автомобили

Данните показват спад в продажбите в Европа

Китайските автомобилни производители усетиха последствията от наложените мита - 1

Новоналожените от Европейския съюз мита върху китайските електромобили оказаха значително влияние върху данните за продажбите през юли. Китайските производители на автомобили, като BYD и MG, отбелязаха драматичен спад от 45% в регистрациите в европа сравнение с предходния месец.

Внезапният спад се дължи на комбинация от фактори. На първо място, производителите бързаха да изпратят автомобилите в Европа преди влизането в сила на митата на 5 юли, което доведе до завишени данни за продажбите през юни. Второ, самите тарифи, които могат да достигнат до 48 %, направиха китайските електрически превозни средства по-малко конкурентоспособни на европейския пазар.

Въпреки този първоначален неуспех, китайските производители на автомобили продължават да се стремят да разширяват присъствието си в Европа - третия по големина автомобилен пазар в света. Въпреки че митата представляват предизвикателство, дългосрочният потенциал на региона остава привлекателен.

Важно е да се отбележи, че въздействието на митата се простира отвъд китайските марки. Засегнати са компании като BMW, Stellantis и Tesla, които също внасят произведени в Китай електромобили. Тези утвърдени автомобилни производители обаче бяха по-добре подготвени за промените в тарифите и отбелязаха не толкова сериозен спад на продажбите.

С развитието на ситуацията ще бъде интересно да се види как китайските автомобилни производители се адаптират към новите пазарни условия и дали могат да намерят начини да смекчат въздействието на митата.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Китай трябва да осигури на всяко

    15 5 Отговор
    Семейство електромобил
    Според потребностите за да спаси планетата от прегряване
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    38 3 Отговор
    На първо място е
    СПАДЪТ НА ТЪРСЕНЕТО НА ЕЛЕКТРОКАРИ ИЗОБЩО ❗

    Коментиран от #22

  • 3 Някой

    35 4 Отговор
    После европейските производители също ще усетят ефекта от европейските мита върху китайските производители.

    Коментиран от #10, #19

  • 4 Калпазанин

    26 4 Отговор
    Кулминацията предстои, а европейските цъфнаха и вързаха
  • 5 Рошко

    19 3 Отговор
    С тези санкции и това англосаксонско лицемерие такова европейско харакири си направихме че здраве му кажи, само по трудния начин ще го разберем
  • 6 Калпазанин

    17 3 Отговор
    Обора си е обор, китайците казаха че ще о сложат свинското от Ес, Европа ще завони на кочина

    Коментиран от #24

  • 7 европа

    3 6 Отговор
    европа" се пише с главна буква
  • 8 Хаха

    21 4 Отговор
    Пишете какви са последствията за Европа след войната в Украйна ,Китай е в Азия . Днес в една западна голяма държава по радиото сутринта съобщават ,че петрола спрямо миналата година е паднал с 2 сентима за тон ,но куриоза е ,че спрямо вчера увеличението на бензиностанциите в същата държава е 14 сентима за литър .Ей това се случва в Европа ,който има глава да мисли ,да мисли .

    Коментиран от #9

  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    25 0 Отговор

    До коментар #8 от "Хаха":

    Ами аз повече от година пиша, че у нас и
    при 140$/барел и при 70$/барел
    бензинът е все по 2.50лв/литър ❗
    Който може -мисли,
    който не може - ме обижда ❗

    Коментиран от #17, #18

  • 10 Хахахаха

    7 12 Отговор

    До коментар #3 от "Някой":

    А ти на кое се радваш, не разбрах? Да не живееш в Китай, че така си се замислил за Китай, а не за Европа? Или по принцип, предателите сте си така?
  • 11 Миризлив пор

    22 3 Отговор
    Поредната идиотия, вместо пазара да натисне производителите да направят евтин и здрав продукт слагаме мита за да пазим печалбите на производителите? В общи линии производители ще продават скъпи боклуци.
  • 12 Фххккк

    7 4 Отговор
    То пък, защото преди митата имаха едни продажби, ум да то зайде. Като си на земята, няма как да паднеш от високо.
  • 13 Реалист

    12 1 Отговор
    Какво са усетили бе:) в бош германия %90 от стоката е китайско ишлеме:) това само един пример:)
  • 14 Тити

    8 8 Отговор
    На кой са потрябвали тези Китайски еднодневки?
  • 15 Капралов

    4 1 Отговор
    Това никак не е надобре! Замирисва на война, конвенционална...
  • 16 ИТАЛИ

    3 1 Отговор
    Китай е най големия производител на автомобили и най големия пазар

    Коментиран от #20

  • 17 гост

    14 4 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Това е абсолютно така , но има и обратен пример , бензина и при 200 лв минимална заплата (2004 г) и при 1000 лв минимална заплата (2024 г) все е 2,50 !!!! Дори 2003-2005 г имаше моменти когато беше 2,60-2,70 !! И през ВСИЧКИТЕ тези години единствения петрол който се купуваше беше РУСКИ !!! И цената на която се купуваше нямаше нищо общо със борсовата , а с тази определена от Литаско , перачницата на Лукойл в Швейцария !! И ако зависеше от тях сега бензина щеше да е 4 лева поне !! Добре че ЕС наложи отваряне на вноса от други компании и задължи Лукойл да отвори акцизните складове !! И най-важното , след като вече не се купува руски петрол , а друг със много по-големи разходи за доставка , но пак на ПО-НИСКА цена какво още да говорим за "братския" рекетьор Раша ??

    Коментиран от #25

  • 18 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Също между другото при любимия ти бай Тошо бензина беше 1 лев при минимална заплата под 100 лв !!! Тоест при сегашната минимална трябваше да е 10 (десет) лева !!! ПОНЕ !!
  • 19 гост

    11 4 Отговор

    До коментар #3 от "Някой":

    Европейските производители НЕ ИЗНАСЯТ коли произведени в Европа за Китай !! Освен най-скъпите модели над 100 000 евро , които се купуват в мижави бройки от китайските милионери , друг не може и да си помисли за тях ! Всичко останало се произвежда в самия Китай от смесени предприятия 50/50 със китайски фирми посочени от Си , естествено !! Така че мита та няма и няма да има !! А митата в Европа просто компенсират огромните СУБСИДИИ от държавата за китайските автомобили именно с цел да направят дъмпинг в Европа !! Естествено китайците също могат да направят заводи в Европа , но това значи да работят по европейските правила и с европейски заплати , което значи , че най-вероятно ще получат ПО-ВИСОКИ цени от европейските !!

    Коментиран от #38

  • 20 гост

    8 3 Отговор

    До коментар #16 от "ИТАЛИ":

    Китай е най-големия пазар по БРОЙКИ !!! С което може да се конкурира примерно с Индия , щото и двете броят за автомобили дори четириколки , които в САЩ и Европа няма да купят дори на децата си !! По приходи от продажбите , тоест по ПАРИ САЩ е безапелационен лидер с почти 3 ПЪТИ повече приходи от продажби , ЕС е втори , а Китай чак трети !! Средната продажна цена на автомобил в Китай е малко над 10 000 долара , докато в САЩ е над 30 000 , а в Европа дори над 35 000 !!
  • 21 Отивам да живея

    3 1 Отговор
    Отивам да живея при онези с плитките......
    Вие си карайте сКъпите таралясници.
  • 22 Реално

    2 8 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    За коя планета говориш? Щото на Земята най-продаваното МПС от 2 години насам е на ток.

    Коментиран от #26

  • 23 Типичната за

    7 2 Отговор
    Европа нелоялна конкуренция. Алчността на европейските производители нямат граници.
  • 24 Някой си

    5 0 Отговор

    До коментар #6 от "Калпазанин":

    Ако го обложат ще има на промоция за 6 лв. Килото в големите вериги както беше преди година и половина.... Тогава Китай спре да купува от Европа свинско...
  • 25 Не е точно

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    така! 2003-2005 обикновенния 95 беше 1.40.1.50 лв за литър, 100-октановия беше 1.90-2.00 лв за литър!!!

    Коментиран от #28, #29

  • 26 Действително

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Реално":

    е време да смениш картинката и реално тези пикове няма да се повторят…. тази година ще има ли +- 2 млн продажби с много зор!??
  • 27 КАРТЕЛИРАНЕ ИМПЕРИЯ-нато

    2 0 Отговор
    Пише, че миналата година Китай са продали 300 000 ел.мобила в ЕС. Значи със 150 000 няма да продадат. Но с колко повече са продали в Китай и то за сметка на кои не-китайски марки? Литият се добива с евтина китайска енергия, ето защо всички батерии в светът са субсидирани от Китай. с непазарен ток..
  • 28 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "Не е точно":

    Така ! С постановление на Мин. съвет от 1.01.2003 г минималната заплата е 110 (сто и десет) лева !!! От 1.01.2004 г е 120 лв , а от 1.01.2005 г е 150 лв !!! През периода когато петрола беше 140 долара цената беше точно 2,60 - 2,70 лв !! Тоест при минимална заплата 1100 лв , каквато ще е от 1.01. 2025 г по твоите сметки цената трябва да е 9-10 лева !!!! Защото цената на петрола е около 30 % в цената на бензина , а цената за преработка ( тоест за заплати най-вече) е 70 % от цената !! Останалото са данъци , които не са променяни от 20 години !
  • 29 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #25 от "Не е точно":

    Също така от 1.01.1969 минималната заплата е 60 лв , а от 1.01. 1979 е 80 лв !!!

    Коментиран от #42

  • 30 БИТИЕТО ОПРЕДЕЛЯ СЬзнанието

    4 4 Отговор
    Минимална заплата от 1989г. купува ДВА ПЪТИ повече мляко от минималната заплата сега. Минимална заплата след данъците, тогава купува 450-500 литра мляко, сега минимална заплата след данъци, купува 230 литра с по ниско качество. Средната заплата след данъци, купува 1989г - 830 литра мляко, сега средна след данъци, купува 630 литра мляко с ниско качество. Няма ръст на стандартът. През социализмът 60хил. семейства от работническата класа работещи в НРБ, влизаше в ново жилище, сега нула.. Повече от половината българи ходиха на курорт, два пъти в годината. Сега от 100 семейства ходят 8 семейства, и то половината от тях са буржоазия или работят в чужбина, или пари от наследство. Китаец консумират 50 кг свинско, българин 12 кг с ниско качество. При Виденов масовата заплата беше 7000 лева, при цигари за 18 лева, бира 8 лева, домати 8 лева..

    Коментиран от #32

  • 31 Японец

    4 0 Отговор
    Досега не съм видял китаец да ме изпревари на пътя
  • 32 Бива бива

    5 5 Отговор

    До коментар #30 от "БИТИЕТО ОПРЕДЕЛЯ СЬзнанието":

    Бива неистини и манипулация. Все едно не сме живяли в тази държава. А защо не се трият постоянните политически и манипулативни писания в автоновини. И тук четирихилядниците действат постоянно. А пишещият сигурно наистина не е живял в соца, а е слушал невивалици от възстарата си баба. Ех как ми се иска такива да ги накарат 1 месец да живеят в любимия им соц.

    Коментиран от #34, #41

  • 33 смотания Ес ...

    4 2 Отговор
    Не страдат Китайските производители , страдат Европейските граждани и купувачи . Европейските хиени не се наядоха . Искат да приберат 48% от продажната цена . Почти половината .
    Също като при горивата . За всеки литър гориво ти прибират почти половината .
    Вчера си погледнах касовата бележка . За заредени 10 лева - 5,50 стойност на горивото , останалото акциз и ДДС.
  • 34 да ама не

    4 2 Отговор

    До коментар #32 от "Бива бива":

    Относно написаното е напълно вярно . Тогава с една минимална заплата 135 лева - купуваш 6 тона въглища и се топлиш две зими . Сега с една минимална заплата купуваш 1 тон въглища . Така е и с всичко останало .
  • 35 има го в нета

    3 0 Отговор
    1992/1993 година минимална заплата 880 лева . Цена на бензина 2,60 - 2,80 за А93 - А98 .
    Да ви изглежда познато спряма сега ?
    Въртим се в една въртележка 30 години !
  • 36 Форд

    3 3 Отговор
    Европейския съюз прави всичко възможно да лиши обикновенния човек от автомобил!
  • 37 Въпрос

    2 4 Отговор
    Защо копейките искат китайците работещи за по 2 купи ориз на ден да им вземат работните места в европейската автомобилна индустрия?

    Коментиран от #40

  • 38 Къде отиваш

    2 1 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    BYD строи завод в Унгария. Почакай до 2028…тогава ще видим я камилата, я камиларя.
  • 39 Ами сега хвалби.

    0 1 Отговор
    Сега следва срив на продажбите на еврогейските котори и рев от евро джендарите пидалски,като ще напишете статия как сваляте митата за китайските автомобили защото евро которите нямат пазар в Китай. Евро пи дал ски тъпанарски трикове.
  • 40 Ич не си наясно

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "Въпрос":

    в руските заводи си работят руснаци произвеждащи китайски автопром или по лиценз или не в изоставените евро джейски заводи. Китайците си работят в Китай. А ти гольо ще жулиш по изтърканите клавиши и ще скърцаш безсилно,като всички ще те заобикалят като черна дупка.
  • 41 Ам кат си живял уж в соца

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "Бива бива":

    кво се вълнясваш бе мамул? Колегата леко е завишил цените,но общо взето нещата са вярни.до 1990 г. бензина бе все още 1 лв. до август месец след ,което тръгнаха на горе и се въведоха купони. Кисело мляко бе 0.26ст.,прясното 0,60ст,олио 1.00лв.,хляб бял 0,48ст.,добруджа 0,26ст. месата телешко 4.00лв./кг.,свинско 3.00лв/кг.,освен всичко продуктите бяха истински,а не суб продукти като сега пълни с хормони и отрови.
  • 42 Да но

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "гост":

    през 1969г. с тези 60 лв. си осигуряваш приличен начин на живот,храната евтина до безумие,услугите тоже,като медицина и стоматология са безплатни,тогава хората спестяваха за жилище,вила и кола и то масата,не говорим за онези които са на високи постове партийни и това никога не е било проблем. То и сега богатите са малцинство,а тези които едва свързват двата края са мнозинството,тогава такива нямаше и това се запази до 11.11.1989г. Като да кажем за 1969 г. бензина е 20+ ст.,моят спомен е от 1971г. и бензина бе А93,0.38ст.,като по време на петролната криза се раздаваха бонове от по 10 и 15л,но това продължи няколко месеца и след това всичко се оправи. Нафтата за печката бе на цени 0.02ст. за литър,тока плащахме по 3-5 лв. на месец,,за храна с 10 лв. купуваш за цяла седмица продукти,че и оставаха за следващата и само хляб се купуваше през ден,но той пък на цена от 0.26 до 0.36ст. съответно за добруджа и бял хляб. и всичко това при заплата на единят от родителите ми за тази година от 180 лв на баща ми и 150лв. за майка ми,като подчертавам годината е 1971-72г. Всеки може да си направи елементарна сметка кога по добре се е живяло и най-важното оспокойно.
  • 43 Ний ша Ва упрайм

    0 0 Отговор
    купиш елекртокар с батерия след 6-7 години нова батерия на цената на автомобила втора ръка след 12-13 на скраб щото нема има идиоти да купуват