След като вече ви информирахме (още в началото на април, тази година), че китайците от Geely започват да продават автомобилите си в България, сега стана ясно, че другият китайски гигант BYD, който започна целенасочена инвазия в Европа, ще продава автомобилите си и у нас.
Все още не е официално потвърдено кой дилър ще представлява BYD у нас
Един от вариантите е това да е вносителят на Suzuki у нас Mirkat, защото гръцката Sfakianakis Group, която е ексклузивен вносител на продуктите на Suzuki и за България чрез фирмата Mirkat Ltd, е вносител на BYD за Гърция и се опитва да стане официален представител и за Балканите. От вносителя на Suzuki в България обаче, засега не коментират темата.
Възможно е и други дилъри на автомобили в България да представляват китайската марка BYD, като има спекулации, че това може да е вносителят на Mercedes-Benz в България - "Силвър Стар". Добре известен факт е, че Mercedes и BYD си сътрудничат, като дори имат и общ бранд, наречен Denza.
Спекулира се и с вносителят на Dongfeng в България, компанията China Motors, която води преговори директно с китайците от BYD.
Що се касае до автомобилите с марка BYD, то те продължават да чупят рекорди в световен мащаб. След рекорден август продажбите на BYD надхвърлиха 1 милион електрифицирани автомобила от началото на годината. Продавайки още 145 627 електрически коли миналия месец, BYD вече достигна 1 милион продажби на електрифицирани коли през 2024-а в света.
Plug-in хибридите отбелязват най-голямо увеличение с 222 384 продадени автомобила, което е със 73% повече от август 2023 година. Този август бележи шестия пореден месец на рекордни продажби на PHEV хибридни автомобили на BYD. Именно на тях ще заложи и марката в България.
Първите модели, с които BYD ще "опипа" родния пазар ще са Dolphin, Atto 3 и Seal. В съседна Гърция най-евтиното предложение е за модела Dolphin, базовата цена на който започва от 19 998 евро.
Иначе в България до момента има два основни играча от Поднебесната държава, които официално предлагат продуктите си в нашата страна - Great Wall със своите марки Wey, Haval и Ora, и Dongfeng. Има и други, като Omoda, която е експортна марка на Chery, но те са по-незначителни като прпедставяне у нас. Предстои обаче инвазията на най-сериозните Geely и BYD. Очаквайте подробности!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мда
08:34 17.09.2024
2 оня с коня
Коментиран от #9, #28, #29, #52
08:42 17.09.2024
3 Фен
08:43 17.09.2024
4 666
08:44 17.09.2024
5 ...
08:47 17.09.2024
6 хаха
Коментиран от #11
08:47 17.09.2024
7 Всичко е китайско
08:49 17.09.2024
8 СУПЕР
08:56 17.09.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Хохо Бохо
09:45 17.09.2024
11 Хохо Бохо
До коментар #6 от "хаха":
Клоун, Донгфен са с бензинови двигатели. Скоро няма да има де да паркиращ димящия си дърт голф дизел09:48 17.09.2024
12 Миризлив пор
Коментиран от #31
09:50 17.09.2024
13 Копейка
10:03 17.09.2024
14 Напълне те
10:05 17.09.2024
15 089954
10:06 17.09.2024
16 Павел пенев
Коментиран от #30
10:27 17.09.2024
17 Иии бах тая инвазия!
10:48 17.09.2024
18 русафил
10:55 17.09.2024
19 🇰🇵 ✰ Б О Л Ш Е В И К ✰ С С С Р ☭★НРБ
12:12 17.09.2024
20 Калмук
12:57 17.09.2024
21 оня с коня
До коментар #9 от "антиджендар":
А можеш ли да обясниш ЗАЩО ми е да произвеждам нещо,след като мога да си го купя НАГОТОВО?Само питам за един приятел...Коментиран от #48
13:19 17.09.2024
22 Чичовото
Коментиран от #42
13:37 17.09.2024
23 Чичовото
Коментиран от #34, #35
13:38 17.09.2024
24 ДАРТ ВЕЙДЪР
14:37 17.09.2024
25 Мусата
Честито,ще го запомни!
15:18 17.09.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 РЦрцвцвчм
При стоки, извън категорията "купи, па като се счупи изхвърли, и си купи пак" е тегаво да правиш "инвазия".
15:58 17.09.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Мъка евроатлантична
До коментар #16 от "Павел пенев":
Ще им се спускат хемероидити от напън16:12 17.09.2024
31 ЕсЛакомия
До коментар #12 от "Миризлив пор":
Те хубаво продават и при това евтино, но има едни "представители"които им вдигат цените двойно и тройно на пазара за крайния Евро роб-потребител.. 🤮Коментиран от #32, #33
16:17 17.09.2024
32 ГейоЧао
До коментар #31 от "ЕсЛакомия":
Нищо, като влезем в Брикс след разпада на гейпартитоЕС, цените ще паднат автоматично16:21 17.09.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Инженер
Коментиран от #44
19:34 17.09.2024
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 ЩЕ СИ КУПЯ КИТАЙСКИ НОВ АВТОМОБИЛ
Коментиран от #50
21:52 17.09.2024
46 Китай, държавата на ментетата
23:23 17.09.2024
47 Гориил
07:54 18.09.2024
48 Този
До коментар #21 от "оня с коня":
Защото моето момче, когато произвеждаш някои плаща данъка си тук. Освен това парите остават в местната икономика. Шефа ще си построи къща, и тн тук и ще вдигне общия стандарт в населеното място. Ама от къде да го знаете вие това, само кражби и продажби са ви в главата...Коментиран от #49
08:45 18.09.2024
49 вседрфтгъхуйу
До коментар #48 от "Този":
Хабиш си клавиатурата да обясняваш на разни безработни дuбuлu09:10 18.09.2024
50 р5т6ъ7у8и9
До коментар #45 от "ЩЕ СИ КУПЯ КИТАЙСКИ НОВ АВТОМОБИЛ":
Че тя иврупейскътъ индустрия успешно се убива и сама, китаеца само се възползва...Конкретно за автомобилите китаеца няма никаква нужда да влиза в бой с иврупейскити марки на техен терен- достатъчно им е за начало да унищожат продажбите на иврупейските марки в Китай... В момента китаеца леекичко открехва завесата да видите какво произвеждат и какво може да получите за 30% по-малко пари... И ви показват марки и модели които пряко сили са в среден клас у Китай... Да кажем каквото е нивото на Шкода у вас- никак не лоша кола ползваща технологиите на голям производител и за що-годе разумна цена...
Само дето тая "китайска шкода" без особени затруднения бие ФВ по всички параграфи...
09:18 18.09.2024
51 0ъ6т5р
13:13 18.09.2024
52 постоль
До коментар #2 от "оня с коня":
Ами да, не произвеждаме а продаваме! BYD прави завод в Турция с 12000 работни места, а в България йок правиш ли разлика?15:44 11.10.2024
53 Манолов
22:52 30.10.2024