Блед, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Китайската автомобилна инвазия обхваща и нашата страна, а новината е, че марката Geely стъпва на българския пазар. Тя ще бъде представяна у нас от словенската компания SEEAG, която държи правата за китайските коли за Словения, Сърбия и Хърватия, а сега вече и за България, Румъния, Гърция и Северна Македония.
Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd., известна като Geely, е китайска мултинационална автомобилна компания, със седалище в Ханджоу. Компанията е частна собственост на китайския предприемач Ли Шуфу. Създадена е през 1986 г. и навлиза в автомобилната индустрия през 1997 г. с дъщерното си дружество Geely Auto.
Geely Auto Group включва марките Geely Auto, Lynk & Co, Proton Holdings, Lotus и Volvo. Ли Шуфу държи и десетпроцентен дял от Daimler. Първоначално продажбите у нас ще стартират с модела Geely CoolRAY, който представлява конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене.
Автомобилът се оборудва с 1.5-литров турбо бензинов двигател с мощност 172 конски сили и представлява компактен кросоувър от горния сегмент на B-клас. Преки конкуренти на този автомобил са модели, като Peugeot 2008, Renault Captur и Skoda Kamiq. Моделът CoolRAY е само с предно предаване. На по-късен етап в България ще се появи и по-голям кросоувър от C-сегмент с 4х4 задвижване.
Продажбите на CoolRAY у нас ще стартират до няколко месеца, преди края на лятото, като в момента се преговаря с български дилъри, които да поемат продажбите към крайни клиенти. Все още не се знае точната цена на CoolRAY в България, но предвид тези в съседните ни държави, може да се ориентираме доста точно.
В съседна Румъния, моделът се продава за 25 990 евро, а в Словения цената му е 27 000 евро. У нас ориентировъчната цена ще е от порядъка на 50 000 лева, като интересното е, че базовото ниво на екипировка е изключително високо, що се отнася до мерки за безопасност, то от Geely ползват ноу-хау директно от Volvo. Екипът ни направи и обстоен тест на новия модел Geely CoolRAY, с който ще ви запознаем съвсем скоро.
Веднага след началото на продажбите на Geely у нас ще започнат да се предлагат и модели на китайско-шведската марка Lynk & Co, които се произвеждат в шведските заводи на Volvo. Стартът за тази марка на родна територия ще е с модела 01. За това, как китаецът Ли Шифу прави своята автомобилна империя, сме ви разказвали подробно, но ако сте го пропуснали, можете да прочетете ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #5
10:02 10.04.2024
2 Име
10:04 10.04.2024
3 В.В.П.
10:07 10.04.2024
4 В.В.П.
10:08 10.04.2024
5 Мъчи бе Мочко
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Колите не са за миячи на В.Ц. За ваЗИ скрап на 40г. от сесесере по възможност!10:12 10.04.2024
6 В.В.П.
Коментиран от #8
10:13 10.04.2024
7 В.В.П.
10:15 10.04.2024
8 Марто
До коментар #6 от "В.В.П.":
Далеч по-добри от френските. А и прочети прикачената в край на статията друга статия. Този съвсем не е случаен. Знаеш ли, че къщият Ли Шифу, освен Волво на което е 100 процента собственик, почти притежава Мерцедес. Тези коли съвсем не са за подценяване. За гили говоряКоментиран от #15
10:16 10.04.2024
9 виждам сълзи в европа
10:17 10.04.2024
10 Госあ
10:21 10.04.2024
11 В.В.П.
10:22 10.04.2024
12 Теляк
10:25 10.04.2024
13 стоян
10:41 10.04.2024
14 Пазаря само от алито
10:44 10.04.2024
15 стоян
До коментар #8 от "Марто":
До 8 ком - марто ги откъде знаеш тия работи че китайските са по добри от френските - какъв опит имаш за да коментираш - караш ли китайски автомобил или така казват по рускатаКоментиран от #18, #19
10:44 10.04.2024
16 В Сърбия цените
10:48 10.04.2024
17 въй
Коментиран от #20, #21
10:50 10.04.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 някойситам
До коментар #15 от "стоян":
То май в момента няма по-лошо съотношение цена-качество от френски автомобили, когато едно недоразумение уж SUV, като например Renault Austral или Пежо 3008, с предно предаване, малкото 1.2 литрово бензинче струва по-скъпо от максимално оборудвана Октавия с 4х4 и мощен дизел... трябва да си възможно най-неразбиращ от автомобилен бранш, че да не виждаш, че франсета са на двойна цена от това, което всъщност представляват.Коментиран от #25, #51
11:06 10.04.2024
20 само да кажа
До коментар #17 от "въй":
За 260 км с 13,13лв. на газ как ти звучи са 1,6 л.мотор на бензин газ?Китайски?11:09 10.04.2024
21 вседрфтгъхуи
До коментар #17 от "въй":
Нито тоя мотор харчи 10 (от личен опит казвам, че тая кола гори под 8,5/100 градско в Москва), нито китаеца ти е виновен за нещо- оплачи се на господарите си у брюксел които измислят разните там "евро" стандарти които правят дизела безобразно скъп за употреба в малки и средни коли...Разликата е в порядъка на €3000 + последващо по-скъпо обслужване на тоя дизел- това нивелира разликата в разхода за първият собственик, тебе като 27 собственик по веригата кучета те яли...
11:09 10.04.2024
22 някой
11:56 10.04.2024
23 Кико
Коментиран от #60
12:08 10.04.2024
24 Номерът на китайката
12:49 10.04.2024
25 100ян
До коментар #19 от "някойситам":
малко хора си позволяват чисто нов автомобил, и да за новите коли на Стелантис, от последните 2-3 години си прав, но ние масово караме 5-15г коли, в тази група френските са си ок, а китайските даже нямат сервиз, поддръжка, резервни части у нас, карам С5 2,2хди с хидроактивно окачване 2016та, новото С5 с 1,2 трицилиндров двигател никога няма да го погледна даже12:56 10.04.2024
26 Онуфри
Коментиран от #36, #41
13:01 10.04.2024
27 Всички тука
Коментиран от #29, #33
13:24 10.04.2024
28 ДоКато
13:47 10.04.2024
29 ПроМит
До коментар #27 от "Всички тука":
Промити мозъци: защото сме в "отбора на най-богатите" - самотитуловат се в класации, които сами си пишат и променят, за да излизат винаги напред - това е ЕС: една безкрайна илюзия, че живееш добре, докато те ограбват за щяло и нещяло13:48 10.04.2024
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Хитлер
14:48 10.04.2024
32 Циник
15:09 10.04.2024
33 Циник
До коментар #27 от "Всички тука":
Е, поне една от причините е, че 15-годишният Голф е доста по-евтин.15:11 10.04.2024
34 Тити
16:24 10.04.2024
35 Опааа гледай
До коментар #30 от "момък мераклия":
Докато "се меташ" вътре да не наседнеш нещо на любовника и! Да нЕма ох ох ох олелееее!16:48 10.04.2024
36 Другарю онуфри
До коментар #26 от "Онуфри":
Какво му е на "Греит Уола"? Карам Ховър Н 5 взех го на 100000 сега е на 180 за тия км. масло и ангренаж поддръжка. За километрите съм сигурен щото е купуван от Б.Г и поддържан редовно във фирмения сервиз........... е не е "лукс" но кожа парктроник камера за заден ход и бързи/бавни или само задно! Та за толко пари толко музика. Аз съм си доволен от китайчето, а и едни кабели свещи смених и най важното НИКЪДЕ не могат да ме цакат с китайски части! Всичко добро.Коментиран от #53
17:00 10.04.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 счети
17:55 10.04.2024
39 Милен Русанов
17:56 10.04.2024
40 Чужденец
Коментиран от #42
18:01 10.04.2024
41 дрфтгъхуи
До коментар #26 от "Онуфри":
Каква "тежка артилерия" бе, къде я видя? Джийли са сериозна компания и правят много интересни и качествени коли, но самата марка "Джийли" е оставена в ниският клас- точно там където са французите у ивропътъ... И ако мерим пряко "китаец" с "французин" мога да гарантирам, че китайчето води с поне 6 обиколки...Виж, вече LyncCo (двг и хибриди) и ZEEKER (чисти електрички) са много, ама МНОГО ПО-ИНТЕРЕСНИ коли... Но дори и те не се броят за нещо повече от висок среден клас по китайските разбирания... Което не им пречи обаче да убиват всеки немец в категорията си...
PS: Предполагам другият модел дето ще ви докарат е Тугела- никак не лош модел и предполагам цената му ще е около 75 бона... Надали ще ви докарат Монджаро щото там цената ще е около 90 бона и ще настанат масови самоубийства сред собствениците на 5-годишен немски "премиум"
18:39 10.04.2024
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Оригинал
18:58 10.04.2024
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 дрфтгъхуи
19:23 10.04.2024
46 Охотник
Коментиран от #47
19:41 10.04.2024
47 дрфтгъхуи
До коментар #46 от "Охотник":
Обяснявам ти го простичко с китаец който се продава ОФИЦИАЛНО у вас...Имате дилър на Донгфенг (chinamotor bg) които продават ван 6+1 места с топ оборудване за 68 000лв. с ДДС... Какво предлага китаеца за тези пари сам проверяваш- НЯМА дори близо оборудван ван за тези пари у ваштъ ивропъ...
Онези 68 бона са $36-37 000 според деня... В Китай тоя ван струва безобразните $17-18 000... Защо цената е станала ДВОЙНА питай господарите си у брюксел- те са виновни... Разбира се доставката си струва пари, дилъри сервиз и т.н. също не са безплатни ама това добавя не повече от €6000 към цената- останалите ги прибира брюксел...
Това Джийли дето се показва тук за 50 бона струва по-малко от $12 000 в Китай, добавяш онези $6000 да стигне до дилъра у ивропъ и питаш кой краде остатъка...
Коментиран от #52
20:10 10.04.2024
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Момчил
До коментар #19 от "някойситам":
По зле от бензиновите б.клуци на Фолксваген групата няма. Едвам додрапват до 100 000 и са за смяна на мотор. Френските са една идея по-добре.21:36 10.04.2024
52 Невнимание
До коментар #47 от "дрфтгъхуи":
И кво па толкова има тоя Донгфенг, което го няма другаде за тия пари? Пиле със сладко-кисел сос ли готви, прави като вятъра ли, или върви без гориво? Ще дадеш 70хил лева за балатум по седалките (пардон - "еко кожа") и някакви тъч дисплеи и измислени АДАС системи ли? Сакън "инфотейнмънт" системата да ми е критерий при избор на автомобил, който преди всичко трябва да се предвижва без драми и зиме и лете. Или дя се вкарам в приключение за разлика от примерно 10 хил лева на фона на 70хил?Коментиран от #55
21:46 10.04.2024
53 Момчил
До коментар #36 от "Другарю онуфри":
Ако караш 2.4 бензин/газ , причината да е толкова безпроблемен е ,че това е старият мотор на Митсубиши,за който за китайците си плащат към Митсубиши. Не е благодарение на китайска ,а японска стара технология.Коментиран от #54
21:47 10.04.2024
54 Зная колега
До коментар #53 от "Момчил":
То и на него си пише.... Само не ми е ясно предишния и първи аз съм втори собственик дали не са го прецакали докато е бил гаранционен да му сменят гарнитура/глава и да му лепнат стикерче "без азбестов а/л" а човека не е м/у живите да го попитам... купих го от съпругата му! Та така 2,4 е бензин газ 2012г. А ходовата част съм чел че е от Исузу но дали е така не знам! Що годе съм технически грамотен а това го взех от любопитство... и на мн.добра цена!23:03 10.04.2024
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Име
00:14 11.04.2024
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Джамбaза
За експертите във форума...
07:48 11.04.2024
62 Пешо
17:14 11.04.2024
63 Иво
17:23 11.04.2024
64 Карах МГ плъг ин хибрид
01:09 12.04.2024
65 Този коментар е премахнат от модератор.