Ето кои автомобилни компании в Европа планират затваряне на заводи и съкращения на работни места

4 Декември, 2024 10:14 2 005 24

  • автомобилни компании-
  • криза-
  • европа
Ето кои автомобилни компании в Европа планират затваряне на заводи и съкращения на работни места - 1
Снимка: Shutterstock

През последните месеци непрекъснато ви информираме за проблемите на различни автомобилни производители и поддоставчици, свързани с тях. Европейските такива фирми в момента изпитват огромни проблеми и част от тях са на ръба на фалита.

Редица автомобилни компании в Европа неотдавна обявиха планове за затваряне на заводи и мащабни съкращения на работни места, изправени пред слабо търсене, високи разходи, конкуренция от страна на фирми в Китай и по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства.

Ройтерс, цитиран от БТА, обобщава обявените през последните месеци намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на производствени обекти.

Volkswagen

В Германия автомобилната група Volkswagen предупреди за възможно съкращаване на хиляди работни места и евентуално затваряне на заводи в Германия на фона на водените със синдикатите преговори относно намеренията ѝ за намаляване на разходите.

През лятото VW обяви за продажба завода си в Брюксел, където около 3000 служители произвеждат модел на Audi, заради ниското търсене на нейните електромобили от по-висок клас. Миналият месец компанията престана да търси инвеститор за производственото съоръжение.

Daimler Truck

Най-големият производител на камиони в света Daimler Truck съобщи на 1 август, че ще съкрати работното време и ще замрази наемането на служители в подразделението си за производство на камиони в Германия.

Feintool

Швейцарският автомобилен доставчик Feintool съобщи на 3 декември, че ще затвори един от своите обекти в Германия и ще съкрати до 200 души от персонала.

Valeo

Френската компания за автомобилни части Valeo планира да съкрати около 1000 работни места в Европа, казаха в края на ноември източници. Те посочиха за Ройтерс, цитиран от БТА, че усилията за преструктуриране ще доведат до затварянето на два френски завода на компанията.

Stellantis

Базираната в Нидерландия автомобилна група Stellantis на 26 ноември обяви плановете си да затвори своята фабрика за ванове Vauxhall в Лутън, Великобритания, като повече от 1000 работни места там са застрашени.

Компанията многократно е спирала операциите по сглобяване в основния си завод в Италия "Мирафиори" заради ниско търсене, по-конкретно на електрическата версия на новия Fiat 500. Stellantis заяви, че няма планове да затваря заводи в Италия.

Bosch

Германската компания Bosch, най-големият доставчик на авточасти в света, планира до 2032 г. да съкрати 5500 работни места, свързани с компютърни разработки и системи за завиване на превозни средства, предимно в германските си обекти, и да намали работното време на някои служители. Това съобщиха от компанията на 22 ноември.

Ford

Американският автомобилен производител Ford на 20 ноември заяви, че ще съкрати 4000 работни места, предимно в Германия и Великобритания, представляващи 14 процента от неговата работна сила в Европа.

Michelin

Френският производител на гуми Michelin ще затвори два обекта в Западна Франция, при което ще бъдат засегнати около 1250 работни места, съобщиха от компанията на 5 ноември.

Schaeffler

Германският производител на автомобилни части Schaeffler, засегнат от слабо търсене от страна на автомобилни и промишлени клиенти, обяви на 5 ноември, че планира да съкрати 4700 работни места, предимно в Германия. Усилията за преструктуриране на компанията ще включват и затваряне на производствени съоръжения в Австрия и Великобритания.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    62 6 Отговор
    Санкциите действат перфектно, важното е да сме зелени евроатлантици и да наливаме пари в Украйна.

    Коментиран от #12, #23

  • 2 да де

    48 2 Отговор
    Спокойно санкциите работят няма да са само те.
  • 3 БАНко

    48 3 Отговор
    НАПРЕД , НАЧЕЛО С УРСЪСЕЛА ФОРДОЛНОЛАЙНО !!! ТЯ ДОКАЗА ЧЕ МОЖЕ ДА ЗАТРИЕ СКАПАНАТА ЕВРОПА !!!

    Коментиран от #9

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Пенчо

    42 1 Отговор
    Интересно се получава. Всички фирми съкращават повече персонал в Германия.

    Коментиран от #17

  • 6 Директора

    39 5 Отговор
    A колко милиарда ще дадем на О-крите? Защо пропускате най-важното. Тия германци големи зас-пи и бу-дали. Крадат от тях, за да дават на О-крайна и САЩ, а те си мълчат.

    Коментиран от #13

  • 7 Хоризонт

    35 3 Отговор
    Това е една малка част от затворените заводи. В България също има компании произвеждащи за тях. Това е само началото.
  • 8 ДрайвингПлежър

    38 5 Отговор
    Важното е, че сме зелени и ще ходим на война с Русия, нали така!
    И щее дадем ОЩЕ 40 милиарда на Зеля да ни ги изпере!
  • 9 120 рубли за едно €

    12 21 Отговор

    До коментар #3 от "БАНко":

    Догодина всеки втори автомобил в Европа ще бъде Лада Кранта.Вервай ми.

    Коментиран от #14, #19, #21

  • 10 дааа

    25 6 Отговор
    Няма как работник на поточната линия в Волфсбург да взима 10 000 евра на месец , да се конкурира с работник в Китай с 500 евра. Малко прекалиха левите профсъюзи

    Коментиран от #22

  • 11 Честито, Европа!

    26 3 Отговор
    Поздрави от американските ти "приятели" и Северните потоци за сакциите! Благодари на русофобските си елити...
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Българка

    16 1 Отговор

    До коментар #12 от "Мммммм":

    Центаджия, много ги разбираш нещата, ама друг път. Слабото търсене е заради загубата на пазари в Русия. Безработицата у германистан е много голяма. Всичко що мърда може да бъде уволнено. А и що връщат по родните им места и кафевите...

    Коментиран от #18

  • 16 Голям и мазен за НАТО,ЕС и САЩ и украйна

    16 1 Отговор
    Браво, но още може. Само така украйнъ ще победи.
  • 17 Читател

    14 2 Отговор

    До коментар #5 от "Пенчо":

    Работната ръка там е скъпа. А фирмите търсят начин да оптимизират разходите си. Явно газта не е толкова евтина, колкото ни обясняват. И съответно - производствата биват изнесени на места, в които газта наистина е по-евтина. Но това разбира се, няма нищо общо с откъсването на Русия като енергиен доставчик. Това е просто случаЕно съвпадение.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 БАНко

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "120 рубли за едно €":

    НЕИЗВЕСТЕН АНОНИМЕНЧО , ДНЕС ЯПОНСКА ЙЕНА Е 150,152 ЗА ДОЛАР - ЧУВАЛ ЛИ СИ ЗА ЯПОНИЯ ??? НЕИЗВЕСТЕН АНОНИМЕНЧО , ДНЕС ЮЖНОКОРЕЙСКАТА ВАЛУТА СТРУВА 1445 ВОНА ЗА ДОЛАР - ТИ ЧУВАЛ ЛИ СИ ЗА ЮЖНА КОРЕЯ ???
  • 20 Факт

    4 2 Отговор
    При положение че 90% от гумите ще отивят за авиотранспорта в следващите 50 години е ясно че Мишлен затваря не рентабилните авто гумени заводи.
    Да му мислят континентал които са пред фалит и само наливанията на немската държава ги държат над водата.
    Те гуми за самолети не правят а Мишлен е най големият производител на авио-гуми следван от Бриджстоун.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Разбирам но

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "дааа":

    не вземат работниците на поточната линия 10 хиляди еврака. Това е оливане яко. 10 хиляди вземат началниците на поточна линия,бачкатора е на 4-5 х. евра,което също не е малко в сравнение с китайците.
  • 23 ЗЕВС

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    Важното е да пълните гушките на OПEK и да ходите в СМОГ със скъсани боксерки, вие го правите перфектно, доволен съм!

  • 24 Койчо

    1 0 Отговор
    Освобождават работниците щом не им трябват.
    Най-читавите от тях ще си намерят работа в завода на Тесла. Но само ако напуснат профсъюзите които докараха ФВ и Форд до просешка тояга.
    Останалите работници да се ориентират в други индустрии.