Last news in Fakti

1 Юни, 2002 00:00 1 156 0

За честта на кралицата

  • bentley-
  • arnage t-
  • bentley arnage t

Когато за пръв път британците чуват името Уолтър Оуен Бентли, връзката с луксозни и тежкарски автомобили напълно отсъства. По това време амбициозният жител на мъгливия остров се занимава с конструирането на самолети и двигатели за тях. С края на Първата световна война обаче и подобрените условия на живот мистър Бентли решава да се захване с конструирането на първия си четириколесен шедьовър. През август 1919 година британецът регистрира фирма за производство на автомобили на свое име и скоро, през есента на същата година, дебютният модел е представен на Лондоското изложение. Отзвукът от страна на посетителите е изключително обнадеждаващ, но поради технически причини продажбите на возилото стартират едва след още две години. Тогава на заможната част от световния елит се предлага луксозен и комфортен автомобил, който разполага с безпрецедентната за времето си петгодишна гаранция.

Днес, след повече от 80 години, Bentley си остава марка, предназначена изключително за аристократични особи, а моделът Arnage T, с който британците ще задоволят мераците на клиентите си през тази година е едно от най-красивите изпълнения на компанията, правени някога.

Arnage T ще брани честта на кралицата

За качествата на новото четириколесно свидетелства фактът, че именно то ще “гради” и подкрепя кралския имидж на Нейно Величество Елизабет II. Ако искате пък да разберете защо, просто се запознайте накратко с преимуществата, присъсващи във визитката на младия британец. При него каросерията е основно изменена и подобрена в сравнение с предшествениците. Преработено е окачването, като навигацията и управлението са рафинирани максимално.

Монтирани са до­пъл­нително въздушни въз­главници за пасажерите отзад. Тялото на баровската лимузина се “сгрява” от V-образен гигант с осем цилиндъра, при когото работният обем е надут до 6.75 литра. Мощността, която е наблъскана под предния капак е достойна за свръхзвуков изтребител - 456 конски сили при 5000 об./мин. определено се отразяват благотоворно на аристократа. Максималният въртящ момент също разкрива класата и финеса на легендарната британска компания. При Bentley Arnage T тя е 875 Нм при 3250 об./мин., което осигурява “прилична” тяга на тежащото 2.6 тона чудовище. И понеже возилото е предназначено за делови хора, които освен комфортно обичат да пътуват и бързо, е помислено сериозно и за скоростта. Стрелката на скоростомера кове на 270 км/ч, което всъщност е максималната скорост на лимузината. Ускорението от 0 до 100 км/ч съответства на данните за спортен автомобил - Arnage T се изнася с всичките си килограми за 6.0 секунди. Убийственото за някои автомобили упражнение от 0 до 200 км/ч се изпълнява от новото поколение Bentley за 21.0 секунди. За лекотата, с която се управлява лимузината спомага и четиристепенната автоматична скоростна кутия. Серийно возилото е оборудвано с антиблокираща система (ABS) и електронно стабилизираща система (ASR). Електронно регулируемото подаване на горивото осигурява максимална стабилност и устойчивост на автомобила.

Интериорът е типичен за подобен клас возило

Във вътрешността британците залагат основно на скъпото дърво и кожата. Разбира се високите технологии са намерили повече от солидно присъствие - Интернет-достъп, навигационни системи, DVD-Player, CD. Седалките са с електрически регулировки в няколко посоки. Климатроникът осигурява различна температура в четири сектора на салонапо желание на пасажерите. Символите по арматурното табло са разположени в класически кръгли цеферблати, като в средата на таблото се намира и прибиращ се монитор. Скоростният лост и останалите ръчки и копчета са изцяло хромирани. Разбира се, за да станете част от разкоша, присъщ на новата лимузина Bentley Arnage T, трябва да прежалите само около 263 000 евро, разбира се без останалите екстри, мито и акциз...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА