30 Септември, 2019 17:12 3 714 7

Производителят на лондонските автобуси спря работа

  • лондон-
  • автобуси-
  • wrightbus

Сривът на Wrightbus е тежък удар по местната икономика, след като там бяха загубени работни места в Bombardier и Harland and Wolff

Производителят на лондонските автобуси спря работа - 1
Снимка: Shutterstock

Преди да стане премиер, Борис Джонсън заяви, че правителството трябва да "направи всичко, което може, за да осигури бъдещето на една велика британска компания". Той говореше за северноирландската компания, която произвежда прочутия червен двуетажен автобус London Routemaster. Но с идването на есента и увеличаването на възможността Великобритания да излезе от Европейския съюз, Wrightbus спря работа, пише Deutsche Welle.

Консултанската компания Deloitte, която пое управлението в опит да я спаси, заяви, че "не бе възможно да бъде намерен купувач, който да иска да запази бизнеса", както и че "приблизително 1 200 служители бяха освободени". Междувременно The Guardian цитира синдикална организация, според която са заплашени и още 1 700 позиции във веригата за доставки.

Wrightbus, базирана в Балимена, водеше преговори с трима потенциални купувачи, след като се изправи пред недостиг на паричен поток, но не успя да постигне сделка. Компанията е притежавана от семейството на 92-годишния основател сър Уилям Райт. Говорител заяви, че преходът от дизел към електричество в автобусите е причинил "остър спад" на търсенето на продуктите им на Острова.

Компанията е един от най-големите работодатели в Северна Ирландия. Последният отчет от 2017 г. показва печалба преди данъци от 5 милиона паунда (€5,5 милиона) при 181 милиона паунда приходи. След това обаче положението се е влошило рязко. Стана ясно, че Wrightbus се нуждае от 30 милиона паунда, за да продължи работа.

Пазарът на автобуси във Великобритания е в сравнително бавен период, след като операторите поръчват електрически или водородни автобуси в далеч по-малки бройки.

Освен това новите Routemaster бяха разкритикувани, че са твърде скъпи, а по-късно имаше и случаи на повреди в батериите. Новите поръчки за Лондон бяха спрени през 2016 г. от кмета Садик Кан.

Сривът на Wrightbus е тежък удар по местната икономика, след като там бяха загубени работни места в Bombardier и Harland and Wolff. Производителят на цигари JTI Gallaher и заводът за гуми на Michelin също затвориха през последните години.

Икономиката на Северна Ирландия е на ръба на рецесия, според проучване на Ulster Bank. Северът разчита на годишна субсидия от около €10 милиарда от правителството, като тя отговаря за около 20 процента от брутния вътрешен продукт.

Ако Великобритания излезе без сделка от ЕС, Северна Ирландия ще пострада още по-тежко, като се очаква спад на БВП от до 6 процента.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Също като у нас

    27 8 Отговор
    При лошия Комунизъм в Ботевград се правеха автобуси Чавдар.При мечтаната Демокрация купувахме рециклирани от Европа с астрономически пробег...много хитро,а...

    Коментиран от #6

  • 2 Хайл

    3 2 Отговор
    Само луд може да вярва на идиотите от дойче веле,най-тендециозно пишещите...каквото са писали всичко става на обратно
  • 3 гост

    7 1 Отговор
    Никой не им е виновен, да са се напаснали към пазара по-адекватно. В САЩ най-търсени са автобусите на пропан-бутан, защото използват бензинов двигател и евтина конверсия на газ, която обаче дава ниски нива на вредни емисии и сравнително малка надценка спрямо стандартен автобус. Като са направили лош продукт реално те са си фалирали фирмата.
  • 4 Иначе са много готини

    3 0 Отговор
    тия автобуси

    Коментиран от #5

  • 5 Чичо Гошо

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Иначе са много готини":

    Преобладаващите нови двуетажни автобуси там са Волво!!!
  • 6 Преди години

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "Също като у нас":

    В началото на демократичните промени, Софийски градски транспорт закупи стари автобуси от Германия вместо нови Чавдари. Също и Кремиковци внесоха трошки от САЩ. Няколко големи поръчkи вероятно щяха да спасят завода.
  • 7 Max

    0 3 Отговор
    Дори и рециклираните вносни са много, много, много по-добри от нашите автобуси произвеждани в Ботевград!!!

    До коментар №1