2 784 21

Ще възраждат летище Русе

  • русе-
  • летище-
  • инвестиции

Етапите ще са три

Летище Русе пак привлича инвеститорски интерес, пише banker.bg. За втори пореден път през последната година.

Новите инвеститори, които засега логично не искат да се афишират, тръгват към възраждането на летище Русе.
От инвестиционните намерения, до които се добра "БАНКЕРЪ", става ясно, че реализирането на тези идеи започва от надграждането на летищната инфраструктура.

Етапите ще са три.

Първо - разработване на Генерален план за развитие на летище Русе, който трябва да бъде предложен и одобрен от Експертния съвет към Министерството на транспорта и съобщенията. Едновременно с това ще бъде изготвена и представена за обществено обсъждане екологична оценка на аеропорта.

Инвестициите ще продължат с изграждане на периметрова ограда, периметров път и система за видеонаблюдение в съответствие със съвременните изисквания за авиационна сигурност.

По време на първия етап е заложено да бъде направен и ремонт на Полосата за излитане и кацане (ПИК) - в съответствие с изискванията на категория "3С" на Международната организация за гражданска авиация (ICAO), при запазване на сегашните размери 1800 м дължина и 30 м ширина. Според експерти това е предостатъчно на първия етап за обслужването на полети, извършвани от т.нар. Авиация с общо предназначение (от англ. - General Aviation) – частни полети и бизнес полети с ултралеки и леки самолети, учебно-тренировъчни полети, специализирани полети и пр.

По времето на първия инвестиционен етап се предвижда и изграждане на хангари за техническо обслужване на самолети, което е още едно доказателство за сериозните намерения на инвеститорите.

Заложени са още ремонт и реконструкция на пътническия терминал на летище Русе. Целта е привеждането му в съответствие с изискванията на авиационната сигурност при обслужването на пътници. Това обхваща разделянето на потоците и обособяване на стерилна зона за проверените пасажери. Ще бъдат доставени съвременно оборудване за проверка на пътниците и техните багажи преди качването на самолета, а също и на персонала, и на карго товарите. Предвижда се и ремонт на перона пред сградата на пътническия терминал.

За полосата се планира изграждане на нова аеронавигационна светлинна система, която ще направи летище Русе достъпно за полети през цялото денонощие.

Паралелно ще бъдат изработени процедури за полети и организация на управлението на въздушното движение в района на летището.

Сред инвестиционните намерения влизат още изграждането на карго терминал, на специализирана инфраструктура за обслужване и операции с безпилотни летателни средства (дронове), както и закупуване на съвременна самолетообслужваща техника.

Първият инвестиционен етап ще приключи с изготвянето на необходимата документация за сертифициране на летище Русе за търговски полети.

Акцентът на инвестициите през втория етап ще падне върху ремонта и реконструкцията на пистата, която ще бъде удължена от 1800 на 2500 метра и разширена от 30 на 45 метра. С това тя ще може да обслужва по-големи самолети от фамилиите на "Еърбъс А320" и "Боинг 737".

Ще бъдат изградени и хангари за обслужване и на този тип самолети. Ще се изработят и нови процедури за организация на полетите за тези по-големите самолети, които ще обслужва летище Русе.

Планира се и надграждане на аеронавигационната светлинна система.

За третия инвестиционен етап е оставено изграждането на нов пътнически терминал с капацитет 500 пътници в час пик.

Ще бъдат изградени и два нови перона с паркинги за 14 самолета с разпереност на крилата до 36 метра, допълнителни хангари за техническо обслужване на "Еърбъс А320" и "Боинг 737" и пр.

За да се случи всичко това обаче е необходимо Общинският съвет в Русе да гласува отдаването на правото за ползване на летището на инвеститорите за определен срок, който да е взаимноизгоден и за двете страни.

А защо не отдаването му на концесия, логично биха попитали мнозина?

Отговорът се крие в текстове на самия Закон за концесиите, които, според юристи, възпрепятстват това. Така че единственият вариант да се привлекат инвеститори в летище Русе е отдаване правото му на ползване за определен срок. Срок, по времето на който инвеститорите ще поемат и всички разходи за охрана и поддръжка на летището, които (поне засега) възлизат на над 80 000 лв. годишно.

При това положение, всички рискове остават за сметка на инвеститорите, а собствеността на аеропорта – на Община Русе. Разбира се, срещу това отстъпено право на ползване, общината ще получава конкретни преки и косвени ползи, сред които ще са разкритите нови работни места, развитието на туризма в региона, на търговията и на всички останали дейности, съпътстващи работата на едно нормално регионално летище.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 19 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дедо ви Еконтий

    24 1 Отговор
    80 000 лева за издръжка на летище бухахахахха. Абе вие шегувате ли се? Това са 6 666 лева на месец, за тези пари една по-голяма вила не може да се поддържа... Скоро летището ще е собственост на една куриерска фирма с името на ника ми - все пак човека си плати министерска вноска от 300 бона. А пък и има доказан успешен опит в сферата - линията София-Скопие, която е междугалактически лидер
  • 2 Уником

    8 1 Отговор
    Просто сме над нещата в България
  • 3 ДДРОнег

    16 6 Отговор
    Летище в Русе ... имало едно време ... сега звучи малко нерентабилно ...
    На около 70 km от Русе има ДВЕ големи международни летища - в Букурещ !!!
    Ако се подобри транспорта до там, летището в Щръклево, Русенско ще стане излишно, то е на 25km от Русе !
    Иначе си е престижно да имаме летище, но идеята май е мъртвородена ...

    Коментиран от #10, #21

  • 4 Далаверка

    15 8 Отговор
    Доказано е света - разстояние от едно до друго летище минимум 500 км за да има смисъл. Русе има три летища наоколо - Букурещ Варна и София. Ако добавим Бургас и Пловдив стават пет! Пълна тъпотия е да се прави друго летище. Хората с мозък биха инвестирали в скоростен железопътен транспорт между споменатите летища

  • 5 Ггггггггг

    10 0 Отговор
    От русе директно в охрид или скопие.кеф.
  • 6 123

    13 3 Отговор
    А да си говорим за работи, които няма да станат. Това са на оня еконта мокрите сънища. С мостовете по Дунав, линията до Скопие и незнамкаквоси.
  • 7 И за какво му е на Русе ?

    10 3 Отговор
    В Европа полетите на къси разстояния биват забранявани за ограничаване емисиите на въглероден диоксид и вредни газове. Също според различни изследвания летищата в близост до градовете допринасят за лошо качество на въздуха и околната среда. В Русе един от основните проблеми е лошото качество на въздуха. Като цяло нито хора са останали, нито някаква сериозна индустрия да и е необходимо летище.
  • 8 та така...

    5 0 Отговор
    Едва ли ще е само в Русе. Още сме съвсем в началото, но с новите технологии и все по масовото навлизане на евтина авиация като дронове, към много от селскостопанските летища в близко време също може да бъде проявен сериозен интерес.
  • 9 4737

    4 1 Отговор
    Всичко, което трябва да се свърши го разделяме на етапи, на лотове, на парчета и накрая както винаги финалния резултат е плачевен, а бюджета е надхвърлил с доста едно качествено изпълнение, извършвно на веднъж от до.
  • 10 7483

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "ДДРОнег":

    Те и да подобрят транспорта от Русе до Букурещките летища, но се наложи чакане на Дунав мост по коледните празници от около 8 часа, защото не сме в Шенген пак сме прецакани.

    Коментиран от #18

  • 11 наслушах се вече, мерси

    12 3 Отговор
    Колкото Балчик направиха или Горна Оряховица....направо се пръскат по шевовете от самолети. То Пловдив едва мъждука..
  • 12 Дааа

    7 1 Отговор
    То град няма ,летище ни липсва само
  • 13 Дрън дрън та пляс

    2 4 Отговор
    Пари на вятъра, направете и ски шанца в каспичан, ще има същия ефект и приходи
  • 14 Теле

    3 1 Отговор
    То у Руси има ли живи, че да му е нужно на някой да лети?

  • 15 Русенчук

    1 0 Отговор
    Самолет е нищото? А влакове и автобуси до там няма ли да предвидят?
  • 16 Ивкони

    1 0 Отговор
    Едно време се пътуваше 30-40 Мин София Русе а не 3,5 часа по великата недостроена Хемус магистрала през порутения път Стражица и Лудогорието където постоянно движат 40-тонни камиони а автобусната линия София Разград е сами една на високосна година с шофьори дето прескачат почивките и заспиват докато карат нещо с Юнион беше името ...
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ДДРОнег

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "7483":

    Прав сте, и това също смятам за подобрение - още един мост , че този е строен преди почти 70 г. !
    А и дано скоро влезем с Румъния в Шенген и отпаднат границите в ЕС изцяло !!!
    Лошото е, че от Русе до Букурещ е много близо, не повече от час път, но пътят за летищата минава през самия Букурещ и отиват почти три часа ...
  • 19 Моя милост

    1 0 Отговор
    От тридесет години го възстановяват. Ще минат още незнам колко по тридесет. Дано съм жив да видя.
  • 20 проста математика

    0 1 Отговор
    80 000 лв годишно??? 3-ма пенсионери на по 500лв пазачи по 12м 1500лв на месец не прави 80 000 каде отиват останалите 69хилки на година е мистерия …
  • 21 я ела в русе

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "ДДРОнег":

    да видиш колко часа се пътува до летището в букурещ че много знаеш ама неможеш да мислиш…