За над 80% от българите цената продължава да е сред най-важните фактори при пазаруване, сочи проучване на една от големите вериги супермаркети, направено сред клиенти. Изгодните цени са “важни” при пазаруване за 63,8% и “решаващи” за 18,4% от потребителите или за общо над 82%. До голяма степен интересът към промоционалните стоки се засили при бързия ръст на инфлацията, който беше преди около 2 години. Тенденцията обаче остана и до днес.
И през 2024 г. позициите на дискаунт бизнес модела ще бележат ръст, сочи друго проучване, проведено на европейско ниво. Потребителите на Стария континент ще продължат да имат интерес към характерните за дискаунт магазините изгодни цени, акции и собствени марки с високо качество.
За изминалата година се наблюдава и друга интересна тенденция – българинът вече обръща все по-голямо внимание на качеството на стоката. За 93.8% от респондентите това е от първостепенно значение. Качеството е важно за 57,5% от респондентите и решаващо за цели 36% - или за два пъти повече потребители, в сравнение с тези, за които решаващи при пазаруване са цените на продуктите.
Високо качество, изгодни цени, оптимално съотношение качество-цена, бързо лесно и удобно пазаруване. Това са най-важните фактори, за да изберат къде да пазаруват, според потребителите, участвали в анкетата.
Европейската мода за здравословен начин на живот и потреблението на устойчиви продукти, произведени с грижа за хората и природата се засилва и у нас, сочат още резултатите от проучването. 9 от 10 запитани имат интерес към здравословни продукти. Доста висок – 85%, е и делът на хората, които имат интерес към устойчиви продукти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ХАХАХА
Коментиран от #11
22:19 30.05.2024
2 Гост
22:35 30.05.2024
3 бандит методиев борисов
22:36 30.05.2024
4 Гост
Коментиран от #5
22:37 30.05.2024
5 Ти какво произвеждаш
До коментар #4 от "Гост":
А произвеждам за себе си и домати и лук и картофи. Нищо не купувам.Коментиран от #8, #15
22:57 30.05.2024
6 истина ти казвам
23:15 30.05.2024
7 От както ПП дойдоха
23:24 30.05.2024
8 Гост
До коментар #5 от "Ти какво произвеждаш":
Картофи вече не. Преди произвеждах за себе си и месо, но и него вече не.23:31 30.05.2024
9 БеГемот
Коментиран от #16
23:37 30.05.2024
10 Дааа
23:48 30.05.2024
11 Точно
До коментар #1 от "ХАХАХА":
Много добре казано, кратко и ясно!04:44 31.05.2024
12 ДОНЧО ГОРСКИЯ
08:08 31.05.2024
13 Жан Клод ( с двата ножа)
Коментиран от #17
09:06 31.05.2024
14 Устойчиви продукти
09:07 31.05.2024
15 Няма как да си гледам
До коментар #5 от "Ти какво произвеждаш":
Браво, който може си може. Обезателно научи деца и внуци на тънкостите в отглеждането, че знанията се губят. За 30години от нация технически станахме нация с основно образование.09:13 31.05.2024
16 Механизмите са едни
До коментар #9 от "БеГемот":
При промоция взимат от маржа на доставчика или производителя, магазина винаги печели.09:17 31.05.2024
17 Хи хи
До коментар #13 от "Жан Клод ( с двата ножа)":
А аз преди години си купих коприва от Китай . Попитах на касата как коприва от Китай и ми отговориха , че с такива документи са я получили . За чай от Китай знам , ама коприва от Китай ?09:32 31.05.2024
18 КИРО ЖЪРТЪ
Е ПРЕСТЪПНО. ВИСОКА.
ИНФЛАЦИЯТА. Е. ЕЖЕДНЕВНО
ПЪЛЗЯЩА, УМИШЛЕНО,
ЦЕНИТЕ. В ТЪРГОВСКИТЕ
ОБЕКТИ. СЕ. ЗАВИШАВАТ.ТОВА
СИ. Е. ЧИСТА. СПЕКУЛА. И.
УМИШЛЕН. САБОТАЖ, СРЕЩУ
ПРИЕМАНЕТО. НА БЪЛГАРИЯ. В
ЕВРОЗОНАТА. И. ШЕНГЕН.
ТОВА. ГО. ПРАВИ. ПАРАЛЕЛНАТА. ДЪРЖАВА С
ПРЯКОТО. УЧАСТИЕ. НА.
БКП- БСП-ДС, ГЕРБ, ДПС, КОИТО
СА. ОБСЕБИЛИ. ВСИЧКО. С
ПОСТАВЕНИ ФИРМИ, ЛИЦА, ЗА
СЛУЖБИТЕ. НЯМА. КАКВО. ДА
КОМЕНТИРАМЕ, ТЕ. СА. ТОТАЛНО ПРИВАТИЗИРАНИ. ОТ
ТЯХ. ВЪЗРАЖДАНЕ. И. ИТН. СА
ТЕХНИ. ЛАЕЩИ. ПРОИЗВОДНИ
БЪЛВАЩИ. ДЕЗИНФОРМАЦИЯ.
09:59 31.05.2024
19 Маркетингова заблуда
Коментиран от #21
10:03 31.05.2024
20 УдоМача
13:59 31.05.2024
21 един
До коментар #19 от "Маркетингова заблуда":
Ми недей купува на промоция,някой да те насилва да купуваш на промоция?Има магазини дето няма промоции,купувай от там!Промоциите са политика на търговеца,на една стока слага много малка печалба или никаква,а на друга завишава цената,търговеца ако губи от всичко нали ще фалира,близко е до акъла!Освен това при хранителните стоки конкуренцията е жестока,продуктите в повечето случаи са малотрайни и търговеца не може да си позволи много високи цени защото стоката му ще се развали!15:29 31.05.2024
22 ФК дг
19:40 02.06.2024