30 Май, 2024 22:15, обновена 31 Май, 2024 08:57 1 924 22

Българинът все по-често търси промоциите

  • клиенти-
  • купувачи-
  • цени-
  • промоции-
  • качество-
  • проучване-
  • анкета

Високо качество на стоката и оптимално съотношение цена-качество са сред най-важните потребителски нагласи

Българинът все по-често търси промоциите - 1
Снимка: М. Богданова ©

За над 80% от българите цената продължава да е сред най-важните фактори при пазаруване, сочи проучване на една от големите вериги супермаркети, направено сред клиенти. Изгодните цени са “важни” при пазаруване за 63,8% и “решаващи” за 18,4% от потребителите или за общо над 82%. До голяма степен интересът към промоционалните стоки се засили при бързия ръст на инфлацията, който беше преди около 2 години. Тенденцията обаче остана и до днес.

И през 2024 г. позициите на дискаунт бизнес модела ще бележат ръст, сочи друго проучване, проведено на европейско ниво. Потребителите на Стария континент ще продължат да имат интерес към характерните за дискаунт магазините изгодни цени, акции и собствени марки с високо качество.

За изминалата година се наблюдава и друга интересна тенденция – българинът вече обръща все по-голямо внимание на качеството на стоката. За 93.8% от респондентите това е от първостепенно значение. Качеството е важно за 57,5% от респондентите и решаващо за цели 36% - или за два пъти повече потребители, в сравнение с тези, за които решаващи при пазаруване са цените на продуктите.

Високо качество, изгодни цени, оптимално съотношение качество-цена, бързо лесно и удобно пазаруване. Това са най-важните фактори, за да изберат къде да пазаруват, според потребителите, участвали в анкетата.

Европейската мода за здравословен начин на живот и потреблението на устойчиви продукти, произведени с грижа за хората и природата се засилва и у нас, сочат още резултатите от проучването. 9 от 10 запитани имат интерес към здравословни продукти. Доста висок – 85%, е и делът на хората, които имат интерес към устойчиви продукти.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ХАХАХА

    39 3 Отговор
    Това не са промоцонални цени ,а действителната цена на продуктите. Кой се мине или няма възможност ще купува на завишени цени ,ко йто има време ще си купува на реална цена. Стига лъгахте за тези промоции.

    Коментиран от #11

  • 2 Гост

    33 10 Отговор
    Бананът - символът на българската дем0н0крация! Трябва да махнем лъвът от герба и да сложим банан. Всички макаци от територията ще благоговеят с протегнати ръчички към него. 35 г успешна размяна на суверенитет срещу банани.
  • 3 бандит методиев борисов

    13 4 Отговор
    абе аз направо джакпота ударих
  • 4 Гост

    28 9 Отговор
    Промоции на заместители и имитиращи продукти. Ама помните ли, колко лошо беше, когато си произвеждахме истински домати, истинско мляко и истинско месо? Добре, че дойдоха новите ни приятели, да ни отърват от тези неща, че кога иначе щяхме да ядем заместители с овкусители?

    Коментиран от #5

  • 5 Ти какво произвеждаш

    12 7 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    А произвеждам за себе си и домати и лук и картофи. Нищо не купувам.

    Коментиран от #8, #15

  • 6 истина ти казвам

    14 0 Отговор
    Безплатен обед на тоа свет нема!!! Ай стига със тия простотии!
  • 7 От както ПП дойдоха

    18 3 Отговор
    Народа живее на "ПРОМОЦИЯ", НАМАЛЕНИЯ И ЧЕРВЕН ЕТИКЕТ....
  • 8 Гост

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "Ти какво произвеждаш":

    Картофи вече не. Преди произвеждах за себе си и месо, но и него вече не.
  • 9 БеГемот

    20 0 Отговор
    Абе тия промоции на отрицателна цена ли са ...на загуба ли работят изедниците ...и как веднъж една стока струва един лев а следващият път два?Или просто веднъж надценката е десет процента а друг път трийсет...

    Коментиран от #16

  • 10 Дааа

    10 1 Отговор
    Още по лошо се очаква да става.
  • 11 Точно

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "ХАХАХА":

    Много добре казано, кратко и ясно!
  • 12 ДОНЧО ГОРСКИЯ

    7 0 Отговор
    ЗАЩО ЛИ СИГУРНО ЩОТО Е МНОГО БОГАТ
  • 13 Жан Клод ( с двата ножа)

    11 0 Отговор
    Вчера купих моркови от....Египет!

    Коментиран от #17

  • 14 Устойчиви продукти

    12 0 Отговор
    Устойчиви продукти какво означава? Домат, който да лежи на щанда половин година в приличен търговски вид.
  • 15 Няма как да си гледам

    12 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ти какво произвеждаш":

    Браво, който може си може. Обезателно научи деца и внуци на тънкостите в отглеждането, че знанията се губят. За 30години от нация технически станахме нация с основно образование.
  • 16 Механизмите са едни

    14 0 Отговор

    До коментар #9 от "БеГемот":

    При промоция взимат от маржа на доставчика или производителя, магазина винаги печели.
  • 17 Хи хи

    10 0 Отговор

    До коментар #13 от "Жан Клод ( с двата ножа)":

    А аз преди години си купих коприва от Китай . Попитах на касата как коприва от Китай и ми отговориха , че с такива документи са я получили . За чай от Китай знам , ама коприва от Китай ?
  • 18 КИРО ЖЪРТЪ

    3 2 Отговор
    БЪЛГАРИНЪТ, ТЪРСИ ПРОМОЦИЯТА, НО. ТЯ. СЪЩО
    Е ПРЕСТЪПНО. ВИСОКА.
    ИНФЛАЦИЯТА. Е. ЕЖЕДНЕВНО
    ПЪЛЗЯЩА, УМИШЛЕНО,
    ЦЕНИТЕ. В ТЪРГОВСКИТЕ
    ОБЕКТИ. СЕ. ЗАВИШАВАТ.ТОВА
    СИ. Е. ЧИСТА. СПЕКУЛА. И.
    УМИШЛЕН. САБОТАЖ, СРЕЩУ
    ПРИЕМАНЕТО. НА БЪЛГАРИЯ. В
    ЕВРОЗОНАТА. И. ШЕНГЕН.
    ТОВА. ГО. ПРАВИ. ПАРАЛЕЛНАТА. ДЪРЖАВА С
    ПРЯКОТО. УЧАСТИЕ. НА.
    БКП- БСП-ДС, ГЕРБ, ДПС, КОИТО
    СА. ОБСЕБИЛИ. ВСИЧКО. С
    ПОСТАВЕНИ ФИРМИ, ЛИЦА, ЗА
    СЛУЖБИТЕ. НЯМА. КАКВО. ДА
    КОМЕНТИРАМЕ, ТЕ. СА. ТОТАЛНО ПРИВАТИЗИРАНИ. ОТ
    ТЯХ. ВЪЗРАЖДАНЕ. И. ИТН. СА
    ТЕХНИ. ЛАЕЩИ. ПРОИЗВОДНИ
    БЪЛВАЩИ. ДЕЗИНФОРМАЦИЯ.
  • 19 Маркетингова заблуда

    4 1 Отговор
    Когато един продукт в големите супермаркети е с цена 3.50, при промоцията става от 2.50 на 1.90. Е как стават тия работи хаха? Но повечето овце когато пазаруват не гледат и не разбират къде е измамата. Промоция било. Пълна идвама

    Коментиран от #21

  • 20 УдоМача

    3 0 Отговор
    "устойчиви продукти, произведени с грижа за хората и природата" - такива няма! Това е илюзия!
  • 21 един

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Маркетингова заблуда":

    Ми недей купува на промоция,някой да те насилва да купуваш на промоция?Има магазини дето няма промоции,купувай от там!Промоциите са политика на търговеца,на една стока слага много малка печалба или никаква,а на друга завишава цената,търговеца ако губи от всичко нали ще фалира,близко е до акъла!Освен това при хранителните стоки конкуренцията е жестока,продуктите в повечето случаи са малотрайни и търговеца не може да си позволи много високи цени защото стоката му ще се развали!
  • 22 ФК дг

    0 0 Отговор
    Това е като ефтина отрова на скъпи цени и геноцид.Това е истината в момента.Като лекарствата Едрино,но със спекулации машинации портокламации ги продават на 200 процента надценка.Хората трябва да бойкотират всичко,нито да работят нито да купуват отровата.