Общинският съветник Стефан Марков се обяви за въвеждането на данъчни облекчения за хората, които карат автомобили с газови уредби. Според него трябва да има промени в данъчните ставки на база замърсяване. По думите му тези, които замърсяват най-много околната среда, трябва да плащат повече от тези, които я щадят, заяви Марков пред комисията по екология към Столичен общински съвет по време на обсъждането на мерките за чист въздух в София.
Той даде пример, че най-висока данъчна ставка трябва да бъде наложена за старите дизеловите автомобили, които най-много замърсяват околната среда. Марков уточни, че все пак има дизелови автомобили, които отговарят на по-високи екологични стандарти, които следва да се ползват с данъчни облекчения. Той заяви, че за по-ниско замърсяващите автомобили с газови уредби трябва да се плаща най-нисък данък. В момента голяма част от годишния данък за автомобила се определя от броя на конски сили. Има обаче много примери, в които дизелов автомобил с по-малък по мощност двигател, замърсява много повече от по-мощен автомобил с газова уредба, аргументира се Стефан Марков.
Общинският съветник допълни, че задължително трябва да се запазят облекченията за електрически превозни средства - автомобили, скутери и т.н., за да се стимулира този начин на предвижване, когато човек може да си го позволи, тъй като все още не са достъпни масово ценово.
Стефан Марков добави още, че с просто око е видно, че най-големият замърсител е битовото отопление. Поради тази причина, според общинския съветник, трябва да се мисли за законово решение как общините могат да санкционират и контролират какво точно се изгаря в печките за отопление. "Както не може да се изхвърлят боклуци на улицата, защото ще те глобят, така да не може да ги "хвърляш" във въздуха, тъй като подобни действия са за сметка на околните", заяви Марков и допълни, че поради тази причина общините трябва да имат работещи механизми и законови правомощия за подобен вид контрол.
Според общинския съветник, както е в западните страни, трябва да се предвидят и мерки към контролирането на замърсяването от индустриалните предприятия. Затова той предлага при максималните завишения на замърсяване да има инструмент за временно прекратяване на изгаряне, където такова се извършва без значение дали е в норма или не.
"Чистият въздух е отговорност на всички граждани, бизнес и институции", категоричен бе Стефан Марков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #6
14:37 23.01.2018
2 БРАВО !!!
НАЙ НАКРАЯ едно адекватно предложение !
но нямам вяра да мине !!!!!
14:42 23.01.2018
3 Чоша
14:42 23.01.2018
4 Ванко
Коментиран от #9, #10
14:46 23.01.2018
5 КОЮ
14:46 23.01.2018
6 d3v1lStaR
До коментар #1 от "гост":
Защото тук положението е наистина тревожно сериозно, а и защото компетентността на този общински съветник е само в управлението на СО - все пак е само на 1 място Общински съветник.Никак не са лоши неговите идеи, като аз бих подкрепил и такава, а именно да се спират от движение автомобили до отстраняване на проблема, които не отговарят на заводските данни за вредни емисии, например изхвърлят с 10% повече, от това, което производителят е дал. Това означава, че системите за пречистване и отвеждане на изгорелите газове са или премахнати ( ,,за да върви повече"), или са за подмяна. Знам, че са скъпи - като не Ви се плаща за това, нека се измисли вариант нашите трошки и стари коли да се изпращат в друга страна от 3-тия свят и да се продават там, а не да тровят нас.
Коментиран от #8, #12
14:46 23.01.2018
7 IvanS
14:48 23.01.2018
8 Ванко
До коментар #6 от "d3v1lStaR":
Много правилно, да се слагат катализатори на колите, а който неможе - има влакове и градски транспорт. То в последно време всички станаха "гъзари" - всеки на собствен автомобил се качил !!!14:50 23.01.2018
9 Maрио
До коментар #4 от "Ванко":
Абсолютно точен коментар!!!14:51 23.01.2018
10 гост
До коментар #4 от "Ванко":
Така е, но да не забравяме, че колите с АГУ използват облекчение чрез ниския акциз на горивата пропан-бутан/метан. Ако се намалят данъците на колите следва акциза да се вдигне, а надали някой иска това. Нека просто да се плаща според замерените норми, има си цфрите за всеки Евростандарт от 1 до 6, мери се на ГТП и данъка се плаща според отчетеното, защото е вярно, че ако на кола с Евро 3 й сложиш газ то тя става много по-чиста. Дизелите са проблем, само те да се изчистят с афтърмаркет дпф (дори субсидиран от държавата) би имало невероятен успех. Но у нас никой няма да направи това. Западняците мислят за това още като се забележи такъв тренд, или това у нас би трябвало да стане преди 10г., колкото по-чиста (съответно нова) толкова по-малък данък, ограничения на дизелите. Сега 70% от колите са изкормени дизели, които ни тровят директно пред домовете ни, а хората са горди, че са ги изкормили. Манталитетът е присъщ на идиоти и затова спомага държавата като не им убива мераците отрано. Моята кола има данък колкото на 10 стари, дизелови голфа с Евро 1, а аз съм Евро 4. Това справедливо ли е?15:31 23.01.2018
11 СофияНОИ
15:42 23.01.2018
12 Нереално
До коментар #6 от "d3v1lStaR":
А какво става, когато заводските данни за вредни емисии са нереални (както вече има такива разкрития), а и направени при идеални условия и хубави горива? С нашите "хубави горива" как очаквате вредните емисии да са в норми?16:16 23.01.2018
13 Tihomir
16:46 23.01.2018
14 ЩГТ
Публикувано във факти.бг: заяви Марков пред комисията по екология към Столичен общински съвет по време на обсъждането на мерките за чист въздух в София
просто защото става въпрос за общинския съвет в София , а не този в друг град или село
17:37 23.01.2018
15 Kapo
предложението е адекватно, но има и още нещо.
Аз не съм съгласен, че само старите автомобили с дизелови двигатели замърсяват въздуха. Виждал съм по улиците как по - нови автомобили от ауспусите им излиза черен дим. Това замърсяване се получва от неправилна поддръжка на автомобилите. Проблем с горивните системи и други, които могат да се изброят. Дали ще е стар или по нов автомобил, като го имаш трябва да го поддържаш.
17:40 23.01.2018
16 Миле
17:46 23.01.2018
17 Пендъо
18:22 23.01.2018
18 Георги
Публикувано във факти.бг: тези, които замърсяват най-много околната среда, трябва да плащат повече от тези, които я щадят.
А бе аланкоолу, хората в западните държави са го измислили още в миналия век! Разгеле и ние стигнахме до това прозрение като се напълнихме с бараки и софиянци взеха да дишат "свободно".
20:42 23.01.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 LPG
21:14 23.01.2018
21 lako
21:25 23.01.2018
22 фдфдфдфдфдф
22:45 23.01.2018
23 Дебелия
22:58 23.01.2018
24 JJIvanov личен опит
Без катализатори с аоще по безвредни.
Нужно е да имат традиционни жълти фарове
02:28 24.01.2018
25 Немаме пари за оцеляване
АМАн от нагли престъпници крадящи десетки милиарди годишно от народа..
ОПасно е да се карат автомобили с холограми оръжия налепени на предни стъкла.Превозват с тях грамови масови убиици до 2 метра дълги ..Виждат с е като обем пред водача..
02:32 24.01.2018
26 некойси
Истината е че дори и при изгарянето на газ добивана от нефт се изхвърлят предимно вода и нищожни количества CO2.
Колкото и противниците на електромобилите да реват че видите ли били мръсни понеже ползвали ток от тецовете ... е тецовете не вкарват смога директно в града.
08:22 24.01.2018
27 МАК
Коментиран от #28
22:54 24.01.2018
28 гост
До коментар #27 от "МАК":
Всичко опира до ГТП:те трябва да отчитат отработените газове: не го правят, само за пред камерата, без да има реални данни.
те трябва да констатират изправност на МПС: не го правят, кола без прагове, вежди, прекъсваща, пушеща и шумна няма как да премине в чужбина, а у нас това е ежедневна гледка.
те трябва да следят за измами: не го правят, самите те издават фалшиви данни в талона за преглед.
Уви у нас нищо не е по закон и изискване, та каквито и промени да правят пак ще си е същото, защото същите хора ще си правят същите измами и фалшификации.
14:27 25.01.2018
29 Driving pleasure
И от там насетне въпросът е какво замърсяване ще таксвува тоз борсук! CO2 емисиите ли, които са по-ниски при дизела и между другото, които спаднаха в световен мащаб последните няколко години заради доста по-масовото навлизане на дизели, или ще таксуваш на база финни частици щото тва "замърсява по-малко" е прекалено общо и никаква работа не върши!!!
21:07 25.01.2018
30 ГОСТ
18:31 30.01.2018
31 Ице
19:18 10.08.2018
32 Владо
20:01 10.09.2018
33 Разбирач на LPG
07:02 08.11.2018