Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Независими експерти проучват катастрофата на Местан

От 2016 г. насам на това кръстовище са станали 3 тежки катастрофи с двама загинали и 8 ранени

Публикувана: 16 Април, 2019 08:16
39 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6735
Независими експерти проучват катастрофата на Местан
ШРИФТ ПЕЧАТ

''Трябва да се преосмисли концепцията за този път, защото там очевидно има проблем на всяко кръстовище. Необходими са спешни мерки за обезопасяване и промяна на дизайна на тези кръстовища“. Това заяви пред БНР Диана Русинова от Института за пътна безопасност, който днес ще направи независим от институциите оглед на мястото на произшествието с лидера на партия ДОСТ Лютви Местан. Експерти от организацията вече са направили анализ по визуалната информация, достъпна онлайн.

Вчера на Лютви Местан беше повдигнато обвинение за причиняване на смърт по непредпазливост след тежката катастрофа на международния път за Гърция през Маказа, при която загина 6-месечно бебе.

„Дизайнът на пътя в този участък трябва да бъде сериозно преосмислен и най-после да се заговори за ревизиране на пътната инфраструктура – да се направи независим одит на всички участъци с повишена концентрация на ПТП-та, включително и този. Трябва да се направи тази ревизия в спешен порядък и да се изработят мерки, в които да се инвестира, за да може пътищата да осигуряват безопасност. Трябва да отворим и темата за обезопасителната система в колите ни – столчетата. Има неща, за които трябва да се помисли, извън самия инцидент“, коментира тя в интервю за предаването „Преди всички“.

Според нея спешните мерки няма да струват много:

„За да се обезопаси в момента този път, мисля, че държавата може да си позволи да сложи няколко знака и да преправи малко маркировката или да помисли за забрана на определен вид включване, докато не се намери някакво друго решение. Това няма да е нещо, което ще струва милиарди. Това ще е нещо, което дори може да се окаже, че е някаква смешна сума от порядъка на 5 – 20 хил. лв.“.

Русинова припомни, че от 2016 г. насам на това кръстовище са станали 3 тежки катастрофи с двама загинали и 8 ранени. А по целия международен път, който е част от еврокоридор 9 или Е85, от 2016 г. досега са станали над 10 тежки ПТП-та със 7 загинали и 12 тежко ранени.

„Проектиращият, този, който строи пътя, този, който го въвежда в експлоатация, и този, който отговаря за него, са задължени да ни осигурят безопасна инфраструктура и да не разчитат изцяло на способностите на водачите на МПС-та. Първият анализ показа, че ние в тази зона сме оставени изцяло да разчитаме на нашите способности и нашата преценка, както и на преценката на другите водачи и че инфраструктурата очевидно не може да осигури каквато и да било безопасност. Този път е бил път, който много трудно е бил въведен в експлоатация и е имал проблеми с документите. Това, което наблюдаваме там, е недопустимо“, посочи още Диана Русинова.

България

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери