Новини

73 лева ще плаща камион от София до Бургас по магистралата

Тарифата и обхватът на платените пътища са тези от последното им обсъждане от обществения съвет

Публикувана: 16 Август, 2019 17:01
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2748
73 лева ще плаща камион от София до Бургас по магистралата
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.

Планираните над милиард приходи от въвеждането на тол системата вече са около 600 млн. лв. Това стана ясно от думите на професор Олег Асенов от Националното тол управление на пресконференция в Научноизследователския строителен институт.

"Законът казва, че до 1 март трябва да стартираме системата с плащанията. Тарифата, която сме заложили, е последната тарифа, която е обсъждана на обществения съвет", заяви Асенов и добави, че до момента е направено и първото плащане за системата в размер на 50 на сто от сумата, пише trafficnews.bg.

Тарифата и обхватът на платените пътища са тези от последното им обсъждане от обществения съвет, където беше договорено в тестовия обхват да попаднат 6000 километра, а тарифата да бъде е между 18 и 25 стотинки за километър за камиони над 12 тона с четири и повече оси. По този начин разчети показват, че водач на камион Евро 5 с бордово устройство ще трябва да плати малко над 73 лева тол таксата за пътя София - Бургас по магистралата "Тракия".

Транспортните фирми ще могат да се запознаят с работата на тол системата в четири демонстрационни центрове в страната от вторник. Днес стартира в техническа експлоатация поетапно системата за електронно събиране на пътни такси на база изминато разстояние - тол, за пътните превозни средства с тегло над 3,5 тона.

"От днес продължаваме търговското опериране на е-винетката и превключваме средата за тол от тестова в среда за разработка, за да може още от вторник в четири демонстрационни центрове в страната да поканим транспортните фирми да се запознаят с това как работи системата", обясни Асенов. Центровете в София, Пловдив, Русе и Варна ще работят от 14.00 до 18.00 ч. и там ще бъде показана функционалността на системата. В тях ще се покажат всички канали, които АПИ ще оперира с цел обслужване на маршрутни карти, а на по-късен етап и на бордови устройства.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Onq s konq
1 Отговор
България умре. Да живей България

Оценка:
-6 +17

Гоуст
2 Отговор
Само за справка: дневна винетка до момента за тежкотоварен автомобил беше 23 лв, а сега само София-Бургас 73 лв и това при положение, че караш по най-евтиният път. Ако минеш и по първи или втори клас, то цената скача. Това прави четворно увеличение на цената до момента... Е вие си правете сметка как ще се отрази това на продуктите като над 90% от товарите в БГ се превозват с тежкотоварни автомобили...

Коментиран от #4, #7, #9


Оценка:
-7 +43

LORT
3 Отговор
който кара - плаща, така ще е по-честно

Коментиран от #21


Оценка:
-11 +15

Инфлация
4 Отговор

До коментар #2 от "Гоуст":


И обезценяване на хартишките и обедняване на стадото е така ше се отрази а пътищата кръпки коловози спукан асфалт ями дупки е така ше е а олигарсите и полит шаиката ше лапкат милиарди и ше танцуват по яхти и острови с любовниците а пумаците ше бъркат асфалта кога стане време да се крадат пари за ремонти а стадото българско ше плаща сичко и ше се друса по строшените магистрали а шефа на кат ше обеснява след смъртищата че караме бърже и вината е в нас и трябва всеки персонално да покаже как да намалеят смъртищата😂😂😂

Оценка:
-3 +22

Миризлив пор
5 Отговор
Автомобила ми минава около 10 000 км годишно по "платеното", и това ми струва 99 лева, в съюото време един камион минава по около 600-800 км дневно при годишна винетка ти кажи колко. Та аз трябва ли да се жалвам и да протестирам, че до сега бизнеса е плащал малко?

Коментиран от #22


Оценка:
-2 +22

666
6 Отговор
Можеше да измислят абонамент, или предплата, или каквото и да е, за да се облекчат нашите шофьори и да дръпнем пари от международните. Превозвачите няма как да работят на загуба, ще натоварят сметката на търговците. Те от своя страна ще го включат в цената на стоката и....кой плаща? По-голямата част от този милиард ще излиза пак от нашите джобове. Алчна работа туй герберската ей, ненаядоха се.

Оценка:
-5 +18

нервен ( разбивача на тролове )
7 Отговор

До коментар #2 от "Гоуст":


Ама това не е абсолютно никакъв проблем за логистичния сектор ... Те просто ще си вдигнат правопропорционално цената на услугата и готово !!!

Оценка:
-2 +12

Фффффф
8 Отговор
Скоро ще летим над магистрала с Ф-ките Ко ви пука

Коментиран от #12


Оценка:
-2 +11

висок
9 Отговор

До коментар #2 от "Гоуст":


Мили ГОУСТ, колко струва да минеш с камеон 380 км по пътищата на Сърбия, Турция, Германия, Австрия, Белгия, Фланция..... по-малко ли е от 73 лв?

Коментиран от #16


Оценка:
-2 +10

Доброволците
10 Отговор
Трябва Бокича да събира за заема за Ф 16.

Оценка:
-2 +9

miro
11 Отговор
много просто племе сме

Оценка:
-1 +8

Само питам
12 Отговор

До коментар #8 от "Фффффф":


Няма безплатен обяд бе русоид. Питай в любимата ти Раша братя Розенбепг по колко рубли смъква от тираджиите с руската тол система "Платон".

Оценка:
-1 +5

Onq s konq
13 Отговор
Е ко ревете Баю обеща за 2021 мин. Раб. Заплата 610лв.:-) Ако е на власт до тогава де:-)

Оценка:
-2 +3

Малко математика
14 Отговор
73 лева делено на 12 тона прави 6.09 лева на тон или. 0.6 стотинки на килограм. С толкова трябва да бъде оскъпява нето от тол системата.

Коментиран от #20


Оценка:
-1 +1

Продавец
15 Отговор
Ние ще ги закръглим на левче за потребителите

Оценка:
-0 +10

Onq s konq
16 Отговор

До коментар #9 от "висок":


Селски. Значи, ако вземаме пример от държавите които изброяваш"""ТРЯБВА ДА ИМА ТОЛ ТАКСА САМО ЗА МАГИСТРАЛИТЕ"" щото там е така. Също така винетките за БГ автомобили да отпаднат, и данъка на МПС да започва от 70лв. В зависимост от класа МПС. Също така данък МПС трябва да остава в общините, кметовете сами да организират подръжката на общинските пътища. И държавните калинки да следят за правилното изразходване на средствата от кметовете. Но в България кота нула е по различна.

Оценка:
-0 +15

7822
17 Отговор
Сега сещате ли се защо по цял свят релсовия транспорт е супер развит ?

Оценка:
-0 +15

321
18 Отговор
Браво! Най-накрая най-тежката техника, особено тежките камиони - транзит от Турция да започнат да плащат за разбитите пътища. Ако пък се откажат да минават през България още по-добре. Тол системата е по-справедлива от винетките. Имам камион и го карам 3 пъти в месеца, а транспорнтата фирма не спира нейния - тоест се кара 30 дена в месеца. С други думи увреждат пътя 10 пъти повече. Защото да плащаме една и съща цена на винетката.

Оценка:
-2 +17

Драйвъра
19 Отговор
Мама ви дъйба.......

Оценка:
-0 +9

Димов
20 Отговор

До коментар #14 от "Малко математика":


Бас фащаме ли, че ще оскъпят стоките поне сто пъти повече?

Оценка:
-0 +3

боцмана
21 Отговор

До коментар #3 от "LORT":


Само , че ще бъде който кара , кара а народа плаща , защото тези тарифи веднага ще бъдат прибавени към товарите и в крайна сметка всички ще плащаме уж за ремонт на пътната мрежа , а в същност ще пълним джобовете на управляващите крадци.

Оценка:
-0 +10

Доволен или не
22 Отговор

До коментар #5 от "Миризлив пор":


Минаваш с любителския си автомобил, получаваш ли заплата за това, защото бизнеса плаща. Аз ще си платя таксата за камионите няма проблем ти след това си плащаи хляба по 2.60 все пак на километър ще си вдигна цената. Тези такси ни засягат всички не гледай в чуждата паница да не се окаже твоя.

Коментиран от #23


Оценка:
-2 +5

Миризлив пор
23 Отговор

До коментар #22 от "Доволен или не":


Въпроса е, че някой ползва нещо а не какво печели от него. Да ти обясня ли колко товари моя автомобил асфалта и колко претоварените камиони по пътната мрежа? От край време ДАИ спря с кантарите, в същото време има коловози по определени маршрути.

Оценка:
-0 +3

РУСЕВ
24 Отговор
Аз на магистрала не излизам. Таксата трябва да е такава, че за 10 г да се съберат пари за построяването на още 1. Тая такса от София до Бургас ми се вижда малка.

Оценка:
-2 +0

25
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.