Планираните над милиард приходи от въвеждането на тол системата вече са около 600 млн. лв. Това стана ясно от думите на професор Олег Асенов от Националното тол управление на пресконференция в Научноизследователския строителен институт.
"Законът казва, че до 1 март трябва да стартираме системата с плащанията. Тарифата, която сме заложили, е последната тарифа, която е обсъждана на обществения съвет", заяви Асенов и добави, че до момента е направено и първото плащане за системата в размер на 50 на сто от сумата, пише trafficnews.bg.
Тарифата и обхватът на платените пътища са тези от последното им обсъждане от обществения съвет, където беше договорено в тестовия обхват да попаднат 6000 километра, а тарифата да бъде е между 18 и 25 стотинки за километър за камиони над 12 тона с четири и повече оси. По този начин разчети показват, че водач на камион Евро 5 с бордово устройство ще трябва да плати малко над 73 лева тол таксата за пътя София - Бургас по магистралата "Тракия".
Транспортните фирми ще могат да се запознаят с работата на тол системата в четири демонстрационни центрове в страната от вторник. Днес стартира в техническа експлоатация поетапно системата за електронно събиране на пътни такси на база изминато разстояние - тол, за пътните превозни средства с тегло над 3,5 тона.
"От днес продължаваме търговското опериране на е-винетката и превключваме средата за тол от тестова в среда за разработка, за да може още от вторник в четири демонстрационни центрове в страната да поканим транспортните фирми да се запознаят с това как работи системата", обясни Асенов. Центровете в София, Пловдив, Русе и Варна ще работят от 14.00 до 18.00 ч. и там ще бъде показана функционалността на системата. В тях ще се покажат всички канали, които АПИ ще оперира с цел обслужване на маршрутни карти, а на по-късен етап и на бордови устройства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Onq s konq
17:08 16.08.2019
2 Гоуст
Коментиран от #4, #7, #9
17:13 16.08.2019
3 LORT
Коментиран от #21
17:15 16.08.2019
4 Инфлация
До коментар #2 от "Гоуст":
И обезценяване на хартишките и обедняване на стадото е така ше се отрази а пътищата кръпки коловози спукан асфалт ями дупки е така ше е а олигарсите и полит шаиката ше лапкат милиарди и ше танцуват по яхти и острови с любовниците а пумаците ше бъркат асфалта кога стане време да се крадат пари за ремонти а стадото българско ше плаща сичко и ше се друса по строшените магистрали а шефа на кат ше обеснява след смъртищата че караме бърже и вината е в нас и трябва всеки персонално да покаже как да намалеят смъртищата😂😂😂17:18 16.08.2019
5 Миризлив пор
Коментиран от #22
17:24 16.08.2019
6 666
17:33 16.08.2019
7 нервен ( разбивача на тролове )
До коментар #2 от "Гоуст":
Ама това не е абсолютно никакъв проблем за логистичния сектор ... Те просто ще си вдигнат правопропорционално цената на услугата и готово !!!17:43 16.08.2019
8 Фффффф
Коментиран от #12
17:46 16.08.2019
9 висок
До коментар #2 от "Гоуст":
Мили ГОУСТ, колко струва да минеш с камеон 380 км по пътищата на Сърбия, Турция, Германия, Австрия, Белгия, Фланция..... по-малко ли е от 73 лв?Коментиран от #16
17:50 16.08.2019
10 Доброволците
17:50 16.08.2019
11 miro
18:02 16.08.2019
12 Само питам
До коментар #8 от "Фффффф":
Няма безплатен обяд бе русоид. Питай в любимата ти Раша братя Розенбепг по колко рубли смъква от тираджиите с руската тол система "Платон".18:04 16.08.2019
13 Onq s konq
18:07 16.08.2019
14 Малко математика
Коментиран от #20
18:13 16.08.2019
15 Продавец
18:18 16.08.2019
16 Onq s konq
До коментар #9 от "висок":
Селски. Значи, ако вземаме пример от държавите които изброяваш"""ТРЯБВА ДА ИМА ТОЛ ТАКСА САМО ЗА МАГИСТРАЛИТЕ"" щото там е така. Също така винетките за БГ автомобили да отпаднат, и данъка на МПС да започва от 70лв. В зависимост от класа МПС. Също така данък МПС трябва да остава в общините, кметовете сами да организират подръжката на общинските пътища. И държавните калинки да следят за правилното изразходване на средствата от кметовете. Но в България кота нула е по различна.18:24 16.08.2019
17 7822
18:24 16.08.2019
18 321
18:36 16.08.2019
19 Драйвъра
18:46 16.08.2019
20 Димов
До коментар #14 от "Малко математика":
Бас фащаме ли, че ще оскъпят стоките поне сто пъти повече?19:56 16.08.2019
21 боцмана
До коментар #3 от "LORT":
Само , че ще бъде който кара , кара а народа плаща , защото тези тарифи веднага ще бъдат прибавени към товарите и в крайна сметка всички ще плащаме уж за ремонт на пътната мрежа , а в същност ще пълним джобовете на управляващите крадци.20:07 16.08.2019
22 Доволен или не
До коментар #5 от "Миризлив пор":
Минаваш с любителския си автомобил, получаваш ли заплата за това, защото бизнеса плаща. Аз ще си платя таксата за камионите няма проблем ти след това си плащаи хляба по 2.60 все пак на километър ще си вдигна цената. Тези такси ни засягат всички не гледай в чуждата паница да не се окаже твоя.Коментиран от #23
20:19 16.08.2019
23 Миризлив пор
До коментар #22 от "Доволен или не":
Въпроса е, че някой ползва нещо а не какво печели от него. Да ти обясня ли колко товари моя автомобил асфалта и колко претоварените камиони по пътната мрежа? От край време ДАИ спря с кантарите, в същото време има коловози по определени маршрути.21:25 16.08.2019
24 РУСЕВ
08:00 17.08.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.