8 Декември, 2019 15:11 1 359 15

Метрото намалява мръсния въздух в София

  • метро-
  • мръсен въздух-
  • смог-
  • софия

Изключително много подземни води, слаби почви по маршрута на третата линия

Метрото намалява мръсния въздух в София - 1

Ако го няма метрото в момента, 79 000 тона вредни вещества годишно повече ще се изхвърлят във въздуха на София. Когато се пусне третата линия ще стане 90. Това каза изпълнят директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев в интервю за сутрешния блок на БНТ.

По думите му ползите от метрото са несравними.

„С пускането на метрото трафикът в София намалява значително. За съжаление броят на колите расте всеки ден. Ако няма метро в момента, трафикът трябва да бъде с 25 % по-голям. 10 % увеличение на трафика почти блокира основните кръстовища в града, така че правете сметка какъв е ефектът“, добави Братоев.

Според Братоев на ден софиянци икономисват над 110 000 човекочаса от факта, че ползват метро, вместо леки коли или друг вид транспорт.

Той отбеляза още, че като организация на експлоатацията и външен вид нашето метро е на ниво над средноевропейското.

По думите на Братоев строителната част на линиите на метрото е завършена в срокове, а сега предстои тестването им.

„Единственото, което предстои, са единичните изпитания, въвеждане на информация, стотици хиляди данни трябва да се въведат във всяка система, след това да се провери дали са въведени правилно“, обясни изпълнителният директор на „Метрополитен“.

Той посочи, че като геоложки условия в процеса на работа третата линия на софийското метро е била много трудна за изграждане.

„Изключително много подземни води, слаби почви“, допълни Братоев.


Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zeus

    12 5 Отговор
    С метро или без вчера вечерта като всички напалиха печките, замърсяването беше 10-12 пъти над нормите. Народа е беден, няма пари да се топли на парно, ток или газ.

    Коментиран от #2

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Ко ние

    11 3 Отговор
    Като започне тиквата да се вози в метрото тогава и АЗ !?!?!?!?!?!?
  • 4 ТТТТ

    12 3 Отговор
    Ами радвам се за метрото, но защо увеличиха билетчето от 1лв. на 1.60лв. за трамваите, тролеите, и метрото!???? ЗАЩО? Причината за увеличението беше поскъпването на горивата, но тока не е поскъпнал, сега хората масово щяха да предпочетат да пътуват с метро, тролеи,трамваи! НЕ РАЗБИРАМ!
  • 5 Софиянец

    7 1 Отговор
    Живея в кв.Триъгълника в София и работя в фирма за извозване на строителни отпадъци докерски дейности и разни такива целогодишно събирам дървените отпадъци като гардероби, врати паркет и други подобни живея в къща 150кв и се отоплям само с дървениите които събирам на работа инък трябва да дам 1500 лв за дърва а най хубавата температура развива пдч и паркет конбинирано за информация на Фъндъчката.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 смях

    4 2 Отговор
    Метрото ни е зле поддържано дори някои станции са доста зле/неадекватно осветени, знаците са абсолютно неинформативни и пероните са тесни. Единствено по-зле от нас са държави където метрото е на над 50 години. В Будапеща по-малко като станции и километри метро вози 3 пъти повече пътници, а в Минск - 4 пъти повече. Това значи, че управлението на метрото е под всякаква критика. Първо идеята метрото да минава под булевардите (за да е евтино), а не през кварталите е абсурдна. След това имаме неудобни и недостъпни станции с не достатъчно изходи. След това идва интервала - в пиковите часове блъскането е голямо. След това е и цената - сравнена с редица дуги държави в Европа цената ни спрямо стандарта е естествено най-високата. За подпочвените води мога да ви кажа, че в Дания строят метрото което се пада под нивото на морето, а тук се оправдават с Перловската река. На всичко отгоре парите ги дава ЕС. Та... не ми стана ясно с какво се хвали Братоев.
  • 8 ШОП

    4 2 Отговор
    Защо не сложат поне по един лъч метро и в другите градове????? Само за софето да е, не е редно. И там има замърсяване, трафик. Некой мое ли да отговори на тоя въпрос?????

    Коментиран от #9

  • 9 ТТТТ

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "ШОП":

    Мое да ти отговори тоя дето гласуваш за него, ама той отговаря само на началниците! Ти си обикновен гласоподавател от български произход хаха кой си ти!
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Балканец

    4 0 Отговор
    Ако ги няма политиците ни, бедността в България няма да я има.
  • 13 Васил

    5 0 Отговор
    Хем искат екология хем увеличават цената на билетчето каква е логиката?
  • 14 скъп градски транспорт

    0 1 Отговор
    градския транспорт е много скъп дневно излиза 4 лв мой сметки малък автомобил с газ с 4лв ще измине 40-50 км,без да се буташ в претъпкания транспорт,без да се налага да бързаш защото изпуснеш ли го чакаш много,без да мръзнеш по спирките
  • 15 1122

    0 0 Отговор
    Не можете да се справите с двумилионна София,а в Токио как се оправят с 36 милионно население?Да не би да ходят пеш?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове