9 Юли, 2020 06:03 8 949 32

Превозвачи напускат България заради пакет "Мобилност"

  • превозвачи-
  • фалити-
  • пакет мобилност

Най-големите ни тежкотоварни фирми вече имат регистрации в чужбина

Превозвачи напускат България заради пакет "Мобилност" - 1
Снимка: БГНЕС

Тежкотоварните превозвачи са готови да напуснат България заради пакета "Мобилност", обявиха браншовите им организации, съобщи Българската национална телевизия.

Вече са започнали първите пререгистрации в други европейски страни. Изтеглянето на бизнеса, който допринася за 17% от брутния вътрешен продукт на България, съвпада с очаквания икономически спад през есента.

От 12 000-те тежкотоварни фирми в България най-големите вече имат регистрации в чужбина. Останалите над 80%, които са с под 5 камиона, се колебаят. Пререгистрацията решава проблема с 46-те процента празни курсове, които ще осъществяват българските фирми, ако останат в България.

Превозвачите не могат да компенсират курсовете от и до Европа с вътрешните на пазара в България.

Компаниите, които са инвестирали огромни средства за нови камиони, бази и офиси, ще останат без възвращаемост на парите си. Ефектът върху целия бранш, плюс коронакризата, ще бъде огромен върху тежкотоварния сектор.

Пакетът "Мобилност" ще засегне освен хиляди фирми и 190 000 шофьори в България.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Грейс

    132 7 Отговор
    И сега какво? Къде го просперитета? Транспортният бранш буксува, туризмът едва диша, хиляди ще останат без работа, короната създава все повече проблеми на здравеопазването! Та голям късмет имаме ББ да ни управлява.

    Коментиран от #9, #10

  • 2 Данчо

    90 2 Отговор
    Каде е унуи алкохол лике Джанбаски нали ги хвърляхме големи в европейския парламент

    Коментиран от #29

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Trucker

    108 6 Отговор
    Шофьорите няма да ги засегне . Загубата ще е за България от преместването на фирмите в западна Европа и плащане на данъци там. Това се знаеше от началото . П едалчето М акрон ни прецака. Но като вече няма да има български фирми да се вдигне тол таксата на всички камиони с чужда регистрация . Трябва да има компенсация. Като не плащат данъци в БГ ще има западна тол такса. Няма да имат право да плачат шефчетата . И западни заплати да плащат на шофьорите си.

    Коментиран от #32

  • 6 Рошко

    28 8 Отговор
    Да напускат
  • 7 Факт

    80 2 Отговор
    Уж ни беше успешно европредседателството и ги таковахме с 200 пък какво стана?Представям си ако не беше успешно и те ни обработваха с 200?
  • 8 123

    62 10 Отговор
    Нагледно Европейско лицемерие какво правим в този Гемско Френски съюз, парите за тях работата за нас, да се МАХАМЕ........
  • 9 ДГД

    47 3 Отговор

    До коментар #1 от "Грейс":

    Ами късмет си е, виж му чекмеджето!!!

    Коментиран от #17

  • 10 бл.134 в Зап. парк

    11 14 Отговор

    До коментар #1 от "Грейс":

    Само Герб:Затворете границите.Повикайте армията.
    Свобода за Палестинан, Шри Лака ,Судан и Столипиново
  • 11 Бай Спиро с тиро

    70 7 Отговор
    На Ганьо чорбаджи му висна сопола! Голямото лапане свърши. Край на бясната експлоатация на шофьори от робовладелски бг фирми!

    Коментиран от #21

  • 12 Окрадоха и продадоха всичко

    30 2 Отговор
    Хиляди транзакции се направиха КТБ 2007-2014
    Взеха ваще парички, много поздрави на всички!
  • 13 Опа, ето ги"върнали са се"

    12 1 Отговор
    Дали са се "върнали от Някъде" за снимка монетите в Симеоново?????
  • 14 Магелан

    74 3 Отговор
    Най големия кошмар и ужас на българския наемен работник е да има за чорбаджия българин с по ниска клвификация и просташки селски манталитер от самия работник.

    Коментиран от #24, #30

  • 15 ГЕРБ го казаха

    39 5 Отговор
    Човек приближен до Бойко, Ви го каза : Яко ще мрем, много яко. По всичко личи, че от глад ще мрем.
  • 16 Магелан

    61 3 Отговор
    Няма по големи мародери в света от така наречени българските работодатели.
  • 17 Грейс

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "ДГД":

    За него!!!
  • 18 Гоце

    41 6 Отговор
    За Българските шофьори това е по добре ,ще вземат по големи заплати и ще ги осигуряват с пълни осигуровки
  • 19 123

    7 3 Отговор
    Пазара ще се намести! Малките днес, ще станат големи утре! Бизнеса ще им излезе на светло, и пак ще си бръмчат! Кръговрат баце, където има баница винаги ще има гладни!
  • 20 Next

    30 4 Отговор
    Идеално, сега шефовете на транс.фирмите ще видят как трябва да се плаща, малиииии.
  • 21 мерц

    31 0 Отговор

    До коментар #11 от "Бай Спиро с тиро":

    Прав си донякъде,но ако началника е простак по природа и 20 висши образования да има,пак си остава простак.
  • 22 Каруцар

    24 2 Отговор
    Шофьорското племе е най- прогресивно, знае и 2 и 200, от всичко разбира и с 30 думи на английски обикаля целия свят без проблем. Пример- шофера на джипката- няма личност с която да не се е разбрал. Пакета на Макарон точно го намества на нашите тарикати така че да си знаят в кой е ножа и баницата и на кой, колко му се полага според законите в ЕС !
  • 23 ИВАН

    9 18 Отговор
    И какво толкова превозват тия превозвачи - едни боклуци от едно място на друго, потрошихте я тая природа, не остана за идните поколения и те трошат малко
  • 24 работник-шеф

    8 14 Отговор

    До коментар #14 от "Магелан":

    Тогава работника си прави фирма и става по-добър работодател!
    ЛЕСНО Е.
    Но се иска дупе.....
  • 25 Пия непрекъснато ракия и червено вино

    21 0 Отговор
    Защо се случи пакета мобилност?Защото подбихме европейските превозни цени ,а западните превозвачи живеят в среда на друг стандарт и ако се съобразят с нашите цени означава да приключат много бързо.От смъкването на цените най много се възползваха посредниците/спедиторски фирми/.Т.е цените за крайните клиенти не се промениха много,въпреки че в последните години и те започнаха директно да набират евтини превозвачи.Защо бе възможен този спад на цените?Защото:1.Разлика в системата на заплащане и осигуряване на българския и западен шофьор.2.разлика в плащане на данъци и такси .3.Разлика в социалния и битов статус на българския и западен изпълнител/българския шофьор живее в камиона, оперативното обслужване и базите са в България,претенциите на шофьорите и персонала са минимални. Т.еразходите са минимизирани, но за сметка на човешкия фактор и полулегални комбинации и липса на избор.Давам пример за цените: преди няколко години,когато каботажния превоз в Германия беше забранен наша стока/2 палета 700 кг/по погрешка беше бе разтоварена в друг склад.Грешката беше наша ,разстоянието 18км и ние трябваше да намерим транспорт от немска фирма.Обадихме се на доста фирми в района,но цените, които ни обявиха бяха 300 до 450 еуро.Накрая чрез приятел в българския клон на Милицер и Мюнхен постигнахме цена 250 еуро.В момента вътрешния превоз за български превозвачи в Германия е разрешен и това упражнение струва не повече от 80-100 еуро.За сравнение :цена 300-350 лева
  • 26 Пия непрекъснато ракия и червено вино

    8 2 Отговор
    За сравнение:цена 300-350лв е добра в РБългария за 24 тона товар от София до Пловдив - около 150 км /зависи откъде е товара/
  • 27 ТИР петрол

    13 3 Отговор
    Чао БГ! Най-после се махам!
  • 28 Макрон

    8 1 Отговор
    Бойко пур тоа! Кой са те с 200, а такрикатче
  • 29 До Данчо

    1 3 Отговор

    До коментар #2 от "Данчо":

    Той беше единствения евродепутат от България, който защити превозвачите. Гледах изказването му, но друг никой не се застъпи за българските фирми и шофьори. Така че не търси вината в него а в останалите, които си мълчаха в европарламента а тук преди медиите се изкарват големи защитници.
  • 30 Пунчо

    7 0 Отговор

    До коментар #14 от "Магелан":

    Сега собственикът ще е същия, парите за шофьорите - същите, ама данъците ще се плащат отатъка. Същото както със свинското месо - ликвидирахме нашите свинекомплекси, нашите работници отидоха в Германия и не чух някой да е казал, че са по-добре!
  • 31 ПЕНКО

    0 0 Отговор
    ДАЛИ ПО ДНЕШНИТЕ ЗАКОНОДАТЕЛСТВА -ЕДНА ФИРМА МОЖЕ ДА СЕ РЕГИСТРИРА В НЯКОЛКО ДЪРЖАВИ И ДА ИМА В ТЯХ ОФИСИ И ПАРКИНГИ И ПРАВА !?!?!?!?
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове