28 Май, 2021 12:22 6 496 65

БМФ отговори на министъра на икономиката за ББР

  • бмф-
  • параходство български морски флот-
  • ббр

Средствата, които сме ползвали от ББР АД, са в едно основно направление, а именно закупуване на кораби, пише в официалната позиция

БМФ отговори на министъра на икономиката за ББР - 1
Снимка: navbul.com

„Параходство български морски флот“ отказа да участва в публичните дискусии около Българската банка за развитие. От дружеството посочват, че основната причина за това са предстоящите предсрочни избори и възможността казаното по време на разговорите да се интерпретира извън контекста. От дружеството са изпратили писмо до министър Кирил Петков.

Ето и пълния текст на писмото:

"Напълно разбирам желанието за осигуряване на прозрачност и удовлетворяване на високия обществен интерес към работата на „Българска банка за развитие“ АД („ББР“ АД), но предвид политическата ситуация в страната, в условия на предстоящи предсрочни парламентарни избори, намирам в интерес на „Параходство български морски флот“ АД („Параходство БМФ“ АД или „Дружеството“) да не взимаме участия в публични дискусии, които след това да бъдат интерпретирани извън контекста на нашия бизнес. Паралелно с това, с оглед запазване на коректността и придържайки се към принципите на отговорност и висок професионализъм, които неизменно следваме, по-долу излагам официалната ни позиция.

„Параходство български морски флот“ е дружество, което се занимава с международен морски транспорт от 1892 г., като в цялата си близо 130-годишна история се е ръководило от принципи, които не са допускали некоректност в отношенията му с неговите бизнес партньори, включително с финансиращите го институции и винаги се е старало на бъде лицето на България и българското корабоплаване по целия свят.

През 2008 г., след решение на Министерския съвет на Република България, взето въз основа на изготвена стратегия за приватизация, са продадени 70 % от акциите в капитала на Дружеството, а останалите 30 % остават притежание и понастоящем продължават да са собственост на българската държава. Към момента на приватизация Параходство БМФ АД разполагаше с флот, който не отговаряше на съвременните изисквания, приложими към търговското корабоплаване, а средната му възраст надвишаваше 25 години, като имаше дори плавателни съдове на възраст над 40 години. Остарелият флот представляваше риск и заплаха не само за екипажите и екологията на районите, в които плават, но и за международната репутация на Република България. Понастоящем Параходство БМФ АД притежава 33 модерни плавателни съда (от които само 3 са от периода преди приватизацията), като още 8 са в процес на строеж в Китай. Средната възраст на флота е вече 7 години, с тенденция да намалява още повече, а общият размер на направените инвестиции от момента на приватизацията досега надхвърля 1,1 милиарда лева.

След приватизацията, в условията на финансовата криза от 2008 г., новото ръководство на Параходство БМФ АД изготвя и реализира план за модернизация на флота и връщане на позициите на Дружеството на международния фрахтов пазар. Още през 2010 г. бяха закупени четири кораба и продължи строителството на други четири, които влязоха в експлоатация в периода 2011 г. - 2012 г. Дружеството прекрати практиката да отдава корабите си под наем и започна активно да развива своя търговски отдел, като в момента с гордост можем да заявим, че Параходство БМФ АД е не само най-големия корабособственик и морски превозвач в България и в района на Черно море, но е и сред трите най-големи превозвачи в Европа в сектора, който обслужва – Handysize Dry Bulk Cargo. Понастоящем Параходство БМФ АД е единственото структуроопределящо предприятие в България и в централата му, находяща се във Варна, както и в неговите представителства в Лондон и Хамбург работят над 200 души, а на корабите ни осигуряваме работа на над 1000 български моряци.

Важно е да се отбележи също, че по море се превозва над 80 % от международния стокообмен, което прави корабоплаването жизненоважна и стратегическа индустрия за всяка една държава. Пазарът ни е свързан изцяло с търговските взаимоотношения между отделните страни, а осигуряването на значимо място на този пазар е въпрос на постоянна надпревара за подобряване на качеството на услугите, които Параходство БМФ АД също предлага. През последното десетилетие се обърна особено внимание на опазването на околната среда. Бяха въведени редица задължителни международни и местни регулации, изискващи сериозни инвестиции, а в определени случаи и буквално изолиращи цели класове/групи плавателни съдове от по-нататъшна експлоатация.

Морските търговски кораби са скъпоструващи съоръжения, а финансирането им изисква задълбочени познания в сферата на водния транспорт и конкурентост по отношение цената на кредитирането (приложими лихви, такси и комисиони). „Параходство български морски флот“ АД е добре познат и утвърден корабособственик на международния фрахтов пазар и като такъв е работил и работи не само с български кредитни институции, но и с водещи международни банки като Bank of America, DVB Bank, Export-Import Bank of China (CEXIM) и др. В момента процентното съотношение на актуалната кредитна експозиция на Дружеството е, както следва: 47 % към чужди и 53 % към български кредитни институции.

Считам, че гореизложеното е било и е добър аргумент за ББР АД, с която работим вече повече от 11 години, да осигури финансиране за част от новите ни проекти. Ние оценяваме сътрудничеството ни с ББР АД високо, защото винаги сме го възприемали като знак за ангажираност и подкрепа от страна на българската държава за Параходство БМФ АД (в което тя също е акционер) като стратегически партньор, който допринася за развитието на икономиката и увеличаване на БВП на страната. Ние оценяваме също и компетентността на екипа на банката, с който винаги сме имали конструктивен диалог, приемственост и надграждане през годините, през които сме реализирали общо 13 проекта, от които вече 5 са приключени. Заслужава да бъде отбелязано, че в нито един момент управляваното от мен дружество не е изпадало в неизпълнение по договорите за финансиране – нито през 2016 г., когато отчитаме най-голямата криза в шипинг бизнеса, нито през 2020 г., когато светът беше разтърсен от пандемията от COVID-19, която не подмина и засегна сериозно и морския транспорт.

Средствата, които сме ползвали от ББР АД, са в едно основно направление, а именно закупуване на кораби. В зависимост от проектите, средства са били отпускани както за директна покупка на кораби, така и за осигуряване на средства по вноски за ново строителство на плавателни съдове. Всеки един от кредитите е бил и е достатъчно обезпечен както с материални активи – кораби и имоти на Дружеството, така и със залози на вземания по банкови сметки, открити в банката. Към настоящия момент стойността на предоставените обезпечения многократно надхвърля размера на отпуснатите кредити. Ето защо в нито един момент от периода на съществуването на нашите взаимоотношения кредитната институция не е била поставяна в риск.

„Българска банка за развитие“ АД не е отпускала грантово финансиране на Дружеството, поради което не считаме, че това е засегнало нито малките и средните предприятия, нито данъкоплатците. Дори напротив – чрез осигуряването на финансиране на Параходство БМФ АД е осигурена и ниша за съществуване и развитие на редица малки и средни предприятия, с които Дружеството е установило трайни и дългосрочни бизнес отношения във връзка с кораборемонтни дейности, сервиз, доставки и др. При това всички ремонти на корабите се извършват изцяло, единствено и само в България. За периода на сътрудничеството му с ББР АД, Параходство БМФ АД е платило на банката над 21 млн. лева лихви, такси и комисиони, които вероятно са били използвани в допълнение на ресурса за подпомагане на малки и средни предприятия.

По отношение на конкретно поисканата информация относно това доколко инвестициите, подпомогнати от ББР АД, са в сферата на експортната търговия, иновациите и продукти и услуги с висока добавена стойност, моля да имате предвид, че дейността на Параходство БМФ АД е изцяло фокусирана в сферата на експортната търговия, както и че инвестициите са концентрирани в придобиването на кораби с внедрени най-иновативните технологии в търговското корабоплаване. Както вече беше посочено по-горе, международното законодателство в последните години търпи сериозни изменения, които оказват влияние и на международния фрахтов пазар. Въвеждането на норми за контрол на емисиите NOx, СО2, серни оксиди, а така също и предпазването на флората и фауната при боравенето с баластни води, изисква постоянни и скъпоструващи инвестиции. Помощта, която ББР АД ни е оказвала и оказва неминуемо допринася за това Параходство БМФ АД да е сред корабопритежателите, които са разработили проекти, по които строят и експлоатират кораби от най-ново поколение, с иновативна конструкция на пропулсивните им комплекси, водещи до понижен разход на гориво; кораби, отговарящи на най-съвременните изисквания на Конвенция MARPOL, оборудвани със системи за пречистване на баласта, със системи за пречистване на сярата от изгорелите газове и максимално оптимизирани EEDI (Energy Efficiency Design Index) и т.н.

Уважаеми г-н министър,

Вярвам, че гореизложеното отговаря изцяло на поставените от Вас въпроси, надявайки се, че разбирате желанието ни да избегнем въвличането на Параходство БМФ АД в медийни скандали, които могат да разколебаят доверието в нас и създават негативни нагласи не само в обществото, но и в нашите бизнес партньори, което в крайна сметка вреди не само на частния инвеститор, но засяга и интересите на българската държава, в качеството ѝ на акционер в Параходство БМФ АД, както и на българския данъкоплатец", завършва писмото, под което се е подписал Александър Калчев, изпълнителен директор на „Параходство български морски флот".


Поставете оценка:
Оценка 1.8 от 42 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Какви помощи чакат още

    117 12 Отговор
    Каква им е драмата на тези влюбени "бизнесмени " в Герберите? Нали отвориха заведенията и работят?Какви помощи при отворен бизнес чакат? Защо не подскачаха по-активно, докато Тиквун не им даваше една стотинка и докара стотици заведения до фалит , а през това време раздаваше милиони и милиарди на фирми на Шиши???

    Коментиран от #23, #30

  • 2 Българка

    144 9 Отговор
    Доколкото ми е известно БМФ АД не са регистрирани за участие в предстоящите избори. Да разбираме ли, че с отказ за разговор относно кредита си от ББФ, открито обявяват, че са корпоративните избиратели на до сега управлявалата шайка. Купуването и продаването на гласове е престъпление!
    Каква е връзката межди икономическото и финансово развитие на БМФ и исканите обяснения от министъра как и къде са вложили милионите от получения кредит с политиката и изборите? За мен е ясно, че има срастване на бойковото и доган-пеевско управление с олигарсите!

    Коментиран от #48, #54

  • 3 Миризлив пор

    20 92 Отговор
    Политическото словоблудстване може да срине доверието във работещи фирми, да не може банката да си прибере парите и много хора да останат трайно без доходи! Този министър след 2 месеца си отива и никой няма да чуе нищо повече за него, доверие и бизнес-партньори после със години не може да се възстанови.
  • 4 В.Г.З.

    94 7 Отговор
    ББР е банка за подпомагане на малки и средни предприятия!
    Параходство БМФ, собственост на Свинаров, приятелят на ББ,
    от кои точно предприятия е?!?

    Коментиран от #35

  • 5 Пипи Чорапчето

    89 5 Отговор
    Ъхъ...само дето бг данъкоплатците до тук сме ви финансирали таман със 112 милиона лева!
    Един път - с 52 милиона, които дължите на хазната, т.е. на данъкоплатците, по договора ви за приватизация от 2008! И това е потвърдено!
    И втори път - с едни 60 милиона, през ББР, която работи пак с наши пари!
    Ами много ви е! Почвайте да връщате освен лихвите и главницата - като начало - онези 52 милиона;))
  • 6 Pena

    73 6 Отговор
    А защо, като са толкова велики не си вземат кредити от търговските банки.? В писмото пише, че строят в момента 5 кораба в Китай. Ето къде са отшли парите на българските данъкоплатци.

    Коментиран от #13

  • 7 Фен

    10 48 Отговор
    На смехурко с предположенията му показаха вратата....😆😂🤣
  • 8 Мутрите

    65 9 Отговор
    Трябва да върнат кредите взети от ББР незабавно!... за домусчиев Божков го каза ясно и точно - повече кредити и никакви собствени пари ...демек кредитен милионер г-н никой
  • 9 Знаещ много

    64 4 Отговор
    Нали трябваше да платите 50 милиона на държавата ,
    глоба, че не сте спазили правилата,
    за приватизация , според съда?
    Дали тези милиони не са отишли ,
    за глобата ?

    ОФШОРКИТЕ С КАКЪВ КАПИТАЛ ГИ ЗАХРАНИХТЕ?

    Визирам сделката с Нова тв, за 200 милона!

    Къде са 250 милиона приходи , от продажбата на Нова тв?
    Да се видим в едно студио ,
    па да отговаряте на въпроси от сутрин до вечер?
    Пояснявам "Прокурорско студио", само като свидетели ?
    Ако ви погледна сделките, по които вие сте собственици,
    вие не трябва да имате, нужда от кредити?
    Вие трябва да имате поне ,150 000 000 лева на каса ?
    А вие сте потънали в кредити до ушите,
    Въпреки ,че и 100 милона Евро ви даде даром и Юнкер?
    Тях не ги броя?
  • 10 👍👍👍👍👍👍

    26 3 Отговор
    "Каква е връзката... " Д○му$$ч|/|е\/
  • 11 Киро балканчето

    38 4 Отговор
    Бла, бла, бла.
    С какви материални активи е обезпечен кредитът? Оценката на тези материални активи от БМФ АД ли е правена, от български одитор или от световна одиторска компания?
  • 12 защо не

    48 3 Отговор
    отиде Домуса, а се обяснявате писмено! Нали братята притежават 70% от БМФ. От страх да не тръгне пак делото за нарушения с над 25 милиона лева през 2019 година ли. То там е една мътна и кървава...Групата на БМФ има 40 дъщерни дружества, регистрирани на Маршаловите острови, в Малта, Великобритания, ОАЕ, клон в Хамбург и притежава два ферибота. Върви им хвани края!

    Коментиран от #18

  • 13 Гостот Силистра

    35 4 Отговор

    До коментар #6 от "Pena":

    ..в китайската икономика са отишли ...ето идея за предсрочно искане за погасяване на кредита или парите от нашите данъци!
  • 14 манголи

    39 3 Отговор
    домус докога ще живееш на кредити ве брат
  • 15 Дърт Гларус

    8 49 Отговор
    хейтърите дето само плюят тука, да се замислят колко работни места осигурява БМФ и колко семейства разчитат на тези хора, за варна това е най големия работодател !!

    Коментиран от #20, #49

  • 16 Балъка BG

    29 3 Отговор
    Защо корабите са с панамски флаг?!!!
  • 17 гост

    28 3 Отговор
    ....на тея пишман милиардери работата е гузен негонен бяга
  • 18 Светослав

    5 17 Отговор

    До коментар #12 от "защо не":

    За да може всички да прочетете, а не да има спекулации кой какво казал

    Коментиран от #28

  • 19 ха-ха

    31 3 Отговор
    След кат "Параходство български морски флот“ отказва да участва в публичните дискусии около Българската банка за развитие, налага се да го направи в следствието. А най-добре, при ''открити врати'' - и ний да се 'покефим' :-) :-)
  • 20 стария моряк

    20 2 Отговор

    До коментар #15 от "Дърт Гларус":

    А колко плащат , знаеш ли?

    Коментиран от #44

  • 21 Ха ха ха

    4 27 Отговор
    Ха ха ,резидентското министърче ще опули злобни очички още повече .
  • 22 Тия

    12 7 Отговор
    Се взеха за по- големи от МС Що ли?
  • 23 Грамотни сме

    23 5 Отговор

    До коментар #1 от "Какви помощи чакат още":

    Драмата им е че са,
    "Най големия превозвач на фрахтовия пазар ,
    в Европа ,а се заели да стават,
    конкуренти на Рупърт Мърдок?

    Като лъжете ,лъжете така,
    че да хване ,поне малко дикиш?

    Знаете, че сте съдружници на Бойко Борисов ,
    и това няма как да го скриете?

    Акцийте на борсата се влият,
    не от политическите избори в България,
    а от лъжите за истината?
  • 24 Чегърт чегърт

    22 4 Отговор
    Ако сте коректни покажете каква лихва плащате на ББР и каква на другите банки.
  • 25 Орел

    25 4 Отговор
    Бла-бла-бла!
    Като сте толкова отворени, що не вземете заем от нормална банка?

    Коментиран от #34

  • 26 Густо

    6 21 Отговор
    На министър злобюлчев му показаха отново тройна кобинацийка от една ръка .
  • 27 Боковистреалист

    5 25 Отговор
    Я фатмашкото послушниче по икономика , пак са го отсвирили с 300
  • 28 и какво

    22 3 Отговор

    До коментар #18 от "Светослав":

    прочетохме? Къде са милионите "заем". Като те канят да кажеш устно, ако си мъж, ще отидеш, а няма да се криеш като плъх зад БМФ.
  • 29 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    22 3 Отговор
    Какво ми ги обяснявате на мен? Аз нищо не разбирам. Защо не отидохте на срещата, да ги обясните на Кирил Петков? А вместо това, както Борисов от джипката, вие пък от лодката!
  • 30 психото

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "Какви помощи чакат още":

    Пич Ти сериозно си се отиквунил Само тикви в кратуната ти
  • 31 Големкурев

    19 2 Отговор
    А за едни 56 милиона лв с които е ощетена държавата да кажете нещо!?
  • 32 Не само

    23 2 Отговор
    Че БРР е пълнила гушата на Гела и компания, но и НАП им опрости 56 милиона данъци. Държава в държавата, а ние нека плащаме и бачкаме за техния джоб.
  • 33 ДжафДжаф

    30 3 Отговор
    Всичко звучи добре! Пита се в задачата, обаче защо пък точно кредитите са искани и получавани от ББР, а не от някоя друга търговска банка оперираща на българския банков пазар. След като няма грантове, а всичко е на база обезпечение!? Защо не от ОББ, Райфайзен, ПИБ или от която и да е друга търговска банка!? Въобще.....тия явно имат българите ептен за олигофрени.
  • 34 айдук Кольо

    21 3 Отговор

    До коментар #25 от "Орел":

    на тез айдуци никоя нормална банка заем няма да даде , освен всичко обезпеченията са им кокошки и са ги заменили за коне

    Коментиран от #36

  • 35 На кой принадлежат останалите 70%

    15 4 Отговор

    До коментар #4 от "В.Г.З.":

    От акциите на дружеството? Каква е лихвата по кредитите? ББР има ли право да финансира толкова големи предприятия? След като капиталовите разходи в чужбина са пъти погниски от тези в БГ, защо финансирането не върви през Германия?
  • 36 Орел

    11 3 Отговор

    До коментар #34 от "айдук Кольо":

    Обезпечение с фурми става, що!
  • 37 Кредитите са обеспечени със Старите

    15 4 Отговор
    Кораби на 25 и 40год,друго нямат!!! Те имат висока атикварна цена, за това кредитите са "Преобеспечени" Оценител??? Пунта Мара!!!
  • 38 Питам

    14 2 Отговор
    А кога ще си платят кинтите по приватизационния договор?!?
  • 39 Чичо

    12 1 Отговор
    Само да не са купували футболисти ма Лудогорец
  • 40 Цанков

    13 3 Отговор
    Наркопладсьора Домузаоще ли не е задържан?

    Коментиран от #46

  • 41 Стига!

    12 1 Отговор
    Всичко това не оправдава далаверата с кредита. Кръчмарят винаги идва за сметката, само глупаците не го знаят!
  • 42 Тодор Живков

    10 3 Отговор
    Закупуване на кораби или на къщи и коли или на шкафове да складирате парите.
  • 43 сара

    10 3 Отговор
    Явно нещата ще стават по трудния начин. А дали Параходството се регистрира за предстоящите избори ?
  • 44 Дърта Комуняго

    4 8 Отговор

    До коментар #20 от "стария моряк":

    сега плащат като германските фирми, при комунизма се подиграваха с труда ни !!!!!!

    Коментиран от #50

  • 45 гост

    10 1 Отговор
    Голям кредитополучател: ВЗЕЛ, НО НЕ ВЪРНАЛ! /гарнция ...БМБ/
  • 46 Неблагодарника

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Цанков":

    неграмотник
  • 47 Росен

    12 2 Отговор
    Това, което става в ББР показва същината на модела Борисов:
    финансираш своя обръч от фирми и е-аваш майката на всички, които не ти се "отблагодаряват" по достойнство. Все се намира закон, по който това да е защитимо. А предназначението на ББР да развива дребния и среден бизнес е за глупаци - защото замогналите се дребни и средни бизнесмени са непредвидими, когато дойдат избори.
    Накратко, една завоалирана кожрупционна схема от голям мащаб, която се свежда до присовяване на публични ресурси за частна облага и за купуване на политическа подкрепа
  • 48 Хахаха

    2 7 Отговор

    До коментар #2 от "Българка":

    Каквато е и връзката между селския спор със свидетеля на Мая Костинбродска (удобно раздухана като "скандал") и политиката. Обаче истинските факти са оплювани от заблудените, а манипулациите на метежниците се раздухват като "скандали".
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Един от многото

    10 3 Отговор

    До коментар #44 от "Дърта Комуняго":

    Я питай докерите колко пари вземат и дали са като немските им колеги, бе, жендър. През комунизма заплатите се доближаваха сто пъти повече, отколкото сега.
  • 51 КИРО ГЕЛА

    5 2 Отговор
    Киро Гелосаното да бъде съден и вкаран в пандиза.Гепи милиарди левове народна пара и наряза десетки предприятия и кораби на скрап.Единствено храни измисленото си делиорманско отборче,съставено от туземци.Купува си шампионски титли и съсипа българския футбол.

    Коментиран от #65

  • 52 Перо

    5 2 Отговор
    Значи и К.Гела се е облажил с ниско лихвени многомилионни кредити,а това не става,без помощта на толупа!
  • 53 Перо

    3 2 Отговор
    ББР не е раздавала кредитите,даже на траншове,след проверка на реализацията.Замерисва на корупция!
  • 54 Здрав разум

    2 5 Отговор

    До коментар #2 от "Българка":

    Сравнено с досегашните Ви глупости, това изказване е свързано. Смятам, че някой ментор Ви е подобрил фразата. И все пак:управляващатагенералска хунта се опитва да парализира политиката и икономиката чрез страх. Вменяват вина на български бизнес структури, че теглят легитимен кредит от българска банка. На фона на 43000 отпуснати кредита как БМФ ощети малкия и среден бизнес? Някой може да помисли, че анонимната,, българка,, е плакала пред ББРза финансиране на проект за селска лавка и са и отказали. Ясно е, че като се развива структуроопределящо предприятие като БМФ, ефектът е комплексен-работни места, доставки, поддръжка, конкурентоспособност... Ама тролове те тия неща не ги интересуват.

    Коментиран от #56, #57

  • 55 Я... Я

    5 2 Отговор
    ТЕЗИ ПАРИ ДОМУСЧЕ НЕ СА ТИ ДАДЕНИ ДА СИ ПРАВИШ ДАЛАВЕРИ
    СЪС ЗАКУПУВАНЕ НА КОРАБИ. ДА
    СИ ПЪЛНИШ КОЛЕКЦИЯТА А ЗА
    СЪЗДАВАНЕ НА РАБ. МЕСТА И
    ПРОГРЕС. ЗА 60 000 000 МИЛИОНА
    КОЛКО РАБ МЕСТА СЪЗДАДЕ?!?!!!?
    3 КОРАБА ПО 50 ЧОВЕКА ЕКИПАЖ.
    150-300 Ч0ВЕКА. А ДРУГОТО СА
    ТВОИТЕ ИГРАЧКИ (КОРАБИ) КОИТО
    ЩЕ ПРОДАДЕ ОЩЕ НА СЛЕДВАЩИЯТ ДЕН АКО ТИ ПРЕДЛОЖАТ ДАЛАВЕРА.

    Коментиран от #64

  • 56 S. S

    1 0 Отговор

    До коментар #54 от "Здрав разум":

    А вие сте шефче във БМФ,явно.
  • 57 Генералска хунта

    4 0 Отговор

    До коментар #54 от "Здрав разум":

    Вие бемефеецо ,плавали ли сте до Чили за да видите,там как е след Пиночет?! Аз съм плавал до там,преди Домуса да разсипе флота от стотина кораба,там такива гробарски - нагли и мутренски шайки,няма!
  • 58 информиран

    3 1 Отговор
    Пocлушнитe кaлинки мижитурки ГEРБeрacтки и нa шиши oт ББР близo 1,8 млрд(нaд 90% oт рecурcитe!) ca рaздaли eдвa нa 20тинa фирми!?! A мoжeшe бaрeм нa 10 000 миркo, мaлки и cрeдни прeдприятия и фирми дa ce рaздaдaти дa ги пoдпoмoгнaт в Пaндeмиятa- тoвa ca ФAКТИТE!!!
    Пoрaди тaкивa oщe и пoдoбни бeзoбрaзия ГEРБ щe ce cгрoмoляcaт жecтoкo, a квaзи пaтрEoтитe ВМРO, Мaрeшки Дaлaвeри, Вoлeн щe пропaднaт извън бaриeрaтa и нямa дoри дa пoмиришaт Пaрлaмeнтa!
  • 59 Гнус

    3 0 Отговор
    По тази логика никога и никъде няма да дадете обяснение за кредита защото винаги ще се оправдавате че ще бъде имтерпретирано, айде бойко дай още 1 милиард на приятелите си
  • 60 Драгомир

    3 0 Отговор
    Затова гелосаният смешник винаги гледа Бибиткото с влажен поглед. Изп.д-р на „БМФ“ дали разбира под каква глупост се е подписал? ББР по устав трябва да финансира малки и средни предприятия, а той представя едно много голямо предприятие. И завършва тържествено – да се внимава да не се засегнат интересите на българския данъкоплатец.
  • 61 Чочко

    1 0 Отговор
    Директора на Бмф:Абе не ми се ходеше до София и заради това писах писмото.
  • 62 Русия

    4 0 Отговор
    Мършиии.....начело с Джапанката, Гела.....
  • 63 емо73канар

    4 0 Отговор
    Параходство Български Морски Флот, дължи 55М на държавата, кога смятате да погасите тези вземания ??? Не трябваше ли преди 10 години да върнете тези пари на бюджета ???
    За вас мили ми мишленца, както и за господарите ви, съд, присъда и при бай Ставри в ЦСЗ.
  • 64 Моряка

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "Я... Я":

    Грешиш,колега.Преди приватизацията екипажа на един кораб беше средно 22 - 25 човека.Сега са около 15.С 2 екипажа - 30 човека.За 33 кораба - правилно,около 1000 души, но сега- не само българи.При лошия социализъм Параходсвото поддържаши около 125- 130 некитайски,(евтини еднодневки), а предимно български кораби с вносни ,качествени машинарии.Даваше хляб на 4 - 5 хиляди моряка,само българи.
    И винаги беше на печалба,пълнеше хазната с валута,западна..Сига пак пълни,но хазната на Домусчиеви.
  • 65 Моряка

    0 0 Отговор

    До коментар #51 от "КИРО ГЕЛА":

    Бе какъв пандиз,тези първо трябва да ги трепеш,а после да обяснняваш ЗАЩО.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове