Българското образование се развива в позитивна посока, заяви пред БНТ бившият ресорен министър проф. Сергей Игнатов.
"Положителното е повишаване ролята на учителя в българската образователна система и заплащането на неговия труд. Нашето образование отговаря на средноевропейските изисквания. Има положителни и отрицателни страни. Отрицателна страна е провинциализмът в българската образователна система", каза той.
Според него българските ученици са претоварени, а има лобита, които "кръжат около министерството и искат все повече да се увеличават часове". Това може да доведе до следващата криза, предупреди той.
Според проф. Игнатов трябва да се опростят учебните програми.
"Ние живеем в общество, където информацията е навсякъде и трябва да се пресее. Съвременният свят изисква знанието да се превърне в инструмент за решаване на проблеми", подчерта той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 3.14К
Коментиран от #7
11:03 28.12.2022
4 д-р Косев
Каза професорът по египтология, който няма нито една публикация в що годе прилично международно издание.
11:07 28.12.2022
5 плюс минус
Нали по времето на соца България беше на едно от челните места по образование?
А, Игнатов?
Ти къде беше?
Преди и сега?
11:09 28.12.2022
6 Госあ
11:10 28.12.2022
7 Доростол
До коментар #3 от "3.14К":
Само от изказа ти ме убеждава, че е прав.Пълно с изтривалки и кирякстефчовци в този форум бе!
11:18 28.12.2022
8 Ехото на миналите бъднини
11:22 28.12.2022
9 Шаран БГ
Само не можах да разбера – що е "провинциализъм в образованието". И негово професорско височество защо не го пояснява, за да го проумеят и шараните като мен ..........
11:23 28.12.2022
10 Констатираща
11:24 28.12.2022
11 От провинцията
Да не би, да е роден на друга планета?
11:29 28.12.2022
12 Дърт даскал
Друг проблем е намесата на родители и най-различни безотговорни институции и НПО-та в образованието.
Трети проблем е качеството на образованието особено във ВУЗ-овете набъкани с "професори"-игнатовки, които много често дори не влизат в часовете и да не говорим за качеството на знанията и уменията на завършващите. Нарушена е т.н. "Образователна пирамида" - процентното съотношение между специалисти с истинско висше, средно образование и неквалифицирани.
И накрая след като в началното училище ученикът не е научен да чете и пише защо ЗАДЪЛЖИТЕЛНО продължава нагоре?
11:49 28.12.2022
13 гост
11:51 28.12.2022
14 Гларус
12:56 28.12.2022