Продължава блокадата на границата с Турция. Пропускането на товарните автомобили спря заради отказа на южната ни съседка да признава разрешителните за превози. Така вече повече от 10 дни огромна част от превозвачите не могат да работят, припомня бТВ.
Малки и средни превозвачи настояват да се отмени анулирането на еднократните разрешителни от страна на Турция и обявиха, че блокадата ще остане до решаване на проблема.
На границата тази сутрин е спокойно, но вчера провокатор опита да пробие блокадата. Протестиращите казват, че нощта е минала без инциденти. Опашката вече е над 10 км и е на 2 км от Свиленград.
Превозвачите са категорични, че блокадата остава. На всеки половин час те се съвещават и обсъждат намеренията си. Хората на границата казват, че нямат новини от София и властите. Те чакат разрешаване на проблема и обещават, че ако това се случи, камионите ще изчезнат веднага.
„Нямаме друга алтернатива. Не се ли реши проблемът до 21 февруари, ние сме обречени на фалит”, каза един от шофьорите. Протестът се кани да се премести на жълтите павета.
Ръководството на фирма информира медиите, че компанията е поставена в безпрецедентна ситуация да блокира цялото си производство заради блокадата. Притиснати сме от форсмажорни обстоятелства и независещи от нас причини в една изключително сложна, необяснима и фрапираща ситуация. Има реална опасност фабриките на дружеството и дъщерните фирми да спрат работа. Това ще доведе до съкращаване на 3 000 души от работните им места в регионите на Бургас и Благоевград. Причината е свързана с блокадата на българо-турската граница и ограничаването на квотите за еднократни разрешителни за малките превозвачи. Фирмата не развива транспортен бизнес, но осъществява превоз на продукцията си със собствен транспорт. Поради този факт имаме статут на дребен превозвач и работим с еднократни разрешителни, които вече са невалидни. На практика това блокира експортната и импортна дейност на компанията, която е пряко свързана с основната, твърдят от фирмата.
От 10 дни нашите камиони стоят блокирани от двете страни на българо-турската граница. Тези, които не могат да влязат са пълни със суровина за фабриките. Наличните количества са изчерпани и производствата на практика всеки момент ще спрат. Други камиони, които чакат за износ са пълни с готова продукция, която ние имаме ангажимент да доставим на нашите контрагенти. Поради независещи от нас причини, ние не можем да изпълним договорните си задължения. Фирмата ни и останалите пет дъщерни фирми имат сключени договори за износ в 37 страни със световноизвестни компании. Невъзможността да изпълним поетите ангажименти ще доведе не само до огромни неустойки, но и до едностранно анулиране на договорите. На практика това означава тотална загуба на пазари и изкуствено унищожаване на целия бизнес на компанията.
Най-големият удар ще бъде оставянето без препитание на 3 000 български семейства. Всичко това ще случи, ако проблемът с блокадата на границата не бъде разрешен до 24 часа. В нашето положение са поставени още десетки фирми в страната. Взехме решение сами да обявим надвисналата заплаха, защото фирмата е сериозна компания с изграден авторитет, която винаги е подхождала с голяма отговорност към своите работници и бизнес-партньорите си.
Призоваваме българското правителство да предприеме спешни мерки, защото в противен случай ще станем свидетели на жестока икономическа катастрофа, която ще бъде пагубна за цялата държава.
Това не е единствен случай, най-вероятно блокадата ще се отрази пагубно за някои малки и средни фирми.
Турските шофьори, които от дни са блокирани на българо - турската граница, вече губят търпение. Те е заканиха, че ако до полунощ ГКПП "Капитан Андреево" не бъде отворен за движение на тежкотоварни автомобили, ще затворят пътя към пункта и ще спрат пропускането и на леки коли, и на автобуси.
Зам. министър Антон Гинев тази вечер е вече на ГКПП "Капитан Андреево" и преговаря с протестиращите като се надява блокадата да падне и границата да бъде отворена.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА