Военният министър Атанас Запрянов показа „жълт картон“ на началника на Висшето военновъздушно училище (ВВВУ) ген. Юлиян Радойски, след като е извършена проверка на работата му. Повод за проверката във военновъздушното училище става жалба на курсантка, която е била отстранена от обучение с намесата на началника на училището ген. Юлиян Радойски. Той се появил в ролята на инструктор, без реално да има такива права!? Моментално последвала проверка от страна на Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА), която пък отнела лиценза за обучение на пилоти, издаден на Организация за обучение “Димитър Списаревски”. Като в заповедта на ГВА за спиране на лиценза се изтъква “непосредствена опасност за живота на обучаемите и гражданите”. Организацията за обучение е част от военновъздушното училище, като е създадена към центъра за следдипломна квалификация и обучение на чужденци, и неин шеф е началникът на училището ген. Юлиян Радойски. Организацията “Димитър Списаревски” би трябвало да подготвя само пилоти за гражданската авиация – нещо като авиошкола към военното училище. Какво се случва във ВВС… Пред ФАКТИ говори Петър Иванов – бивш военен летец-инструктор във ВВС.
- Г-н Иванов, вие сте бивш военен пилот и добре познавате какво и как се случва в армията. Как гледате на това, че началникът на военновъздушното училище ген. Юлиян Радойски получи „жълт картон“ от министъра на отбраната Атанас Запрянов, който е назначил проверки на работата му. Вие как приемате тези неща?
- Проверката е назначена, за да се избегне основният проблем във ВВС – ЗАГУБАТА НА ПИЛОТИ. Проверката, която е направена, не е ефективна относно катастрофата и е пренасочена към Висшето военновъздушно училище, което няма нищо общо с настъпилия инцидент. Акцентът се пренася към курсантката от училището, която е спряна от полети поради „летателна неуспеваемост“.
- Става въпрос за подготовката на цивилни пилоти и даването на бревети на курсантите за цивилни пилоти, защото Висшето военно-въздушно училище “Георги Бенковски”, подобно на морското, трябва да готви кадри и за цивилната авиация… Какви грешки са допуснати…
- Като страна членка на НАТО нашите програми трябва да бъдат като в другите военновъздушни академии. Правят се международни прелитания от военни пилоти, които трябва да са запознати с процедурите в гражданската авиация. Това е причината първият стаж на курсантите да е цивилен, а останалите два – военни.
- И тук грешка виждате ли?
- Това, което считам за грешка, е, че военните пилоти и инструктори не са изкарали лиценз за инструктори на граждански въздухоплавателни средства (ВС).
- Посочва се, че генерал Радойски е летял като инструктор без да е инструктор. Как става това?
- Генерал Радойски е опитен военен инструктор с над 30 години стаж. Съгласно плановете на ВВВУ курсантите летят 3 стажа през техния период на обучение. Първият стаж се изпълнява на граждански въздухоплавателни средства, съгласно правилата на EASA, който е в рамките на 50 летателни часа.
- Какво включва това?
- По време на първия етап от обучението курсантите - пилоти се допускат до самостоятелни полети, след като покажат нужните умения. Курсантката Айсун Таир, която споменах по-рано, е спряна от полети от двама лицензирани инструктори, а не от генерал Радойски. Началникът на училището ѝ е дал възможност да направи още няколко допълнителни полета, за да бъде допусната до самостоятелен. Въпреки дадената ѝ възможност тя не е показала необходимите умения.
С недопускането ѝ до самостоятелен полет се избягва възникването на авиационен инцидент, който би застрашил живота ѝ и авиационната техника.
Вижте, проверката за катастрофата, която е направена от генерал Цанко Стойков, вместо на 12-а авиобаза се прави във ВВВУ и така излиза, че виновен за инцидента е генерал Радойски, а той не е в добри отношения с полковник Банков! Публична тайна е, че Стойков и Банков са много близки приятели и всички клюки за Радойски са от Банков. А според мен Банков е един от косвените виновници за катастрофата, защото си е затварял очите при „въздушните хулиганства“ на летците в района на летището и т.н.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 запряноф
Коментиран от #18
09:04 21.01.2025
2 Истина
Коментиран от #10
09:06 21.01.2025
3 Катушарник
09:10 21.01.2025
4 111111
Кой я сърба?
ПС
Смрад.
09:14 21.01.2025
5 Хихи Бохо
09:30 21.01.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Фътю
Коментиран от #14
09:34 21.01.2025
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 И тук ли?!
09:36 21.01.2025
10 Търновец
До коментар #2 от "Истина":
В биографията му има военна академия в Ленинград, за съжаление има и друго покрай военната авиация - примерно на тубата има анимиран клип дигнат от Американци за случая през Март 1999 когато невидим самолет полеви бомбардировач F 111 беше свален с две ракети S 115 Neva над Югославия - изначало бомбардировачът е бил придружаван от два самолета F 16 Block 60 специално въоръжени с ракети за прехващане и подаване на неприятелско ПВО - поради лоши атмосферни условия над Югославия пилотите на F 16 получават заповед от тяхната база да прекратят мисията и да се върнат - и то се чува и се вижда на клипа как двата F 16 оставят F 111 сам без защита от Югославското ПВО - тоест F 16 не е способен да лети и изпълнява бойни задачи при лоши метео условия. А над Балканите песто се сблъскват въздушни течения от различни посоки и тук е по турболентно. Има и ред други технически аргументи срещу F 16 за нашите ВВС.Коментиран от #12, #13
09:36 21.01.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 крепостен
До коментар #10 от "Търновец":
къф ф-16 блок 60 те гони 1999?че и в юесаф?09:38 21.01.2025
13 крепостен
До коментар #10 от "Търновец":
иначе Стършела е Самолета!09:40 21.01.2025
14 Хихи Бохо
До коментар #7 от "Фътю":
И така да е, Радойски е постъпил пи най-тъпия начин. Можел е да я резне на втория етап, на военен самолет, където вече има право да я скъсаКоментиран от #24, #28
09:40 21.01.2025
15 и тук
09:40 21.01.2025
16 Моряка
Коментиран от #17, #23
09:41 21.01.2025
17 салага
До коментар #16 от "Моряка":
Нептун те наказва .бързо и ефикасно09:42 21.01.2025
18 Моряка
До коментар #1 от "запряноф":
Колега, разбирам тънкия ти намек,но все пак е нужно уточнение на лечението в популярна форма.Всички не сме хирурзи или даже психиятри.09:48 21.01.2025
19 Ай $ун Т а и р
ГОЛЯМ ПРАЗ, Ч€ € ÈРБ€ РА $Т , Д П $ € ВИНАГИ НА ВЛА$Т!
09:50 21.01.2025
20 ВВСар
Г€Йрал цанко $тойков € $ъвипу$ник И ч€лов€к НА ВЪРХОВНИЯ ФАТМАК П€Д€рад€Ф(Мр. К € Ш),
А р а д о й $ к и -ÈРБ€ РА$Т Ч€!
В$ИЧКИТ€ $А МА$КАРИ, ОГЪН ДА ГИ ГОРИ!
ГОСПОД ДА НИ ПАЗИ ОТ Ч€РВ€НИ -нато П € Д € Р А $ Т И!
09:57 21.01.2025
21 Така е в територията Бг
09:59 21.01.2025
22 летец пилот
10:02 21.01.2025
23 Шут
До коментар #16 от "Моряка":
Сакаш да речеш , този на който трябваше отдавна да му бият шута да бие шута на другите ?!10:02 21.01.2025
24 Фътю
До коментар #14 от "Хихи Бохо":
............... а Вие, не изключвате ли възможността да му са се обадели изпърво, точно тези които после и са предизвикали проверката. По задълбочено трябва да се гледа на нещата, по задълбочено. Аз например допускам, че девойката просто е използвала контактите си в лична изгода, а нейните по-големи КАРДЕШИ плетат своя собствена, по-сериозна игра. Да кажем подготовка за следващата поръчка от ВВВУ с милионен паричен еквивалент.10:05 21.01.2025
25 Алеко
10:12 21.01.2025
26 Сокол
10:24 21.01.2025
27 Земеделец
10:32 21.01.2025
28 Само питам
До коментар #14 от "Хихи Бохо":
А тая мома ако се помисли за граждански пилот и яхне някой пътнически? Дано ти да си в него тогава.11:17 21.01.2025
29 А де
Коментиран от #34
11:24 21.01.2025
30 Любо
Коментиран от #31
11:57 21.01.2025
31 бай Симо
До коментар #30 от "Любо":
а ти в моя12:09 21.01.2025
32 Роден в НРБ
12:41 21.01.2025
33 Българин
13:12 21.01.2025
34 Ако съдим по Името..
До коментар #29 от "А де":
"Аишето " трябва да е от " ДПС" -то!Кое е , е без значение всъщност!
13:27 21.01.2025
35 Ветеран от Протеста
14:48 21.01.2025
36 Люба
Защо на ДПС им трябват пилоти?
Дали не я готвят за президент на България?
15:21 21.01.2025