Според Атанас Гаров, изпълнителен директор на българския филиал на международната консултантска компания Colliers International, причината инвестициите в хотел да носят по-висока доходност, отколкото тези в търговски площи, е по-големият риск. При по-висок риск винаги инвеститорите търсят по-висока доходност, уточни експертът. Друг е въпросът дали всички хотели в България могат да дадат по-високо възвращаемост от търговските центрове. Това зависи най-вече от мениджмънта на хотела и конюнктурата на пазара, добави Гаров.
По този показател София се нарежда на второ място след Москва, където доходността от инвестиции в хотели е 9,25% и е най-висока сред включените в проучването столици от Централна и Източна Европа (ЦИЕ).
Въпреки ниските нива на заетост Москва отново се доказва като много доходоносен пазар, като отчита най-високи нива на приход от налична стая (RevPAR) за 2007 г. Хотелските стаи категория „четири" и „пет звезди" в руската столица са също и сред най-скъпите в света, като през 2007 г. средната цена там е достигнала 483 долара за нощувка.
На трето място с 8% доходност от инвестиции в хотели се нарежда Букурещ. През следващите три години в румънската столица е планирано изграждането на приблизително 4 хил. нови хотелски стаи, сочат данните. Броят на 4- и 5-звездните хотели в Букурещ се очаква да нарасне с 50% тази година след откриването на хотелите Radisson Bucuresti и Turist Ramada.
Като цяло приходите от налична стая (RevPAR) в ЦИЕ продължават стабилно да нарастват и това е причината в региона да има значителен обем проекти в развитие, се казва в анализа. Инвеститорите и операторите на хотели продължават да считат ЦИЕ за интересна инвестиционна възможност. Текущата тенденция е за изграждане на хотели като част от схеми със смесено предназначение.
Сделките с хотели в ЦИЕ стават по-прозрачни и по-достъпни за международните инвеститори. В резултат инвестиционната активност нараства в целия регион.В развиващи се пазари като този в ЦИЕ по принцип има силна връзка между развитието на офис сегмента и на хотелския. По-голямата част от градовете разчитат на корпоративния пазар.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА