Last news in Fakti

7 Юли, 2023 07:37 17 770 136

Цените на жилищата в София през първото полугодие на 2023 година

  • imot.bg-
  • жилища-
  • цени-
  • софия

Най-спокоен остава сегментът на 3-стайните апартаменти

Цените на жилищата в София през първото полугодие на 2023 година - 1
Снимка: М. Богданова ©

През първата половина на текущата година цените на жилищата в София отчитат стабилизиране. Най-динамичен остава пазарът на маломерни имоти. За половин годна промяната в цените варира от -10% до +15%, сочат данните на най-големия сайт за недвижими имоти imot.bg. Има и някои изключения, като например Горна Баня, Банишора, районът около Докторски паметник, където понижаването цената на квадратен метър е между 15% и 18%. Почти без промяна остават цените на маломерните жилища в центъра на столицата, Витоша, Красна поляна и Кръстова вада. В другия край на класацията са Медицинска академия, Оборище, Лагера, Красно село и Белите брези, където поскъпването е между 16% и 19% за разглеждания период.

Под 1000 EUR/кв.м гарсониера може да бъде купена в Горна баня, Подуяне, Дианабад и Мусагеница.

В преобладаващата част столични квартали не се променя съществена промяна в цената на 2-стайните жилища. За разлика от гарсониерите, тук по-значително поевтиняване има единствено в Иван Вазов и Зона Б-18, съответно от 12% и 11%. За разлика от началото на годината, в средата ѝ е по-неизгодно да се купува жилище в Красно село, Лозенец, Бояна, Оборище, Слатина, Горна баня, Мусагеница, където увеличаването е между 10% и 18%.

Най-спокоен остава пазарът на 3-стайни жилища. Отклонението в цената на квадратен метър в средата на годината спрямо началото е минимално. Без промяна или с минимална такава са цените в кварталите Надежда, Изток, Подуяне, Лозенец, Редута, Банишора, Кръстова вада, Дървеница и жилищните комплекси Младост и Люлин.

Няколко са причините да наблюдаваме укротяване на цените на жилищата в столицата, според анализатори. На първо място стойността на квадратен метър в София е доста висока и това е накарало хората с по-ниски доходи да се отдръпнат от пазара. Очакваното повишаване на лихвените проценти по ипотечните заеми също се отразява на пазара.

Отговорът на въпроса, който вълнува предимно купувачите - кога цените на жилищата ще поевтинеят, е че няма пазарна логика да наблюдаваме значителен спад. По-скоро ще ставаме свидетели на забавяне темпа на поскъпване.

Подробна статистика за средните цени на имоти в България по градове и квартали може да видите ТУК

Цени на жилищата в някои квартали на София (в EUR/кв.м)

1-стайни 2-стайни 3-стайни
яну.23 юли.23 изм. % яну.23 юли.23 изм. % яну.23 юли.23 изм. %
Банишора 1 382 1 159 -17 1 373 1 461 6 1 306 1 328 1
Белите брези 1 744 2 093 20 1 121 1 121 - 1 566 1 519 -4
Борово 1 539 1 539 - 1 477 1 531 3 1 682 1 646 -3
Бояна 1 710 1 540 -10 1 472 1 670 13 1 504 1 572 4
Бъкстон 1 122 1 077 -5 1 419 1 438 1 1 427 1 480 3
Витоша 1 200 1 217 1 1 383 1 433 3 1 456 1 567 7
Гео Милев 1 377 1 255 -9 1 397 1 362 -3 1 662 1 632 -2
Горна баня 821 678 -18 1 182 1 373 16 1 409 1 432 1
Гоце Делчев 1 682 1 840 9 1 486 1 514 1 1 625 1 555 -5
Дианабад 935 890 -5 1 425 1 531 7 1 596 1 637 2
Докторски паметник 3 420 2 917 -15 3 885 3 958 1 3 653 3 855 5
Драгалевци 1 677 1 792 6 1 363 1 628 19 1 501 1 457 -3
Дружба 1 294 1 235 -5 1 321 1 381 4 1 255 1 324 5
Дървеница 1 602 1 400 -13 1 526 1 628 6 1 486 1 527 2
Зона Б-18 1 140 1 156 1 1 557 1 399 -11 1 429 1 478 3
Зона Б-5-3 1 671 1 870 11 2 378 2 177 -9 1 690 1 871 10
Иван Вазов 1 977 1 705 -14 1 560 1 377 -12 1 851 1 929 4
Изгрев 3 135 3 135 - 2 570 2 365 -8 2 695 2 838 5
Изток 1 896 1 896 - 1 607 1 668 3 2 193 2 191 -1
Красна поляна 1271 1309 2 1239 1213 -3 1 163 1 236 6
Красно село 1 574 1 876 19 1 287 1 424 10 1 484 1 628 9
Кръстова вада 1 534 1 571 2 1 615 1 703 5 1 662 1 707 2
Лагера 1 596 1 899 18 1 290 1 323 2 1 522 1 583 4
Лозенец 1 581 1 546 -3 1 816 2 047 12 2 144 2 126 -1
Люлин 977 1 049 7 1 048 1 112 6 1 144 1 161 1
Малинова долина 1 330 1 403 5 1 321 1 350 2 1 289 1 368 6
Манастирски ливади 1 467 1 604 9 1 513 1 583 4 1 560 1 619 3
Медицинска академия 895 1 044 16 2 208 2 140 -4 2 001 2 202 10
Младост 1 295 1 192 -8 1 393 1 454 4 1 387 1 427 2
Мусагеница 983 983 - 1 396 1 650 18 1 493 1 621 8
Надежда 1034 1107 7 1 234 1 318 6 1 258 1 249 -1
Оборище 1 799 2 106 17 1 921 2 174 13 1 995 2 270 13
Овча купел 1 182 1 074 -10 1 165 1 215 4 1 212 1 196 -2
Подуяне 765 690 -10 1 570 1 703 8 1 726 1 715 -1
Редута 1 245 1 327 6 1 313 1 200 -9 1 287 1 302 1
Света Троица 1 215 1 203 -1 1 498 1 582 5 1 499 1 430 -5
Симеоново 1 085 1 198 10 1 564 1 638 4 1 710 1 684 -2
Слатина 1 332 1 496 12 1 349 1 555 15 1 163 1 163 -
Стрелбище 2 077 1 971 -6 2 065 2 006 -3 1 577 1 800 14
Студентски град 1 115 1 129 1 1 338 1 368 2 1 288 1 371 6
Триъгълника 912 912 - 1 371 1 371 - 1 321 1 374 4
Хаджи Димитър 1 499 1 391 -8 1 469 1 442 -2 1 464 1 510 3
Хладилника 993 993 - 1 692 1 828 8 1 756 1 881 7
Център 1 418 1 445 1 1 710 1 793 4 1 826 1 946 6
Яворов 1 777 2 037 14 2 667 2 711 1 2 240 2 329 3


Поставете оценка:
Оценка 2 от 26 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пазара умря

    79 13 Отговор
    Алчнотията на инвеститори, банки, брокери ги докара до там, че вече няма кой да кухува. Сделките ще намаляват все повече и занапред

    Коментиран от #4

  • 2 Продавач

    79 3 Отговор
    Продавам гарсониера 42 кв.м панел Обеля - 150 000 Е. Ако няма търсене ще ме ядосате и ще вдигна на 180 000 , че даже и 200 000.

    Коментиран от #47

  • 3 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    32 14 Отговор
    По време на война,която е на 1300км от границите на бг,не е правилно да се говори за имоти.

    Коментиран от #19

  • 4 Гост

    27 56 Отговор

    До коментар #1 от "Пазара умря":

    Пазара в София никога няма да умре,може да има лек застой, но цените винаги ще са нагоре

    Коментиран от #6, #7, #12

  • 5 бл.134 в Zап. парк

    34 11 Отговор
    Страхотно! Я, напишете нещо за Северозападна България където може цяло село с празни къщи, да си купиш с цената тристаен у софийското блато! Добре ,че идват много бежанци от Анадола ,че нищо ще им кой да ви бачка ,нито ще има кой да ви живее в скапаните жилища .
  • 6 Мдааа

    47 5 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    И от 2008 до 2013 все нагоре вървеше.

    Коментиран от #13

  • 7 Гост на кво

    46 8 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Ако няма кой да купува, не виждам как цените ще растат, пък дори и в прехвалената ти София. Пазара се определя от това кой какво може да даде. За българските ни стандарти , европейските вече цени са непостижими и все повече хора се отказват от търсене.
  • 8 Надяваи се мъжо на пияни жени

    22 35 Отговор
    Намаляване на обема сделките - да. Нормално е. Но драстично падане не цените - не. Не забравяйте повишението на цените на материали и труд. Та така...

    Коментиран от #11

  • 9 Софиянец

    32 19 Отговор
    София е една и кой е пил Софийска вода, на село не се е върнал....

    Коментиран от #65

  • 10 Аз Кочо

    41 6 Отговор
    Днес излезе статия че сделките в София за второто тримесечие са 8600. Погледнах в агенцията по вписванията, няма излязла информация. За Пловдив са около 4000. По интересното е че авторът гордо заявява че сделките са с 30 пр. повече от миналото тримесечие, но признава, че на годишна база са по малко без да уточни с колко процента е спада.
    Първо този пазар е сезонен и да сравнявате едно тримесечие с друго е признак за непознаване на пазара. Та той не казва колко процента е спада на годишна база.
    Аз обаче ще ви кажа. Ако цифрите са верни, то в Пловдив спада на годишна база е 20 пр. а в София е -11 процента.
    Трябва да се разбере че бумът отдавна премина. От тук натам в близките 5 години предстои спад в сделките и съответно в цените Лихвите в бг нм да останат ниски а и след като дойде следващия цикъл и на запад те започнат да падат, тук те ще паднат последни. Изплащането на имот е 10, 20, 30 г. и все ще има катаклизми като рецесия например. Това вдига безработицата и принуждава много хора да продават на пожар. Това е което ни предстои и вече се наблюдава по светаю

    Коментиран от #14, #17, #22, #52

  • 11 Аз Кочо

    41 5 Отговор

    До коментар #8 от "Надяваи се мъжо на пияни жени":

    Цените на материалите отдавна паднаха а труда ще падне след като намалее търсенето или дойде рецесия. В момента именно новото строителство отчита спад на цените а не старото.
  • 12 Аз Кочо

    28 4 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Цените с нагоре само и когато лихвите с надолу .
    В близките години забрави за ниски лихви.
  • 13 Аз Кочо

    25 4 Отговор

    До коментар #6 от "Мдааа":

    Поправка, вървеше нагоре от 2003 до 2008, после надолу до края на 2016
  • 14 Прав си

    13 2 Отговор

    До коментар #10 от "Аз Кочо":

    а и българските банки са много малко и всичко се ръководи от банката майка.

    Коментиран от #16

  • 15 Директора

    5 13 Отговор
    Само професори тука, браво.
    И все ще се намери някой след 100 разлини коментара, дето да каже: Ето, казах ли ви?
    А той не е изкарал 2 лв. от това "Казах ли ви"?
  • 16 Аз Кочо

    25 3 Отговор

    До коментар #14 от "Прав си":

    БНБ вдига постоянно задължителните резерви на търговските банки. Това ги кара да заделят повече буфери и така да намаляват паричното предлагане. Това пък кара банките да привличат свеж капитал като вдигат лихвите по депозитите.
    За сравнение дохода от наем в София е около 2 до 2.5 пр. годишно. Има банки които дават 1.5 пр. Лихв по депозит в евро и 3 пр. в щатски долари. Така че инвестицията в имот се обезмисля.
  • 17 Мда

    13 3 Отговор

    До коментар #10 от "Аз Кочо":

    Един брокер пак е сънувал.Вие казахте,че СТЪКМИСТИКАТА все още не е излязла(натаманяват я)
    И как тоя брокер излиза с цифри?От къде си ги е извадил или той пише статистиката?

    Коментиран от #18

  • 18 Аз Кочо

    11 3 Отговор

    До коментар #17 от "Мда":

    Не знам, явно има връзки в агенцията по вписванията. Скоро ще разберем дали е истина

    Коментиран от #20

  • 19 Тоя па

    14 10 Отговор

    До коментар #3 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Когато войната беше досами границата ни, а в Горна Баня падаха заблудени американски ракети, тук се строеше и купуваше/продаваше ударно. Ама ти явно си доста млад, за да ги помниш тези неща. Имотите в София ще поскъпват докато цялото "българско човечество" се стреми да се устрои тук. А то се стреми към София, защото голяма част от бизнеса е съсредоточен тук. Сега се наблюдава и поскъпване на имотите в Пловдив, защото там се очертава изграждането на голям промишлено-търговски парк и е нормално живущите по-близо до Пловдив да отидат да работят и да живеят там, вместо да се заселват в София. В София в момента е страшен гмеж - сигурно половин Бълагрия вече е дошла тук. Това нещо трябва да спре.

    Коментиран от #28

  • 20 Мда

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "Аз Кочо":

    Гласовете му ги говорят
  • 21 Аз Кочо

    10 3 Отговор
    Ето част от статията

    Сделките с имоти в Пловдив през второто тримесечие са 4175 и бележат ръст от 29% спрямо периода януари - март, противно на апокалиптичните прогнози за пазара на недвижимо имущество. Точно с 935 по-малко са били покупко-продажбите, вписани в Агенция по вписванията в Пловдив, през първото тримесечие на 2023 година.
    Спад обаче все пак се наблюдава и той е на база сделките, сключени през същия период на 2022 година. За месеците април, май и юни миналата година са реализирани 5079 покупко-продажби на имоти в Пловдив или с 904 по-малко, отколкото през тази година.
    Данните за второто тримесечие на годината нареждат Пловдив на второ място по брой сделки с имоти, като първенец е София град с реализирани 8615 покупко-продажби, от които повече от половината - 4628 са с ипотека. С банкови кредити купуват имоти и във Варна, където реализираните сделки са 3792, я от тях 1213 със заем.
  • 22 Брокер

    7 17 Отговор

    До коментар #10 от "Аз Кочо":

    Мило момче, заблудено, добре, че има такива експерти като теб,за да ходиме всяко лято на море в Гърция и да взимаме прекрасни хонорари и да имаме хубав стандарт на живот.Докато всеки ден се мъчиш да убедиш най вече себе си и да чакаш да се сринат цените ,ще ти мине жи во тааа

    Коментиран от #24, #26

  • 23 Групата 300лв/кв.м. ...

    10 18 Отговор
    пак се възбуди! Че освен да куХувате, като долния, кой чака друго нещо от вас!? Желязо, бетон, кофраж е поне 40-50 проц нагоре, сравнено с 2019-20г! Баш майсторите вече искат 150лв и нагоре надници - по-високи и от Германия! Но групата не купувач, тя само писател, като чукчата...

    Коментиран от #25, #27

  • 24 Ха ха ха ха...

    19 3 Отговор

    До коментар #22 от "Брокер":

    Вуй чо пак се изказа , май вчера някой ти е обещал оглед и вече за море си мечтаеш ха ха ха....
  • 25 Не бе Вуй

    22 3 Отговор

    До коментар #23 от "Групата 300лв/кв.м. ...":

    Вече строителните материали са надолу, не знам във вашето село хоремага на какви цени продава
  • 26 Аз Кочо

    30 5 Отговор

    До коментар #22 от "Брокер":

    Прочети някоя и друга статия за брокерите в САЩ, Австралия, Великобритания и т.н, които масово напускат бизнеса. Това ви чака и вас брокерите тук в бг. А някои от вас вече са на пазара на труда, други копат лехи в Гърция. Сигурно за това говориш като казваш, че сте там на почивка, ххахаха
  • 27 Аз Кочо

    21 4 Отговор

    До коментар #23 от "Групата 300лв/кв.м. ...":

    Вместо да говориш на изуст провери цените на материалите.Това че теб те лъжат и ти вярваш е отделен въпрос.

    Виж цените на петрола и на газа
    Виж цената на желязото днес 111.84, преди 1 г 205.
    Виж цената на дървесината.
    И т н

    Цената на труда е висока защото инфлацията бушува в услугите. Когато рецесията удари пак ще си говорим.
  • 28 сМас гРъмневски

    12 1 Отговор

    До коментар #19 от "Тоя па":

    Язе съм от пловдив, да ми кажеш къде е тоя промишлено-търговски парк, в който всички отивали да работят?
  • 29 свидетел

    4 1 Отговор
    ФЕЙК !!!
  • 30 Коментар

    23 2 Отговор
    Последния месец ми се налага покупки на компютри и периферия. Цените на латопите са спаднали 2-3 ПЪТЯ спрямо 2021г. Видеокарти, процесори, рам, монитори, периферия, са в ПЪТИ по евтини спрямо 1-2 години назад. Нормално, така функционира пазара. След рязко поскъпване, следва спад.

    Коментиран от #31

  • 31 Аз Кочо

    19 4 Отговор

    До коментар #30 от "Коментар":

    Така е. Стоките поевтиняват, но инфлацията сега е в услугите. Тя е по лепкава и най трудно се премахва. Да свалят общата инфлация до сегашните нива беше по лесната задача. Затова и централните банки ще продължат да вдигат лихвите а после ще ги задържат там за дълго.
  • 32 Балона се спука

    23 1 Отговор
    Търсят се ненормални с много пари!

    Коментиран от #33

  • 33 Аз Кочо

    22 1 Отговор

    До коментар #32 от "Балона се спука":

    Тези с парите вече стоят далеч от пазара като купувачи и гледат ненормалниците с кредитите чиито мозъци са се изпарили покрай FOMO.
    От там ще започне купонът и те ще сринат пазара.
  • 34 Готин

    3 8 Отговор
    Питам се!? Пишман купувачите, дето чакат "балона" да се спука, биха ли продали в настоящият момент с отстъпка над 50%, или си мислят другите за балами? Ка да стане тая, когато нормалната инфлация по света и у нас на годишна база надвишава 3%, а при нас в момента над 17%. Те не мислят ли, че ако продавачите го закъсат за пари и продадат ниско долу, то и те като евентуални купувачи биха били в тежко състояние. Тогава пазара би се сринал.

    Коментиран от #37, #39

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 малчоган

    3 5 Отговор
    Това трябва да са цени на зелено,на бъдещ изкоп.Защото такива цени и на панелки няма.
  • 37 Аз Кочо

    10 2 Отговор

    До коментар #34 от "Готин":

    Казваш инфлацията била висока.
    Да, висока е и именно затова лихвите ще са високи и затова няма да има сделки. Нещо трябва да даде или цените да паднат или лихвите. Лихвите няма да паднат скоро и най вероятно никога до нивата които бяха през 2020 и 2021. Ако ли не пазарът ще зацикли, както е в момента, докато кредитополучателят не се види принуден да продава защото не може да си покрие ипотеката . Затова високата инфлаци убива пазара а не му помага.

    Коментиран от #41

  • 38 строителен инженер

    15 1 Отговор
    Новото строителство не струва и наполовина от исканите цени. Старите панелки никой не ги продава , защото няма толкова пари у купувачите. Пазара спи и ще спи поне още сто години . Освен ако не вкарат България във войната , тогава южна България изгоре и язък за милиардите дето ги натъпкаха там.
  • 39 Мен

    20 2 Отговор

    До коментар #34 от "Готин":

    Балонът се спука. Само ти не разбра.
    Спад на сделките вече пето тримесечие. Спад на цените в София с 2.5 процента за четвърто тримесечие на 22. Първото тримесечие на 2023 спад 1. 5 процента. Балонът не гърми изведнъж а спада бавно в продължение на години. Така беше и 2008 до 2017. Имай търпение и се наслади на гледката
  • 40 Абе стига вече

    16 1 Отговор
    с тия имоти. Вече са безинтересни, кой въобще купува.
  • 41 бай Даньо

    2 15 Отговор

    До коментар #37 от "Аз Кочо":

    Кочо не да не си прав, но не отчиташ една голяма особеност на България, че заплатите растат , растат повече от където и да било в ЕС че и в света... Наскоро излезе инфо че за последната година 17.4% нагоре, единствената държава с по голям ръст на заплатите от инфлация ( 14%) . При това положение не очаквай да падат цени , Ганчо се събуди с по голяма заплата и тръгна да бие с пачки това ще върви известно време поне докато не настигнем Гърция по заплати и цени па после ...

    Коментиран от #43, #49, #53

  • 42 Готин

    3 11 Отговор
    Тези, които ме коментирате, явно не прочетохте въпросът ми! Чакам да ми продадете ваш имот с 40% отстъпка от цената на оценител в момента!!!
    Или се мислите за големи хитреци!?

    Коментиран от #44, #50

  • 43 Аз Кочо

    23 1 Отговор

    До коментар #41 от "бай Даньо":

    Не гледай средната заплата а масовата - мода.
    Тя е 65 до 70 пр. от средната. Та 2700 лв средно за София е масова от 1800 БРУТО. Тоест 1396.74 лв. Като умножиш по 2 и прибавиш едно дете и махнеш разходите за живот, сам сметни кой може да си позволи да купи имот за 150- 200к.
    Заплатите растат но цените са в космоса.

    Коментиран от #57

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Готин

    2 9 Отговор

    До коментар #44 от "Аз Кочо":

    Не се интересувам какво ми говориш! Продай ми или ....

    Коментиран от #46

  • 46 Аз Кочо

    10 2 Отговор

    До коментар #45 от "Готин":

    Като не се интересуваш вдигай г а щите и да те няма
  • 47 бай Даньо

    4 2 Отговор

    До коментар #2 от "Продавач":

    Ама има ли разширения, подобрения, поне 60-70 квадрата от съседите
  • 48 СТИГА БЕ

    5 1 Отговор
    Яжте си ги, пордон купувайте и препродавайте
  • 49 Само ми кажи

    6 1 Отговор

    До коментар #41 от "бай Даньо":

    ти сериозно ли си го мислиш това което си и з д р и с к а л
  • 50 Ако искам да продам

    7 3 Отговор

    До коментар #42 от "Готин":

    Ще го направя, иначе продаване няма, само си климбариш на обявата и чакаш някой будала да ти звънне
  • 51 Петър

    16 2 Отговор
    !!!МИСТЕРИЯТА ПАДНА!!!
    БАНКИТЕ СПРЯХА ДА ДАВАТ!
    ИМОТИТЕ СПРЯХА ДА СЕ ПРОДАВАТ!
    ЦЕНИТЕ ТРЪГНАХА НАДОЛУ!
    НОВИТЕ ЛИХВИ 5 ПРОЦЕНТА!
  • 52 Гост

    10 4 Отговор

    До коментар #10 от "Аз Кочо":

    Нарича се стъкмистика. Ако първото тримесечие имаш спад спрямо миналата година с 30%, а второто само с 20%, те обявяват, че второто има ръст спрямо първото с цели 10%. Така думата ръст се набива подъзнателно, докато всъщност на годишна база си е спад.
  • 53 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "бай Даньо":

    Да ви спираме субсидиите за бизнеса, тогава, а?
  • 54 Приятел,

    4 2 Отговор
    Чакам да поскъпнат и тогава. Евтиното всеки го търси.
  • 55 Дойде периода

    10 1 Отговор
    в който трябва да се продава.

    Коментиран от #56

  • 56 Аз Кочо

    9 2 Отговор

    До коментар #55 от "Дойде периода":

    Този период отдавна мина.
    Сега ако някой успее да продаде ще е печеливш.
    Първите продали при срив на пазара са печеливши, но вече е дост късно
  • 57 бай Даньо

    3 9 Отговор

    До коментар #43 от "Аз Кочо":

    Кочо средната брутна заплата в София е към 3000 лева , на домакинство дохода е 4500 , така се смята статически х1.5 ( годишно 54 000) , защото за България СРЗ е над 2000 , факт, това е котвата за разсъждаване. А средната цена за жилище ( да кажем двустаен в Младост) е към 180 000 лева, отношение около 3.3. Няма начин да не си чувал че старото правило е когато е под 3 е ОК, но това 3 никой не е виждал отдавна... За пример в Америка кога се спука балона на пика 2007 имаше 10 ( цена на къщите в ЛА бяха по средно $700к, доход на домакинство към $70 000 , смятай сам) кога паднаха 2010 цена $500к и доход същия $70, отношение по дъното 7.1... Изводи!? България е ужасяващо евтина ще кажеш защо, ами защото това отношение цена /доходи за по бедните и развиващи се държави е обикновено дори по високо , доста е изкривено защото хората гледат напред и са прави защото днешните цени на имоти ще плащаш с заплатите след 10 и 20 години дори, а тия заплати ако е наистина развиваща се държавата ще са 2- 3 -5 пъти по високи . За това ако отидеш да видиш отношение цени/доходи в Китай ще ти се завие свят , това е вярно и за Пакистан и Филипините въпреки че спорно колко са развиващи се ... Апропо в България заплатите растат поне колкото в Китай... България има ужасяваща демография която държи имотите на земята , но тия растящи заплати борят дори гравитацията на демографията... Изглеждаш умно момче дано не чакаш 200 евро/м2 че свърши лошо за тия от 2008 - ма, демография

    Коментиран от #58, #59

  • 58 бай Даньо

    2 5 Отговор

    До коментар #57 от "бай Даньо":

    А щях да забравя ... Клуба 200 евро/м2 посмейте се добре че после няма...

    Коментиран от #60, #61

  • 59 Аз Кочо

    5 2 Отговор

    До коментар #57 от "бай Даньо":

    Даньо

    Не говори на изуст. Виж статистиката която според мен е силно завишена. Срз София за май е 2700 лв.
    Намери ми апартамент с една спалня в младост за 90 к евро аз лично ще го купя утре.
    Заплатите в САЩ Великобритания Австралия растат по бързо и от тук. Затова и банките ще сринат пазара труда. Съотношението заплата цена на имот трябва да е до 4 годишно работни заплати. Ако не, е балон. Сега сметни колко са тези заплати в бг и сравни с цените на имотите..
    За инфо средна цена на имот в САЩ за 2023 до сега е 387 к . LA , винаги е бил скъпо място. Защо не вземеш Охайо, Сиатъл, Вашингтон, Флорида, например.
    Цените от 2012 не бяха 200 на м2 а около 600- 700 до 1000 и не ги чакам, но чакам тези от 2018 2019. При рецесия предполагам знаеш че освен цените и заплатите тръгват надолу . След 20 години може да ас а2 пъти по високи но рибата ще се лови когато пазарът се срине.

    Коментиран от #63

  • 60 Аз Кочо

    5 4 Отговор

    До коментар #58 от "бай Даньо":

    В нашата фирма програмиста взима 10к, аз 4к и още трима по 2к.
    Средната заплата за фирмата е 4000 лв.
    Това средно число вярно ли е според теб.
    Не защото програмиста яде мусаката аз ям повечко картофи и малко кайма а друфите трим ядат само картофи. Това е твоят средн заплата.

    Прочети по долу съм обяснил за МАСОВАТА ЗАЛАТА -МОДА. Тя е важна. Всичко друго е BS
  • 61 Аз Кочо

    6 2 Отговор

    До коментар #58 от "бай Даньо":

    И Даньо, тези които купиха на запад през 2020 и 2021 и 2022 вече са под вода. При нас тези работи идват със закъснение, но все пак идват

    Коментиран от #62

  • 62 Един друг

    5 2 Отговор

    До коментар #61 от "Аз Кочо":

    Бе, ти не беше ли един, дето се карахме и в дира наскоро?

    В подкрепа на тезата ти, при ЧСИтата започва да става интересно, а от миналия път знам, че най-сладкото миналия път беше през 2015, т.е. 7 години след като друсна. Само търпение и барута - сух. Сега започвам да се упражнявам отново в дисциплина и да си наострям наглостта, щото един парцел ми харесва даже още сега на второ обявление, ама няма да участват, а ще чакам третото, че този сваля с по 20% всеки път. Ако го лапне някой, берекет версин - няма да ми е първото изтървано по този начин, за което после да ме е яд, че съм прекалил с лакоменето. То, живот без да те е яд, не е живот...

    Коментиран от #66

  • 63 бай Даньо

    2 7 Отговор

    До коментар #59 от "Аз Кочо":

    Кочо малко ти е объркано но за да се успокоиш ти казвам че и аз очаквам цени от 2018 -19 , повече на запад по малко в България. Причината отново на запад ни преди ни в инфлацията някой е чувал за 17% ръст на заплати . Това което не разбираш : Отношението не е цена/СРЗ, а цена /доход на домакинство , средния доход на домакинства според статиката е около 1.5 от СРЗ. Колко мислиш е отношението 387/55 в Америка? Средния доход на американско домакинство е $55к. Ами 7? Къде е София с 3.3!? Сещаш се че нещата в големите американски метро е далеч по зле . Отново средната цена в окръг Лос Анжелос в момента е към $1 000 000 а доход на домакинство $80 000. Искаш да се сравняваш с някой друг кой Пакистан , Аржентина , Бразилия, все са по зле. Двустайни и тристайни апартаменти в Младост са по около 1400 евро/м2 тоест за 65 квадрата 180 000 лева, отношение със средни доходи за София ( 54 000) е 3,3 ! Кочо и последното което не разбираш доходите падат само ри депресия при рецесия просто забавят ход в България дори това няма да стане, традиционните 12% ръст ще стане на 5% . Подобно е и с наемите но доходите държат дори още по проклето....Ако си мислиш че съм някой въздухар брокер който напъва да бута цените нагоре се бъркаш и аз чакам да паднат цените ( например във Вегас или Финикс ) да купя няколко къщи ако не мине котка път и здраве да е, но очакванията ни трябва да са резонни, не 200 евро/м2 ...

    Коментиран от #64, #68

  • 64 Един друг

    6 1 Отговор

    До коментар #63 от "бай Даньо":

    Ти в някое друго НСИ ли гледаш? Щото за миналата година, среден общ брутен доход на домакинство го дават 18 хилки и половина. Тва разделено на 12 месеца може и да дава 1,5 СРЗ, стига въпросната СРЗ да е хилядарка... бруто. Тва първо, а второ - ти на кое викаш домакинство по-точно? Щото ако е на онова общоприетото, то 65% от домакинствата се състоят само от 2 членове, а доходите от пенсии средно на домакинство съставляват около 30%, та си прави изводи и за състава. Много повече бих се доверил на anecdotal evidence, особено лично моя, отколкото на разни моди, медиани, средноквадратични отклонения и прочее пинизи.
  • 65 Само за миене

    8 2 Отговор

    До коментар #9 от "Софиянец":

    Софийската вода не става за пиене!
  • 66 Аз Кочо

    6 1 Отговор

    До коментар #62 от "Един друг":

    Аз съм, да.
    И аз това потарям всеки път че трябва търпение но никой не ме чува.

    Коментиран от #77

  • 67 ванио

    9 2 Отговор
    Данните в тази статия са абсолютно неверни и измислени.ТАЗИ СТАТИЯ Е ФАЛШИВА НОВИНА! В цитирания сайт няма дори един публикуван 2-стаен в Гео Милев на цена 1362 EUR на m2. Най-евтин двустаен е 50 m2, панел за 1900 EUR/m2 като не броим един гараж/изба без прозорци, който е мебелиран и се предлага като жилище. Всички останали апартаменти които се предлагат за продажба струват много над 2000 EUR/m2.

    Коментиран от #73, #82

  • 68 Аз Кочо

    5 1 Отговор

    До коментар #63 от "бай Даньо":

    Разбирам много добре, че това е семеен годишен доход.

    Но аз изчислих това дори като приемем че доходът е по 2 а не по 1.5.. тоест с по голям доход пак не излизат сметките.

    Заплатите в бг скачат с голям процент, но върху много ниска база.

    Недей да даваш за пример Лос Анджелис, там винаги цените са били в небето както в Сан Франциско и Бостън.

    При рецесия има загуба на работа. Там където може да намериш работа заплатата ти ще е по ниска от тази която си получавал, ако изобщо намериш работа. По този начин заплатите се свиват тоест падат.

    За Младост, отвори имоти и ще видиш че апартамент панелка от 65 м2 под 100 к евро няма а тези от 100 м2 им трябва ремонт поне за 30 к евро.

    Цени от 200 евро на м2 аз лично не си спомням.

    Цените от 2009 до 2016 варираха от 450 до 1400 евро на м2.

    Коментиран от #69

  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Един друг

    6 1 Отговор
    Не ви знам какви доходи смятате и по какви коефициенти умножавате, обаче погледнете стъкмистиката от НСИ, че тия тук не дават да се качват линкове. За миналата година - 1500 кинта месечно на домакинство (квото и да значи домакинство)

    Коментиран от #72

  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Аз Кочо

    5 2 Отговор

    До коментар #70 от "Един друг":

    Чукни в Гугъл средна работна заплата за София за май 2023. 2743лв бруто, което разбира се няма нищо общо с реалността
  • 73 Аз Кочо

    3 2 Отговор

    До коментар #67 от "ванио":

    Това го обясни и на Бай Даньо, защото той сигурно гледа имоти в Куба
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Дедо

    3 6 Отговор

    До коментар #66 от "Аз Кочо":

    Докога да имаме търпение бе, вече и внуците имат деца, докога да чекаме бе свирчооо,още колко 10 - 15г. бе

    Коментиран от #78, #79

  • 78 Баба Пена

    8 2 Отговор

    До коментар #77 от "Дедо":

    Не чакайте би купуайти, после нии ши купуами от вазе на бесценица
  • 79 Вуй

    2 4 Отговор

    До коментар #77 от "Дедо":

    Ти па ако на ривере слушаш щуротиите,ще прокопсаш много ха ха.Явно му плащат за да драска от сутрин до вечер тука

    Коментиран от #80

  • 80 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #79 от "Вуй":

    Да не би на обекта да са ви пуснали интернет или си в обедна?
  • 81 Вуй

    3 4 Отговор
    Аз може и дасам дошел от село , обаче нийгаш нема а ме варнете там , нема
  • 82 бай Даньо

    2 2 Отговор

    До коментар #67 от "ванио":

    От къде разбра че става дума в тая статия за обявени цени а не за минали продажби например та търсиш точно не нам си ква цена в Гео Милев? Изобщо както всичко във факти и това е каша и безполезна "информация" .
  • 83 Вуй

    1 3 Отговор
    Спите ли от ул.Плакалница ? Викам преди да разхода кучето, че дава зор,да прочета някоя ваша умна мисъл и да се посмея от сърце ха ха хах

    Коментиран от #84

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 Геновева

    1 1 Отговор
    Ти ли разхождаш кучето или то теб?
    Горкото....

    Коментиран от #88

  • 86 @@@

    7 1 Отговор
    Карал съм 3 големи кризи досега, 97, 2008 и тая с ковида до момента.Всички са различни като причини и последствия върху доходи и цени.За новата дето се задава позициите са ми на кешово купуване или с малък кредит до година след като се почне

    Коментиран от #87

  • 87 Аз Кочо

    3 2 Отговор

    До коментар #86 от "@@@":

    Мисля че няма да се почне скоро.
    Рецесията ще е лека, инфлацията и лихвите ще останат сравнително високи с години.
    Активите и RE ще губят от цената си но бавно и дълго във времето. Предполагам че дъното ще някъде през 28 или 29.
    Моята позиция е кеш и пуканки в ръка на дивана пред плазмата. По възможност и американски ДЦК за 6месеца до едногодишни, който може да си купи...

    Коментиран от #111

  • 88 Вуй

    3 2 Отговор

    До коментар #85 от "Геновева":

    Ривере ха ха хах,това ти е истинското име - многострадалната Геновева Плачкова ха ха ха. Гледа ли вчера по новините как инвеститори искат още 40 -50% да доплатят от купувачите.Ако не платят им връщат парите/тоест са били безплатни кредитори докато се построи блока/.За жалост този бизнес го държат бивши и настоящи политици и мутри, ако още не си разбрал къде живееш,а ти преписвай само и философствай,свирчо

    Коментиран от #89, #90

  • 89 Аз Кочо

    10 1 Отговор

    До коментар #88 от "Вуй":

    И понеже купувачите са будали ще си платят вместо да си вземат парите с 20 пр. неустойка и да чакат спокойно строителите да фалират.
    Няма строител които може да издържи на масов отказ на купувачите да купят.
    Затова винаги съм казвал че българина си мисли че е тарикат а в действителност е пълен мало умник

    Коментиран от #91

  • 90 Геновева

    1 1 Отговор

    До коментар #88 от "Вуй":

    Кучето разходи ли те?
    Сега по добре ли си?
  • 91 Вуй

    4 1 Отговор

    До коментар #89 от "Аз Кочо":

    Почват едни дела които ще се водят с години.Ако няма къде да живееш и си с 2деца кво прайме ся,както казват милиционерите

    Коментиран от #92

  • 92 Аз Кочо

    4 1 Отговор

    До коментар #91 от "Вуй":

    Гледал си новините и пак не си разбрал.
    СТРОЙТЕЛЯТ ПРЕДЛАГА ОБЕЗЩЕТЕНИЕ.
    Друг е въпроса колко да е. Ако искаш повече тогава ще трябва да го съдиш.
    А къде ще живееш, Еми под наем. Това е по изгодно в момента от колкото да плащаш ипотека, данъци поддръжка и. н

    Коментиран от #93, #96

  • 93 Аз Кочо

    4 1 Отговор

    До коментар #92 от "Аз Кочо":

    Н.,Б

    А кешът в банката на лихва от 1.7 в евро до 3 пр. в usd
  • 94 @@@

    0 3 Отговор
    Има си индикатори като е време, като влезнат и тука фондовете за жилища, като немските или американските е време да се купува, дотогава ще гледаме мача отблизо щото аз жилищен проблем нямам

    Коментиран от #95

  • 95 Аз Кочо

    4 2 Отговор

    До коментар #94 от "@@@":

    Ха! Надявай се да дойдат.

    Какво да правят тук, на кой ще отдават, дори и авгнистнаците бягат от тук.

    89 пр. от населението са собственици.
  • 96 Вуй

    3 3 Отговор

    До коментар #92 от "Аз Кочо":

    Не си разбрал ти,свирчо.Иска ти 40 - 50% да подпишеш, че ще дадеш повече защото имало инфлация и всичко е поскъпнало няколко пъти.Ако не искаш или нямаш пари,добре ок, връщаме ти тия пари които си ги дал.Така 15,20,30,50 човека сте станали безплатни кредитори докато се завърши блока.Но ти никога няма да ме разбереш,защото живучкаш при ваще,тате носи мама есемеси.Кво викаш - грехота е при живи родители да работя, ще драскам само и ще се правя на много умен а

    Коментиран от #97

  • 97 Аз Кочо

    6 2 Отговор

    До коментар #96 от "Вуй":

    Вуй, ако СТРОЙТЕЛЯТ не плати неустойка, 100пр. ще бъде осъден да плати, а ако отказът на купувачите е масов, то той може и да фалира.

    Ти, както и много хора все още не разбирате че пазарът вече се обърна и не е на продавача а на купувача. Но ти няма как да го разбереш.

    Коментиран от #98

  • 98 Вуй

    4 2 Отговор

    До коментар #97 от "Аз Кочо":

    Някога в живота ходил ли си по съдилища?Знаеш ли колко години ше минат и ше ти побелее шнура с нашия честен и справедлив съд ха ха хах
  • 99 Аз Кочо

    4 1 Отговор
    Няма безплатен спонсор, мало у м Ник.
    Ако строителят върне парите на купувачите и додаде обезщетение, и няма нови купувачи на по високи цени, край с него.Още повече че със сигурност има и кредити към банките и инвеститорите, какти и лихви по тях.
    Ти найстина си много бос човек

    Коментиран от #100, #101, #116

  • 100 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 101 Вуй

    2 2 Отговор

    До коментар #99 от "Аз Кочо":

    Бос си ти ,тия пари които се откраднаха в годините, сега се инвестират и реинвестират,какви кредити бе свирчо

    Коментиран от #102

  • 102 Аз Кочо

    4 1 Отговор

    До коментар #101 от "Вуй":

    Ако трябваше да си плащаш за целия курс по икономика който ти видя от 1 година аз щях да съм милионер а ти разорен и все още бос по икономика човек!
    Гледай си обекта, този бранш е твоят, другите не са за теб.

    Коментиран от #103

  • 103 Вуй

    3 2 Отговор

    До коментар #102 от "Аз Кочо":

    На сит корем лесно се испускат газове,добре, че са мама и тате да се правиш на умен

    Коментиран от #104

  • 104 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Вуй

    3 3 Отговор

    До коментар #106 от "Аз Кочо":

    Каква икономика бе свирчоо, тебе вързано куче ше те ухапе х а ха
  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Гост

    7 1 Отговор
    Купувайте сега е момента ,че да не вземат да се свършат кофторите и некачествените кутийки.И всички от село юруш към Софето.
  • 111 бай Даньо

    2 2 Отговор

    До коментар #87 от "Аз Кочо":

    Кочо много пуканки ще ти трябва щом ще чакаш до 2029. Аз пък очаквам че ако си прав не си прав. Ако кризата се окаже бавна и дълга по скоро няма да има криза... Причинта поне за България е че до след 6 години ще има поне 50% ръст на доходите , какво цените надолу!? Много пуканки че ще трябва да чакаш до другата криза. Ако има потенциал за 20% падане на цените да предположим не го вярвам но нека си прав то тоя ще се разтворят като вода в пустиня във 50% ръст на заплати ... виж по света където никой не е виждал повече 3% увеличение на заплата ще има малко далаверки и емоции...

    Коментиран от #112, #113

  • 112 Аз Кочо

    3 1 Отговор

    До коментар #111 от "бай Даньо":

    Даньо, и ти ми изглеждаш умно момче.
    Нали не вярваш, че българинът някога ще получава по висока заплата от западняка?!Защото с темпа на увеличение на нашите заплати, който ти предричаш, скоро западняците ще имигрират у нас.

    Кризата Даньо, няма да е срив а бавно издишане на балоните в икономиката. Дефлацията на активите и инфлацията на потребителските цени беше реалността през 70 те. Нищо чудно пак да се повтори.

    Коментиран от #124, #125

  • 113 умен

    3 2 Отговор

    До коментар #111 от "бай Даньо":

    не знам кой има пуканки, но аз определено имам. Гледам как хвърчи перушина от кочо.

    Коментиран от #118

  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 ДА СЕ ЗАДАВИТЕ ДАНО

    4 1 Отговор
    ПАЗАРЪТ УМРЯ !!! ДАНО ДА СЕ ЗАДАВИТЕ С ТЕЗИ ИМОТИ, ТУХЛИ И БЕТОН !!!!
  • 116 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Аз Кочо

    3 2 Отговор

    До коментар #113 от "умен":

    Ако не се крие Вуй зад този Ник, трябва да гледаш как хвърчи перушина от продавачите и строителите на имоти.

    Това все отнася най вече за новото строителство, поне за сега.

    Коментиран от #119

  • 119 Вуй

    0 2 Отговор

    До коментар #118 от "Аз Кочо":

    Не съм аз, но вместо само да философтвуваш си зареждай маагазина.То и по телевизията са само социолози, политолози и анализатори и само ръсат акъл и казват неща които и децата ги знаят.Много вожд, малко индиянец,а лозето не иска молитва, иска мотика шморц....

    Коментиран от #120

  • 120 Аз Кочо

    2 0 Отговор

    До коментар #119 от "Вуй":

    Затова хващай се за мотиката и беж на обектО!

    Коментиран от #121

  • 121 Вуй

    0 3 Отговор

    До коментар #120 от "Аз Кочо":

    Дечко, ше ти търкам ушите ха ха

    Коментиран от #123

  • 122 Аз Кочо

    2 1 Отговор
    И други работи ще ми търкаш, новобранец.

    Коментиран от #129

  • 123 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 124 бай Даньо

    0 2 Отговор

    До коментар #112 от "Аз Кочо":

    Кочо благодаря за комплимента. Не знам дали съм много умен но когато говоря с хора за имоти се представям за "царя на недвижимите имоти" защото когато си купих къщата беше в абсолютното дъно на американския пазар април-май 2011. Април дадохме оферта и май я приеха , икономистите още спорят кога е било дъното май или април... ха-ха! Правя го не случайно а за да дразня защото съм обяснявал на българи емигранти и други преди 2007 че имотите да не се пипат с 3 метра пръчка ( в Америка има такъв лаф) и никой не чуваше, още им се смея , защото в Калифорния може да се прекараш само с покупка на един имот в грешно време с $300 000 , за обикновена къща говорим ... Че криза някаква ще има ще има , но се опитвам да мениджвам очаквания на все някой останал разумен в БГ, много са неспасяеми с очаквания 200 евро/м2 сега може да са минали на 500 но е също толкова откачено ...

    Коментиран от #128

  • 125 бай Даньо

    2 2 Отговор

    До коментар #112 от "Аз Кочо":

    Кочо забравих да ти отговоря на директния въпрос който е интересна тема . Българина вярвам че ще получава по голяма заплата от гърка или португалеца до 10 години и ще се кротнем където са Испания и Италия , а Холандия, Германия, Швеция никога няма да стигнем по народопсихоложки причини. Но държави като Естония, Латвия ще задминат Испания и Италия ... Но дори това ще е огромен успех за България и за безапелационно ще сме в богатия свят ( формално и сега сме от по богатата половина ...) и това ще отнеме всичкия кислород от антибългарската пропаганда на русофили - турколифи ...
  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 мма

    1 1 Отговор
    Що трият коментари без да ги постнат даже?? Лихвите са 3-3,5% в Европа в момента... на 150к еу. са 5-600 лева на месец лихва без да шаваш с мустака...
  • 128 Аз Кочо

    3 0 Отговор

    До коментар #124 от "бай Даньо":

    Търсих една статистика да ти пратя, но за съжаление не я намерих.
    В САЩ спада на цените започна 2008 и приключи есента на 2012.
    За дъното е трудно да се определи, защото то беше различно за всеки отделен пазар там.
    Точно това не можах да намеря за да ти пратя.
    За цените в бг, аз също не очаквам цени от 500 евро, но очаквам от 800 до 2000 в зависимост от квартала. Но зависи и от това колко ще е закъсал продавача. Риба се лови в мътни води.

    З азаплатите в бг се радвам, че си такъв оптимист. Съдейки по демографията в България мисля, че ни чакат тежки времена. България не е само София. Аз лично не бих инвестирал тук. Бих го направил само ако изпадне нещо супер изгодно, но не за да го задържа. Но както казват руснаците поживьом увидем...

    Коментиран от #130

  • 129 Вуй

    2 4 Отговор

    До коментар #122 от "Аз Кочо":

    Ще ти разтъркам ана"+ли%те, лягай си, че утре те чака тежък работен ден в Мантастико, а Криптомир Ананиев не обича мързелите
  • 130 бай Даньо

    0 0 Отговор

    До коментар #128 от "Аз Кочо":

    В Америка има Кейс Шилер индекс за недвижими имоти . Има общ индекс и отделни за 20 големи метрополитъна . Различно беше дъното на различни места разбира се. В лас вегас (на където гледам за спекулация сега) цените паднаха 60% от 2008 до 2012 и се влачиха по корем до 2015. Днес стоят по добре от Сан Франциско и ЛА . всеки път различно представление на цирка но като часовник на всеки 15 години ...

    Коментиран от #131

  • 131 Аз Кочо

    3 1 Отговор

    До коментар #130 от "бай Даньо":

    Да, case shiller сравняв цената на един и същи имот препродаван през годините.
    Това е най точният метод за изчисляване на цената но я дава с по голямо закъснение
  • 132 Тъся да купя ня тея цени от таблицата!

    1 0 Отговор
    Медицинска академия 895 1 044 16 2 208 2 140 -4 2 001 2 202 10
  • 133 Коко

    6 0 Отговор
    Положението в Пловдив.
    Скоро ще се молят за купувачи.Който купил купил.Все пак инвеститорите не извират както минералната вода.Гурбетчиите от по 10-15 или повече години пнакупиха от спестното ,сега ще трябват нови 10 -15 години за да посъберат.Младите гурбетчии от по няколко години на вън все още нямат достатъчно а и инфлацията в Европа не им позволява да спестят кой знае колко че за апартамент.Помаците и другите /инвеститори/ от Кържалийско Пазарджишко Хасковско и Старозагорско вече купиха за децата ....Повечето Пловдивчан имат по един апартамент и къща в близките села. Така че....кой според вас ще копува от тук нататък така масово апартаменти,ако някой има смислено обяснение кой ще купува нека каже тук.Инвестицията в имоти в Пловдив ще е най ниско ликвидната в цялата страна.И мнго се смея като каже някой парите ми са в апартамент и каже виж двустаиния панел е стнал 100000 евро.Ей аланколу я пробвай да продадеш панелка за 100000 евро....и ще усетиш реалноста.
  • 134 Софиянец

    2 0 Отговор
    хахаххахахах, къде видяхте цени под 1800 Евро в София бе,ква е тая малоумна таблица бе. Кой непрокопсаник сте взели на стаж ,за да се обучава с тая статия бе!
  • 135 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 136 Ванко

    0 0 Отговор
    Гледам Кочо пак се е развилнял - пуканки, кешовица, балони - голям бизнесмен ще да е с неговите 100к си мисли че притежава света :)
    Кочо - хората в градовете еле пък София изкарват пари, няма кой да си продаде имота на безценица за да може някой като теб да се облажи! Приеми го, ако не ти харесва ходи по търговете на ЧСИ-тата белким си сбъднеш мечтата да купиш евтино.