Скица с маслени бои, дълги години скрита в ъгъла на музей в Хага като лоша имитация на Рембранд, беше "преоткрита" и се оказа оригинал, съобщава британският "Гардиън".
"Издигането на кръста" на холандския майстор датира от 1640 година, но в продължение на векове е била смятана за дело на някой от последователите на художникa.
Скицата е сканирана с инфрачервена светлина и преминава през рентген. Така става ясно, че движението на четката отговaря на стила на Рембранд.
Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 12 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ИМПЕРИАЛИСТ
10:43 05.11.2022
2 мдааа
10:45 05.11.2022
3 Дипломат Чукчев
11:26 05.11.2022
4 ТаУмВзе
11:30 05.11.2022
5 Соваж бейби
Коментиран от #6
23:44 05.11.2022
6 един от стадото
До коментар #5 от "Соваж бейби":
гледам подпука висшата лига на майсторите. Голямо издигане и снемане са Му спретнали гениите на четката, че някой и по два пъти го прави. Така са решили така са Го показали. Иначе анализът ти е перфектен. Но, за мен Веласкес е върха. Майстор на детайла във висша степен, направо заковава Христос с четирите пирона и толкова. Няма горе, няма долу, приоритет на по северните художници. За мен това е истинския мъченик в точния момент, най точния. Изпусталял, слаб но виси с достойнство и чест на кръста дори вече мъртъв. Кой го вдига, кой го сваля за Веласкес явно няма значение. Отчита само факта. И то как само.. Споменах преди време Енгър, сега прибавям и испанския майстор на четката. Велики са в детайла, всяка гънка на мантия, тяло, е точно там където трябва да бъде. Венера с огледалото, Старица пържи яйца- такива пиксели може да видиш само при ВеласкесКоментиран от #7, #8
09:41 06.11.2022
7 Соваж бейби
До коментар #6 от "един от стадото":
За Ingres ли става на въпрос ?казва се Ангр само да не бъркаме хората.Това е един гении,има по успешни картини има и от най добрите фотоапарати в днешно време ,виждаш ги пред теб не просто рисунка.Наполеон на Ангр на Неговия императорски трон е визуално невероятно преживяване, картината не е просто коронацията на Наполеон, а почти неговият божествен апотеоз. Ангр го показва не просто като владетел, а като всемогъщ безсмъртен,премахва Наполеон Бонапарт от редиците на смъртните на земята и го трансформира в гръцки или римски бог на планината Олимп.Не е искал да го нарисува като френски владетел ?!Коментиран от #9
16:54 06.11.2022
8 Соваж бейби
До коментар #6 от "един от стадото":
Висулките/разпятието/ на Исус са много ,и не представляват голям интерес от моя страна ,както и за пироните също няма точен отговор ,тук нещо се е скрило ?! Аз повече се фокусирам на Девата /явявала се е на много места в Франция / дали е призована на небето, .. Разпятието или в медитация пред гостоприемника/Исус/, тя винаги е свързана с Христос, „идеята за тясно участие в Спасението, на Дева съизкупителка“. това е, че преоткриването на страданията на Сина през първия 19-ти век и след мисълта на неаполитанеца Лигуори естествено привлича вниманието към Мария.Но тези благочестиви образи прославят, освен Божията майка, и красотата на жената. Това не е случайно ,в Църквата наблюдаваме феминизация на вярващите, на духовенството, но също и на вярванията.Образованието на момичета, бъдещи съпруги и майки, е част от стратегията на католическата реконкиста, докато религиозното недоволство сред мъжете нараства.Фигурите на Catherine d’Alexandrie, Sainte-Thérèse de Lisieux, Thérèse d’Avila et Jeanne d’Arc да не говорим за Богородица ?!В по-широк план, писанията на Сен-Симонианците, лудостта на Auguste Comte , макар и отстранени от всякаква религиозна загриженост, отразяват "истинска сакрализация на жените" - което не им пречи да бъдат в състояние на правна непълноценност по отношение на мъжа , съпруг или баща през целия век.
16:55 06.11.2022
9 един от стадото
До коментар #7 от "Соваж бейби":
Jesn-Auguste-Dominique Ingres, да същия. В каталога ми преведен на български е Eнгър. Немско илюстровано издание на Хеншелферлаг, Берлин 1988Коментиран от #10
18:10 06.11.2022
10 Соваж бейби
До коментар #9 от "един от стадото":
Няма проблем, важното е че се разбрахме с този велик човек се запознах тук,бях като Тарзанка от джунглата ,когато пристигнах или по млада ...за изкуството почти нищо не знаех или много малко. Обаче Исус ме е плашил и плаши на много картни ,там имам една пукнатина ...Скоро когато излъчиха търга на Salvator Mundi и дубайският собственик ,когато я погледнах изтръпнах от страх ,ужас...не знам силно сърцебиене,не можах да я видя на живо но по някога и от телевизията се улавя енергия ин/ян доказано от Зак Беганс .На снимка нищо не усещам но така или иначе не намирам нещо позитивно ,чудих се как да се изразя ,да не бъда криво разбрана в вярата ми и любота към Бог ,обаче има много ...скалъпени неща в които се съмнявам.Коментиран от #11
19:57 06.11.2022
11 един от стадото
До коментар #10 от "Соваж бейби":
то знае ли човек къде ще го отвее вятъра. Мен ме отвя чак в щатите по едно време, ама само 2 г, толкова изкарах. Не е за мен. Люлката е тук в Европа. А от изкуство, най вече изобразително се интересувам още като ученик, ходил съм и на курсове при един Боев във Варна, щях да кандидатствам, ама съдба. Реши да съм с техническо образование, средно и висше. Иначе рисувам това онова, отпУска да знаешКоментиран от #12
20:35 06.11.2022
12 Соваж бейби
До коментар #11 от "един от стадото":
Не спирайте да рисувате ,това е Божи дар и няма ограничение в годините .Бих искала някой ден да имам много време за да опозная САЩ и там се намира красива природа въпреки че Латинска Америка ми е слабата страна и островите около тази част .Чудесно значе разбирате защо казвам че бях като Тарзан .Както повечето посетител и в Лувра ,първият път нищо не разбрах ,точно като тези с селфито пред Джокондата и до там .Мъжо ми обясни че анализа е много важен и историята на картината на първо място, името на художника.Ако го знаеш, това ще ти позволи по-късно евентуално да обогатиш анализа си със сравнения между тази работа и други продукции на същия художник или артисти, с които той споделя творби,стилистични прилики или напротив, различия в гледните точки или стила или „интегрирането на произведението в художествено отражение“.Заглавието не винаги е от голямо значение ,например
Коментиран от #13
22:38 06.11.2022
13 .....
До коментар #12 от "Соваж бейби":
случаят с Нощната стража на Рембранд. Това заглавие, което идва при нас от 19 век , е напълно погрешно, тъй като произтича от нощния вид на платното... което се дължи на матовостта на лака на маслената боя, а не на композицията на художника! Сега знаем, че сцената се развива в средата на деня..Или друг диалог например картината "Предателство на образа" на René Magritte образът, колкото и реалистичен да е той, никога не е самият обект нарисуваната лула, дори да е представена „като истинска лула“, никога не може да бъде напълнена и изпушена.22:39 06.11.2022