5 Ноември, 2022 10:36 4 325 13

Картина на Рембранд, считана за имитация, се оказа автентична (СНИМКА)

  • рембранд-
  • картина-
  • оригинал-
  • имитация-
  • издигането на кръста

Ново сканиране на картината показва, че е оригинал

Картина на Рембранд, считана за имитация, се оказа автентична (СНИМКА) - 1
Снимки: БГНЕС/ EPA

Скица с маслени бои, дълги години скрита в ъгъла на музей в Хага като лоша имитация на Рембранд, беше "преоткрита" и се оказа оригинал, съобщава британският "Гардиън".

"Издигането на кръста" на холандския майстор датира от 1640 година, но в продължение на векове е била смятана за дело на някой от последователите на художникa.

Скицата е сканирана с инфрачервена светлина и преминава през рентген. Така става ясно, че движението на четката отговaря на стила на Рембранд.

Картина на Рембранд, считана за имитация, се оказа автентична (СНИМКА)


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ИМПЕРИАЛИСТ

    12 1 Отговор
    Маслена скица ли??? Геният си е гений! Не съм виждал по-прочувствена картина на тази тема...
  • 2 мдааа

    6 4 Отговор
    Мине не мине и обявяват някоя картина за "истинска" да приберат едни парички!
  • 3 Дипломат Чукчев

    5 2 Отговор
    А истинската е в кабинета на Зеленски.Затова Путин иска да ги освободи.
  • 4 ТаУмВзе

    7 0 Отговор
    Що психопатологията Еко не я залаля с боя. Излагат се нещо!
  • 5 Соваж бейби

    1 0 Отговор
    Ай ся и скица ,Рембранд, вдъхновен е от триптиха на Рубенс , преосмисля темата за различна публика и пространство, без да радикализира композицията.Рубенс се придържа към типично католическата „теология на славата“, която възвеличава божествеността на Христос, Рембранд практикува истинска протестантска „теология на кръста“, която подчертава неговата човечност.Отдавна е забелязано, че във Въздигането на кръста мъжът в синьо в центъра на композицията, носещ синя барета на художник, е автопортрет на Рембранд.Но и в „Снемане от кръста“ пак Рембрант само че в златни дрехи .Винаги съм се чудела защо го е разпънал Исус още веднъж ?Сега тази скица и то доста замазана нищо не се вижда тук от лицата .Така или иначе спора е голям ,как е разпнат,каква поза.. какво дърво......нищо не е доказано на 100 % .Хипотези много.....

    Коментиран от #6

  • 6 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Соваж бейби":

    гледам подпука висшата лига на майсторите. Голямо издигане и снемане са Му спретнали гениите на четката, че някой и по два пъти го прави. Така са решили така са Го показали. Иначе анализът ти е перфектен. Но, за мен Веласкес е върха. Майстор на детайла във висша степен, направо заковава Христос с четирите пирона и толкова. Няма горе, няма долу, приоритет на по северните художници. За мен това е истинския мъченик в точния момент, най точния. Изпусталял, слаб но виси с достойнство и чест на кръста дори вече мъртъв. Кой го вдига, кой го сваля за Веласкес явно няма значение. Отчита само факта. И то как само.. Споменах преди време Енгър, сега прибавям и испанския майстор на четката. Велики са в детайла, всяка гънка на мантия, тяло, е точно там където трябва да бъде. Венера с огледалото, Старица пържи яйца- такива пиксели може да видиш само при Веласкес

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Соваж бейби

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "един от стадото":

    За Ingres ли става на въпрос ?казва се Ангр само да не бъркаме хората.Това е един гении,има по успешни картини има и от най добрите фотоапарати в днешно време ,виждаш ги пред теб не просто рисунка.Наполеон на Ангр на Неговия императорски трон е визуално невероятно преживяване, картината не е просто коронацията на Наполеон, а почти неговият божествен апотеоз. Ангр го показва не просто като владетел, а като всемогъщ безсмъртен,премахва Наполеон Бонапарт от редиците на смъртните на земята и го трансформира в гръцки или римски бог на планината Олимп.Не е искал да го нарисува като френски владетел ?!

    Коментиран от #9

  • 8 Соваж бейби

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "един от стадото":

    Висулките/разпятието/ на Исус са много ,и не представляват голям интерес от моя страна ,както и за пироните също няма точен отговор ,тук нещо се е скрило ?! Аз повече се фокусирам на Девата /явявала се е на много места в Франция / дали е призована на небето, .. Разпятието или в медитация пред гостоприемника/Исус/, тя винаги е свързана с Христос, „идеята за тясно участие в Спасението, на Дева съизкупителка“. това е, че преоткриването на страданията на Сина през първия 19-ти век и след мисълта на неаполитанеца Лигуори естествено привлича вниманието към Мария.Но тези благочестиви образи прославят, освен Божията майка, и красотата на жената. Това не е случайно ,в Църквата наблюдаваме феминизация на вярващите, на духовенството, но също и на вярванията.Образованието на момичета, бъдещи съпруги и майки, е част от стратегията на католическата реконкиста, докато религиозното недоволство сред мъжете нараства.Фигурите на Catherine d’Alexandrie, Sainte-Thérèse de Lisieux, Thérèse d’Avila et Jeanne d’Arc да не говорим за Богородица ?!
    В по-широк план, писанията на Сен-Симонианците, лудостта на Auguste Comte , макар и отстранени от всякаква религиозна загриженост, отразяват "истинска сакрализация на жените" - което не им пречи да бъдат в състояние на правна непълноценност по отношение на мъжа , съпруг или баща през целия век.
  • 9 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Соваж бейби":

    Jesn-Auguste-Dominique Ingres, да същия. В каталога ми преведен на български е Eнгър. Немско илюстровано издание на Хеншелферлаг, Берлин 1988

    Коментиран от #10

  • 10 Соваж бейби

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "един от стадото":

    Няма проблем, важното е че се разбрахме с този велик човек се запознах тук,бях като Тарзанка от джунглата ,когато пристигнах или по млада ...за изкуството почти нищо не знаех или много малко. Обаче Исус ме е плашил и плаши на много картни ,там имам една пукнатина ...Скоро когато излъчиха търга на Salvator Mundi и дубайският собственик ,когато я погледнах изтръпнах от страх ,ужас...не знам силно сърцебиене,не можах да я видя на живо но по някога и от телевизията се улавя енергия ин/ян доказано от Зак Беганс .На снимка нищо не усещам но така или иначе не намирам нещо позитивно ,чудих се как да се изразя ,да не бъда криво разбрана в вярата ми и любота към Бог ,обаче има много ...скалъпени неща в които се съмнявам.

    Коментиран от #11

  • 11 един от стадото

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "Соваж бейби":

    то знае ли човек къде ще го отвее вятъра. Мен ме отвя чак в щатите по едно време, ама само 2 г, толкова изкарах. Не е за мен. Люлката е тук в Европа. А от изкуство, най вече изобразително се интересувам още като ученик, ходил съм и на курсове при един Боев във Варна, щях да кандидатствам, ама съдба. Реши да съм с техническо образование, средно и висше. Иначе рисувам това онова, отпУска да знаеш

    Коментиран от #12

  • 12 Соваж бейби

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "един от стадото":

    Не спирайте да рисувате ,това е Божи дар и няма ограничение в годините .Бих искала някой ден да имам много време за да опозная САЩ и там се намира красива природа въпреки че Латинска Америка ми е слабата страна и островите около тази част .Чудесно значе разбирате защо казвам че бях като Тарзан .Както повечето посетител и в Лувра ,първият път нищо не разбрах ,точно като тези с селфито пред Джокондата и до там .Мъжо ми обясни че анализа е много важен и историята на картината на първо място, името на художника.
    Ако го знаеш, това ще ти позволи по-късно евентуално да обогатиш анализа си със сравнения между тази работа и други продукции на същия художник или артисти, с които той споделя творби,стилистични прилики или напротив, различия в гледните точки или стила или „интегрирането на произведението в художествено отражение“.Заглавието не винаги е от голямо значение ,например

    Коментиран от #13

  • 13 .....

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Соваж бейби":

    случаят с Нощната стража на Рембранд. Това заглавие, което идва при нас от 19 век , е напълно погрешно, тъй като произтича от нощния вид на платното... което се дължи на матовостта на лака на маслената боя, а не на композицията на художника! Сега знаем, че сцената се развива в средата на деня..Или друг диалог например картината "Предателство на образа" на René Magritte образът, колкото и реалистичен да е той, никога не е самият обект нарисуваната лула, дори да е представена „като истинска лула“, никога не може да бъде напълнена и изпушена.