18 Декември, 2023 11:18 1 317 2

Според учени чумата от 14 век е довела до слабост към вредната храна

• чума-
  • вредна храна-
  • бактерии

Чумата, изтребила 60 процента от европейците, е променила състава на бактериите в човешката уста

Според учени чумата от 14 век е довела до слабост към вредната храна - 1

Според учени чумата, изтребила 60 процента от европейците, е довела и до слабост към вредната храна сред хората, съобщи "Дейли мейл".

Според експерти чумата, опустошила Европа през 14 век, е променила състава на бактериите в човешката уста.

Втората чумна епидемия от средата на 14 век, позната като Черната смърт, е довела до смъртта на 60 процента от хората, живеещи на Стария континент, както и до исторически промени. Според научно изследване тази епидемия е свързана с любовта към вредната храна днес заради промените в диетата и хигиената. Анализ на калцифицирана зъбна плака на скелети показва, че доминантната бактерия в човешката уста днес се свързва с бедна на фибри и с високо съдържание на въглехидрати храна.

Изследването, публикувано в сп. Nature Microbiology, е направено от учени от щатския университет в Пенсилвания, САЩ, и университета в Аделаида, Австралия. Според резултатите оралният микробиом днес е свързан с хронични болести, затлъстяване, сърдечно-съдови заболявания, предава БТА.

Научният екип е събрал материал от зъбите на 235 души, погребани на 27 места в Англия и Шотландия в периода между 2200 г. пр. Хр. и 1835 г. Идентифицирани са 954 микробни вида, които попадат в две различни общности от бактерии. Първата е доминирана от стрептококите, които се срещат често в устата на съвременния човек, а втората - от метанобревибактериите, които се смятат за изчезнали при здравите хора. Анализът показва, че почти 11 процента от вариациите могат да се обяснят с исторически промени, включително чумата.

"Знаем, че оцелелите от чумната епидемия са имали по-високи доходи и са се хранели с по-калорична храна. Възможно е промените в диетата на хората да са предизвикали и промени в състава на оралния микробиом. Това е първото изследване, което показва, че микробите в човешкото тяло може да са повлияни от отминали събития като пандемии", каза проф Лора Уейрик от университета в Пенсилвания, която е сред авторите на изследването.

• 1 Ковид пандемия

Чумата през 14-ти век е довела до османското нашествие и съответно ориенталската кухня, с тестени изделия с много захар, кафе, тютюн и други вредни храни и напитки.

• 2 гост

До коментар #1 от "Ковид пандемия":

Съгласен съм, че в големи количества захарта, солта, алкохола, тестените изделия, кафето, а тютюна и в малко количества са вредни за организма! Да ми вменяват обаче, че треволяците и разни сушени мюсли са "по-полезни" от качествено червено месо и млечни изделия е меко казано - глупост! Който не консумира месо и млечни изделия, т.н. вегани на 100 процента са бледи, недохранени, с нисък хемоглобин, висок пулс, дори високи кръвно и холестерол, неспособни да издържат високи физически натоварвания, дори нормално да разсъждават! Причината за затлъстяването, не е качествената храна, а некачествената такава /пълно вече по хипермаркетите/, липсата на движение и спорт!