11 Февруари, 2024 09:05 1 437 10

• находище-
  • находка-
  • палеонтология-
  • археология

Експертите смятат, че находището може да се окаже едно от най-значителните за човешката история

Палеонтолози-аматьори откриха вкаменелости отпреди 470 милиона години във Франция - 1

Любители палеонтолози откриха в Южна Франция едно от най-богатите и разнообразни находища на вкаменелости, датиращо от периода долен ордовик преди около 470 милиона години, съобщава БТА, позовавайки се на Юрикалърт.

Находището, което според специалистите е от световно значение, се намира в района на планината Монтан Ноар. То е анализирано от учени от университета на Лозана, Швейцария, в сътрудничество с колеги от френския Национален център за научни изследвания (CNRS) и международни екипи. Според тях откритието предоставя безпрецедентна информация за екосистемите от този период.

На мястото са открити над 400 вкаменелости от различни представители на праисторическата фауна, като много от екземплярите са добре запазени. В допълнение към черупчестите компоненти находките съдържат изключително редките меки елементи от древни мекотели като храносмилателни системи и кутикули, които също са забележително добре запазени.

Анализите на новата т.нар. биота (съвкупност от организми в определена област) от Кабриер разкриват наличието на членестоноги като многоножки и скариди, мекотели като медузи и корали, както и на голям брой гъби и водорасли.

Голямото биоразнообразие на мястото предполага, че то е служило за убежище на видове, които са търсили спасение от високите температури, преобладаващи по онези времена в северната част на днешна Франция, отбелязват учените.

"По това време на интензивно глобално затопляне животните наистина са живеели в рефугиуми на високи географски ширини, избягвайки екстремните екваториални температури", казва водещият автор на изследването Фарид Салех от университета на Лозана.

"Далечното минало ни дава представа за възможното ни близко бъдеще", допълва Джонатан Антклиф от изследователския екип.

Изследователите допълват, че откритието в Монтан Ноар поставя началото на дългосрочна изследователска програма, включваща мащабни разкопки и задълбочен анализ на вкаменелостите. С помощта на иновативни методи и техники се цели да се разкрие вътрешната и външната анатомия на организмите, както и да се направят изводи за техните филогенетични връзки и начин на живот.

Изследването е публикувано в научното списание "Нейчър еколъджи енд еволюшън" (Nature Ecology & Evolution).

• 1 ъгъл

Вкаменелости отпреди 470 милиона години откриха случайно наличието на археолози-аматьори във Франция. В древна Франция.

• 2 Лили Иванова

И,там съм пяла в дълбока древност!
  • 3 Смях в залата

Ха ха, изключително елементарната, грозна и вулгарна пропаганда за така нареченото Глобално затопляне вече достига и колосални времеви измерения и смешното е , че умствено недоразвитите и объркани сексуално индивиди стоящи за тези манипулации се имат наистина за нещо специално и интелигентно, но нищо такова просто необхватна посредственост и перверзия на емоциите!
  • 4 хоминид

Палеонтолози-аматьори,които не са миньори.
  • 5 Механик

Ми, по онова време пак ли "човешкия фатор" е довел до затоплянето? Пак ли дизелите и кравите се изпускали газове??
    Не бе, питам за един приятел евреин, дето иска да ви обложи с данъци за това, че ядете боб и после пускате метан.
  • 6 Ни йе тъй

Туй са кокал’те на цар Македон, бе! Да ми Умре кварталниот войвода ако лажам!
  • 7 А дали е така...

"...мекотели като медузи и корали, ...". Медузите и коралите не cа мекоmeлu, а мешесmu.
  • 8 Соваж бейби