17 Януари, 2012 11:41 5 729 0

„Коста Конкордия“ - PR кошмарът за круизните кораби

  • круиз-
  • коста конкордия

Глобалната икономическа криза вече засили опасенията на потенциалните клиенти на круизите за работните им места и финансовото им състояние

„Коста Конкордия“ - PR кошмарът за круизните кораби - 1
Снимка: ЕПА/БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Индустрията на крузините кораби може да потъне заедно с „Коста Конкордия“. За това предупреждават редица експерти, цитирани от специализираните сайтове.
Трагедията придобива все по-големи краски на фона на новината, че 29 души все още се водят за изчезнали четвърти ден след трагедията.
Италианските власти вече съобщиха, че се издирват

14 германци , 6 италианци, 4 французи, 2 граждани на САЩ, унгарец, жител на Перу и на Индия.   

Компанията - собственик на авариралия круизен кораб „Коста Конкордия" - „Коста Крочере" ще понесе загуби за около 1,5 милиарда евро, предаде в. „Гардиън".
Изплащането по застраховката на „Коста Конкордия“ може да достигне рекордни размери - до 1 млрд. евро.
Цената на самия кораб се оценява на 500 милиона евро. Освен това компанията предстои да изплати на пътниците компенсации, чийто общ размер ще е около 1 милиард евро.
Също така не е изключено някои от пътниците да заведат съдебни искове за допълнителни компенсации.
В момента анализатори са предпазливи за евентуалните загуби, които евентуално ще претърпи компанията, за да покрие отказа на бъдещи клиенти от пътувания.  
Компанията-шапка

„Карнивал корпорейшън“ (Carnival Corporation & Co) пък изгуби близо 1 млрд. британски лири на Лондонската борса

само в понеделник.
Собственикът-милиардер на компанията Мики Арисън пък се лиши с 300 млн. лири от богатството си, инвестирано в злополучните ценни книжа на компанията.
Луксозният 114 500-тонен кораб е стопанисван от компанията „Коста Крочиере“ (Costa Crociere), подразделение на американската „Карнивал корпорейшън“ (Carnival Corporation & Co) - най-голямата в света компания за круизни пътувания.
Авариралият кораб бе сред основните активи на концерна на доходния европейски пазар за круизи. „Това е пи ар кошмар за марката „Коста", посочва Джeйм Кац, анализатор на чикагската компания „Морнингстар“ (Morningstar).
Инцидентът не би могъл да се случи в по-неблагоприятен момент за компанията, след като глобалната икономическа криза вече засили опасенията на потенциалните клиенти на круизите за работните им места и финансовото им състояние.
Все още е твърде рано да се определи размера на цялостните разходи за „Карнивал“. Има го и проблемът с отношението към сектора като цяло заради опасенията за безопасността, което би могло да накара някои потенциални клиенти да замразят плановете си за круизни пътувания.
Друг възможен проблем за корабособственика и застрахователите е замърсяването на околната среда.

Европейският съюз вече на няколко показа, че налага солени глоби при екозамърсявания.

Италианското правителство се готви да обяви бедствено положение в засегнатата от корабокрушението зона, близо до остров Джилио в Тоскана, съобщи министърът на околната среда Корадо Клини. Мерките ще станат ясни след насроченото за четвъртък правителствено заседание, разкрива в. „Стампа“.
Секторът на круизните пътувания през последните 40 години отчита бурен растеж. Според данни на изследователския център Риспосте турисмо броят на хората, отправящи се на круизни пътувания, е нараснал от 500 000 в началото на 1970-те години до около 5 милиона през 1990 г. и близо 19 милиона през 2010 година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА