9 Септември, 2024 16:01 4 770 220

Явор Божанков: За тези, които празнуват 9 септември

  • явор божанков-
  • 9-и септември

Родените през 90те живяхме в посттоталитарно време. Преживяхме всички последствия на режима. Да живееш в това време е като да бъдеш затворен в стая с пушачи. Може да си потънал в дим, но е нужно да излезеш на чист въздух и да се върнеш обратно

Явор Божанков: За тези, които празнуват 9 септември - 1
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Расте цяло поколение, което не знае това. Цената на свободата е висока, проблемите на демократичния свят са факт. И когато човек се сблъска с всички недъзи на демокрацията, би помислил, че някога е било по-справедливо и по-хубаво. Особено, когато не го е виждал. Питали са ме: като съм роден през 90-та, какво съм видял от онзи режим, че го отхвърлям? Това искам да разкажа.

Родените през 90те живяхме в посттоталитарно време. Преживяхме всички последствия на режима. Да живееш в това време е като да бъдеш затворен в стая с пушачи. Може да си потънал в дим, но е нужно да излезеш на чист въздух и да се върнеш обратно, за да ти направи впечатление колко смърди на цигари в стаята. Така през 90-те не осъзнавахме в каква мизерия живеем. Помня, че когато съседи смениха старите си дървени прозорци с “алуминиева дограма” целият квартал говори една седмица за това. Бяха успели хора.

За първи път напуснах границите на България със семейството ми през 90-те. На море в Гърция. Днес това младите няма да го разберат. Майка ми 3 дни чака на опашка за виза. И 3 дни и хлопваха вратата под носа. Бяхме второ качество хора. Майка ми беше сред първите частни фризьори, а баща ми още тогава – предприемач. За тогавашните български стандарти се считахме дори за заможни. След, като посетихме Гърция, дни наред вкъщи приятели идваха да видят снимки. Да чуят истории. Това беше събитие от планетарен мащаб – да отидеш на море в чужбина.

Бях на 10 когато за първи път посетихме Австрия и отседнахме при наши семейни приятели – имигранти. Разликата в стандарта на живот беше брутална. БРУТАЛНА. С една средна заплата не можете да платим една вечеря. Тогава никой нямаше нова кола и тези, които си купят нещо различно от Лада минаваха за Джеф Безос. Казвахме – купил си е ЗАПАДНА кола. Дори японските коли им викахме западни. Беше достатъчно да не е Лада.

Всеки вносен шоколад, дреха, електронна игра или касетофон – беше свръх луксозна стока. Празни бутилки от вносен алкохол и кутии от лакомства се съхраняваха по рафтовете. Можем ли днес да си го представим, младежи? Пазеха се, като спомен, че си опитал нещо…специално.

Родени, учили, формирали съзнание и изградили себе си в тоталитарния строй бяха героите на 90-те. Митовете, че през социализма престъпност е нямало, нито корупция а образованието е било на световно ниво – намериха опровержение в годините след 90-та. Насилието беше ежедневие.

Тогава ходехме на “детска дискотека”. Алкохол се сервираше на деца, в един ден наши връстници бяха изпотъпкани и убити в дискотека Индиго. Покрай детските дискотеки и посред бял ден хора се пребиваха на улиците. Това е посткомунистическо време. Имах баба в София, квартал Люлин. Престъпността, наркоманията и бруталната мизерия бяха невъобразими. А те не бяха достижение на демокрацията. Бяха посттоталитарен дар.

Ако държавна сигурност е контролирала наркотрафика и проституцията в соц-а, то през 90-те продължаха стария занаят с нови средства. И бяха брутални. Но все така – наследство от комунизма. Това бяха плодовете на онзи режим. Ако трябва да оценим как е било тогава и какво имаме днес – за да не го загубим. То е достатъчно на днешната дата да организираме празник 9-ти септември и един ден да живеем, както са живели в комунизма. За мен стига, че съм живял и с последствията му. И още живеем с тях.

Не е достатъчно да осъзнаем това, като натрупаме житейски опит. Не стига да вникнем, да съпоставим и да си дадем сметка. Нужно е да го предадем. Разкажем. Защото идва цяло поколение, което не знае. За да не допуснем онова уродливо време да се повтори. Онези ужаси да оживеят отново. Защото днес ехото на онзи режим все още оттеква - в службите за сигурност. В съдебната система. В подземния свят и в крайна сметка - в ежедневието на обществото ни. Да живее свободата и демокрацията.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 134 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Работническо дело

    258 42 Отговор
    Когато си глупав не усещаш как се излагаш публично!

    Коментиран от #52, #90, #151, #179

  • 2 Какво

    191 36 Отговор
    знае тоя детишняр ?

    Коментиран от #101

  • 3 Абе

    200 30 Отговор
    Мишок, кога беше индиго, знаеш ли, точно при демокрацията.
  • 4 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    151 36 Отговор
    Честит празник!

    Коментиран от #104

  • 5 Респект

    41 172 Отговор
    Такива хора са бъдещето на България !

    Коментиран от #184, #199

  • 6 Баи Стефчо

    154 24 Отговор
    Да прав си.Но защо крадете като за последно оправете улиците тротоарите безводието .Миналото го знаем и не ме плашете с Комунисти те измриаха.
  • 7 Яворе

    139 26 Отговор
    Ходи да ядеш на някой наденицата, че да ти дойде акъла, може и пари да ти даде!

    Коментиран от #9

  • 8 Трол

    115 28 Отговор
    Честит празник и на Вас, г-н Божанков!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Здрастии копейкиИИ 🤪🤡

    38 123 Отговор
    КопейкииИИ, поне на днешния ден не си onиkaвaйте пантофите, че сталин байтошу гледат . 😂 😂 😂
  • 11 Да живеят

    101 14 Отговор
    свободата и демокрацията, па колко да живеят? При нашите политици няма да живеят още много...
  • 12 Ах ти мушмурок

    156 20 Отговор
    Хубава къщичка си направил с ръчичикте. Сега покани някой от модерните ЛГБТ приятели в нея и си направете "ПАРТИ". Да не е вечеринка, че е комунистическа дума. Простерко мама му била фризьрока. Знаеш ли кои бяха "фризьорки". Татко му предприемач - Селски крадец разбирай. Нищо не става от теб. Язък, че си ял хляба и си учил при "комунистическите учители". Пу.

    Коментиран от #61

  • 13 Наблюдател

    41 76 Отговор
    "И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ..."


    Димитър Талев, от романа" На Завой "
  • 14 Мдааа

    142 12 Отговор
    Затова дълго време Яворчо се правеше на активист на столетницата, от дълго таена любов към времената на комунизма. Обаче промяната внезапно дойде в задния му двор и изведнъж много му хареса да се разкарва с папийонки и ранички Hello Kitty, та се присети колко му е било зле преди.

    Коментиран от #49

  • 15 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    139 16 Отговор
    Честит 9 септември! Който се е родил след 1989 г, няма право да говори за времената преди това!

    Коментиран от #46

  • 16 Яворчо, забрави

    70 6 Отговор
    Да споменеш как си правеха роботи хората от западни кутии от цигари, празни разбира се...
  • 17 НК8Д🇧🇬

    122 16 Отговор
    Яворчик,първокласна краварска подлога.

    С шалчето символизира че е на другио бряг !
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Северноатлантик

    97 12 Отговор
    Вече навсякъде и целогодишно има банани . За Божанков банан стига .

    Коментиран от #39

  • 20 Руснаков

    23 90 Отговор
    Божанков,какво да добави човек повече.Жалят по оня мракобесен строй бившите издънки на партизани и ятаци и класово неосъзнатите....Като беше толкова хубаво защо ни заключваха...остави да излезнем и ако в загниващият капитализъм е по лошо,ще се върнем...мога да пиша до утре.....Който има акъл ще го разбере...

    Коментиран от #45

  • 21 факуса

    100 12 Отговор
    когат си тъп е лесно,ти божанков по добре да не беше се раждал,оня "режим"беше преди 90та година,а ти са недорасъл точно през демокрацията,и благодарение на надостатъците на демокрацията съществуват такива кат теб
  • 22 провинциалист

    116 13 Отговор
    Явор Божанков - роден 1990г. Смислени спомени от 90-те няма как да има. А бруталната престъпност, за която говори, е дар точно от демокрацията, която изхвърли борци, гребци и т.н. на улицата.
  • 23 Миризлив пор

    82 6 Отговор
    Ех Божанко, бяхме бедни защото назначените за "бизнесмени" от партията на която беше "член" не позволяваха да се прави бизнес. После направи вис, СИК и т.н. да изчистят неудобните. Сега пак ти се правиш на Освободител, хем че беше от точно тази партия?
  • 24 Виж сега,

    95 6 Отговор

    До коментар #9 от "Делю Хайдутин":

    като е мразил соца, защо се записа в БСП?.А след това като миризлива започна да обикаля партиите

    Коментиран от #31

  • 25 Сделано в СССР

    21 73 Отговор
    Освободили са прадядо ми.
    Имал е 2000 дка гори, пасища и ниви.
    И шест деца.
    Освободили са го от нивите, от кравите и овцете.
    Баба ми разказваше.
    Дошли в къщата в средата на септември 44 г.
    РоZнаците с американски JEEP, а нашите милиционери с германски мотор с кош.
    Отглеждал е 40 дка с люти чушки и 40 дка с аспержи, стотина овчици и шест крави.
    Накарали са го да изкорени аспержите и чушките и да засее картошки.
    Картошки надо ! Това кой ще го яде?! Буржоазна храна !
    България е била най-големият производител на аспержи в Европа.
    Три години се гледа този най-скъп зеленчук, за да дочакаш реколтата.
    Баба разказваше - плачехме и изкоренявахме.
    Настаниха 6 в нашата къща. Беше голяма. Ние спяхме в плевнята.
    Бяха като животни.
    Като се напиеха, ставаше страшно.
    После ни взеха и земята.
    После ни изселиха чак в Дивдядово.
    А днес с. Калнище пустее.
    И никой не пипа земята на прадядо ми.
    Местните турци знаят, че е била негова...

    Коментиран от #34, #66, #69, #72, #134, #201

  • 26 Бат Яворе, ти

    56 8 Отговор
    ли обра Аполонията?
  • 27 Qwерт

    75 9 Отговор
    Смисъл всичко се свежда до това къде е можело да отидеш на екскурзия? Пропусна най-важното... не е имало банани.

    Коментиран от #32

  • 28 НРБ

    65 14 Отговор
    Днес все пак е юбилей - 80 години от 9-ти септември, 1944 г. и освобождението от фашисткото „присъствие“ в България !!!
  • 29 Така Така

    73 9 Отговор
    A днешното е като да си затворен в стая с наркомани и обратни и лъжци и крадци. Тошо беше Велик
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Делю Хайдутин

    51 6 Отговор

    До коментар #24 от "Виж сега,":

    В БСП също е пълно с джендъри.Единственият истински мъж е Корнелия.
  • 32 живял като човек в България

    48 8 Отговор

    До коментар #27 от "Qwерт":

    Банани имаше за Нова година и бяха по 1.20 лв !!!
  • 33 Слава на Евроатлантическа България

    86 11 Отговор
    Някой посредственик се е изтропал здравата. Не е за вярване! Какви са тия "вносен шоколад, дреха, електронна игра или касетофон..луксозна стока... вносен алкохол и кутии от лакомства“  ..,лъскави опаковки и дрънкулки за аборигените??
    Огромни глупости за балъци !

    Благосъстоянието на човешкият живот се измерва в "Жизнен стандарт", или Индекса на човешкото развитие - Human Development Index (HDI) . То задава оценка за нивото на бедност, образование,% грамотност, продължителност на живота, БВП на глава от населението в съотношение с покупателната възможност, здравеопазване и социални придобивки, ръстът на бедността и неравенството в доходите...и др.

    И най-важното - той е стандартизирано средство за оценяването на благосъстоянието и най-вече на детското благополучие.
    Социалистическа България бе 27 място в света по жизнен стандарт. Сега вече „демократично” сме с 50 места по-надолу...в Африка. При БАНАНИТЕ.

    Коментиран от #77

  • 34 Оргиналдъ тюркие

    68 11 Отговор

    До коментар #25 от "Сделано в СССР":

    Дядо ти турски бей ли е бил ? Щот след поземлената реформа на Стамболийски в началото на миналия век , никой в България не е имал над 300 декара .

    Коментиран от #182

  • 35 Дионисий

    74 9 Отговор
    Доживях един жендър да ми налива акъл! Ако му събуеш чорапите, сигурно ще се окаже с лакирани нокти!

    Коментиран от #42

  • 36 Да,бе

    76 11 Отговор
    За това не си заключвахме вратите в панелките даже....Голяма престъпност беше.Образование и здравеопазване бяха на светлинни години напред,а болшинството бяха Хора и си помагаха.Е,имаше и такива,като божанковото тях ги правеха комсомолски секретари.
  • 37 Опорка

    53 9 Отговор
    Тоя олигофрен явно не прави разлика между периода на комунизма и ранния посткомунизъм. Те нямат НИЩО общо.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Гост

    13 37 Отговор

    До коментар #19 от "Северноатлантик":

    Освен банани в бедният ти езиков речник има ли друго...не е въпроса в бананите,въпроса е...защо да има всичко...защо да живееш като бял човек...трудно ти е да го асимилираш нали...сега пък какво е асимилираш....
  • 40 ПО ТОЧНО

    52 6 Отговор
    ЖАЛКО Е КОГАТО ЖАЛ КАРИ КАТО ТОЗИ РЪСЯТ МИСЛИ
  • 41 Стефан

    11 26 Отговор
    Промитите мозъци от някои коментари те могат да разберат написаното
    Те са и промити и изключително тъпи, злобни и отмъстителни, както знаем ...
  • 42 Герги

    18 2 Отговор

    До коментар #35 от "Дионисий":

    жалко че го доживя...много жалко....
  • 43 az #СВО

    48 7 Отговор
    Значи за тоя дето не може да си контролира сина да не стреля по братчедите за всички "прелести"на демоНкрацията пак е виновен 09.09.1944г.!

    Той сигурно така оправдава и стрелбата в семейството си!
    С 09.09.1944г. 🤣🤣🤣

    Интересно ми е само какво прави тук, вместо да е на Източния фронт като всеки правоверен евроатлантик?
  • 44 Хм Хм

    14 57 Отговор
    Аз съм роден 60-те. Благородно му завиждам на Божанков за това, което не е видял в предходните години.
    Събирахме картинки от дъвки, правехме "роботи" от цигарени кутии "Марлборо". Мизерията беше страшна. А съм роден и живея близо до бившия ЦУМ.
  • 45 Руснаков

    13 39 Отговор

    До коментар #20 от "Руснаков":

    Гледам лайковете и за Нта път се убеждавам че....този народ си заслужава съдбата....

    Коментиран от #51

  • 46 ЩО Е АВРОАТЛАНТИЧЕСКИЦЕННОСТИ

    42 5 Отговор

    До коментар #15 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    ДА НЕ ТИ СПРЕ ФЕЙСА, ДА НЕ ТИ СЕ ПОВРЕДИ ТЪЧА, И ДА НЕ ТИ СЕ ОПЛЕТАТ ЦВЕТОВЕТЕ НА БАЙРАКА ........ЧЕСТИТО
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Крум

    61 8 Отговор
    Сополанко....кога си видял социализма !?Със сигурност имаше много недъзи,но сега да не е по-добре!?От почти 9 милиона..вече гоним 6....така нареченият преход е чиста проба геноцид...над собствения народ...имахме икономика,енергетика,селско стопанство..армия...сега ...пълен погром..на всичко....

    Коментиран от #71

  • 49 живял като човек в България

    51 6 Отговор

    До коментар #14 от "Мдааа":

    Затова дълго време Яворчо се правеше на активист на столетницата, от дълго таена любов към времената на комунизма. Обаче промяната внезапно дойде в задния му двор и изведнъж много му хареса да се разкарва с папийонки и ранички Hello Kitty, та се присети колко му е било зле преди!!! Също като Маричков навремето, когато изпя :
    Тоя свят не е моя,
    искам Феса си аз,
    за да мога отново
    да съм резан пак аз.

    Коментиран от #73, #76

  • 50 Мда

    9 41 Отговор
    Пълно затъмнение в този сайт за списъка на жертвите на Червената армия от времето на съветската окупация в България през 1944-1947 г., публикуван днес (9 септември) на новия сайт на Държавна агенция "Архиви"
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Мда

    5 26 Отговор

    До коментар #1 от "Работническо дело":

    Поне сте анонимници, нищо че се излагате.
  • 53 Любен

    39 3 Отговор
    На Божанов не искам да любя майка му за да не се раждат други като него.
  • 54 Хаха

    48 4 Отговор
    Поредния полу идиот!
    Божанка дедо ти и баща ти какво бяха?
    Партизаните от 9.09.1944 заграбиха всичко що можаха и избиха Боржи Азия та и сега децата им са евроатлантици и капиталисти!
    Идиоте я кажи от 30 години на сам къде ние армията, образованието, здравеопазване , промишленост и селско стопанство?
    Питай Луканов, после Орешарски, Станишве, Царя, Боко, Шиши Киро интелекта !
    Тези размисли си ги прави в тоалетната на глас, там си само ти!
    Боклук крадлив
  • 55 Историк

    9 45 Отговор
    Никога няма да се забравят престъпленията на режима отпреди 89та, независимо колко се напъват още работещите за Държавна сигурност.

    А истината никога няма да бъде заменена с лъжите, с които тогава ни пълнеха главите.

    Напук на радевци, бойкоборисовци, догановци, пеевци, ниновици и т.н.
  • 56 Голям и мазен за НАТО,ЕС и САЩ и украйна

    41 4 Отговор
    На Яворчо тейко му какъв ли е бил преди 89та ???
  • 57 хбтфц

    45 5 Отговор
    ПП и ДБ педофил, много нескопосан опит да лъжеш. Купили си дограма , защото били "демокрация". А ако не беше "демокрация", нямаше да си купят дограма, и банани, нямаше да си купят. Тези да ги разправяш на избирателите си в сиганските махали дето ги купувате на килограм. Знаеш ли кога щеше да си депутат с 4 апартамента и милиони в банката? Точно никога. Нямаше да можеш и да лъжеш така нагло защото щеше да си в затвора и да чукаш камъни. Само вашата некадърна и проста секта евро атлантици и демократи може да роди подобни лъжи и простотии. А за пример че лъжеш е Китай, Индия дори Северна Корея. И там са с алуминиеви дограми и ядат банани.Слава на Господ Иисус Христос, комунделите ги разкараха, ама вие "демократите" лъжци, сте по долна сган дори от комунделите, мИрси.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 впечатлен от вносен шоколад

    45 4 Отговор
    А ти ,лешпер чий го диреше в БСП?
    Изгорихме юргана ,ама бълхите като тебе останаха да ни обясняват какво е било.

    Коментиран от #60

  • 60 Дългият

    5 23 Отговор

    До коментар #59 от "впечатлен от вносен шоколад":

    Може да е по късно,но се е осъзнал,,при теб няма такава опасност...
  • 61 Мда

    6 18 Отговор

    До коментар #12 от "Ах ти мушмурок":

    А теб като те оправяха ма . на фите (по комунистически) радваше ли се?
  • 62 Еректер

    10 29 Отговор
    Който е бил партиен секретар, ченге от ДС или активен борец против фашизма и капитализма, той най-много жали за социализма, защото сега вече свърши лапането, другаре.

    Коментиран от #92

  • 63 Хормонален носталгик

    28 15 Отговор
    Когато управляваше Бай Тошо и бяхме заедно с братска Русия срещу гнилият Запад пиех по кило ракия и сутринта без проблеми отивах на работа. Имах желязна ерекция и задоволявах жените по няколко пъти на нощ. Веднага след като станахме демокрация и американска колония се напивам от 100 грама, боли ме главата и го ползвам само да отвес. Затова мразя ЕС, САЩ и целият Запад! Искам ЕС и НАТО да се разпаднат, да сме отново с братска Русия и да ни управляват държавници милеещи за народа като Румен Радев или Костя Копейкин. Те ще направят така, че всичко да е като преди 1989 година.

    Коментиран от #78, #203

  • 64 АЛО БРЪМБАЗЪК

    33 6 Отговор
    КАКВИ ГЛУПОСТИ ГОВОРИШ СЕГАШНАТА ПОРНОГРАФИЯ НЯМА НИЩО ОБЩО С ОНЯ СТРОЙ НО ТИ НЯМА КАК ДА ЗНАЕШ ПИШИ.СЕ ФАШИС ЩЕ ТЕ ПОТЪРСИМ
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Яворчо

    35 8 Отговор
    Ой на мама комунето. Ами ако не бяха ония шумкари и най-вече руснаците, щеше да чистиш кенефите мойто момче с тоя акъл. Лошото е, че избихте над 30000 Свестни и Умни хора и останаха такива като теб.

    Коментиран от #70

  • 68 Истината

    11 23 Отговор
    "...Другари, картината в икономиката е ПОТРЕСАВАЩА! От 1983 г. сме с отрицателен прираст, нужни са ни най- малко по 2, 6 млрд долара заеми годишно от Запада. Изолацията ни Докара до просешка тояга. Единствен приятел ни е Чаушеску. Сменихме Живков, защото стигнахме пропастта... Можехме да издържим още седмица, още две. Да кажем, можехме да издържим още месец. Е, с помощта на органите на МВР, ако ги включехме, можеше да задържим властта за себе си още два, три, шест месеца. Но нещата вървяха така, че не можеше да не Докараме нещата до взрив..."
    Изказване на Петър Младенов на 25. ХI. 1989, 14 дни след смяната на Тодор Живков, пред целия ръководен състав на МВР.
  • 69 Мда

    14 19 Отговор

    До коментар #25 от "Сделано в СССР":

    Днес публикува архивни документи с всичките им грабежи и убийства след Девети, ама в този сайт няма да прочетеш за това.
  • 70 Делю Хайдутин

    9 26 Отговор

    До коментар #67 от "Яворчо":

    Ой на мама комунето. Ами ако не бяха ония шумкари и най-вече руснаците, щ....





    Ако не бяха руснаците нямаше да ви има единствено вас, петата колона на Москва от национални предатели и българофоби!
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 Като сегашните

    33 9 Отговор

    До коментар #25 от "Сделано в СССР":

    Дядо ти е трябвало да го утилизират без обяснение - дори в Царска България никой не е имал право да владее повече от 300 декара . Дядо ти е бил мутра, разбойник като сегашните.
  • 73 Kурин

    6 13 Отговор

    До коментар #49 от "живял като човек в България":

    Кирил Маричков може да е всякакъв, но никога не е пял подобни простотии.
  • 74 Днес е 9ти бре.....

    7 23 Отговор
    Сменете си памперсите, нахлузете новите каскети и на манифестация другари😂
  • 75 Истината

    10 14 Отговор
    Тодор Живков :
    "СоциализЪма е едно недоносче, все едно да направиш покрив на къща, на която не си изградил стени".
    Тодор Живков пред партийния елит на 1 ноември, 1989 г., тогава Празник на международния печат, а също и на съветския вестник „Правда“ , орган на ЦК на КПСС.
  • 76 Само питам

    6 14 Отговор

    До коментар #49 от "живял като човек в България":

    Сигурно си бил партиен секретар или политкомисар?
  • 77 Историк

    9 24 Отговор

    До коментар #33 от "Слава на Евроатлантическа България":

    "Социалистическа България бе 27 място в света по жизнен стандарт."

    Наглаа лъжа за която никога никъде не са показвани източници.

    Коментиран от #85

  • 78 Няма как да стане тази работа...

    3 10 Отговор

    До коментар #63 от "Хормонален носталгик":

    И да го навириш като 150 милиметрова гаубица на максимален ъгъл възвишение😂👍

    Коментиран от #80, #82

  • 79 Доротея

    5 26 Отговор
    Явор Божанков винаги е карал руско-червените соцдинозаври да се говорят сами! Няма милост това момче! Браво!
  • 80 Хормонален носталгик

    3 11 Отговор

    До коментар #78 от "Няма как да стане тази работа...":

    Радев е обещал, му ако станем президентска република намира с него всеки ще вдига самолета! 😜Вервай му!
  • 81 Иван Иванов

    11 3 Отговор
    ей ти не си ли червен п.....ст
  • 82 Хормонален носталгик

    3 10 Отговор

    До коментар #78 от "Няма как да стане тази работа...":

    Радев е обещал, ЧЕ ако станем президентска република НАЧЕЛО с него всеки ще вдига самолета! 😜Вервай му!
  • 83 35 години разруха и упадък

    39 5 Отговор
    Т.нар. Демокрация, по американския начин, която се настани тук в България след соца, е третото най-трагично нещо в нашата история сред византийското и турското робство. Дори по времето на фашизма по царско време е било по-добре от сега.

    Най-доброто мерило е бягството на милиони (към 2 милиона) души от родината. А най-точното е инфлацията: Левът девалвира 1000 пъти до 1998г, когато се направи новия лев BGN, делейки на 1000 стария. Сега увножете това 1000 по около 20 пъти инфлация от 1998 до 2024г. Прави 20 хиляди пъти по-зле от преди.

    А и децата виждат, че едно хубаво нещо не можаха да построят "демократите капиталисти" за 35 години.

    По-старите може да си спомнят какво построиха комунистите за първите 35 години от соца. И за първите 35 години демокрация какво е построено.
    Тези 35 години са от 1944 до 1979. Сравнявайте с 1989 до 2024. Трагедия! Жалко за младите, които не могат сега едно семейство с деца да направят дори. Жалко за България, че тръгнахме по този път към Ада.

    Коментиран от #86, #132

  • 84 Георги

    36 4 Отговор
    тоя цървул не влезе ли в парламента от бсп... първият път,преди да излезе от стаята с пушачите...
  • 85 Слава на Евроатлантическа България

    35 3 Отговор

    До коментар #77 от "Историк":

    Заповядай, в оригинал.
    Пишете в нета и четете:
    HUMAN DEVELOPMENT REPORT 1990
    Там на 111стр.-На първо място по индекс на човешко развитие тогава е Япония, на 19-о – САЩ. От балканските страни само Гърция е била по-напред – 22-ро място, а от бившите социалистически държави – ГДР /на 21-во/ и Чехословакия /на 25-о/. Югославия е на 31-во място, Унгария – на 30-о, Полша – на 33-о, Румъния – на 41-во. След България са и държави като Сингапур /35-о място/ и Южна Корея /34-о място/, Турция чак на 59-то място...

    Коментиран от #94

  • 86 Историк

    5 28 Отговор

    До коментар #83 от "35 години разруха и упадък":

    "Т.нар. Демокрация, по американския начин, "

    Румънците ни подминаха с 200, а стартираха много зад нас.

    Не е в "демокрацията по американски начин" е проблема, а точно обратното - в демокрацията по ДеСарски начин, плътно управлявана от Кремъл. Затова и резултатите при нас и при румънците са коренно противоположни!

    В България последните 34 години имаме не демокрация, а ДеСекрация.
  • 87 Павел пенев

    35 5 Отговор
    Всички родени след 1990 год. са увредени от своите родители демократи всъщност алкохолици, наркомани, силиконови и татуирани психопати. Божанков е един от тях и точно за това напусна БСП и се приключи към корупционерите от Харвард.

    Коментиран от #93

  • 88 Такава gнида трудно се намира

    31 4 Отговор
    "Престъпността, наркоманията и бруталната мизерия бяха невъобразими. А те не бяха достижение на демокрацията. Бяха посттоталитарен дар."

    Щото а Америка тия неща ги няма ама въобще
  • 89 Божанков дай оръжие на детето да стреля

    31 4 Отговор
    Отдава им се на децата възпитани по време на Евросъюза да се стрелят едно друго. Ама нали са се метнали на властимащите си родители - не могат да се уцелят хубаво. Дайте им гранати от тези дето давате на Украйна, за да имате по-демократично развити деца.
  • 90 Четем внимателно

    36 4 Отговор

    До коментар #1 от "Работническо дело":

    ...Тогава ходехме на “детска дискотека”. Алкохол се сервираше на деца, в един ден наши връстници бяха изпотъпкани и убити в дискотека Индиго. Покрай детските дискотеки и посред бял ден хора се пребиваха на улиците. Това е посткомунистическо време. ....

    Това всъщност проявление на западната демокрация за наивници като нас.
    Има едва важна цифра - 9 милиона българи през комунизма. 6 милиона заедно с имигрантите през демокрацията. Това е цифрата, цифрите не лъжат, България изчезва през капитализма..

    Коментиран от #102

  • 91 Механик

    7 33 Отговор
    Който е бил глупак при социализма, въобще не е е трябвало да се надява, че ще стане по-умен при капитализма. Това е проблема на всички плюещи по Божанков. Надявали са се! И сега се чувстват прецакани.
  • 92 Хмм

    19 1 Отговор

    До коментар #62 от "Еректер":

    Пълни глупости са това. Точно изброените от теб окрадоха всичко, направиха си БСП и ДПС и сега са първи атлантици и бизнесмени. Децата и внуците им те управляват точно както те на времето.
  • 93 Само питам

    3 13 Отговор

    До коментар #87 от "Павел пенев":

    Ами теб кой те увреди?
  • 94 Историк

    5 25 Отговор

    До коментар #85 от "Слава на Евроатлантическа България":

    Ти този доклад не си го чел. Ако го беше чел, щеше да знаеш какво пише на страница .... 112, която е следващата. С други думи, този доклад е каквото страните са дали на ООН като свои постижения. С други думи, колко сме могли да лъжем нагло. Без никакви изненади, целия комунистически блок е лъгал нагло.

    Страни като Албания са в топ 50 в "индекса на развитие". Това казва ВСИЧКО.

    Коментиран от #138

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Комунизма

    6 25 Отговор
    Беше чума
  • 97 Истината

    4 19 Отговор
    Вроденият порок на капитализма е неравното разпределение на благата. Вродената добродетел на социализма е равното разпределение на лишенията.
  • 98 Колелото на историята

    25 2 Отговор
    Когато над Дунав се мръкне
    и сънен Балканът заспи,
    отново в полетата бойни
    пожарът на бунта гори.
    Отново вървят септемврийци
    и жертви народни безброй
    и страшно проклинат: "Убийци,
    ний пак ви зовеме на бой!"
    Балканският вятър отнася
    гласа ни към плахия враг
    и глуха закана оглася
    селото и тъмния град.
    Кълнем се в смъртта ви, другари,
    във всеки загинал герой,
    че скоро часът ще удари,
    часът на щастливия строй!
  • 99 Мечката

    32 4 Отговор
    Този пъпчив недоразвит малоумник, може да ги разказва тези вицове на деца от детската градина.
    По времето на Социализма (защото във България комунизъм нямаше!) ДУМАТА ПРЕСТЪПНОСТ НЕ СЪЩЕСТВУВАШЕ!
    НАРКОТИЦИ ЛИ, КАКВО ПЪК Е ТОВА?
    НЕ СИ СПОМНЯМ НЯКОЙ НА НЯКОГО ДА Е ПОСЕГНАЛ.!
    Имаше един скрит контингент от проститутки и един скрит контингент от чейнджъджии, които се държаха под комтрол.
    Нямаше цветни телевизори и западми коли, НО В ЗАМЯНА НА ТОВА, ИМАШЕ УСМИХНАТИ, ВЕСЕЛИ И ЩАСТЛИВИ ХОРА, ВСЕКИ ОТ КОИТО ПРИТЕЖАТЕЛ НА АПАРТАМЕНТ И ВИЛА.
    ДА, ЗА КОЛА СЕ ЧАКАШЕ 7-8 ГОДИНИ, НО ПЪК УДОВОЛСТВИЕТО БЕШЕ ГОЛЯМО.
    ОБРАЗОВАНИЕТО НИ БЕШЕ ПОД НОМЕР 7 ВЪВ СВЕТОВНАТА КЛАСАЦИЯ..........., А АРМИЯТА НИ ПОД НОМЕР 13.
    Това ви го казвам с чисто сърце, защото аз живях в тези времена и ако трябва да избирам, бих избрал 101% пак тези времена.
    Имаше предимства и недостатъци, но като идея замислен, социализнът нямаше как да е перфектен.
    КАПИТАЛИЗМА И СОЦИАЛИЗМА СА ДВЕТЕ СТРАНИ НА ЕДНА И СЪЩА ЮДЕЙСКА МОНЕТА...... - СВЕТОВНИЯ ЦИОНИЗЪМ.
    ....Тези които имат мисловна дейност под похлупака, знаят какво визирам.
  • 100 Доктор

    19 1 Отговор
    Боклук.
  • 101 После

    25 0 Отговор

    До коментар #2 от "Какво":

    Той ще напише и възхвала за ЛГБТ, как го нямало преди това
  • 102 Историк

    6 18 Отговор

    До коментар #90 от "Четем внимателно":

    "Това е посткомунистическо време. ...."

    България никога не е излизала от комунистическия режим. ДС си направи "демократични" субекти, които да продължат управлението му.

    Мутрите, които се вихреха през 90те бяха съзададени от ДС под ръководството на ген. Любен Гоцев и бяха силоваците, с които ДС си проправяше път в завладяването на икономиката ни. Другия инструмент за това бяа отраднатите с падането на режима над 10 милиарда долара, с които Държавна сигурност си купи цялата българска икономика.

    Не е имало "демократични" времена, всичко си беше под контрола на вече станалите "бивши" комунисти, така че ставалото в тези времена не е заслуга на "демокрацията".

    Коментиран от #105

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 Честит антипразник!

    2 19 Отговор

    До коментар #4 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Рашистките предатели на България продължават и днес да я саботират и унижват пред гнъсното Жуже от Кремъл.
  • 105 Лъжеш - за да оправдаеш демокрацията

    22 3 Отговор

    До коментар #102 от "Историк":

    Лъжите на демократите няма да успеят да вдигнат дори с 10% стандарта на живот, че да се доближи до нивото на нашити дядовци от комунизма.

    Жените вече не искат да раждат деца в България - проумявате ли го това ?

    Има идна стара американска поговорка: По-добре да имаш само врагове, отколкото Аверика да ти е приятел.

    Коментиран от #107

  • 106 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 107 Историк

    5 21 Отговор

    До коментар #105 от "Лъжеш - за да оправдаеш демокрацията":

    Комунизмът уби желанието на жените да раждат деца: в края на режима, във втората половина на 80те България имаше нулев прираст ( а в някои години и отрицателен), смъкнат със 140 процента от времето на формирането на комунистическия режим.

    В Румъния нямат проблеми с приятелството с Америка. Резултатите им красноречиво го показват - вече само им дишаме праха. Само в комунистическа България, която и до ден днешен се владее от ДС и Кремъл има такива "умници" разказващи ни колко е "лошо" да имаш американците за партньори.

    Коментиран от #109, #197

  • 108 Порцеланова кукла

    17 2 Отговор
    Много моля факти да не пускат изявления на крайно десни неориентирани в пола индивиди.. с крайна лабилна психика
  • 109 Гордостта на Тарра

    15 2 Отговор

    До коментар #107 от "Историк":

    Забравяш факта че в Румъния има доста повече от етноса отколкото в България.. а там Сорос дава драго на етноса ..

    Коментиран от #122

  • 110 Ти си

    25 2 Отговор
    Винаги ще се намери някой да пише глупости за неща които са му в мъгла (нещо което са му разправяли и нещо което е мисли че е преживял като дете) и затова смесва факти и събития от 70 те и 90 те правейки някакъв безсмислен буламач ....
  • 111 Перо

    23 1 Отговор
    Селският пубер, когото не пускат в дискотека, без лична карта, не е трябвало да го пускат зад граница! Тия селяндури излагат нормалните хора и държава! Едно време правилно не ги пускаха да идват в София, боклуци продажни, сега тоя унтерменш стана джендър, след кратко посещение в САЩ и му е все едно, дали е в дясна, лява, социалистическа или националсоциалистическа партия, важното е да падат пари от небето и да има далавера, другото не го интересува!
  • 112 Механик

    5 20 Отговор
    Нормалните хора ще разберат.

    "Социализмът е вечна опасност, тлееща в човешката душа, защото обещава постижения и придобивки без усилия, без отговорности. Постоянно изкушение за човешката душа е да търси някой друг, извън себе си, който да поеме тежестта на отговорностите. Така източноевропейските общества, ненаучени нито на усилия, нито на отговорности, периодично се пързаляха назад и встрани от най-прекия път към целта; Социализмът е като хазарта - привлича мързеливите, некадърните, бедните и глупаците."
    Маргарет Тачър

    Коментиран от #114, #123

  • 113 На Божанков детето е каубой

    15 1 Отговор
    Стреля здраво с револвера. Ползва всички привилегии на властта, няма наказания, а само похвали от Уcpaла Фона Лaйнян.

    Понеже децата на Божанков ще управляват моите бъдещи деца, аз предпочитам да ги отгледам далече от демократичното им управление.
  • 114 Порцеланова кукла

    15 2 Отговор

    До коментар #112 от "Механик":

    А кои са основните права на един човек които трябва да има достъп без значение от доходите си .. смисъл човек който си плаща всичко дори да е на минимална заплата .. защото като гледам доста яко се потъпкват от дивия капитализъм

    Коментиран от #116

  • 115 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 116 Историк

    2 15 Отговор

    До коментар #114 от "Порцеланова кукла":

    Кои права ти се "потъпкват" от "дивия капитализъм".

    Посочи ги конкретно.

    Коментиран от #125, #204

  • 117 мдда

    13 0 Отговор
    Отстранете късоглавчев от Сметната палата!!
  • 118 Историк

    3 12 Отговор

    До коментар #115 от "Един на 65...":

    Кое от това което е казал не е вярно?

    Посочи го конкретно.
  • 119 Доктор Гълъбова

    1 8 Отговор

    До коментар #106 от "Павел пенев":

    Кога успя да избягаш от психиатрията?
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Ха-ха-ха

    3 14 Отговор
    Божанката яко е възпълил старите, мухлясъли комунистически мозъци!
  • 122 Историк

    0 10 Отговор

    До коментар #109 от "Гордостта на Тарра":

    Пробвай някое обяснение, което да не е съвсем пълна пародия.

    Знам, че можеш.
  • 123 Лиз Тръс Галоп

    15 2 Отговор

    До коментар #112 от "Механик":

    Не ми давай за пример пуделът на Рейгън В Англия имаше тържества когато умря Дъ Уйч - Маргарет Тачър. Сручайно бяхме точно тогава на екскурзия там. Народът се веселеше по улиците като на карнавал. Обвиняваха я всички, че е закрила производството и оставила безработни милиони (сериозно) хора.
  • 124 Що не си гледаш дъртизма и деменцията...

    3 7 Отговор

    До коментар #115 от "Един на 65...":

    Ами и ти се пънеш тук?
  • 125 Порцеланова кукла

    16 2 Отговор

    До коментар #116 от "Историк":

    Правото на дом медицински услуги образование храна , защото в България с тая заплата МРЗ нито апартамент можеш да купиш нито медицински услуги ще си поемиш камо пак кредити да теглиш

    Коментиран от #127, #128

  • 126 Ядосан

    11 1 Отговор
    Яворчо, малко магаренце ти трябва на теб. Да ти изхвърчат зъркелите.
  • 127 Историк

    2 15 Отговор

    До коментар #125 от "Порцеланова кукла":

    Нито някой ти потъпква правото на образование (даже е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО до едно определено ниво), нито някой ти е спрял "безплатните" медицински услуги (такива можеш да получиш на базово ниво), нито някой ти е взел ВЪЗЖНОСТТА да купуваш собственост.

    С други думи, дотук си 0 от 3.

    Коментиран от #130, #206

  • 128 Порцеланова кукла

    2 7 Отговор

    До коментар #125 от "Порцеланова кукла":

    За другите неща ако искаш има кредитни институции не са толкова наложителни айфончета компютри коли .. дано си ме разбрал
  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Порцеланова кукла

    12 2 Отговор

    До коментар #127 от "Историк":

    Ти си 0/3 кажи ми без заробване с кредити ще имам собствено жилище ще уча висшо ще имам пари за ядене с 800 лв .. без да разчитам на някой друг

    Коментиран от #133

  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 ген. Муфтаджийски

    14 0 Отговор

    До коментар #83 от "35 години разруха и упадък":

    То сега си е фашизъм пак. Само дето сами си го наричат Демокрация. Обаче отново целта е като преди 100 години тормоз и унищожение на населението в името на печалбата на чуждата власт. Цеялата държавна машина срещу народа. Народът не иска да участва и не гласува въобще, защото вижда в управляващите своите унищожители.
  • 133 Историк

    2 7 Отговор

    До коментар #130 от "Порцеланова кукла":

    "Ти си 0/3 кажи ми без заробване с кредити ще имам собствено жилище"

    Какви са тия ОБЩИ ПРИКАЗКИ?

    В кое общество в световната история си получавал жилище "без пари" ей така, че ми говориш, че не трябвало да правиш никакви финансови жертви?

    Колко пари изкарваш? Какво жилище ще "купуваш"? и Т.н.
  • 134 Да ве Тончо Тейков

    16 0 Отговор

    До коментар #25 от "Сделано в СССР":

    Точно демократичната приватизация продаде цялата държава на партийните потекла за жълти стотинки след това създадоха инфлацията за да изземат и частните земи на народа пак за стотинки щото пари няма за екскурзия или направо емиграция. Ако е толкова хубава демокрацията на запад защо седите тука, Заминавайте! А ако толкова много милеете за родината както твърдите защо не правите бизнес в чужбина за благото на България, а не да тъпчете Държавата с купища инвеститори които в крайна сметка печелят от наш гръб. През много лошия СОЦ бай ви Тошо другаря! доведе Европа да работи за България и целия съветски съюз ни заливаше със ресурси и произвеждахме всичко от гайка до товарни кораби. Божанков не знае и една десета от знанията/уменията на баща му камо ли на дядо му.
    п.п.
    Бъдете сигурни че бъдещото поколение ще иска да си зареди батерията за да става нещо от него

    Коментиран от #142

  • 135 Перо

    15 0 Отговор
    Типично отроче на зомбираната с алчност, селска, третоешелонна, червена буржоазия, второ поколение! Утре ако му гарантират евродепутатство или дял от обществена поръчка ще смени веднага ПП/ДБ с Националсоциалистическата партия на Хитлер! Боклукаът е пример за това, защо сме по всичко последни в Европа!
  • 136 Крис

    15 1 Отговор
    Божанков, защо се жалиш,че майка ти е чакала три дни пред посолството за виза за Гърция.Ами гърците искат да получиш разрешение за влизане в страната им, а не българите-да напуснеш нашата страна.Ти какво си учил-недоучил кой издава визите за други страни?! Защо упрекваш Българияя за това, че Гърция издава виза за влизане на нейна територия.Решил си да оплюваш нашата страна, ами защо стоиш като народен представител и какви ги вършиш в Парламента.То е лесно да оплюваш нещо, което нито си видял, нито си осетил.Това ,което става 35 години по-добро ли е. Сега под чия власт сме и на кого слугуваме?Защо в Парламента приемате закони, които не обслужват целия български народ, а дори му вредят! Имай поне малко морал, когато говориш за нещо, което дори не знаеш какво е!
  • 137 Скрий се

    12 0 Отговор
    По-надълбоко и ако новата ти партийка падне с %,много се надявам да не те виждам и чувам,ако не успееш да се намърдаш в следващата!
  • 138 Слава на Евроатлантическа България

    13 2 Отговор

    До коментар #94 от "Историк":

    Опалянкааа, първо тва било "Наглаа лъжа за която никога никъде не са показвани източници."
    А сега внимание!!
    "Наглата лъжа" стана истина, обаче на кривата ракета пак космоса и пречи и.. данните не били верни!!
    Алооу, България е член на ООН от 1955. Това изследване е на ООН, не на НРБ, ако имаш проблем се обърни към тях.

    Коментиран от #149

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 143 Благодарение на 9 септември е било добре

    16 2 Отговор
    И по времето на комунизма нашите баби и дядовци са живели доста по-добре от нас. Работили са и са оставили толкова много за крадене, че 35 години още има какво да се краде.

    А ние се борим за оцеляваме откакто сме се родили. Да ви ак.ам на демокрацията бедняшка.

    Коментиран от #153, #160, #180

  • 144 Бойкот на алчните от О.Л.Х.

    11 0 Отговор
    Божанков, Божанков, може да имаш външни белези на мъж,
    но душата и характера ти са женски...
  • 145 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 146 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 147 Перо

    12 4 Отговор
    Самият факт, че тоя боклук е бил в БСП е достатъчна причина Нинова и другите боклуци, виновни за неговото приемане, да не припарват повече до БСП. Това е голям позор и вина!

    Коментиран от #150

  • 148 Ахил

    10 1 Отговор
    Ах ти дребна душичке!!!
  • 149 Историк

    2 11 Отговор

    До коментар #138 от "Слава на Евроатлантическа България":

    ""Наглата лъжа" стана истина"

    Мне, не е станала "истина".

    Стана "истина" това, че се разкрива, че това, което сочиш за "източник" е на практика една самореклама.

    Когато те поканих да дадеш източник имах предвид нещо, което има някаква рационална основа, е бълнуванията на комунистическия режим и неговата "оценка" колко "добре" се справя. Тези "самооценки" знаем как изглеждаха в РЕАЛНОСТТА.

    Както казах, факта, че Албания, една брутално мизерстваща страна е класирана в топ 50 казва ВСИЧКО за тази "класация".

    Коментиран от #190

  • 150 Кочо

    2 8 Отговор

    До коментар #147 от "Перо":

    Нищо в БСП не е истинско, дори и името и. Тя не е българска а руска, не е социалистическа а на едрият капитал и не е партия а ОПГ.
  • 151 Преди "89год.

    14 1 Отговор

    До коментар #1 от "Работническо дело":

    Този МУШМУРОК щеше да е КОМСОМОЛСКИ СЕКРЕТАР и да вееше червеното знаме на манифестацията на 9-ти септември.
  • 152 Пейтриът

    12 0 Отговор
    Евала,Божанка,направи ми кефа с тази статия.Сега съм спокоен,че с такива като тебе ще построим ,,евроатлантизЪма,,, колкото баща ти ,,предприемача,, и неговите другари построиха комунизЪма.
  • 153 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 154 Това момче,ни мисли...

    5 2 Отговор
    ...,че сме с къса памет...!
    Всички помним,че въпросният политически хамелеон бе острие на Другарката Нинова в БСП!
    А сега и той голЕм ,,Демократ" се извъди...?!?!
  • 155 Ний ша Ва упрайм

    6 0 Отговор
    маааззно хюмненце!
  • 156 Човече,

    7 0 Отговор
    Толкова си объркан, че идея си нямаш колко. Посттоталитарен дар ли е наркоманията в САЩ?? А в UK?? За първи път излязох от страната 1988 година на море в Гърция. Е, да , екзотика си беше, но не помня опашки от познати да гледат снимки. Помня , че на юг от Катерини никой не беше виждал български туристи. Не че някой ги е спирал да ходят на юг, веднъж минали границата, просто не им беше ИНТЕРЕСНО! Те, хората, си идваха за алъш вериша, а за да продадеш порцеланов сервиз и да купиш тениски и дънки, ЗАПАДНИ, стигаше и до Солун да отидеш. Ние отидохме до Крит. Обикаляхме музеи. Купихме си нищо и на връщане ни разглобиха ладата на митницата, защото не можаха да повярват, че сме били 18 дена в Гърция и сме си купили нищо. И в тази "статия" по-горе виждам целия посттоталитарен проблем: едно време за бедните умствено и духом имаше религия. Тя казваше какво да се прави, когато човек не знаеше. После това беше заменено със социалистическата идеология. Тя казваше на хората с малък процесор и ram какво да правят, когато не знаеха, и предлагаше готови решения.
    След това дойде "демокрацията" . Тя уж върна религията, но само уж. Всъщност поколението, от което си ти, графоманче, беше закърмено с американската мечта. С консюмеризма. И беше възпитано да бъде евтина работна ръка за великия запад, и това да му ХАРЕСВА. Друго си е да караш Западна кола на изплащане и да си УСПЯЛ и ПРЕУСПЯЛ. Живях десетина години в UK. Работих в строителството. Когато на обекта идваше проверка

    Коментиран от #158

  • 157 Инж1

    4 9 Отговор
    Тези български граждани, които празнуват 9-ти септември,са мазохисти. СССР ограбва и смазва Бг, а те се "радват"????

    Коментиран от #187

  • 158 Историк

    2 6 Отговор

    До коментар #156 от "Човече,":

    Американската мечта не е консюмеризма.

    Това сбъркано мислене го има само при уж нематериалистите комунисти, които обаче много обичат материалните придобивки .... на Запада.

    Затова всички червени диктаторчета се возят на Мерцедеси и пият френски вина и коняци.

    Коментиран от #161

  • 159 Човече 2

    7 1 Отговор
    Когато на обекта идваше проверка за наркотици, случвало се е да останат 10% от работници и различни "специалисти". 90% внезапно си спомняха, че имат да свършат нещо друго и ще пропуснат деня.
    Да, знам, че след 9ти септември не всичко е било цветя и рози, но нека не забравяме и Гео Милев, удушен с тел в полицията, хвърлен в общ гроб, разпознат по стъкленото си око. И другите като него.
  • 160 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 161 Човече3

    5 0 Отговор

    До коментар #158 от "Историк":

    За пишман историка: ти обясни какво е американската мечта. Аз карам 30 годишен Опел.

    Коментиран от #163

  • 162 Хаха

    6 0 Отговор
    Божанков или П. Маринкин днешно време е щасЛИФ сред небинарми, "модерни" съмишленици!? Що не ни информирате как върви и въобще има ли разследване за стрелбата на уж сина му по леля си....
  • 163 Историк

    2 6 Отговор

    До коментар #161 от "Човече3":

    "ти обясни какво е американската мечта."

    Реализиране на пълния индивидуален потенциал.

    Материалните аспекти на това са се използват сао за да се илюстрира тази реализация.

    Коментиран от #164, #167

  • 164 Хаха

    8 0 Отговор

    До коментар #163 от "Историк":

    Що не замминаваш зад голямата локва да реализираш в кухнята на макдоналЪдс пълния си "интелектуален потенциал", атлантико!? Внимавай, че краварите пръщят от "интелект", научени да плюскат чипс и гмо бургери, та средното тегло на мъже и жени е съответно към 80 и 120 кила, отразява се и на мозъците им...

    Коментиран от #165

  • 165 Историк

    0 9 Отговор

    До коментар #164 от "Хаха":

    Щото в ЕС можеш също да го правиш.

    Но откъде такова самосъзнание в руските крепстни, представящи се за "русофили"?

    За тях само "даването" от този, на който слугуват е "реализация".

    Коментиран от #168

  • 166 Драги ми Смехурко,

    9 0 Отговор
    До вчера беше комунистче , днес се събуди демократче .
  • 167 провинциалист

    8 0 Отговор

    До коментар #163 от "Историк":

    "Няма разлика между комунизма и капитализма" - цитат на човека, реализирал българската мечта - да избяга от комунизма и да стане милионер в САЩ, Фил Филипов.

    Коментиран от #169

  • 168 Хаха

    7 1 Отговор

    До коментар #165 от "Историк":

    За разлика от теб съм реализирал потенциала си в България, а вече съм над 50 лазерника, така че няма пред кой да се "доказвам"! Приказките за фили, фоби, комунисти, атлантици и т.н. са ми до болка познати от разни нереализирани "герои", какъвто убеден съм си и ти - всички до един дРЪвени философи и пишман историци...

    Коментиран от #170

  • 169 Историк

    0 4 Отговор

    До коментар #167 от "провинциалист":

    Пародия.
  • 170 Историк

    1 4 Отговор

    До коментар #168 от "Хаха":

    Само първото ти изречение показва колко си го "реализирал", както разбра се и обясненията ти за това как разбираш "реализацията".

    Успех с дейностите по "реализацията" тук.

    Коментиран от #175

  • 171 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 172 Реститутка

    1 2 Отговор
    Да живее!
  • 173 слагачев

    11 0 Отговор
    Нямаш право да коментираш това , което не си видял
    Кариерист мазен и продажен.
  • 174 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 175 Хаха

    7 2 Отговор

    До коментар #170 от "Историк":

    За разлика от теб съм доволен от живота - съпруга, две деца, надявам се скоро и внуци! Имаме подслон над главите си и всичко най-необходимо! Така го разбирам, та от такива неща съм доволен! ДРъвени философи "историци", като теб - все недоволни и причините са фили, фоби, кУманизи, преходи, мафия... Най-вероятно и деца нямаш! А такива, като аФтора на статията - съжалявам ги, няма как да им "завиждам"....
  • 176 дедо..

    8 1 Отговор
    Божанката и оня мирославчо на лена мустака-са като джендърски коньие с капацьи..
  • 177 Укронаци

    8 1 Отговор
    Божанчето, дето марширува с укронацитата по улиците на София, от къде го изровихте?
  • 178 Съдията Дред

    7 1 Отговор
    То и твоята кариера започна в БСП, където тате те уреди. После се пребоядиса, пак с парите на тате. Дето скромно го наричаш предприемач, а си е комунистически дерибей по актуалната класификация.
  • 179 мда

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Работническо дело":

    "Работническо дело" е доста излагащ псевдоним.
  • 180 пфф

    0 4 Отговор

    До коментар #143 от "Благодарение на 9 септември е било добре":

    Бедняшка ти е демокрацията, щото ти я направиха комунистите. Все още се надяват на носталгия по комунизма, но носталгиците отдавна се преселиха в "по-добрия свят"...
  • 181 ь фуъхдтфумн

    9 1 Отговор
    Абе мой човек,градски съм ти.Може ли,да си толкова тъп?Баща ти даде 300 000лв. да те направи депутат.30 000 сме,знаем си кирливите ризи.Стига вече бе.Излагаш града тотално.Как може малоумник като тебе,да се взема толкова на сериозно?Заради теб,ме е срам да кажа,че съм от Г.Оряховица.Хората говорят-щом тоя е депутат,значи е най умния в Горна Оряховица.А като те гледат,колко си кух,си правят сметка и за другите жители.Ай престани вече.Разваляш реномето на града.Заминавай си,там на село и обяснявай на кравите,че живеят неправлино.Ей,хора,не си правете грешни изводи.В Горна Оряховица малоумниците са по малко.Просто тоя малоумник ни е...а ма...а.Баща ти те извади от нищото и се опитва да те направи човек.Ама ти ще си останеш най големия боклук.Не си и срам за историята,защото тя няма да те запомни с нищо.Дори и с великите ти глупости.Жалък нещастник.Експеримент на природата.
  • 182 фхфъхтхй

    10 1 Отговор

    До коментар #34 от "Оргиналдъ тюркие":

    Не знам за дядо му,ама баща му е бей в Горна Оряховица.Даде 300 000лв. да го направи депутат,хората работят за минимална във фирмите му.Къде е държавата-не знам.Баща му го извади от някъде и реши да го прави човек.Ма то малоумно бе.И просто.Баща му има лев и то се взе на сериозно.Мисли си ,че ще е цар,както баща му в Горна.Ма то-глупаво,глупаво...Че не се и усеща,да се скрие някъде.Ама така свикнало-баща му има лев,самочуствието му до небесата.Дори ме е срам,да го обсъждам.Пълен малоумник.
  • 183 някой

    9 0 Отговор
    И кога се случи инцидента " Индиго" г. С разхлопан ? и защо прехвърляш несъществуващото възпитание на чалга -поколението, с това което е било преди 15 години ? нито е имало престъпност , нито наркотици , нито мутри , нито сутеньори , нито чалга , нито пе да ли политици . Боклуците ядяха бой на почивки в милицията . Играехме до късно . Слушахме Хеви Метъл на касетофон Хитачи , но не много силно . Носехме дънки , и якета с надписи , поляците ги караха . И след едно напиване с коняк " Слънчев Бряг" сам спрях да пия алкохол . Рекет и демокрация какво значат , разбрахме чак след 92г. , и констатирахме , че са едно и също .

    Коментиран от #185

  • 184 Паралели

    10 1 Отговор

    До коментар #5 от "Респект":

    Този всъщност изброява кошмарите на демо(н)кратичния преход от 90-те години и вини 9-ти Септември за това. И я кажи бе джанъм, как за 35 години Демонкрация България се приближи до Австрия, та разликата в стнадарта стана по-малко бтутална. Или 9-ти Септември е виновен пак?
  • 185 Историк

    0 11 Отговор

    До коментар #183 от "някой":

    Родителите на децата от Индиго, дето ги пускаха по нощите ВСИЧКИТЕ бяха "възпитаните" от Соца.

    Мутрите ВСИЧКИТЕ бяха от "соца", да не са се взели от МАРС на по 20-25-30 години през 2001 г?

    Собствениците на дискотека Индиго нарушили всички правила за безопасност и продаващи на деца алкохол - от соц-контингента

    Иначе "сцилаизма" бил "образцов" и "нямало такива работи, но всички виновни за трагедията отрасли и възпитавани в Соца.

    Коментиран от #188

  • 186 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 187 Демократични Хроники

    6 1 Отговор

    До коментар #157 от "Инж1":

    " ИнДжИнерче" и вода няма да имаме скоро . Едно дърво под което да се скриеш . Продадоха горите , и водата местните олигарси , и политически дерибеи . Тръбите от престъпният комунизъм , поставени до всяко село , и вече на 60-70 години се напукаха . Нови няма кой да сложи. Няма кой да залеси отново балкана . 20-те големи язовира построени през престъпният комунизъм , от десетки години , са без поддръжка , и водата им се продава на Гърция , и Турция , щото друго не е останало да работи на територията .
  • 188 Коментар

    8 1 Отговор

    До коментар #185 от "Историк":

    И родителите не могат да устискат срещу масовата психоза и пропаганда лееща се от средствата за масово поразяване на мозъците . Мутрите бяха пуснати от затвора , от бай ти Жельо . Другите от Олимпийските Надежди , и спортните училища останаха ненужни , и като няма вече право-охранителни органи , заработиха с бухалките . Липсата на държавност , само за броени дни , разлага ред и общество за години напред , до състояние на Сигански катун.

    Коментиран от #189

  • 189 Историк

    3 6 Отговор

    До коментар #188 от "Коментар":

    Аз моите деца не съм ги пускал по нощите, нито на места, където се продава алкохол на малолетни, тъй че ти е слабичко оправданието. Може би защото нямах нищо общо с мисленето, което ни набиваха соцдругарете и много добре си давах сметка както за режима им, така и за това как се опитват да опошлят децата ни с всичко, което правеха.

    И, не, не беше това единствената възможност за децата да растат - зависеше си изцяло от родителите. Провалените родители ни обясняват как само така можело, но ние знаем, че не беше така.

    А тия, които направиха от спортистите мутрички са милиционерите от едното време. Същите, за които твърдите, че "пазели морала" през социализма.

    С други думи, целия ви режим беше морално провален, и след като падна режима всичката му мръсотия изплува на повърхността а ТОЧНО тия "моралните соц-бандити" се възползваха и даже управляваха този процес.

    Коментиран от #200

  • 190 Слава на Евроатлантическа България

    9 0 Отговор

    До коментар #149 от "Историк":

    Олеле майко, ООН не била истина !
    Ами ООН е западна идея, създадена и учредена на Запад. И викаш ООН не представлява истината?!?
    По твоята плоска логика, защо данните на западните страни да не са завишени, а в соц лагера занижени, което е по правноподобно, защото ООН е западно творение, а ??!

    От къде ви капат за грантове такива бе?!

    Коментиран от #192

  • 191 Коко

    8 1 Отговор
    Не се оправдавайте с комунизма, просто сте си бездарни престъпници по природа
  • 192 Историк

    1 6 Отговор

    До коментар #190 от "Слава на Евроатлантическа България":

    "Олеле майко, ООН не била истина "

    Хаха. Казах ти, че не си прочел доклада. Самото ООН на СЛЕДВАЩАТА страница (112) си го казва - че методологията на събирането на данните е каквото самите държави дадат, както и описва защо са "инкънклусив".

    ООН било "западно творение". Ти нямаш идея какво е ООН, след като си мислиш, че Русия и Китай в съвета за сигурност на ООН са "западно творение".

    П.С. Колкото и да "чакаш" да "издебнеш за "последната дума" нЕма да ти се получи, не се зори.

    Коментиран от #193

  • 193 Слава на Евроатлантическа България

    11 0 Отговор

    До коментар #192 от "Историк":

    Не разбрах, КАК доказа, че данните на западните страни да не са завишени, а в соц лагера занижени, което е по правноподобно, защото ООН е западно творение ?!

    И прочети историята за създаването на ООН.
  • 194 Симо

    9 0 Отговор
    Това момче е за психиатрията!!!!
  • 195 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 196 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 197 Слава на Евроатлантическа България

    12 1 Отговор

    До коментар #107 от "Историк":

    "Комунизмът уби желанието на жените да раждат деца: в края на режима, във втората половина на 80те България имаше нулев прираст ( а в някои години и отрицателен), смъкнат със 140 процента от времето на формирането на комунистическия режим."

    Понеже знам, че лъжеш, ще те замоЛа да ме осветлиш - коя е годината през периода 1944 - 1989, когато имаме "нулев прираст ( а в някои години и отрицателен) ?
  • 198 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 199 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 200 Само питам

    9 0 Отговор

    До коментар #189 от "Историк":

    Историчарю,кога успяха децата ти пола да си сменят?Или засега само са последователи на Грета Тунберг?
  • 201 Ха ха

    7 0 Отговор

    До коментар #25 от "Сделано в СССР":

    Голям айдук ще да е бил дядо ти.Така и на Боко зайчарника никой не смее да пипа.
  • 202 Точен

    10 0 Отговор
    Никой няма да спаси Божанков и подобни от Новия Народен съд. Те не го усещат, че идва, но още по-добре, ще ги завари НЕподготвени.
  • 203 Само питам

    6 1 Отговор

    До коментар #63 от "Хормонален носталгик":

    Защо не си смениш пола? Ще ти отива на акъла.Сега това дори е задължително.
  • 204 Ха ха

    11 0 Отговор

    До коментар #116 от "Историк":

    Безплатен достъп до лекар ,например.Забраниха ми да гледам руска ТВ,а ме облъчват с DW и разни подобни .Това като начало .
  • 205 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 206 Не лъжи- Божа заповед

    13 0 Отговор

    До коментар #127 от "Историк":

    За всеки преглед в поликлиниката майка ми си плаща като поп.При над 45 г.трудов стаж( с платени осигуровки).За всяка инжекция,за всички лекарства.
  • 207 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 208 време е да изхвърлим боклука

    9 0 Отговор
    Вижте добре, какви карикатури изпращате в Парламента!
  • 209 Историк

    9 0 Отговор
    Каквото и да разправят по медиите на всички е ясно, че едно време по комунизма беше много по-добре.
    Обещаха, че щяло да стане по-хубаво, да сме като Швийцария на Балканите. Стана точно обратното - все едно война започна. Сърбите, дето война им обяви Америка са по-добре от България сега.

    Обещаваха, че като влезем в НАТО ще потекат пари, но се оказа, че само вземали пари. Обещаваха, че като влезем в Евросъюза щяло да стане по-хубаво, но стана много по-зле. Няма да коментирам ковид-фашизма, който затвори завинаги половината магазини и ресторанти и остави 10% от хората без работа и досега. Това по задължителните заповеди на Евросъюза. Теглим милиарди дългове. Мизерия, кал, бедност, обезлюдени села и градчета, всички фабрики са в разруха и не работят 20-30 години вече. Хората се оскотиха, никой няма никакви идеали, само да оцелее гледа.

    Да си радват тези, които са хванали живота по социализма. За нас остава само да ни е яд, че не сме се родили по-рано,за да имаме поне нормално детство. И да гледаме да емигрираме някъде надалеч от тая "демокрация"
  • 210 Очевидец

    0 9 Отговор
    Всичко това което е написал Явор е жестоката истина само трябва да си го преживял да си имал възможност в онези комунистически времена да излезеш на запад и да направиш съпоставка .Който е имал късмета да излиза с групова виза знае че в групата имаше ченгета които ни съветваха това което виждаме и ни харесва да него споделяме като се върнем в България , а те и техните приближени и всички комунисти имаха големия шанс да се възползват и да посещават Запада и да втълпяват на обикновените хора че Запада - Запада
  • 211 Мдаааа дааа

    5 1 Отговор
    Тия дето сте родени слез 1990 сте сериозно дефектни...
    Ние 99% преди това си живеехме свободно и прекрасно... еее около 1% беха в Белене заради хулиганство и някои с фашистки наклонности!!!
  • 212 младо гейче

    4 0 Отговор
    Натрапената ни руска хибридия пасти да яде пред западната и особено пред нашата...
  • 213 Жмръц

    5 0 Отговор
    Пак ли този пен дел ми изпляскахте тук?Яфоре,ако те видя във ВТ,такъв сиг ански 6амар ще ти вкарам,че ще сънуваш 09.09 и Ким.Ге0р., полит.кръг 3вен0,щото те са организирали преврата бе,мъ р60 !Ах,каква д0лна 0т репка си ти...
  • 214 УВАЖАВАМ ТЕ

    4 0 Отговор
    МНОГО, МЛАДИ ЧОВЕЧЕ! НО СМЕЯ ДА ТВЪРДЯ, ЧЕ И СЕГА -- НЯМА ДЕМОКРАЦИЯ! НАЙ-МАЛКО ПЪК.. СВОБОДА!!! А ЧОВЕКА (както ни учиха по бай тошово време за сащ) ... ЧОВЕКА ЗА ЧОВЕКА Е ЗВЯР! ... А ПРИ СОЦА, НИЕ БЯХМЕ ПРИЯТЕЛИ И ДРУГАРИ! ЗАЕДНО В ДОБРО И ЛОШО!!!
  • 215 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 216 ПЕНКО

    2 0 Отговор
    Яв Бо ---ВЪПРЕКИ ВСИЧКО НЕ МОГА ДА РОДЯ ДЕТЕ --- НО ЛИЗАНЕТО МИ Е ПОЛИТИЧЕСКИ ПОХВАТ ---И МАЙКА МИ ГО ЗНАЕ !!!!!!!!!!!!!!!
  • 217 Дъ тъ сфетна... пе.дик

    2 0 Отговор
    Българската армия по време на ВСВ като ортак на Хитлер не отива на фронта, но замества немците като окупатор където мародерства и избива мирни хора в окупираните сръбски и гръцки територии. От трезорите на търговските им банки се присвояват валута, предмети на изкуството, бижута. Ограбват се частни домове. Идете в Драма и вижте паметника на избитите местни от българската армия и ще ви заседне буца на гърлото. Преди да критикуваме е добре да огледаме себе си първо.
    Обединените нации се отнасят снизходително с българската държава след войната и благодарение на усилията на руската и сръбската делегации не губим никакви територии, задържаме и Южна Добруджа. При такова чутовно военно поражение трябваше да сме най-малкото признателни, че не сме унищожени като държавност.
  • 218 любопитен

    3 0 Отговор
    Тоя рециклиращия юрист, дето е 90-ти набор, кво разбира от това, което плещи?
  • 219 БгТопИдиот🇧🇬

    1 0 Отговор
    Сървулче кат това дьонме на кадрото ще ви вкара в окопите.
  • 220 Ний ша Ва упрайм

    0 0 Отговор
    божанката е първа дупка на софияпрайд до посланника